آموزش هایلایت صورت و کانتورینگ

کانتورینگ صورت و هایلایت آن، در سال‌های اخیر به استانداردهای صنایع آرایشی وارد شده و زیبایی خیره کننده‌ای به فرم و شکل صورت می‌بخشد. در واقع با کانتورینگ می‌توان عیب‌ها و نقاط ضعف صورت را پوشاند و به گونه‌ها، بینی، زیر پلک و حتی ابروها شکل و فرم ایده آلی بخشید. مزیت دیگر هایلایت و کانتورینگ صورت این است که با این تکنیک‌ها می‌توان سیاهی زیر چشم و جای جوش و کک و مک صورت را پوشاند. کانتورینگ، خطوط و سایه‌هایی را به صورت اضافه می‌کند که دو سه درجه تیره‌تر از رنگ پوست هستند. در حالی که در هایلایت با کرم‌های دو سه درجه روشن‌تر از پوست، قسمت‌هایی از صورت روشن‌تر و برجسته‌تر می‌شود. در این مقاله به آموزش هایلایت صورت و همچنین آموزش کانتورینگ صورت قدم به قدم می‌پردازیم.

آموزش حرفه ای هایلایت صورت

ابتدا می‌آموزید چطور صورت را هایلایت کنید و سپس مانند حرفه‌ای‌ها به کانتورینگ صورت خود بپردازید. تا پایان با ما همراه باشید.

1. مطابق معمول، زیرسازی صورت‌ را انجام دهید

قبل از آن که به آموزش کانتورینگ صورت بپردازیم، ابتدا باید صورت‌تان را هایلایت کنید. در مرحله اول آموزش حرفه ای هایلایت از یک پرایمر به عنوان پایه‌ای برای دیگر مواد آرایشی روی پوست‌تان استفاده کنید. اجازه دهید قبل از هر نوع زیرسازی، پرایمر خشک شود. سایه طبیعی زیرسازی خود را انتخاب و آن را با یک برس یا پد زیرسازی روی پوست ماساژ دهید.

برای اینکه آرایش طبیعی‌تری داشته باشید، می‌توانید فوندیشن یا زیرسازی را انجام ندهید؛ اما به شرطی که در پایان مطمئن شوید کانتور و هایلایت را کاملا بر روی پوست‌تان مخلوط کرده‌‌اید.

آموزش هایلایت صورت

 

2. لک‌های صورت را با کانسیلر بپوشانید

یکی از مراحل مهم در آموزش هایلایت صورت، کانسیلر زدن زیر چشم‌هاست. از انواع کرم فاندیشن، پنکیک و کانسیلرها می‌توان برای هایلایت صورت استفاده کرد. به هر حال باید توجه داشته باشید که در پایان کار، پودرها نتیجه مات و کرم‌ها جلوه براق و مرطوبی روی پوست شما خواهند داشت. لک‌های پیشانی، گونه‌ها و بینی را با سایه طبیعی کانسیلرتان بپوشانید.

از کانسیلر طبیعی‌تان، برای نواحی دور چشم استفاده نکنید زیرا چند لایه کانسیلر در این ناحیه، می‌تواند منجر به ظاهر غیرطبیعی چهره شما شده و همچنین در دراز مدت باعث چین و چروک پلک پایین‌تان شود. بنابراین حتما به یاد داشته باشید که در این مرحله نباید از مقادیر خیلی زیاد و سنگین کانسیلر استفاده کرد. همچنین حتما از یک نوع کانسیلر پودری و یا مایع استفاده کنید و هیچوقت این دو نوع پودری و مایع را با هم مخلوط نکنید (بخش 1 ویدیو).

3. در آموزش هایلایت صورت از کانسیلر روشن‌تر استفاده کنید

نکته‌ای که در آموزش هایلایت صورت اهمیت دارد، این است که کانسیلری که برای هایلایتینگ استفاده می‌کنید، نباید عینا مشابه همان کانسیلری باشد که برای پوشاندن لک‌ها استفاده کردید. این کانسیلر، باید 3-2 درجه روشن‌تر باشد؛ به نحوی که باعث شود نواحی خاصی از صورت شما، متمایز شوند.

یکی از ترفندهای آموزش هایلایت صورت این است که اگر کانسیلری که تهیه کرده اید بیش از حد روشن است، آن را با مقدار کمی از کانسیلر طبیعی پوست‌تان ترکیب کنید.

هایلایتر مایع صورت

 

4. با کانسیلر، زیر چشمان مثلث برعکس بکشید

معمولا زیر چشم‌ها، تیره‌تر از بقیه صورت شماست. برای روشن‌تر کردن این ناحیه با کانسیلر، با استفاده از اپلیکاتور مثلث‌های وارونه‌ای بکشید. کشیدن مثلث را درست از زیر خط مژه‌های پایینی خود شروع کنید و آن را تا بالای گونه‌ها امتداد دهید. کل مثلث را با کانسیلر، پر کنید. هایلایت کردن این قسمت در آموزش هایلایت صورت باعث برجسته شدن گونه‌ها می‌شود (بخش 2 ویدیو).

سعی کنید ترجیحا کانسیلری را برای هایلایت و کانتورینگ صورت خود استفاده کنید که علاوه بر کاربرد آرایشی، نقش حفاظتی و درمانی هم برای پوست شما داشته باشد. نمونه‌ای از این محصولات کانسیلر مایع نوت است که یک پوشاننده بسیار قوی بوده و به خصوص تیرگی‌های دور چشم پوشش می‌دهد. این کانسیلر علاوه بر پوشانندگی بالا، حاوی پروتئین سویا و روغن معجزه آسای آرگان است و از پوست حساس دور چشم در برابر آسیب‌های محیطی و رادیکال‌های آزاد موجود در محیط محافظت می‌کند. همچنین پروتئین سویایی که در کانسیلر مایع دور چشم نوت وجود دارد، کلاژن و هیالورونیک اسید پوست را افزایش داده و از این طریق سبب افزایش استقامت و تقویت پوست می‌شود. اصل محصول را می‌توانید از فروشگاه اینترنتی میس و میستر خریداری کنید.

5. با کانسیلر، روی بینی خود خطی بکشید

از بالای بینی شروع کنید و خط را تا نوک بینی خود بکشید. این کار در آموزش هایلایت صورت باعث می‌شود که بینی شما کوچک‌تر به نظر برسد و طول آن برجسته شود (بخش 3 ویدیو).

6. با کانسیلر، بین ابروهای خود مثلث بکشید

دقیقا بالای پل بینی خود، با کانسیلر مثلث برعکس کوچکی بکشید. راس مثلث را درست بالای بینی و قاعده آن را بین ابروها قرار دهید. کل مثلث را با کانسیلر پر کنید. این مثلث کوچک در آموزش هایلایت صورت، به برجسته شدن استخوان‌های ابرو کمک می‌کند که نقش به سزایی در زیباتر شدن شما دارد.

کانسیلر زدن در آموزش هایلایت صورت

7. مقداری کانسیلر در قسمت پایینی چانه بزنید

مستطیل کوچکی از کانسیلر را به نیمه پایینی چانه خود زده و آن را کامل پر کنید. توجه داشته باشید که کانسیلر را به هیچ عنوان نباید به نیمه بالایی چانه خود بزنید؛ زیرا این کار باعث می‌شود لب‌های شما غیرطبیعی به نظر برسند.

8. در پایان آموزش هایلایت صورت کانسیلر را کاملا پخش کنید

آخرین مرحله در آموزش هایلایت صورت محو کردن خطوط به جا مانده از کانسیلر است. با حرکت کوچک و دایره‌ای برس، مطمئن شوید هیچ خطی از کانسیلر بر روی صورت باقی نمی‌ماند. کانسیلر مورد استفاده شما برای هایلایت کردن، بسیار روشن‌تر از رنگ طبیعی پوست شماست. بنابراین اگر آن را به خوبی بر روی صورت‌تان پخش نکنید، رد روشنی از آن بر روی صورت باقی می‌ماند (بخش 4 ویدیو).

علاوه بر براش، می‌توانید از اسفنج و پد آرایشی هم استفاده کنید. برای اینکه در پایان آرایش طبیعی‌تری داشته باشید، ابتدا اسفنج را مرطوب کنید. مزیت استفاده از پدها این است که امکان پخش کرم پودر را در کل صورت فراهم می‌کند. البته این نکته را هم باید در نظر گرفت که پدهای آرایشی باید مانند مواد آرایشی از کیفیت بالایی برخوردار باشند تا به پوست آسیبی وارد نشده و مواد آرایشی را به خود جذب نکند.

آموزش حرفه ای کانتورینگ صورت

بعد از آموزش هایلایت صورت ، نوبت به کانتورینگ صورت برای عمق و بعد بخشیدن به چهره‌تان می‌رسد. این آموزش را تا انتها دنبال و حتما ویدیوی پایانی را تماشا کنید.

1. آموزش کانتورینگ صورت با ساخت مایع کانتور

در آموزش حرفه ای کانتورینگ رنگی که برای کانتور استفاده می‌کنید، اهمیت بسیاری دارد. برای کانتورینگ مایع فوندیشنی را انتخاب کنید که 5-4 درجه تیره‌تر از رنگ طبیعی پوست شما باشد. با استفاده از قلم مو، مقداری از فوندیشن طبیعی را با کمی فوندیشن تیره‌تر (مطابق آن چه در تصویر زیر نشان داده شده است) مخلوط کنید. علاوه بر این می‌توانید از قلم یا پودر کانتور استفاده کنید. کانتورهای براق یا کانتوری را که به خوبی ترکیب نمی‌شود، انتخاب نکنید.

آموزش کانتورینگ صورت

2. با کانتور، زیر استخوان گونه‌ها را خط بکشید

در مرحله دوم از آموزش کانتورینگ صورت با مکش گونه‌ها به داخل دهان، گودی گونه‌های خود را پیدا کنید. با یک قلم موی آرایشی کوچک و مسطح، زیر گونه‌ها از گوش‌ها تا وسط گونه خطی بکشید. تا جایی که می‌توانید، خط‌های دو طرف را قرینه بکشید (بخش 5 ویدیو).

برای کانتورینگ صورت گرد و لاغرتر به نظر رسیدن صورت، از وسط گونه تا گوش را با کرم تیره‌تر از رنگ طبیعی پوست‌تان بپوشانید. با این ترفند صورت لاغرتری خواهید داشت. بنابراین کشیدن خطوط مشخص روی گونه برای کانتورینگ صورت کشیده به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

3. با کانتور، از محل رویش مو تا دم ابرو خط بکشید

اگر پیشانی برجسته‌ای دارید، کانتورینگ صورت می‌تواند باعث کوچک‌تر به نظر رسیدن آن شود. مانند مورد قبل برای این کار نیز از قلم موی آرایشی یا قلم خود کانتور استفاده کنید. دقت کنید که موهای‌تان به مایع کانتور آلوده نشود (بخش 6 ویدیو).

یکی از مواردی که در آموزش کانتورینگ صورت بیضی تاکید می‌شود، کانتور این ناحیه است. این کار باعث کوچک‌تر به نظر رسیدن پیشانی می‌شود و در نتیجه باعث گردتر شدن فرم صورت‌تان و خارج شدن آن از حالت بیضی خواهد شد. بنابراین اگر پیشانی طبیعی یا کوچکی دارید، کانتورینگ این ناحیه لازم نیست.

4. خطوط کانتورینگ صورت را به پل بینی بیافزایید

با قلم موی کوچک و نازکی، دو خط در دو طرف بینی بکشید؛ از سر ابرو شروع کنید و خط را تا نوک بینی امتداد دهید. این خطوط به قدری باید نازک باشند که مطمئن شوید وسط بینی به هم برخورد نمی‌کنند (بخش 7 ویدیو).

این خطوط در آموزش کانتورینگ صورت، بینی را بلندتر و کوچک‌تر نشان می‌دهند؛ بنابراین در آموزش کانتورینگ صورت کشیده افزودن این خطوط در طول بینی اشتباه بزرگی محسوب می‌شود. کانتورینگ صورت‌های کشیده باید به نحوی باشد که صورت را کوتاه‌تر نشان دهد. به این منظور می‌توانید مقداری هایلایتر درست در وسط پل بینی خود بزنید تا بینی‌تان کوتاه‌تر به نظر برسد.

5. خط فک را با کشیدن خطوط کانتور مشخص کنید

با لمس لبه‌های تیز در کناره‌های پایینی صورت‌تان، خط فک را پیدا کنید. خطوط کانتور را از گوش تا ابتدای چانه بکشید. دقت کنید که این خط‌ها نباید درست تا زیر چانه کشیده شوند. این خطوط در آموزش کانتورینگ صورت باید نسبتا ضخیم و برجسته باشند. اگر به طور طبیعی خط فک مشخصی دارید، کانتورینگ این قسمت لازم نیست (بخش 8 ویدیو).

در آموزش کانتورینگ صورت گرد کشیدن خطوط زیر فک بسیار تاکید می‌شود؛ چرا که کانتور کردن زیر خط فک باعث می‌شود صورت گردتان بهتر دیده شود.

6. کانتورینگ صورت را پخش کنید

مهم‌ترین قسمت آموزش کانتورینگ صورت، مخلوط کردن آن با آرایش شماست. برای این کار، یک قلم مو یا اسفنج آرایشی را روی خطوط کانتور بکشید تا محو شوند. هیچ خط و زاویه‌ مشخصی بر صورت باقی نگذارید. در نهایت برای اینکه بررسی کنید آیا آرایش‌تان طبیعی است یا نه، زیر نور آفتاب چهره خود را مشاهده کنید (بخش 9 ویدیو).

7. آرایش صورت خود را تکمیل کنید

بعد از آموختن آموزش هایلایت صورت و همچنین آموزش کانتورینگ صورت، سایه چشم و ابرو، ریمل، رژ لب، رژ گونه و هر آنچه دوست دارید، استفاده کنید. با تکمیل آرایش، هایلایت و کانتورینگ صورت شما، نمود بیشتری پیدا می‌کند (بخش 10 ویدیو).

با وجود اینکه در آموزش کانتورینگ صورت تاکید کردیم خطوط کانتور را محو کنید؛ اما گاهی اوقات پخش کردن خطوط کانتور، باعث محو شدن کامل آن می‌شود. اگر می‌خواهید در بعضی از مناطق مانند خط فک یا بینی سایه‌های بیشتر و بزرگ‌تری ایجاد کنید، از یک قلم موی بزرگ و کرکی برای زدن برنزر در آن نواحی استفاده کنید (بخش 11 ویدیو).

  • اگر می‌خواهید آرایش طبیعی‌تری داشته باشید، از برنزر استفاده نکنید.
  • از هایلایتر مایع یا پودری برای براق‌تر کردن بعضی مناطق استفاده کنید.

برندهای آرایشی اغلب محصول خاصی را تحت عنوان هایلایتر می‌فروشند. این ابزار معمولا کمی براق کننده دارند که همین باعث می‌شود توجه شما به بعضی نواحی صورت جلب شود. به ویژه در فصل تابستان که آرایش‌های براق بسیار طرفدار پیدا می‌کنند، استفاده از یک هایلایتر براق در آموزش هایلایت صورت می‌تواند تنوعی در سبک آرایش شما به ارمغان بیاورد. برای این کار در پایان بعد از اتمام آرایش‌تان، بر روی استخوان‌های ابرو، نوک بینی و فیلتروم لب‌ هایلایتر مایع یا پودری بزنید. همچنین می‌توانید مقداری از آن را برای بالای گونه خود استفاده کنید تا برجسته‌تر شوند. هایلایتر‌ها رنگ‌های مختلفی دارند ولی معمولا رنگ سفید یا هلویی آن محبوب و پرطرفدار است (بخش 12 ویدیو).

نمونه‌ای از هایلایترهایی که برای براق کردن برخی نواحی صورت‌تان می‌توانید استفاده کنید، هایلایتر مایع گلدن رز مدل Metals است که فرمولاسیون ایده آلی برای درخشان کردن نواحی مختلف صورت دارد. این هایلایتر بافت سبکی دارد و بنابراین از آن به صورت چند لایه می‌توان استفاده کرد تا شدت رنگ آن بیشتر شود. مزیت دیگر این هایلایتر داشتن اپلیکاتور است که امکان هایلایت و کانتورینگ حرفه‌ای صورت را فراهم می‌کند. همچنین از این محصول برای استروبینگ هم می‌توانید استفاده کنید و با پخش مقدار کمی از آن پایه براق و درخشانی برای صورت خود ایجاد کنید. این محصول از فروشگاه اینترنتی میس و میستر قابل خریداری است.

8. آرایش خود را ماندگار کنید

در اغلب موارد آموزش آرایش با پودرهای تثبیت کننده به پایان می‌رسد؛ آموزش هایلایت صورت و آموزش کانتورینگ صورت هم از این قاعده مستثنی نیست. در نهایت پودر تثبیت کننده را به ویژه بر نواحی زیر چشم‌ها، پیشانی و گونه‌ها بزنید. پودر را کاملا روی صورت‌تان پخش کنید تا عیب‌ها پوشانده شوند. علاوه بر این می‌توانید از یک اسپری تثبیت کننده استفاده کنید. صبر کنید اسپری خشک شود و سپس بیرون بروید (بخش 13 ویدیو).

پودر تثبیت کننده می‌تواند باعث بازتاب فلاش دوربین عکاسی شود. بنابراین اگر می‌خواهید با فلاش عکس بگیرید، از آن استفاده نکنید.

ویدیوی زیر تمام مراحل گفته شده را در 13 قدم به شما آموزش می‌دهد. شما می‌توانید راهنمای مربوط به هر قسمت را در آموزش بالا بخوانید:

منبع

wikihow

سوالات متداول درمورد آموزش حرفه ‌ای هایلایت و کانتورینگ صورت


کانتور و هایلایتر چیست؟

هایلایت کردن صورت به معنای استفاده از رنگی دو سه درجه روشن‌تر از پوست در برخی نواحی صورت است که باعث برجستگی و زیباتر شدن فرم صورت می‌شود. از طرفی در کانتورینگ از رنگی دو سه درجه تیره‌تر از پوست، استفاده می‌شود و عمق و بعد زیبایی به چهره می‌بخشد.

چگونه صورت را هایلایت کنیم؟

اولین قدم در آموزش هایلایت صورت این است که رنگ مناسبی برای هایلاتینگ پوست‌تان تهیه کنید. سپس فرم صورت خود را بشناسید و بر این اساس، برخی قسمت‌های صورت را هایلایت کنید تا برجسته شوند. در این مقاله مفصلا به آموزش هایلایت صورت پرداختیم.

چگونه صورت گرد را کانتور کنیم؟

در آموزش کانتورینگ صورت گرد کانتور کردن برخی نقاط اهمیت بیشتری دارد. به عنوان مثال برای اینکه صورت گردتان با کانتورینگ بهتر دیده شود، خط زیر فک را کانتور کنید؛ ولی اگر می‌خواهید صورت‌تان لاغرتر دیده شود، روی خط فک کانتور تیره رنگی را بکشید. همچنین استخوان ابرو، استخوان گونه‌ها و مرکز لب‌های صورت‌های گرد باید کانتور شوند.