تاریخ انقضا محصولات آرایشی

همان طور که می‌دانید، یکی از مهم‌ترین نکات در مورد استفاده از لوازم آرایشی، این است که از برندهای معروف و معتبری تهیه شده باشند تا سلامت پوست و به تبع آن زیبایی شما را به خطر نیندازند. اما این تمام مسئله نیست. نکته مهم‌تر توجه به تاریخ انقضا محصولات آرایشی است که اکثرا آن را نادیده می‌گیرند و به این ترتیب ناخواسته به پوست‌شان آسیب وارد می‌کنند. گاه مواردی مانند چین و چروک‌های زودرس، جوش و آکنه‌های بد قلق و لک‌ صورت و دیگر مشکلات شایع، همه از عوارض استفاده از محصولات آرایشی تاریخ مصرف گذشته هستند.

در مقاله‌ای مفصلا توضیح دادیم که نشانه لوازم آرایش فاسد چیست و چه زمانی باید آن‌ها را دور انداخت. تولیدکنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی استانداردی را برای تاریخ انقضای محصولات خود در نظر می‌گیرند و معمولا آن را با علامت یک کاسه در باز که روی آن عددی ذکر شده، بر محصولات‌شان نشان می‌دهند. این اعداد به این معناست که محصول از مدت زمان باز شدن پلمپش تا چه مدت قابل استفاده است.

اما حتی اگر محصولات آرایشی شما بعد از این مدت مذکور، هیچ نشانه‌ای از جمله تغییر رنگ یا بو نداشت، به این معنا نیست که کاملا سالم و قابل استفاده است. بنابراین پیش از مصرف هر نوع ماده آرایشی حتما تاریخ آن را چک کنید. به ویژه توصیه می‌کنیم زمانی که به آرایشگاه مراجعه می‌کنید، به این نکته دقت داشته باشید. اما اگر بر روی محصولی این مدت زمان درج نشده بود چه؟ از کجا متوجه شویم محصول آرایشی مورد نظر چه مدت تاریخ انقضا دارد؟

از آن جایی که این مشکل شایع بسیاری از خانم‌ها و آقایان در رابطه با استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی است، تصمیم گرفتیم در یک اینفوگرافیک جامع و کامل هر آنچه را که لازم است درباره سررسید تاریخ انقضای محصولات بدانید، جمع آوری کنیم. پیشنهاد می‌کنیم این اینفوگرافیک را ذخیره و همین الان تمام محتویات کیف لوازم آرایش‌تان را چک کنید. شاید وقت دور انداختن آن‌ها فرا رسیده باشد و شما بی‌خبر باشید!

نکته: توجه کنید که هر کدام از تاریخ‌های زیر صرفا برای زمانی است که پلمپ هر کدام از این لوازم آرایشی، باز شده و مورد استفاده قرار گرفته باشند.

اینفوگرافیک تاریخ انقضای محصولات آرایشی