علاقه به آرایش و پیرایش نه‌تنها در زنان، بلکه در مردان نیز وجود دارد. همان‌طور که همه می‌دانیم،‌ مدل موهای بیساری متنوعی برای مردان وجود دارد که برخی از آن‌ها در طول زمان ازمدافتاده و برخی دیگر همچنان طرف‌داران زیادی دارند. اما آرایش مردانه علاوه بر اینکه شامل مدل مو می‌شود، آرایش صورت را نیز در بر می‌گیرد.

آرایش صورت مردان که درجه‌های مختلفی دارد، از آرایش‌های بسیار جزئی شروع و به آرایش‌های غلیظ‌تر ختم می‌شود. ما در این مقاله ابتدا با چندین مدل مو که ظاهر شما را دگرگون می‌کنند، آشنا می‌شویم. سپس به طور مفصل به آرایش صورت می‌پردازیم؛ چراکه مردان در  مورد بخش دوم اطلاعات کمتری دارند و نیازمند راهنمایی بیشتری هستند.

آرایش مردانه مو

وقتی پای ترند‌های مدل موی مردانه به میان می‌آید، مدل موهای مدرن و همه‌کاره فراوانی هستند که شما می‌توانید برای موهای خود انتخاب کنید. در این نوع مدل موهای مردانه، موها در دو طرف سر و پشت آن کوتاه‌تر هستند اما روی سر بلندتر. فردی که از چنین مدل مویی برخوردار است،‌ ظاهری شیک و زیبا و استایلی با سطح بالاتر دارد. به نظر می‌رسد که چنین مدل موهایی برای آقایان مدرنی که می‌خواند با اعتماد‌به‌نفس بیشتری در جمع ظاهر شوند، ضروری است.

آرایش مردانه مو

انواع مدل‌ موهای مردانه کوتاه و بلند

درصورتی‌ که شما نیز به دنبال مدل موی جدیدی می‌گردید، لازم است با مدل‌هایی آشنا شوید که برای اغلب مردان بهترین گزینه در نظر گرفته می‌شوند. برخی از آقایان تمایل دارند تا با انجام یک آرایش مردانه جذاب بر روی موهای کوتاه خود، به ظاهری جذاب و زیبا دست یابند. آن‌ها به مدل موهای کوتاه‌تر همچون مدل‌های کوتاه یا کراپ با سایه‌ها محو علاقه دارند. اما برخی دیگر از مردان به موهای بلند‌تر با آرایش مویی که به نظر می‌رسد موها به یک طرف شانه شده‌اند،‌ تمایل نشان می‌دهند.

ازآنجایی‌که مدل‌های موی بسیاری وجود دارند،‌ انتخاب یکی از آن‌ها برای یک ظاهر فوق‌العاده، سخت و چالش‌برانگیز است. ازاین‌رو، در ادامه ما چندین مدل موی برتر مردان را گردآوری کرده و در اختیار شما قرار داده‌ایم تا بتوانید با محدود شدن گزینه‌هایتان،‌ انتخاب مناسب و راحت‌تری داشته باشید. هر آرایش مردانه مویی را که در این مقاله مطالعه می‌کنید، به‌خوبی مورد بررسی قرار دهید و مدل موی موردعلاقه خود را بیابید.

مدل موی Textured Crop

این مدل مو که به‌سرعت جای خود را در بین پرتقاضاترین مدل‌های مو در آرایشگا‌ه‌های سراسر جهان باز کرد، اولین‌بار در اروپا دیده شد. سپس به ایالات متحده و استرالیا راه یافت. چراکه جوانان این کشور‌ها علاقه زیادی به مدل موی کوتاه دارند. طراحی ساده و سریع آن نظر آن‌ها را به خود جلب کرد. در این آرایش مردانه مو، طول موهای روی سر بلند‌تر است و در کناره‌های سر، آن‌قدر کوتاه می‌شوند که به‌اصطلاح سایه زده می‌شوند. شما می‌توانید موهای خود را که به این صورت کوتاه شده‌اند، با روغن موی مات یا واکس حالت دهید.

در مدل موی کراپ فرانسوی، کناره‌های سر شخص با ماشین ریش‌تراش کوتاه می‌شود؛ درحالی‌که موهای روی سر با قیچی. درصورتی‌که می‌خواهید به موهای کوتاه شده خود حالت دهید، توصیه می‌کنیم که به آن‌ها حجم ندهید. به‌این‌ترتیب، به نظر می‌رسد که موهای کوتاه شده شما دارای فرهای کوچکی هستند.

مدل موی Textured Crop

آرایش مردانه مو مدل کویف

آرایش مردانه مدل کویف، انتخاب مناسبی است برای آنان که به استایل اهمیت می‌دهند و به دنبال مدل موی شیکی هستند. این مدل مو نیز همانند مدل قبلی در بالای سر موهای بلندتری دارد،‌ درحالی‌که در کناره‌های آن موها کاملاً کوتاه می‌شوند. مدل موی اصلی کویف مدرن، بسیار چالش‌برانگیز است. ظاهر نهایی این مدل که قد متوسطی دارد، فوق‌العاده خواهد بود. بااین‌وجود، بسیاری از آقایان نمی‌توانند هر روز صبح میزان زیادی از وقت و انرژی خود را به آرایش موی خود به این صورت اختصاص دهند.

درهرصورت برای اینکه موهای خود را به این صورت آرایش کنید، پیشنهاد می‌کنیم که موهای خود را تمیز و خشک نمایید. برای آرایش مردانه موها به یک سشوار که توانایی تولید حرارت‌ها بالا را داشته باشد، روغن مو و واکس مو یا دیگر محصولاتی که چسبندگی قوی دارند، نیاز دارید. برای اینکه موها ظاهری نامرتب به خود بگیرند، حالت‌دهنده خود را به طور یکنواخت به سرتاسر موها بمالید. در قدم بعد، به طور هم‌زمان موها را رو به عقب برس بکشید و با سشوار خشک کنید. در آخر به‌وسیله انگشتان خود یا یک شانه،‌ موها را به سمت دلخواه شانه بزنید.

آرایش مردانه مو مدل کویف

مدل موی پمپادور و نحوه انجام آن

درصورتی‌که مدل موی کویف را دوست دارید و درعین‌حال خواستار مدل موی شیک‌تری هستید،‌ پمپادور می‌تواند گزینه مطلوبی برای آرایش مردانه باشد. در حقیقت،‌ پمپادور همان مدل موی کویف است، منتها با کناره‌های کوتاه‌تر و روی سر بلند‌تر. این دو تفاوت ویژگی اصلی این نوع مدل مو هستند. لازم به ذکر است که نمونه‌های مدرن این مدل، به همراه یک آندرکات بر روی موها اعمال می‌شود. این کار سبب می‌شود که تا بدون دست‌کاری خطوط سبک قدیمی، فرد، ظاهری جذاب‌تر داشته باشد.

به‌منظور حالت دادن موهای خود به سبک پمپادور، یک محصول قوی برای حالت دادن به مو، سشوار و شانه تهیه کنید. موهای خود را به واکس یا روغن مو آغشته نمایید. سپس،‌ همه آن‌ها را به سمت عقب شانه بزنید. در همین حین،‌ به‌آرامی آ‌نها را روبه بالا بکشید و حجم دهید. در آخر،‌ زمانی که احساس کردید آرایش مردانه شما به شکل دلخواه درآمده است،‌ موهای خود را با سشوار خشک کنید. این کار سبب می‌شود که ظاهر زیبای موهای شما به هم نریزد.

مدل موی کوتاهی Ivy League

آخرین مدل مویی که قصد داریم به شما معرفی کنیم، یک مدل موی قدیمی و سنتی و یا به‌اصطلاح کلاسیک است. مدل موی آیوی لیگ یکی دیگر از محبوب‌ترین مدل‌های مو است. این مدل مو بسیار ساده است. شما می‌توانید فارغ از دنبال‌کردن دستورالعمل‌های پیچیده و استفاده از تعداد زیادی محصولات مو، این آرایش مردانه را بر روی موهای خود اعمال نمایید. آنچه باعث متمایز بودن آیوی لیگ نسبت به دیگر مدل‌ها می‌شود،‌ موهای کوتاه آن است از فرق کنار باز شده و در کناره‌های سر محو گردیده‌اند.

مدل موی کوتاهی Ivy League

Ivy League مدل موی محبوب همه نسل‌ها

برای اینکه شکل نهایی موهای شما بیشتر شبیه نمونه کلاسیک آن باشد، سعی کنید موهای خود را در اطراف سر به‌صورت مخروطی سایه بزنید. یعنی هر چه به سمت گردن پیش بروید، موهای شما کوتاه‌تر شوند. در غیر این صورت، محو شدن بیش از حد موها در قسمت‌های بالایی ممکن است سبب ایجاد کنتراست شدیدی بشود.

اگر می‌خواهید در محیط‌های تجاری حرفه‌ای یا رویدادهای اجتماعی، اطرافیان خود را با یک آرایش مردانه موی کلاسیک تحت‌تأثیر قرار دهید، Ivy League همانی است که به دنبالش می‌گردید. تنها کاری که برای اعمال این مدل مو لازم است انجام دهید این است که از آرایشگر خود بخواهید که موهای روی سر شما 5 یا 6 سانتی‌متر باشد و کناره‌های سرتان را نیز سایه بزند. در نهایت،‌موهای خود را به طور طبیعی حالت دهید.

آرایش مردانه صورت

شاید برای شما تعجب‌آور و جالب باشد که در اغلب دوره‌های تاریخی مردان نیز خود را آرایش می‌کردند. اگرچه امکان دارد هم اکنون این کار رایج نباشد و حتی برخی آن را ناپسند بدانند،‌ با تغییر دیدگاه عموم جامعه در مورد هنجارهای جنسیتی،‌ مردان تمایل بیشتری به انجام این کار، از خود نشان می‌دهند. اکنون همه می‌بینیم که بسیاری از آقایان ابروها خود را حالت داده و حد‌اقل در روز عروسی خود از محصولات آرایشی استفاده می‌کنند. به‌طورکلی، برخی به این باور رسیده‌اند که آرایش مردانه نیز وجود دارد و آرایش تنها برای بانوان نیست.

آرایش مردانه صورت

دیدگاه شما درباره آرایش کردن مردان چیست؟

برخی افراد هنوز آرایش کردن را برای مردان عملی ناپسند تلقی می‌کنند. بیشتر این اشخاص اعتقاد دارند که آرایش تنها مخصوص بانوان است و اگر مردی این کار را انجام دهد نشانه همجنس‌گرایی اوست. اما حقیقت چیز دیگری است. همان‌طور که اغلب مردم دنیا به‌ مرورزمان پذیرفتند که هر فردی بسته به سلیقه خود ممکن است هر طوری لباس بپوشد، به‌زودی با این موضوع نیز کنار می‌آیند. اینجاست که شما نباید اعتقادات دیگران را به خود دیکته کنید، بلکه باید همان گونه که تمایل دارید در بین مردم ظاهر شوید.

البته این قابل‌درک است که گاهی اوقات امتحان کردن چیزی که مردم می‌پندارند غیر مردانه یا اشتباه است، امکان دارد استرس‌زا باشد. اما، باید بدانید که آرایش مردانه تنها مخصوص همجنس‌گرایان و یا مردانی با تمایلات جنسی خاص نیست. هر مردی تنها به این دلیل که می‌خواهد این کار را انجام دهد، می‌تواند آرایش کند! برعکس آن نیز صادق است. اگر دوست ندارید آرایش کنید، شما از زمانه خود عقب نمانده‌اید.

درهرحال،‌ اگر به آرایش کردن تمایل دارید به خواند ادامه دهید تا نحوه انجام آرایش مردانه در منزل را بیاموزید. اگر قصد دارید به یک مراسم مهم بروید اما جوش‌هایتان ظاهر شما را به هم ریخته‌اند،‌ می‌توانید با آرایش آن‌ها را از دید دیگران پنهان کنید. در ادامه راهنمای ما به شما کمک می‌کند.

لوازم آرایشی اصلاحی و کاربرد آن‌ها

ازآنجایی‌که هدف اغلب مردان از آرایش یک آرایش مردانه ساده و پوشاندن نواقص صورت است، لازم است ابتدا با لوازم آرایشی اصلاحی آشنا شویم. در حقیقت مردان از آرایش برای اصلاح یا بهبود ظاهر طبیعی صورت خود استفاده می‌کنند. منظور از «اصلاح» پوشاندن هر چیزی است که ترجیح می‌دهید بر روی پوستتان دیده نشود. از این موارد می‌توان به حلقه‌های تیره زیر چشم، جوش‌ها و زخم‌ها، جای زخم، هایپرپیگمانتاسیون (که به آن لکه‌های تیره نیز می‌گویند) و همچنین قرمزی اشاره کرد.

ایده‌‌آل‌ترین حالتی که برای هر نوع آرایش تصور می‌شود،‌ این است که با وجود آرایش،‌ به نظر برسد فرد اصلاً آرایشی ندارد. در حقیقت ظاهر طبیعی فرد نباید از بین برود. برای دست‌یابی به این هدف، لازم است آرایش مردانه با رنگ طبیعی پوست شما هم‌خوانی داشته باشد. پس،‌ این‌گونه آرایش کردن مستلزم این است که از اصول اولیه در مورد پوست و خرید انواع لوازم آرایشی و ابزار مناسب آگاهی داشته باشید.

لوازم آرایشی اصلاحی و کاربرد آن‌ها

تعیین نوع پوست، گامی مهم در آرایش مردانه

پوست انواع متفاوتی دارد که هرکدام دارای ویژ‌گی‌هایی هستند.

  • پوست خشک: اگر پوست شما خشک باشد،‌ منافذ آن کوچک هستند. به‌علاوه،‌ پوست حالتی مات به خود می‌گیرد. چنین پوست‌هایی به‌راحتی دچار قرمزی و چین‌وچروک می‌شوند.
  • پوست چرب: چنین پوستی براق است و منافذ بزرگی دارد. افرادی که دارای چنین پوستی هستند،‌ اغلب از بیماری‌های پوستی انواع جوش صورت و یا سایر لک‌ها رنج می‌برند.
  • پوست متعادل: این نوع پوست که به پوست معمولی نیز معروف است،‌ حالت متوسطی دارد یعنی نه چرب است و نه خشک.
  • پوست مختلط: پوست مختلط یک نوع پوست جداگانه نیست. همان‌طور که از نام آن پیداست، پوست ترکیبی، ترکیبی از نمونه‌های بالاست که هرکدام از آن‌ها قسمت‌های مختلفی از پوست شما را تشکیل می‌دهند. به‌عنوان‌مثال، منطقه T صورت شما چرب است،‌ درحالی‌که گونه‌های خشکی دارید. به پیشانی، بینی،‌ پشت لب و چانه منطقه T گفته می‌شود.

پوست شما چه رنگی است؟

دومین مورد مهمی که در آموزش آرایش مردانه حتماً باید ذکر شود،‌ تعیین رنگ پوست است. این کار از این نظر اهمیت دارد که هر لوازم آرایشی برای هماهنگی با رنگ پوست خاصی ساخته می‌شود. برای انجام این کار باید دقت زیادی به خرج دهید. چراکه تنها چند درجه اختلاف رنگ باعث می‌شود که آرایش شما کاملاً در معرض توجه قرار بگیرد. پس،‌ آگاهی از ته رنگ پوست، به شما کمک می‌کند تا بهترین آرایش را انجام دهید و از داشتن ظاهری طبیعی و زیبا خرسند باشید. به‌طورکلی سه نوع رنگ پوست وجود دارد:

  • گرم: رنگ پوست گرم دارای ته‌رنگ سبز، زرد یا هلویی است،
  • خنک: سایه‌هایی از رنگ آبی بر روی پوست خنک دیده می‌شود،
  • خنثی: تشخیص این نوع رنگ پوست سخت اما درعین‌حال ساده است. اگر سایه‌هایی از رنگ‌ها آبی،‌ سبز،‌ زرد، هلویی و غیره بر روی پوست خود دارید و یا اگر هیچ ته‌رنگی بر پوست شما دیده نمی‌شود، رنگ آن خنثی است.

پوست شما چه رنگی است؟

اگر همچنان برای انجام آرایش مردانه در تعیین رنگ پوست خود شک دارید،‌ در صورت امکان، توصیه می‌کنیم که از یک متخصص کمک بگیرید. در فروشگاه‌‌های بزرگ، مراکز خرید و گاهی حتی در خرده‌فروشی‌های تخصصی، کارکنانی متخصصی هستند که با خوشحالی به شما کمک می‌کنند. آن‌ها می‌توانند رنگ دقیق پوست شما را تشخیص دهند.

علاوه بر این،‌ اگر به هر دلیلی نمی‌خواهید طبق روش بالا عمل کنید و یا امکان استفاده از آن را ندارید، می‌توانید از خدمات آنلاین برند‌های آرایشی بهره ببرید. بسیاری از برندهای آرایشی خدماتی را به‌صورت آنلاین را به مشتریان خود ارائه می‌دهند.

افزون بر این،‌ می‌توانید از فروشنده بخواهید تا به شما اجازه دهد که در صورت عدم تطابق محصول با پوست شما، آن را پس بگیرد. چراکه ممکن است در زمان انجام آرایش مردانه رنگ‌های محصول روی پوست شما، به‌صورت متفاوتی نسبت به نمونه ظاهر شوند. به‌خاطر داشته باشید که هنگام خرید محصولات آرایشی،‌ رنگ آن‌ها را در زیر نورهای مختلف به‌ویژه نور مصنوعی و طبیعی امتحان کنید.

کانسیلر؛ مهم‌ترین ابزار آرایش صورت مردانه

برای پوشاندن جوش‌ها و نواقص پوستی که هدف اغلب مردان از انجام یک ارایش مردانه جدید است، کانسیلر بهترین نوع لوازم آرایشی برای این کار است. در حقیقت وظیفه اصلی و کاربرد کانسیلر پوشاندن این نقاط است. اکثر کانسیلرها به‌صورت مایع یا کرم به بازار عرضه می‌شوند. برای بهره‌مندی از یک آرایش مردانه بهتر است به سراغ آن دسته از لوازم‌آرایشی‌هایی بروید که مناسب نوع پوست و نیاز شما هستند.

کانسیلرهای مایع اغلب در یک ظرف استوانه‌ای قرار داند. این نوع از کانسیلر برای انواع پوست مناسب است و پوشش سبک تا متوسطی را ارائه می‌دهد. چراکه غلظت این محصول پایین‌تر از نمونه کرمی است. کانسیلر‌های کرمی غلظت بیشتری نسبت نمونه‌های مایع دارند. ازاین‌رو،  پوشش بهتری را ارائه می‌دهند و بیشتر بر روی پوست دوام می‌‌آورند. این نوع محصول برای پوست خشک مناسب نیست و بهتر است از آن بر روی پوست چرب استفاده شود. کانسیلر کرمی، بسته به برند آن، در ظرف‌های مختلفی به فروش می‌رسد.

به هنگام آرایش مردانه هرچه رنگ قسمتی که می‌خواهید بپوشانید با پوست شما متفاوت‌تر باشد،‌ به لوازم آرایشی با پوشانندگی بیشتری احتیاج داشت. البته به این نکته نیز دقت کنید که هرچه میزان پوشش بالاتر برود، آرایش غیر طبیعی‌تر خواهد بود. علاوه بر این، اگر پوستی مختلط یا چرب دارید و یا می‌خواهید یک‌لایه پوششی دیگری داشته باشید،‌ برای آرایش مردانه خود، می‌توانید از یک پور فیکس نیمه شفاف نیز استفاده کنید.

نحوه استفاده از کانسیلر برای مردان

سه روش اصلی برای استفاده از کانسیلر وجود دارد که عبارت‌اند از انگشتان دست، اسفنج یا برس.

  • انگشتان: راحت‌ترین‌ روش زدن کانسیلر در برای انجام یک آرایش مردانه این است که شما با انگشتان آن را بر روی صورت خود پخش کنید. برای کانسیلر زدن بر روی نقاط بزرگ که به‌دقت خاصی نیاز ندارند،‌ استفاده از انگشتان کاربردی خواهد بود. به‌خصوص اینکه گرمای پوست شما به ذوب شدن و پخش شدن محصول کمک می‌کند. اما برای کاور کردن لکه‌های کوچک آن‌ها بیش از حد بزرگ هستند
  • اسفنج‌ها: کار آن‌ها در پخش محصولات آرایشی فوق‌العاده است اما در پوشاندن کامل لک‌ها به‌خوبی عمل نمی‌کنند.
  • برس‌ها: آن‌ها ابزار بسیار مناسبی برای استفاده از کانسیلر هستند. انواع مختلفی از برس‌های کانسیلر وجود دارند، اما بهتر است شمت از چهار نوع بهره ببرید. برس جزئیات، برس صاف، برس کوچک کرکی، و برس پودر بزرگ (برای زمانی که قصد استفاده از پودر دارید)، این چهار نوع هستند. این چهار برس شما را قادر می‌سازند که هر چیز اضافی را بر روی پوست خود را بپوشانید.

نحوه استفاده از کانسیلر برای مردان

کانسیلر شون مدل Appealing؛ بهترین گزینه برای آرایش مردانه

شما می‌توانید از کانسیلر شون مدل Appealing برای پوشاندن جوش‌ها یا لک‌هایی که زیبایی پوست شما را کاهش داده‌اند، استفاده کنید. این کانسیلر از نوع مایع است و پوشانندگی خوبی را برای شما به ارمغان می‌آورد. مهم‌ترین ویژگی این محصول گیاهی بودن آن است.

اگر پوست روشنی دارید از این کانسیلر برای آرایش مردانه خود استفاده کنید تا بتوانید به‌راحتی از شر نواقص پوستتان راحت شوید. شایان‌ذکر است که در مقایسه با محصولات مشابه،‌ میزان غلظت کانسیلر شون مدل Appealing زیاد است. این ویژگی سبب می‌شود که شما بتوانید با کمترین مقدار مصرف، به بهترین نتیجه دست‌یابید. البته دقت کنید که میزان چربی این محصول بالاست و بهتر است برای پوست‌های چرب مورداستفاده قرار نگیرد.

کانسیلر شون مدل Appealing؛ بهترین گزینه برای آرایش مردانه

چه لوازم آرایشی بخریم؟

لوازم آرایشی مردانه یک صنعت روبه‌رشد است و بسیاری از شرکت‌های آرایشی جدید منحصراً به تولید لوازم آرایشی مردانه مشغول هستند. این محصولات به طور ویژه برای ویژ‌گی‌ها و نیازی‌های پوست مردان تولید شده است. از این ویژگی‌ها می‌توان به درم ضخیم‌تر، میزان تعریق متغیر، چربی بیشتر و هورمون‌هایی که بافت پوست خشن‌تری ایجاد می‌کنند، اشاره کرد.

توجه کنید که لوازم آرایشی زنانه نیز می‌توانند به شما در انجام یک آرایش مردانه مناسب کمک کنند. لوازم‌آرایشی‌های زنانه در مقایسه با نمونه‌های مردانه تنوع بسیار بیشتری دارند. ازاین‌رو، شما گزینه‌های زیادتری برای انتخاب خواهید داشت. ناگفته نماند که محصولاتی زنانه و یا دیگر محصولاتی که برای مردان به بازار عرضه نمی‌شوند، امکان دارد ویژگی‌هایی داشته باشند که برای مردان نامطلوب است. مثلاً لوازم آرایشی زنانه ممکن است با رایحه همراه باشند یا پوششی درخشان و براق ایجاد کنند.

سخن پایانی

آرایش مردانه تنها مدل مو نیست. مدل مو بخش مهمی از یک آرایش مردانه است که در ایجاد ظاهری شیک و جذاب نقش به سزایی دارد. بخش دیگری از آرایش مردها، به‌صورت اختصاص می‌یابد. هرچند این موضوع از هر نظر در ابتدای راه خود قرار دارد، اما روزبه‌روز پیشرفت می‌کند. درهرصورت، امروزه اغلب مردانی که صورت خود را آرایش می‌کنند تنها باهدف پوشاندن جوش،‌ لک و غیره این کار را انجام می‌دهند. ازاین‌رو، این مقاله به‌خوبی آن‌ها را دراین‌رابطه، راهنمایی می‌کند.