9 مورد از خوشبوترین عطرهای زنانه

بیشتر خانم‌ها معمولا بر اساس سلیقه خود عطر انتخاب می‌کنند و انتخاب خود را خوشبوترین عطر زنانه دنیا می‌دانند. سلیقه بویایی افراد متفاوت است. برخی عطرهای گرم می‌پسندند و برخی عطرهای خنک. برخی شیرینی احساس شده از رایحه عطر و برخی تلخی آن را را دوست دارند اما انتخاب عطر مناسب چیزی فراتر از صرفا انتخاب بر اساس سلیقه است. رایحه‌ای که از شما به مشام افراد دیگر می‌رسد درباره شما و روحیات‌تان صحبت می‌کند و بخشی از هویت شما است. پس باید بدانیم که حتی اگر واقعا یکی از خوشبوترین عطرهای زنانه را هم استفاده می‌کنیم باز هم یک عطر خاص مناسب همه مکان‌ها نیست و بهتر است برای هر مکان و فضایی یک عطر متفاوت داشته باشیم.

انواع عطر زنانه

دسته بندی‌های متفاوتی برای عطرهای زنانه وجود دارد که برخی به دسته بندی بر اساس رایحه و برخی دسته بندی بر اساس غلظت روغن گیاهی می‌پردازند که دانستن هر دو دسته بندی در انتخاب خوشبوترین عطر زنانه شما کاربرد دارد.

دسته بندی عطر زنانه بر اساس غلظت روغن معطر

عطرها در حالت کلی از درصدی روغن معطر به همراه الکل و گاهی اوقات آب تشکیل شده‌اند. هرچه درصد روغن معطر بیشتر باشد، رایحه ماندگاری بیشتری هم خواهد داشت و قیمت عطر نیز بالاتر می‌رود. بنابراین خوشبوترین و ماندگارترین عطر زنانه بیشترین درصد غلظت روغن معطر را خواهد داشت.

پرفیوم‌ها که به عنوان عطر خالص نیز شناخته می‌شوند، بیشترین درصد روغن معطر را در خود دارند و این میزان بین ۲۰ تا ۳۰ درصد است. یعنی بین ۷۰ تا ۸۰ درصد پرفیوم‌ها را الکل، آب و ترکیبات دیگر تشکیل داده‌اند. ماندگاری پرفیوم‌ها نیز در حدود 8 تا 10 ساعت است و پس از آن نیاز به تمدید دارد.

پس از پرفیوم‌ها، ادوپرفیوم‌ها بیشترین درصد غلظت روغن معطر را دارند که بین 15 تا 20 درصد است. ماندگاری آن‌ها نیز در حدود 10 ساعت است. برخی از خوشبوترین عطر های زنانه نیز در گروه ادوپرفیوم‌ها هستند.

ادوتویلت‌ها مقدار روغن معطر متوسطی بین انواع مختلف عطرها دارند که با وجود درصد غلظت بین 5 تا 15 درصد و ماندگاری حدود 8 ساعت دارند. البته برخی از آن‌ها ماندگاری بالایی در حد پرفیوم‌ها نیز دارند.

ادکلن‌ها با غلظت 2 تا 6 درصد، جزء عطرهای با غلظت پایین هستند اما ماندگاری 6 ساعته و قیمت مناسب آن‌ها، طرفدار زیادی بین خانم‌ها ایجاد کرده است. به طور مثال ادکلن ورساچه مدل کریستال نویر یکی از خوشبوترین ادکلن های زنانه است که محبوبیت زیادی دارد.

در نهایت اوفرش‌ها با غلظت 1 تا 3 درصدی، پایین‌ترین درصد غلظت روغن معطر و بیشترین درصد الکل را دارند که باعث ماندگاری پایین 4 ساعته می‌شود و شما در طول روز باید آن را چندین بار تمدید کنید.

با شناختن درصد غلظت و ماندگاری عطرها، دفعه بعد که برای خرید عطر می‌روید، انتخاب صحیح‌تر و بهتری خواهید داشت.

خوشبوترین عطر زنانه چه رایحه هایی دارند؟

نت‌ها و رایحه‌هایی که معمولا برای عطرهای مختلف می‌شنویم شامل عطر گل‌ها، رایحه‌های شرقی، رایحه چوب‌های مختلف، گیاهان معطر و میوه‌ها هستند. خوشبوترین عطر زنانه شما نیز تلفیقی از این روایح است اما شناخت هر رایحه و طبع آن، به شما در زمان خرید کمک می‌کند.

 

خوشبوترین عطرهای زنانه

رایحه گلی

اکثر عطرهای زنانه رایحه‌ای از گل‌ها را در خود دارند. رایحه گل‌های مختلفی همچون رز، انواع یاس، شکوفه‌ها و دیگر گل‌های خوشبو در ساخت عطرها به کار گرفته می‌شوند. گل‌ها حسی رمانتیک را به عطر شما اضافه می‌کنند که شما را بسیار جذاب می‌کند.

رایحه ادویه

خوشبوترین ادکلن زنانه معمولا در خود ردی از ادویه‌ دارد تا به کمک بوی تند آن، قدرت نفوذ عطر را بالا ببرد. ادویه‌هایی همچون جوز، میخک، دارچین و فلفل در عطرها به کار می‌روند تا آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای مجالس رسمی تبدیل کنند.

رایحه مرکبات

عطر نارنگی، سیب، هلو، لیمو، انبه و پرتقال در عطر باعث القای حس تازگی به شما و اطرافیان‌تان می‌شود.

رایحه چوب

چوب‌های معطر در صنعت عطرسازی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. چوب‌هایی همچون صندل و کاج به دلیل داشتن بویی آرام بخش و ملایم در ساخت عطرهای مختلف و در ترکیب با دیگر روایح به کار گرفته می‌شود.

رایحه‌های شرقی

به رایحه گل‌ها، ادویه‌ها و چوب‌هایی که در شرق می‌رویند، رایحه‌های شرقی می‌گویند.

رایحه‌های دیگری نیز وجود دارند که ممکن است در خوشبو ترین ادکلن زنانه خود به آن برخورید. رایحه‌هایی همچون اقیانوس، علف، طبیعت و غیره می‌توانند از این دست باشند.

نت‌های مختلفی که در شرح عطرها می‌خوانید در واقع همان رایحه‌ای است که از استشمام عطر به شما می‌رسد. نت آغازی اولین رایحه‌ای است که بعد از بوییدن عطر احساس می‌کنید. بعد از چند لحظه نت میانی به مشام شما می‌رسد و در نهایت نت پایانی است که رایحه پایانی و ماندگار عطر شما است.

پرفروش ترین عطر زنانه 2019

ترندهای هر سال در هر زمینه‌ای از جمله عطر برای افراد شیک پوش و مطابق مد بسیار جذاب است. اگر قصد خرید عطر دارید، نگاهی به این لیست داشته باشید.

لانکوم یکی از برندهای معروف تولید عطر است که بسیاری از خانم‌ها به این برند و عطرهای آن علاقه زیادی دارد. ادوپرفیوم لانکوم مدل La Vie Est Belle یکی از پرفروش‌های سال 2019 بود که تلفیق روایح گل‌های سوسن و زنبق به همراه رایحه ادویه نعنا هندی، حسی رمانتیک را ایجاد می‌کند و آن را در زمره خوشبوترین عطر زنانه این روزها قرار می‌دهد.

عطر زنانه لانکوم

ایو سن لارن نیز از دیگر برندهای معروف و محبوب عطر است که معمولا جزء ترندهای هر سال عطر یا ادکلنی از آن وجود دارد. ادوپرفیوم ایو سن لارن مدل Black Opium یکی از پرفروش‌ترین عطرهای زنانه 2019 است. این عطر با رایحه‌ای گرم از وانیل و قهوه به همراه چوب سدر و نعنای هندی گزینه فوق‌العاده‌ای برای گرم پسندان است.

 

ادکلن زنانه خوشبو با قیمت مناسب

ادکلن زنانه کارولینا هررا مدل Good Girl یکی از ترندهای سال 2019 بود که به جز رایحه شیرین و تند آن که از ترکیب شکلات، میوه و گل‌های مختلف ایجاد می‌شود، بسته بندی بسیار جذابی هم دارد که در فروش بالای آن به خصوص به عنوان هدیه تاثیرگذار بوده است.

خوشبوترین ادوپرفیوم زنانه

ادوتویلت زنانه شی مدل Angel یکی از محصولات پرطرفدار و محبوب این برند ترکیه‌ای است که قیمت مناسبی هم دارد. این عطر رایحه‌ای از میوه و چوب دارد و مناسب استفاده در بهار و تابستان است.

خوشبوترین های عطر زنانه

ادوپرفیوم زنانه ایو د سیستل مدل Venitienne paris از عطرهای خوشبوی فرانسوی است که به دلیل رایحه خوب و قیمت مناسب در بین بانوان ایرانی طرفداران زیادی پیدا کرده است. در این عطر از رایحه های چوب، کهربا و شکوفه های نارنج بهره گرفته شده است. 

ادوپرفیوم زنانه ایو د سیستل مدل Venitienne paris

ادوپرفیوم زنانه پولو مدل Number 1 از دیگر عطرهای خوشبو و مقرون به صرفه در کشور است. این ادوپرفیوم برای بانوانی که به دنبال رایحه های خنک و شیرین هستند، کاملا مناسب می باشد.

ادوپرفیوم زنانه پولو مدل Number 1

ادکلن زنانه مناسب برای تابستان

تغییر عطر متناسب با تغییر فصل یکی دیگر از معیارهای شیک پوشی است. انتخاب عطر خنک برای گرمای تابستان طراوت را برای شما و اطرافیان‌تان به همراه می‌آورند. در ادامه چند عطر خنک و تابستانی خوشبو را معرفی می‌کنیم.

ادکلن تابستانی One Summer یکی از خوشبوترین عطر زنانه برند CK است که هم برای خانم‌ها و هم آقایان مورد استفاده قرار می‌گیرد. رایحه لیمو و نعنای آن حس خنکی را به شما و اطرافیان‌تان القا می‌کند و تابستان خنک و دلپذیری را برای شما به ارمغان می‌آورد.

خوشبوترین ادوپرفیوم

برند Chanel نیز چندین ادکلن خوشبو و جذاب برای تابستان تولید کرده است که رایحه خنک آن‌ها حس تازگی به شما می‌دهد. ادکلن Tender خوشبوترین ادکلن زنانه با قیمت مناسب شنل است که سال‌هاست طرفداران زیادی پیدا کرده است. رایحه شیرین و خنک این ادکلن، ترکیبی از گل یاسمن، میوه گریپ فروت، مشک و چوب معطر است.

بهترین ادوپرفیوم زنانه

 

 

ادکلن Addict دیور فرانسه نیز یکی از معروف‌ترین ادکلن‌های تابستانه است که از رایحه گل یاسمن، وانیل و درخت ماندارین ساخته شده است و عطری خنک و شیرین دارد.

عطر زنانه معروف

 

عطر زنانه خنک و ماندگار

حال که چند ادکلن زنانه تابستانه معرفی کردیم، در ادامه چند پرفیوم خوشبوی زنانه نیز برای تابستان معرفی می‌کنیم.

عطر Si را می‌توان خوشبو ترین عطر زنانه جورجیو آرمانی برای فصل تابستان دانست که با یاد آوردن بوی انگور سیاه، شادی و انرژی را به شما منتقل می‌کند. نت میانی گل رز نیز حس طراوت به شما می‌بخشد و در نهایت نت پایانی از چوب صندل و وانیل آرامش را برای شما ماندگار می‌کند.

عطر زنانه خوشبو

 

عطر The Beat خوشبوترین عطر زنانه با ماندگاری بالا از برند Burberry است که گزینه‌ای مناسب برای مهمانی‌های شما در شب‌های گرم تابستان است. ترکیبی از عطر چای سبز، زنبق، هل، ترنج و فلفل به همراه رایحه فوق العاده پرتقال ماندارین، مشک و سدر حس خنکی و آرامش به شما می‌دهد و لذت مهمانی را برای شما دو چندان می‌کند.

عطرهای زنانه خوشبو

 

راهنمای کامل تشخیص عطر اصل از تقلبی

تشخیص عطر و ادکلن اصل از تقلبی برای افرادی که به دنبال خرید عطر اصل هستند بسیار مهم است. از آنجایی که این روزها عطرهای اصل قیمت بسیار بالایی دارند، شناختن اصل و تقلبی آن‌ها لازم و کاربردی است. با وجودی‌که خرید از فروشگاه‌های معتبر تا حدودی خیال‌مان را راحت می‌کند اما نیاز شناختن اصل از تقلبی را برطرف نمی‌کند.

معمولا افرادی که تمایل به خرید عطر اصل دارند، راه‌های تشخیص ادکلن تقلبی را بر اساس ماندگاری پایین و یا بوی استشمام بوی الکل از عطر معرفی می‌کنند. این دو راه صحیح هستند ولی با گران شدن ادکلن‌های اصل، سازندگان تقلبی نیز زمان و انرژی بیشتری برای نزدیک کردن محصول خود به نمونه اصلی می‌کنند. این افراد ممکن است با روش‌هایی ماندگاری ادکلن را بالاتر ببرند در حدی که شما در زمان خرید متوجه تقلبی بودن آن نشوید و بوی الکل را هم از بین ببرند. بنابراین این دو روش همیشه جوابگو نیست.

این روزها اکثریت افراد دارای تلفن‌های هوشمند هستند و در هر جایی به راحتی به اینترنت متصل می‌شوند. یکی از راه‌های مهم و ساده تشخیص ادکلن اصل از تقلبی ، بررسی نمونه اصل در سایت تولید کننده و مقایسه آن با نمونه در حال خرید است.

نوشته های روی عطر

با بررسی نوشته‌هایی که روی جعبه عطرهای اصل نوشته شده است همچنین شماره سریال و کدهای دیگر آن و مقایسه با نمونه محصولی که قصد خرید دارید می‌توانید اصل یا تقلبی بودن محصول را تشخیص دهید. همچنین بسیاری از شرکت‌های تولید کننده عطر توضیحاتی درباره نحوه بسته بندی، شیشه عطر و جای بارکد ارائه می‌کنند که در زمان خرید بسیار کاربردی خواهند بود.

فونت نوشته‌های روی شیشه و جعبه عطرهای تقلبی معمولا متفاوت از عطرهای اصل است که این تفاوت‌ها را می‌توانید با مقایسه عکس نمونه اصل در سایت تولید کننده متوجه شوید. همچنین بسیار پیش آمده است که نوشته‌های پشت جعبه عطر تقلبی دارای غلط‌های گرامری یا املایی باشند.

بسته بندی

بررسی نوع بسته بندی و چگونگی آن و همچنین رنگ عطر و بررسی جزئیات عطر اصل راه دیگر شناسایی عطرهای تقلبی است.

تشخیص عطر تقلبی از اصل

 

از دیگر راه‌های مهم شناختن عطرهای اصل، توجه به بسته بندی آن‌هاست. شیشه‌های ادکلن تقلبی معمولا به شفافی شیشه ادکلن اصل نیستند. البته این تفاوت را تنها در صورتی که چندین بار شیشه اصل را در نور دیده باشید، متوجه می‌شوید. همچنین درب شیشه ادکلن تقلبی بیشتر از جنس پلاستیک است و با خراشی ساده رنگ آن از بین می‌رود در صورتی که ادکلن‌های اصل درب‌هایی شیشه‌ای دارند.

قیمت

قیمتی که برای عطرها ذکر می‌کنند نیز یکی دیگر از نشانه‌های شناخت عطرهای تقلبی و اصل است. قیمت عطرهای اصلی معمولا بسیار بالا است و پایین بودن قیمت می‌تواند نشانه تقلبی بودن آن باشد. پس با وجود قیمت بالای ادکلن اصل، در زمان خرید حتما به نکاتی که گفته شد توجه کنید تا با خیال راحت خرید انجام دهید.

برای خرید اینترنتی عطر چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

با داغ شدن بازار فروشگاه‌های اینترنتی، خرید اینترنتی عطر یکی از مسائلی است که بسیاری هنوز ریسک انجام آن را نپذیرفته‌اند اما با دانستن برخی نکات به راحتی می‌توان خرید اینترنتی عطر انجام داد و از آن لذت برد. برای اینکه به جای اینکه به جستجوی اسم خوشبوترین عطر زنانه بپردازید، به فروشگاه‌های اینترنتی معتبر بروید و با در نظر گرفتن نکاتی که در ادامه می‌گوییم، عطر مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید.

رنگ شیشه عطر

اولین نکته‌ای که در زمان خرید اینترنتی خوشبو ترین عطر های زنانه به کمک شما می‌آید، توجه به رنگ شیشه یا رنگ محلول عطر است. رنگ آبی نشانه خنک بودن عطر، رنگ طلایی کلاسیک بودن، رنگ زرد نشان از گرم و شیرین بودن عطر دارد، رنگ‌های سیاه و تیره عطرهای تند و تلخ را تداعی می‌کنند و در نهایت رنگ قرمز، تند و تیز بودن عطر را می‌رساند.

غلظت‌های عطرها

همانطور که در ابتدای این نوشته توضیح داده شد، عطرها با اسامی مختلف و غلظت‌های متفاوتی هستند که هرچه غلظت ماده معطر بیشتر باشد، ماندگاری رایحه و در نتیجه قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود. به طور خلاصه، پرفیوم با داشتن 20 تا 30 درصد رایحه معطر، بیشترین غلظت را داراست و بعد از آن، ادوپرفیوم با 15 تا 20 درصد، ادوتویلت با 5 تا 15، ادکلن با 2 تا 6 درصد و در نهایت اسپری‌ها و اوفرش‌ها با 1 تا 3 درصد ماده معطر در خود دارند.

نت‌ها و رایحه‌ها

معمولا در شرح توضیحات هر عطر باید به رایحه‌های به کار برده در آن اشاره شود تا خریدار به راحتی بتوانید عطر مورد علاقه خود را پیدا کند. هر عطر از ترکیب چند رایحه و روغن معطر ساخته شده است که این روایح از گل‌ها، چوب‌های معطر، مرکبات و میوه‌ها، ادویه‌ها و دیگر مواد معطر ساخته می‌شوند. نت‌ها نیز به این رایحه‌ها اشاره دارند.

نت آغازی یا نت بالایی، اشاره به اولین رایحه‌ای که پس از اسپری عطر به مشام شما می‌رسد، دارد که ماندگاری چندانی ندارد. این نت اولین احساس شما از عطر را شکل می‌دهد و در کمتر از یک ربع جای خود را به نت میانی می‌دهد. نت میانی حداکثر چهل و پنج دقیقه دوام می‌آورد و در نهایت این نت پایانی یا نت پایه است روی پوست شما باقی می‌ماند.

بنابراین اگر به دنبال خرید خوشبو ترین عطر زنانه با ماندگاری بالا هستید، در زمان خرید حتما به رایحه نت پایانی دقت کنید تا مناسب شما و موقعیت‌تان باشد.

برخی از فروشگاه‌های اینترنتی در توضیحات تکمیلی به ذکر طبع و نوع بویی که به مشام شما می‌رسد نیز می‌پردازند. خنک، شیرین و گرم بودن عطر هم می‌تواند در انتخاب آن به شما کمک کند.

تشخیص عطر اصل و تقلبی

اگر یکی از دغدغه‌های شما در زمان خرید اینترنتی عطر، خرید عطر اصل است، اول اینکه با خرید از فروشگاه‌های معتبر به راحتی می‌توانید از اصل بودن یا نبودن عطرهای آن‌ها مطمئن باشید. همچنین از مقایسه توضیحات نوشته شده در سایت تولید کننده عطر و سایت فروشنده نیز می‌توانید به اصل و فرع بودن پی ببرید.

با در نظر گرفتن نکات گفته شده در بالا، به راحتی می‌توانید عطر مورد نظر خود را خریداری کنید و بدون تلف کردن زمان و هزینه اضافه، خوشبوترین عطر زنانه انتخابی خود را درب منزل تحویل بگیرید و یا به عنوان هدیه برای دوست خود بفرستید.

نحوه صحیح استفاده و نگهداری از عطر

اسپری عطر اصولی دارد که به کار بردن آن‌ها ماندگاری و پخش رایحه عطر شما را افزایش می‌دهد. عطر را روی نقاط نبض‌دار بدن خود اسپری کنید. این نقاط شامل مچ دست‌ها، گردن و داخل آرنج‌ها هستند. همچنین عطر را از فاصله 10 تا 15 سانتی‌متری اسپری کنید. و نکته دیگری که برخی به اشتباه انجام می‌دهند، سابیدن مچ دست‌ها به هم بعد از اسپری کردن عطر است. این کار باعث از بین رفتن بوی عطر شما می‌شود. همچنین از اسپری عطر در هوا و راه رفتن زیر آن خودداری کنید. این کار هیچ فایده‌ای ندارد و فقط خوشبوترین عطر زنانه شما را هدر می‌دهد.

عطرهای خوشبوی زنانه

 

همچنین نگهداری صحیح عطر، عمر آن را بیشتر کرده و از هدر رفت آن جلوگیری می‌کند. نکاتی که برای نگهداری عطر باید در نظر بگیرید بسیار ساده هستند اما ذکر آن‌ها خالی از لطف نیست. یکی از نکات مهم، اطمینان از بسته بودن درب عطر پس از استفاده از آن است. اگر در عطر شما محکم نشده باشد، الکل آن پریده و از مقدار عطر شما کم می‌شود. از طرفی شیشه‌های عطر و ادکلن نباید در معرض نور خورشید و یا در مکان‌های گرم قرار گیرند. این کار باعث تغییر رایحه عطر شما می‌شود.

در انتها

در این نوشته سعی بر این داشتیم که به صورت خلاصه و مفید آنچه که شما در زمان خرید خوشبوترین عطر زنانه خود نیاز دارید، ذکر کنیم. نکات گفته شده را در زمان خرید عطر در نظر بگیرید تا هم انتخاب صحیحی داشته باشید و پول خود را هدر ندهید و هم بعد از استفاده از عطر، حس مناسب را به اطرافیان خود القا کنید. نحوه صحیح عطر زدن هم تاثیر زیادی در ماندگاری عطر شما دارد بنابراین برای گرفتن نتیجه بهتر از عطر مورد علاقه تان درباره نحوه صحیح نگهداری و استفاده از آن مطالعه کنید.

سوالات مربوط به عطرهای زنانه

 

درصد غلظت ماده معطر در عطرهای مختلف چگونه است؟

عطرها به چند گروه پرفیوم، ادوپرفیوم، ادوتویلت، ادکلن و اوفرش تقسیم می‌شوند که به ترتیب مقدار ماده معطر در آن‌ها کاهش یافته و در نتیجه ماندگاری آن‌ها نیز کمتر می‌شود.

آیا می‌توان ماندگاری عطر را افزایش داد؟

روش صحیح استفاده از عطر، ماندگاری آن را افزایش خواهد داد. مکان‌هایی از بدن که باید اسپری روی آن‌ها انجام شود و فاصله مناسب اسپری کردن، در ماندگاری عطر تاثیر دارد.

چگونه آنلاین عطر بخریم؟

شناخت نت‌ها و رایحه‌ها و همچنین در نظر گرفتن رنگ شیشه عطرها در زمان خرید اینترنتی و آنلاین عطر بسیار مهم است.

برای تشخیص عطر اصل از تقلبی چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

بررسی بسته بندی، کدها، فونت نوشته روی عطر و مقایسه عطر با نمونه اصلی که در سایت تولید کننده قرار داده شده است، در زمان انتخاب درست عطر اصل از تقلبی بسیار کمک می‌کند.