عوامل زیادی وجود دارد که باعث می‌شود به یک مدل موی جدید فکر کنید. در حالی که مراجعه به آرایشگر ساده‌ترین روش رسیدن به مدل موی دلخواه است، اما اگر به مهارت‌های خود اعتماد دارید، ممکن است از رفتن به آرایشگاه صرف نظر کنید و تصمیم بگیرید خودتان در منزل دست به کار شوید. اگر تصمیم شما جدی است، چند نکته برای کوتاه کردن مو وجود دارد که باید قبل از انجام آن، در موردشان اطلاعات کسب کنید. ممکن است در مورد کوتاهی موی خیس یا خشک شنیده باشید. اما ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که کدام یک برای شما بهتر است و چرا آرایشگران در وهله اول موها را خیس کوتاه می‌کنند؟ در ادامه این مطلب، ما همه نکاتی را که باید در مورد نحوه انتخاب روش مناسب کوتاه کردن موها در خانه بدانید، به اشتراک گذاشته‌ایم.

آیا بهتر است موهایتان را خشک کوتاه کنید یا خیس؟

تفاوت واقعی بین کوتاهی موی خیس یا خشک به تکنیک آن‌ها نیست، بلکه بیشتر در مورد برشی است که هر کدام ایجاد می‌کنند. آرایشگر شما احتمالاً بهترین تکنیک کوتاه کردن مو را برای رسیدن به خواسته شما می‌داند، اما اگر بخواهید خودتان در منزل موهایتان را کوتاه کنید، بهتر است تفاوت میان این دو را بدانید. هنگام تصمیم‌گیری در مورد این‌که آیا باید موهای خود را به صورت خیس یا خشک در خانه کوتاه کنید، باید سه عامل را در نظر بگیرید: بافت مو، مدل موی مورد نظر و نحوه مدل دادن به موهای خود.

اگر موهایی دارید که مجعد یا فرفری است، احتمالا از خود می‌پرسید که کوتاهی موی خیس یا خشک کدام برایتان بهترین انتخاب است؟ در این مورد باید بگوییم که آرایشگر شما معمولاً موهایتان را خشک کوتاه می‌کند. این کار به او اجازه می‌دهد تا به راحتی با بافت و مدل طبیعی فرهای شما کار کند و آن‌ها را به گونه‌ای برش دهد که شکل آن‌ها واضح و پرپشت به نظر برسد. به طور مشابه، اگر قصد دارید یک مدل موی ناهموار مانند باب نامتقارن داشته باشید، کوتاهی موی خشک به شما کمک می‌کند تا با دقت بیشتری مدل موی مورد نظر خود را پیاده‌سازی کنید.

آیا بهتر است موهایتان را خشک کوتاه کنید یا خیس؟

چرا آرایشگران موها را خیس کوتاه می‌کنند؟

اگر موهای نازک یا ظریفی دارید که بافت آن صاف است، کوتاهی موی خیس یا خشک کدام بهتر است؟ در این مورد کوتاهی موی خیس ایده‌آل‌تر است. به همین دلیل است که آرایشگران موهای شما را خیس کوتاه می‌کنند. هنگامی که موهای خود را در خانه کوتاه می‌کنید، فقط به خاطر داشته باشید که وقتی موهای شما خشک می‌شود، نسبت به زمانی که خیس بود، کوتاه‌تر خواهد شد.

همچنین، اگر یک کوتاهی مو صاف را ترجیح می‌دهید (یک باب ساده یا چتری جلوی مو)، کوتاهی موی خیس بهترین گزینه خواهد بود. این تکنیک به شما کمک می‌کند تا موهای تمیز و دقیقی را که می‌خواهید به دست آورید.

روشی که قصد دارید موهای خود را حالت دهید نیز نقش بسزایی در نوع کوتاهی موی خیس یا خشک دارد. اگر از طرفداران موهای براق و صاف هستید، کوتاه کردن خیس ظاهر دقیقی را که می‌خواهید به شما می‌دهد. از آنجایی که مو در هنگام خیس شدن کشیده می‌شود، ظاهر مدل موی صاف و براق را بیشتر تقلید می‌کند. بنابراین زمانی که موهای خود را کوتاه می‌کنید، می‌توانید پیش زمینه‌ای از مدل موی مورد نظر خود نیز داشته باشید.

از آن‌جایی که موهای نازک و آسیب‌دیده را باید به روش خیس کوتاه کرد، اغلب آرایشگران ترجیح می‌دهند حین کوتاهی موهای مراجعه‌کننده را مرطوب کنند.

چرا آرایشگران موها را خیس کوتاه می‌کنند؟

کوتاهی موی خیس یا خشک – کدام یک بهتر است؟

کوتاهی موی خشک نسبت به موی خیس مزایایی دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

۱. کوتاهی موی خشک برای موهای موج‌دار، مجعد یا فر

کوتاه کردن موهای موج‌دار، مجعد یا فرفری در حالت خیس در واقع بسیار سخت‌تر از کوتاه کردن موهای صاف است. چون شما نمی‌توانید تشخیص دهید که وقتی موهایتان خشک شد ظاهر نهایی آن چگونه خواهد بود. پس همان‌طور که قبلا هم به کوتاهی موی خیس یا خشک در مورد موهای مجعد و فر اشاره کردیم، باید موهای شما به صورت خشک کوتاه شود.

به همین دلیل است که کوتاهی موی خشک برای موهای مجعد یک موهبت مطلق است. اساساً، این تکنیک به آرایشگر شما اجازه می‌دهد تا فرهایی را که باید کوتاه شود، انتخاب کند و اطمینان حاصل شود که آنها به طور منظم روی هم قرار می‌گیرند.

کوتاهی موی خیس یا خشک – کدام یک بهتر است؟

۲. کوتاهی موی خشک برای دقیق‌تر شدن مدل موی شما

وقتی موهای شما خیس است، کشش بیشتری دارد؛ بنابراین طول آن ممکن است کمی با زمانی که خشک است متفاوت باشد. اما با خشک کردن موهای خود، آرایشگر شما بهتر می‌داند که دقیقاً چه مقدار مو را کوتاه و همچنین ظاهری واقعاً دقیق ایجاد کند. همچنین در پایان کار نیازی به سشوار کشیدن موها برای دیدن نتیجه نهایی نیست.

۳. ضرفه جویی در پول و زمان با کوتاهی موی خشک

به لطف تکنیک کوتاهی موی خشک، شما مجبور نخواهید بود ساعت‌ها وقت در سالن سپری کنید. نادیده گرفتن مرحله شستشو، حالت دادن و سشوار کشیدن موهایتان به این معنی است که سریع‌تر از آرایشگاه خارج می‌شوید.

اگر از مدل موی نهایی راضی هستید و نیازی به استایل اضافی ندارید (مانند فر کردن و بابلیس کشیدن)، می‌توانید در هزینه‌های خود نیز صرفه‌جویی کنید.

۴. کوتاهی موی خشک برای حفاظت از موهای آسیب‌دیده

هنگامی که موهای شما خیس است، تمایل به جمع شدن روی هم پیدا می‌کند – حتی زمانی که آنها را شانه کنید. این می‌تواند تشخیص نوک‌های موخوره گرفته یا قسمت‌هایی از مو را که خشک‌تر و آسیب‌دیده‌تر هستند، سخت‌تر کند.

پس، هنگام انتخاب نوع کوتاهی موی خیس یا خشک برای افرادی که موهای آسیب‌دیده دارند، توجه کنید که روش کوتاهی موی خشک بهترین گزینه است. به این ترتیب می‌توانید محل‌های مشکل‌دار را ببینید و جایی که لازم است را اصلاح کنید.

۴. کوتاهی موی خشک برای حفاظت از موهای آسیب‌دیده

۵. مشاهده سریع‌تر نتیجه با کوتاهی موی خشک

یکی از مزایای اصلی کوتاه کردن موی خشک این است که می‌توانید ظاهر جدید خود را همزمان با کوتاه کردن مشاهده کنید. چه از آرایشگر خود بخواهید که استایل موی همیشگی شما را اصلاح کند یا در حال امتحان کردن مدل موی شیک و جدید هستید، می‌توانید فوراً ببینید که نتیجه کار چگونه خواهد بود.

۶. تکنیک عالی کوتاهی موی خشک برای موهای هایلایت شده

همان‌طور که تشخیص نوک موخوره گرفته موهای خیس دشوار است، دیدن تغییرات ظریف روی موهای مرطوب نیز می‌تواند سخت باشد. به‌خصوص تغییراتی که در انتهای موهای شما به وجود می‌آیند.

انتخاب روش کوتاهی موی خیس یا خشک می‌تواند به آرایشگر شما کمک کند تا هر رشته موی رنگ شده را واضح‌تر ببیند و بسته به آن‌چه از ظاهر نهایی خود انتظار دارید، آن‌ها را اصلاح کند.

اگر برایتان این سوال پیش آمده که کوتاهی موی خیس یا خشک کدام یک بهتر است باید به شما بگوییم که به طور کلی، کوتاهی موی خشک روش بهتری نسبت به کوتاهی موی خیس است. چون در این روش نتیجه انتهایی واضح‌تر بوده و می‌توان به خوبی موخوره و سایر آسیب‌ها را تشخیص داد و اصلاح کرد.

رنگ کردن موی خیس یا خشک؟

درست همانند کوتاهی موی خیس یا خشک، وقتی می‌خواهید تصمیمی برای رنگ کردن موها بگیرید، به نظر می‌رسد که سؤالات زیادی وجود داشته باشد. مثل این‌که رنگ کردن موی خیس یا خشک کدام یک بهتر است؟ اگر در حال حاضر به دنبال تغییر رنگ موهای خود هستید، یکی از نگرانی‌های رنگ مو که ممکن است در ذهن شما وجود داشته باشد این است که آیا می‌توانید موهای خود را در حالی که خیس هستند رنگ کنید یا نه؟ در حالی‌که قوانین اصلی مو نشان می‌دهد که رنگ فقط باید روی موهای خشک استفاده شود، ما چند استثناء را با شما به اشتراک می‌گذاریم که در آن رنگ کردن موهای شما در حالی که هنوز مرطوب است، می‌تواند واقعاً یک مزیت باشد.

آیا می‌توانید موهای خیس خود را رنگ کنید؟

در شرایط مناسب، ممکن است بتوانید موهای خود را در حالی که هنوز خیس هستند رنگ کنید. روش استفاده از رنگ مو روی موهای خیس معمولاً برای دستیابی به نتایج ظریف استفاده یا برای تکنیک‌های خاص هایلایت کردن مو توصیه می‌شود.

با این حال، موهای شما هنگام خیسی در شکننده‌ترین حالت خود هستند، بنابراین اگر این کار به درستی انجام نشود روند رنگ کردن می‌تواند منجر به شکستگی و آسیب مو شود. از آن‌جایی که بیشتر کیت‌های رنگ موی خانگی برای استفاده روی موهای خیس فرموله‌سازی نشده‌اند، بهتر است رنگ کردن موی خیس را به افراد حرفه‌ای بسپارید. علاوه بر این، اگر موهای خود را در خانه رنگ می‌کنید، همیشه دستورالعمل‌های موجود در داخل بروشور را برای کسب بهترین نتیجه دنبال کنید.

رنگ کردن موی خیس یا خشک؟

آیا باید قبل از رنگ کردن موهای خود را بشویید؟

بیشتر رنگ موها طوری فرموله شده‌اند که روی موهایی که تازه شسته نشده‌اند بهترین عملکرد را دارند، بنابراین بهتر است که شامپو زدن موها را دقیقا قبل از رنگ‌کردن موهای خود حذف کنید. درعوض، روز قبل موهایتان را بشویید و اگر قصد دارید موهایتان را خیس رنگ کنید، به سادگی موهایتان را فقط با آب ولرم خیس کنید. اگر به سالن می‌روید، نیازی به حضور یافتن با موهای خیس نیست. آرایشگر شما بر اساس نتیجه دلخواهتان تصمیم می‌گیرد که موهایتان را خشک یا مرطوب رنگ کند و اگر نیاز باشد خودش موهایتان را مرطوب خواهد کرد.

همچنین پیشنهاد می‌شود که از شستن مستقیم موهای خود پس از رنگ کردن نیز خودداری کنید؛ زیرا شامپو می‌تواند رنگی که به تازگی استفاده شده را از بین ببرد. در مقابل، رنگ را ابتدا با آب ولرم بشویید و ۴۸ ساعت صبر کنید تا خوب جذب فولیکول‌های مو شود. سپس از شامپو برای شستشوی موها استفاده کنید. اگر موهای خود را در خانه رنگ می‌کنید، به دستورالعمل های موجود در کیت رنگ خانگی خود نگاهی بیندازید. برخی ممکن است شامپو زدن را پس از رنگ کردن موها توصیه کنند، در حالی که برخی دیگر توصیه می‌کنند از آن اجتناب کنید.

در مورد این‌که رنگ کردن موی خیس یا خشک کدام یک بهتر است نیز باید بگوییم که در این روش نیز رنگ کردن موی خشک بهتر است. اما یک سری تکنیک‌ها و روش‌ها مثل بالیاژ وجود دارد که در آن باید حین رنگ کردن، موها مرطوب باشد.

۳ دلیل برای رنگ کردن موهایتان در حالت خیس

بسته به نوع رنگ مو و نتیجه مورد نظر شما، درست مانند آنچه درباره کوتاهی موی خیس یا خشک گفتیم، استفاده از رنگ روی موهای خیس می‌تواند مزایای خود را داشته باشد. در این‌جا برخی از رایج‌ترین انواع رنگ مو وجود دارد که برای انجام نیاز به مرطوب کردن دارند.

۱. برای اضافه کردن ابعاد ظریف

یکی از محبوب‌ترین روش‌های رنگ کردن موهای خیس، تکنیک بالیاژ مرطوب است. این روش هایلایت نیاز به نگهداری کمی دارد، نتیجه درخشان زیبایی ایجاد می‌کند که به موها ابعاد ظریفی می‌بخشد. این فرآیند مستلزم دقت و تجربه زیادی است؛ چرا که به جای رنگ مو در واقع از دکلره استفاده می‌شود. بنابراین بهتر است به جای امتحان کردن آن در خانه، به یک رنگ کار موی باتجربه برای روش بالیاژ مراجعه کنید. در مقاله دیگری فرق آمبره و سامبره و بالیاژ را توضیح داده‌ایم.

۳ دلیل برای رنگ کردن موهایتان در حالت خیس

۲. پوشش بهتر برای بافت موهای درشت یا ضخیم

برای کسانی که موهای ضخیم دارند، گاهی‌اوقات رنگ کردن موها در حالت مرطوب – نه خیس – می‌تواند به توزیع یکنواخت‌تر رنگ کمک کند. بسته به طول و تراکم موهای شما، همراه با نوع رنگ موی مورد استفاده، رطوبت اضافه شده می‌تواند اطمینان حاصل کند که هر اینچ از موهای زیبای شما کاملاً با رنگی که انتخاب می‌کنید آغشته شده است.

۳. استفاده از رنگ های نیمه دائمی روی موهای خیس

از آنجایی که رنگ موی نیمه دائمی با پراکسید یا آمونیاک فرموله نشده است، استفاده از آن روی موهای مرطوب می‌تواند نتیجه بهتری به همراه داشته باشد. این کار کوتیکول‌های ساقه مو را باز می‌کند و اجازه می‌دهد رنگ بهتر جذب رشته‌های مرطوب شود. با این حال، این بستگی به برند رنگ موی نیمه دائمی دارد که استفاده می‌شود، بنابراین همیشه دستورالعمل‌های ارائه شده را دنبال تا بهترین نتیجه را بگیرید و از آسیب به موهای خود جلوگیری کنید.

سخن آخر

اگر قبل از کوتاه کردن موهای خود همواره با این سوال مواجه بودید که کوتاهی موی خیس یا خشک کدام یک بهتر است، در این مطلب به طور کامل راجع به آن توضیح داده‌ایم. به طور کلی، روش کوتاهی خشک یا خیس به جنس و مدل موی شما بستگی دارد. یعنی اگر موهای شما فر و مجعد است، بهتر است به صورت خشک کوتاه شود تا نتیجه بهتری به دست بیاید. در این مطلب همچنین، به بررسی نحوه رنگ کردن موی خیس یا خشک نیز پرداختیم که امیدواریم مورد توجه‌تان قرار گرفته باشد.

سوالات متداول

در ادامه قصد داریم به رایج‌ترین سوالات درباره کوتاهی موی خیس یا خشک بپردازیم.


چرا آرایشگران موها را به صورت خیس کوتاه می‌کنند؟

اغلب برای افرادی که موهای نازک یا شکننده دارند، بهتر است کوتاهی مو به صورت خیس انجام شود. به همین دلیل اکثر آرایشگران از این روش استفاده می‌کنند.

چرا باید موهای آسیب‌دیده به صورت خشک کوتاه شوند؟

موهای آسیب دیده زمانی که خشک است در مقایسه با زمانی که موها خیس هستند، بسیار بیشتر قابل مشاهده است. این به آرایشگران کمک می‌کند دقیقاً محل کوتاهی موهای شما را مشخص کنند.

کوتاه کردن موهای مجعد در حالت خیس بهتر است یا خشک؟

موهای فر دارای الگوهای موج دار و منحصر به فرد بوده که از فردی به فرد دیگر متفاوت است. برای این‌که مدل مویی داشته باشید که بهترین حالت ممکن را داشته باشد، باید آن را به صورت خشک کوتاه کنید. به این ترتیب آرایشگر شما می‌تواند حرکات خود را با فرهای خاص شما تنظیم کند.

منابع

lorealparisusa

lorealparisusa

allthingshair