آموزش نحوه استفاده از براش های پرکاربرد آرایشی + 5 اشتباه رایج

انواع براش‌های آرایشی، مانند قلم‌موهای نقاشان هستند؛ به این معنا که هر کدام شکل و اندازه متفاوتی داشته و کاربرد مشخصی دارند. حتی اگر بهترین محصولات آرایشی را تهیه کرده باشید، به ابزار و براش مناسبی برای استفاده درست از آن‌ها و داشتن میکاپ ایده‌آل نیاز دارید. از طرفی تنوع زیاد براش‌های آرایشی ممکن است شما را در انتخاب و استفاده درست از آن‌ها سردرگم کرده باشد. نگران نباشید. در این مقاله 6 براش آرایشی پرکاربرد را معرفی می‌کنیم و نحوه استفاده از آن‌ها را توضیح می‌دهیم. در پایان به 5 اشتباه رایج در استفاده از براش‌ های آرایشی می‌پردازیم تا از این به بعد حرفه‌ای‌تر آرایش کنید.

بدون هیچ حرف اضافه‌ای به معرفی پرکاربردترین براش ‌های آرایشی و آموزش استفاده از آن‌ها می‌پردازیم.

1. آموزش استفاده از براش کرم پودر

همانطور که از نام این براش پیداست، برای زدن کرم پودر و کرم BB یا CC از این براش استفاده می‌شود. یک براش کرم پودر خوب، کرم را به طور یکنواختی روی پوست پخش می‌کند و به این صورت آرایش‌تان را بی عیب و نقص نشان می‌دهد.

استفاده از براش کرم پودر

توجه داشته باشید که هر کرم پودری با فرمولاسیون خاص خود، مستلزم استفاده از براش مخصوص است. به این ترتیب براش‌‌های کرم پودر پودری، موهای کرکی و سر برس پهن‌تری دارند؛ در حالی که براش‌های کرم پودر مایع، موهای متراکم و سر برس باریک‌تری دارند.

سر برخی از براش‌های کرم پودر به صورت زاویه‌دار طراحی و ساخته شده که کرم را به تمام خطوط صورت می‌رساند. با استفاده از این براش‌ها دیگر نگران خوب ترکیب شدن همه مواد آرایشی روی صورت‌تان نخواهید بود.

نحوه استفاده از براش کرم پودر

برای استفاده از براش کرم پودر مایع یا پودری دو روش مختلف وجود دارد. در روش اول کرم پودر موردنظرتان را با انگشت روی پیشانی، گونه‌ها، چانه و همچنین پل بینی‌تان بزنید و سپس با استفاده از حرکات دورانی براش کرم پودر، آن را روی پوست‌تان پخش کنید تا کاملا یکنواخت شود.

در روش دوم موهای براش را مستقیما به کرم پودر آغشته کنید و سپس آن را روی پیشانی، گونه‌ها، چانه و بینی‌تان بمالید. مدام جهت حرکت براش را از حرکات رفت و برگشتی به دورانی (و برعکس) تغییر دهید تا کرم پودر کاملا روی صورت‌تان یکدست شود. به یاد داشته باشید هر چه از میزان کمتری کرم پودر استفاده کنید، بهتر است. ویدیوی زیر نحوه استفاده از براش را به این روش آموزش می‌دهد:

2. آموزش استفاده از براش رژگونه و برنزر

براش رژگونه و برنزر کاملا متفاوت از براش کرم پودر شماست؛ موهای این نوع براش کمتر کرکی هستند و معمولا سر برس گرد یا بیضی شکل است. این براش برای افزودن رنگ و درخشش رژگونه و برنزر طراحی شده و این دو محصول آرایشی جذاب را به بهترین نحو در قسمت‌هایی که می‌خواهید، پخش می‌کند. البته توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید تنها از یک براش برای رژگونه و برنزرتان استفاده کنید، در فاصله استفاده این دو محصول آرایشی آن را خوب بشویید.

استفاده از براش رژگونه و برنزر

نحوه استفاده از براش رژگونه یا برنزر

برای استفاده از براش آن را داخل رژگونه یا برنزرتان بکشید و به آرامی ضربه بزنید تا ماده آرایشی اضافی از براش بریزد. اگر می‌خواهید رژگونه بزنید، براش را روی سیب گونه‌های‌تان بکشید و با حرکات دایره‌ای آن را مخلوط کنید. البته نحوه رژگونه زدن برای انواع صورت کمی متفاوت است که در مقاله دیگری مفصلا به آن پرداخته‌ایم.

با این براش می‌توانید در 3 حرکت ساده صورت‌تان را برنز کنید: از پیشانی‌تان شروع کنید، آن را به سمت گونه‌ها پایین بیاورید و سپس برنزر تا خط فک‌تان امتداد دهید. این کار را برای سمت دیگر صورت‌تان تکرار کنید. سپس مقداری برنزر را روی سیب گونه‌ها و پل بینی‌تان بزنید. در واقع نقاطی که به آن‌ها خورشید می‌تابد، باید برنز شوند.

3. براش پودر و پنکک

براش‌هایی که برای محصولات پودری مانند پنکک مورد استفاده قرار می‌گیرند، موهای کرکی و سبکی دارند که برخلاف براش‌ کرم پودر، متراکم نیستند. از این براش‌ها برای محصولاتی مانند پنکک، پودر تنظیم کننده، پودر تثبیت کننده آرایش و یا هایلایترهای پودری می‌توان استفاده کرد.

استفاده از براش پنکک

اندازه و سایز براش پودری شما به محلی از صورت‌تان که می‌خواهید استفاده کنید، بستگی دارد. براش‌های بزرگ کرکی برای پیشانی و گونه‌ها مناسب هستند؛ در حالی که یک براش کوچکتر با موهای متراکم برای تمام خط و خطوط صورت و نقاطی که دسترسی به آن‌ها سخت است (مانند زیر چشم‌ها و بالای استخوان گونه)، گزینه مناسب‌تری محسوب می‌شود.

نحوه استفاده از براش پنکک

زیبایی براش پودری این است که می‌توانید از آن تقریبا برای هر چیزی استفاده کنید؛ به شرطی که محصول شما بافت پودری داشته باشد. تنها کافی است براش را درون پودر فرو ببرید و یا براش را در ظرف پودر بچرخانید (اگر می‌خواهید از پودر بیک یا loose powder استفاده کنید، ابتدا فقط کمی کلاهک براش را به پودر آغشته کنید تا بتوان میزان پودر مورداستفاده را کنترل کرد).

بعد از آغشتن براش به پودر، آن را به لبه ظرف بزنید تا اضافات آن بریزد و با استفاده از براش پودری شروع به میکاپ هر نقطه از صورت‌تان که می‌خواهید، کنید. همچنین از این براش می‌توان در طول روز برای قسمت‌هایی از صورت که براق می‌شوند، استفاده کرد.

4. براش کانتور

براش‌ کانتور نازک‌تر از براش‌های معمولی پودری است و برای بولد کردن استخوان گونه و به طور کلی عمق و بعد بخشیدن به صورت به کار می‌رود. این براش‌ها معمولا موهای زاویه‌دار یا مخروطی شکلی دارند و به این ترتیب امکان استفاده دقیقی را تنها با یک بار کشیدن فراهم می‌کنند. البته استفاده از براش کانتور تنها به کانتورینگ محدود نشده و از آن می‌توان با حرکات چرخشی به عنوان برس رژگونه استفاده کرد.

براش کانتور

نحوه استفاده از براش کانتورینگ

سر براش را به برنزر یا پودر کانتور آغشته کنید و آن را درست زیر استخوان گونه (در چال گونه‌ها) یا زیر خط فک‌تان با حرکات رفت و برگشتی بکشید. سپس با حرکات کوچک دایره‌ای، آن را روی پوست‌تان یکنواخت کنید تا هیچ خط و خطوط مشخصی از کانتور روی صورت‌تان برجای نماند.

5. براش چشم زاویه دار

از براش ابرو یا چشم زاویه دار می‌توان برای میکاپ یا اصلاح آرایش ابرو و یا خط چشم‌های بالدار استفاده کرد. کاربردی‌ترین این نوع براش‌ها، محصولاتی هستند که مانند تصویر زیر دو سر دارند. با استفاده از انتهای زاویه‌دار براش می‌توان با ظرافت هر چه تمام‌تر خط چشم  و دم ابرو را کشید.

استفاده از براش چشم

سر قرقره‌ای این براش هم به شانه زدن ابروها و محو کردن رنگ ابرو کمک می‌کند. همچنین می‌توانید از این قسمت براش، برای جدا کردن مژه‌ها بعد از ریمل زدن استفاده کنید.

نحوه استفاده از براش چشم زاویه دار

قبل از استفاده از براش زاویه‌دار تصمیم بگیرید از کدام انتهای آن می‌خواهید استفاده کنید. برای استفاده از سر زاویه‌دار، به سادگی آن را به سایه ابرو آغشته کرده، قسمت‌های خالی داخل ابروها را پر کنید و به کمان ابروها شکل و فرم دهید.

برای اینکه با انتهای زاویه‌دار خط چشم بکشید، برس را به خط چشم یا سایه چشم آغشته کرده و روی خط مژه بالایی‌تان خطی بکشید. از گوشه داخلی چشم شروع کنید و وقتی به گوشه خارجی رسیدید، آن را به صورت بال کوچکی محو کنید.

6. براش مسطح سایه چشم

برای اینکه چشمان‌تان را حرفه‌ای‌تر آرایش کنید، داشتن یک براش مسطح سایه چشم ضروری است. موهای مسطح و متراکم این نوع براش‌ها به برداشتن رنگدانه‌های سایه چشم کمک می‌کند و حداکثر رنگ سایه را به طور یکدستی به پشت پلک‌های‌تان می‌بخشد.

براش مسطح سایه چشم

نحوه استفاده از براش سایه چشم

سمت صاف براش را به سایه چشم آغشته کنید و موهای براش را روی پلک‌ها بکشید. از گوشه داخلی چشم شروع کرده و به سمت بیرون حرکت کنید. اگر می‌خواهید سایه چشم دودی داشته باشید، با سایه‌های تیره رنگ چند لایه بزنید.

نحوه شستن براش های ارایشی

پس از استفاده از براش های آرایشی، وقت آن رسیده که طرز شستن آن‌ها را هم یاد بگیرید. در شستن براش‌های‌تان تنبلی نکنید. تنها چند دقیقه شستن براش، به کاهش تجمع باکتری‌ها و به تبع آن حفظ سلامت پوست‌تان کمک می‌کند. در مقاله دیگری مفصلا توضیح دادیم چطور انواع براش را بشویید؛ اما به طور خلاصه باید 3 مرحله اصلی را در شستن براش‌های آرایشی‌تان رعایت کنید:

مرحله 1: براش را به مدت یک دقیقه زیر آب بشویید و با انگشتان‌تان موهای براش را تکان دهید.

مرحله 2: به اندازه یک نخود از صابون مخصوص شستشوی براش استفاده کنید و به آرامی موهای براش را به آن آغشته کنید. اجازه دهید 3 دقیقه به صابون کاملا آغشته شود.

مرحله 3: در نهایت براش را بشویید و در فضای باز بگذارید تا کاملا خشک شود.

5 اشتباه رایج در استفاده از براش های آرایشی

مطالعه ادامه این مقاله به شما کمک می‌کند حرفه‌ای‌تر از انواع براش‌ ها استفاده کنید. شما تاکنون چند مورد از این اشتباهات را داشته‌اید؟

1. مستقیم آغشته کردن براش به کانسیلر

همان طور که می‌دانید از کانسیلر برای پوشاندن تیرگی‌های زیر چشم استفاده می‌شود. یکی از اشتباهات رایج در استفاده از براش کانسیلر این است که براش را درون کانسیلر فرو می‌برید. پس چطور باید از کانسیلر استفاده کرد؟

از آن جایی که محصولات آرایشی اصلاح کننده سنگین و غلیظ هستند، باید کمی کانسیلر را به پشت دست‌تان بزنید تا این ماده آرایشی قبل از استفاده زیر چشم کمی گرم و نرم‌تر شود. برای کانسیلر زدن ترجیحا از یک براش کرکی با موهای متراکم استفاده کنید. تراکم بالای موهای چنین براش‌هایی کمک می‌کند کانسیلر کاملا روی پوست‌تان ترکیب شود.

اشتباه در استفاده از براش (1)

2. استفاده از براش بزرگ برای پشت چشم

بعضی از خانم‌ها دوست دارند از براش‌های بزرگ برای پخش کردن راحت‌تر سایه چشم استفاده کنید. شاید در نگاه اول، استفاده از این براش‌ها برای پشت چشم راحت‌تر به نظر برسد؛ اما در نهایت بیش از حد سایه چشم‌تان را پخش خواهد کرد.

یک براش ایده آل برای سایه زدن، براش کوچکی است که موهای کرکی و نرمی دارد و سر گرد آن به پوشش چین پشت پلک با سایه کمک می‌کند.

اشتباهات آرایشی

3. عدم استفاده از براش زاویه‌دار

همیشه کاور کردن لکه‌های قرمز کوچک زیر بینی‌تان را جا می‌اندازید؟ شاید ایراد از براش آرایشی‌تان است. به همین دلیل داشتن و استفاده از براش با سر مخروطی بسیار اهمیت دارد. چنین براشی به تمام قسمت‌های کوچک صورت مانند اطراف لبه‌های بینی و زیر چانه می‌رسد و کمک می‌کند هیچ نقطه‌ای از صورت را در آرایش کردن جا نیندازید.

اشتباهات آرایشی

4. وارد کردن فشار روی پوست با براش

هنگام رژگونه زدن باید تنها براش را به آرامی روی گونه‌ها بکشید و هیچ فشاری وارد نکنید. در واقع موهای براش نباید هنگام رژگونه زدن خم شوند. علاوه بر این بعد از فرو بردن براش در رژگونه، آن را کمی تکان دهید تا مقدار رژگونه روی براش متعادل شود.

اشتباهات آرایشی

5. استفاده از یکی دو براش برای همه چیز!

همه ما براش و اسفنج‌هایی داریم که همه کاری از آن می‌کشیم و جالب‌تر اینکه کاربرد درست آن را هم بلد نیستیم. در قسمت اول این مقاله توضیح دادیم که حداقل 6 مدل براش پرکاربرد وجود دارد که هر کدام کارکرد خاص خودشان را دارند. پیشنهاد می‌کنیم قدم اول در حرفه‌ای شدن را با تکمیل ست براش‌های‌تان بردارید.

سخن پایانی

در این مقاله انواع براش‌های پرکاربرد آرایشی را معرفی کرده و طرز استفاده از آن‌ها را توضیح دادیم. سپس اشاره مختصری به نحوه شستن براش آرایشی داشتیم و در پایان گفتیم چطور با 5 اشتباه رایج، نشان می‌دهید که طرز استفاده از براش را نمی‌دانید. اگر سوال یا نظری در این باره دارید، خوشحال می‌شویم در بخش نظرات این مقاله از مجله زیبایی و آرایش میس و مستر پاسخگوی شما باشیم.

سوالات متداول درمورد استفاده از براش

چگونه از براش ارایشی استفاده کنیم؟

نحوه استفاده از براش آرایشی، بسته به نوع براش و محصول آرایشی موردنظرتان متفاوت است. در این مقاله توضیح دادیم از براش‌های آرایشی مختلف، چطور استفاده کنید.

چگونه براش ارایشی را تمیز کنیم؟

سه مرحله مهم در شستن براش آرایشی وجود دارد: مرطوب کردن براش، زدن صابون مخصوص و شستشوی مجدد. در هر سه مرحله براش را رو به پایین نگه دارید.

چگونه با براش کرم پودر بزنیم؟

با انگشت به قسمت‌هایی که در این مقاله میس و مستر گفته شد، کرم پودر زده و با براش مخصوص آن را روی صورت‌تان پخش کنید.

 

منابع

glamour

ipsy