آرایش و پیرایش قبل از رابطه جنسی در روابط زوجین

ازدواج بخشی از روند طبیعی زندگی انسان هاست و رابطه سالم و لذت بخش هم یکی از بخش های اصلی در زندگی مشترک است. همه متاهلین به خوبی می دانند که آرایش و پیرایش قبل از رابطه جنسی برای هر دو طرف ضروری است. متاسفانه پس از گذشت مدت زمانی از ازدواج اهمیت آرایش و پیرایش قبل از رابطه جنسی برای طرفین کمرنگ می شود. در این مقاله قصد داریم تا برخی اصول را به شما یادآوری کنیم تا بتوانید مجددا شور و اشتیاق را به زندگی خود و همسرتان بازگردانید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • معضلی به نام روزمرگی
  • آرایش و پیرایش قبل از رابطه جنسی برای زن یا مرد ؟
  • آرایش رابطه جنسی برای بانوان
  • ضرورت پیرایش آقایان قبل از رابطه جنسی
  • اهمیت به شرایط روحی طرفین برای برقراری رابطه جنسی

معضلی به نام روزمرگی

یکی از بزرگترین مشکلات زوجین دچار شدن به روزمرگی و عادت است. در ماه های اول آشنایی در ملاقات ها لبخند می زنیم، از بهترین عطرمان استفاده می کنیم، لباس های مرتب و شیک می پوشیم. در دوران نامزدی همیشه آراسته ایم و لباس های زیبا به تن داریم. اوایل ازدواج هر روز دوش می گیریم. خانم ها در منزل آرایش دارند و آقایان هم با موهایی آراسته، صورت اصلاح شده و لباس های مرتب و زیبا در خانه حضور دارند.

از زمان آشنایی تا چند سال اول ازدواج با لبخند و محبت با یکدیگر صحبت می کنیم و حتی از اسامی زیبا برای نامیدن هم استفاده می کنیم، اما پس از گذشت چند سال تمام این موارد زیبا و دلنشین کم کم فراموش می شوند. این نقطه، سرآغاز روزمرگی و عادت است. روزمرگی می تواند قاتل رابطه باشد.

ما در این مطلب تمام تلاش خود را به کار می بریم تا با یادآوری نکاتی کوچک، بتوانیم شور و شوق روزهای گذشته را به زندگی شما بازگردانیم. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

تاثیر آرایش قبل از رابطه جنسی در روابط زوجین

آرایش و پیرایش قبل از رابطه جنسی برای زن یا مرد ؟

متاسفانه بسیاری از افراد معتقدند که آراستگی هنگام رابطه جنسی فقط برای بانوان است، در حالی که این تصور کاملا غلط است. آراستگی ظاهری برای هر دو طرف ضروری است. آرایش رابطه جنسی برای بانوان و پیرایش رابطه جنسی برای آقایان از موضوعات داغ مورد بحث در تمامی جوامع است.

آرایش رابطه جنسی برای بانوان

زیبایی ظاهری بانوان و اهمیت به خود در منزل مزایای بسیاری برای زن و مرد دارد. برخی از مزایای آرایش قبل از رابطه جنسی به شرح زیر است.

نقش زیبایی و تناسب اندام در سلامت روحی و جسمی بانوان

اهمیت به زیبایی و داشتن اندام زیبا یکی از عوامل آرایش در رابطه جنسی است که تنها با صرف زمان و کمی هزینه ممکن می شود. این اهمیت دادن به خود، باعث تقویت روحیه و خوب شدن حال روحی خانم ها می گردد. صرف نظر از شرایط روحی، زیبایی ظاهری بانو در منزل باعث افزایش علاقه شریک جنسی او شده و علاقه بین طرفین را افزایش می دهد. همچنین داشتن اندام متناسب علاوه بر افزایش احساس لذت و علاقه همسر، سبب بهبود شرایط فیزیکی و سلامت جسمی بانو می گردد.

با توجه به دلایل گفته شده به تمامی بانوان توصیه می کنیم که همواره تلاش کنند تا زیبا و متناسب باشند. زیبایی بانوان تا جایی اهمیت دارد که در مواردی از خیانت همسر هم جلوگیری نموده و دوام رابطه را تضمین می نماید. صرف روزانه یک ساعت زمان برای ورزش کردن و 30 دقیقه زمان برای زیباتر جلوه کردن در منزل، حداقل کاریست که می توانید برای خود و خانواده تان انجام دهید.

آرایش رابطه جنسی برای بانوان

پوشیدن لباس های زیبا

پوشیدن لباس های زیبا در منزل از دیگر عوامل موثر در آرایش رابطه جنسی است، که می تواند تاثیر زیادی در رابطه جنسی داشته باشد. پوشیدن لباس هایی با رنگ های جذاب و زنانه مانند رنگ قرمز در کنار رژ لب مخملی قرمز می تواند هر مردی را به جنون بکشاند.

پوشیدن لباس های زیبا صرفا به معنای پوشیدن لباس های گران قیمت و پرداخت هزینه های بالا نیست. شما می توانید هنگام خرید لباس دقت کنید که بلوز و شلوار همرنگ بخرید تا در کنار هم جلوه ی خوبی پیدا کنند. پوشیدن لباس هایی با رنگ های مکمل هم می تواند پیشنهاد خوبی برای پوشش شما باشد.

پرهیز از پوشیدن لباس زیر کهنه

هرگز، هرگز و هرگز از لباس زیر کهنه، پاره یا کثیف استفاده نکنید. هرگز تصور نکنید که آرایش رابطه جنسی محدود به آرایش صورت است. استفاده از لباس زیر مناسب، سالم و تمیز هم از ضروریات یک رابطه لذت بخش است. سعی کنید همیشه از لباس های متناسب استفاده کنید. صرف نظر از تاثیر آن بر رابطه جنسی، این مورد تاثیر مستقیم بر عزت نفس بانوی خانه دارد.

پوشیدن لباس زیبا در منزل

یکی از بزرگترین مشکلات زوجین دچار شدن به روزمرگی و عادت است. روزمرگی می تواند قاتل رابطه باشد.

آرایش داشتن در منزل

بسیاری از بانوان برای خروج از منزل آرایش می کنند و کاملا آراسته در سطح شهر ظاهر می شوند. همین بانوان پس از بازگشت به خانه تمام آرایش خود را پاک می کنند و کاملا بدون آرایش و ساده باقی روز را می گذرانند. بهتر است بدانید که آرایش داشتن در خانه تاثیر بسزایی در رابطه جنسی و احساسی زوجین دارد.

شاید فکر کنید که پوست شما نیاز به تنفس دارد و باید مدت زمانی را بدون آرایش باشید تا سلامت پوست خود را حفظ کنید. بله، پوست شما به تنفس نیاز دارد اما استفاده از یک رژ لب زیبا و کمی ریمل هیچ آسیبی به پوست شما نمی رساند. شما می توانید انواع رژ لب با رنگ های متنوع و جذاب را در منزل استفاده کنید.

یکی از اصول اساسی برای جذب شریک جنسی داشتن آرایش است. آرایش داشتن در هنگام رابطه می تواند احساس رضایت در همسرتان را به حداکثر برساند و سبب افزایش علاقه وی به شما شود.

تاثیر ارایش در رابطه جنسی زوجین

استفاده از عطر

استفاده از عطرهای خوشبو یکی دیگر از عوامل موثر در رابطه با آرایش رابطه جنسی است. عطر خوب می تواند روحیه خود فرد و علاقه همسر را تا حد خوبی افزایش دهد.

باید توجه کنید که برای داشتن عطر خوب نیازی نیست تا از عطرهای گران قیمت استفاده کنید. تنوع قیمت انواع عطر، پرفیوم و ادکلن به قدری است که به راحتی می توان به انتخاب عطر و ادکلن مناسب با سلیقه و بودجه افراد پرداخت.

استحمام روزانه

حمام روزانه، تاثیر بسیاری در خوشبو بودن افراد دارد. ما در جامعه ای زندگی می کنیم که بسیاری از بانوان شاغل هستند. فعالیت داشتن بیرون از خانه خود دلیلی بر عرق کردن است. استحمام روزانه پس از اتمام فعالیت های خارج از منزل می تواند یکی از مهمترین عوامل در جذب شریک زندگی باشد.

استحمام روزانه در کنار استفاده از خوشبوترین عطرهای زنانه هم از عوامل مهم در آرایش رابطه جنسی است.

تا این بخش از مقاله بیان کردیم که آرایش رابطه جنسی صرفا به معنای استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی نیست بلکه استحمام، استفاده از عطر مناسب، پوشیدن لباس های زیبا و بسیاری مورد دیگر را شامل می شود. از این پس قصد داریم تا در رابطه با پیرایش رابطه جنسی برای آقایان صحبت کنیم.

ضرورت پیرایش آقایان قبل از رابطه جنسی

بهتر است بدانید که اهمیت به ظاهر خود و علایق طرف مقابل صرفاً وظیفه ای بر دوش بانوان نیست. آقایان هم موظف هستند تا با آراستگی و پیرایش خود، باعث جذب همسر به رابطه جنسی و افزایش علاقه وی شوند.

آقایان باید بدانند تنها در صورتی می توانند از همسرشان توقع ظاهری زیبا و فریبنده داشته باشند که خودشان هم به ظاهرشان اهمیت بدهند. این تفکر که مرد پس از کار به منزل بازگردد و گوشه ای بنشیند، متعلق به قرن حاضر نیست. در این دوران زنان پا به پای مردان در جامعه حضور دارند در حالی که وظایف منزل را نیز بر عهده دارند، در این شرایط وجود همسری مهربان و آراسته می تواند تاثیر بسزایی در روحیه بانوان و افزایش علاقه آن ها به زندگی شخصی شان شود.

در ادامه برخی از موارد در رابطه با پیرایش در رابطه جنسی برای آقایان را برای شما شرح می دهیم.

استعمال دخانیات ممنوع

متاسفانه استعمال دخانیات در سال های اخیر افزایش زیادی داشته است. این عامل سبب شده تا بسیاری از آقایان و حتی در مواردی برخی از بانوان با بوی دود سیگار به منزل بیایند. باید بدانید که عطر سیگار به هیچ عنوان رایحه ای دل انگیز برای همسر شما نیست. بوسیدن شخصی که بوی سیگار می دهد برای بسیاری از افراد غیر قابل تحمل است. بنابراین ترک دخانیات می تواند یکی از مهمترین عوامل پیرایش رابطه جنسی باشد.

پیرایش در رابطه جنسی برای آقایان

آقایان باید بدانند تنها در صورتی می توانند از همسرشان توقع ظاهری زیبا و فریبنده داشته باشند که خودشان هم به ظاهرشان اهمیت بدهند.

مسواک زدن

شست و شوی دهان، استفاده از مسواک، خوشبو کننده دهان و هر عاملی که بتواند باعث کاهش بوی سیگار شود، می تواند یکی از عوامل پیرایش آقایان قبل از شروع رابطه جنسی باشد. در صورتی که تمایلی به ترک دخانیات ندارید، می توانید با استفاده از موارد مذکور بوی سیگار را کاهش دهید.

استفاده از وسایل بهداشت شخصی

آقاین به دلیل فعالیت زیادی که خارج از منزل و در محیط کار خود دارند ممکن است با مشکل تعریق زیاد و بوی عرق مواجه شوند. استفاده از انواع دئودورانت، اسپری و مام رول های ضد تعریق می تواند بوی عرق را کاهش دهد. بهتر است بدانید که استفاده از وسایل بهداشت شخصی علاوه بر افزایش علاقه همسر در رابطه جنسی و زندگی شخصی، سبب بهبود تصویر عمومی شما در جامعه خواهد شد. هیچ فردی تمایل به همکاری با شخصی که بوی عرق می دهد، ندارد.

حمام کردن قبل از رابطه جنسی

بسیاری از آقایان تمایل زیادی به حمام کردن قبل از رابطه جنسی ندارند. این اتفاق به این دلیل است که بعد از اتمام رابطه، مجبور به استحمام و غسل هستند. دوش گرفتن تنها 10 دقیقه زمان نیاز دارد. همین 10 دقیقه زمان برای بهداشت و پیرایش آقایان قبل از رابطه جنسی می تواند باعث افزایش تمایل بانوان به برقراری رابطه با همسرشان و حتی افزایش علاقه بین زوجین شود.

استفاده از وسایل مرتبط با بهداشت جنسی

داشتن اطلاعات درباه انواع وسایل بهداشت جنسی مانند کاندوم و کاربرد کاندوم های مختلف می تواند  تاثیر زیادی در میزان لذت ذوجین از رابطه داشته باشد. استفاده از کاندوم شاید در دسته پیرایش قبل از رابطه جنسی طبقه بندی نشود اما یکی از عوامل مهم در هر رابطه ای است. این وسیله می تواند باعث جلوگیری از بارداری ناخواسته شود و همچنین مانعی در برابر انتقال بیماری های مقاربتی باشد. درمان مشکلات جنسی نیز یکی دیگر از عواملی است که هر دو طرف باید به آن توجه نمایند.

استفاده از محصولات مراقبت جنسی در حین رابطه

استفاده از عطرهای خوشبو و جذاب

مرد رویایی برای هر دختر جوانی، مردی مرتب، آراسته و خوش عطر است. استفاده از عطرهای جذاب مردانه یکی از مهمترین عوامل جذب بانوان است. به همین دلیل است که استفاده از عطر به عنوان یکی از موارد مهم در پیرایش رابطه جنسی مطرح می شود.

آراسته و مرتب بپوشید

آقایان هم مانند شمار زیادی از بانوان برای خروج از منزل، لباس های مرتب به تن می کنند و موهای خود را مرتب می کنند. این امر کاملا عادی است و از خصایص اخلاقی خوب می باشد. نکته اینجاست که همین افراد در خانه با پوششی نامرتب حضور دارند. این اتفاق می تواند باعث دل سردی بانوی خانه شود و این فکر را در وی ایجاد کند که همسرش به او اهمیت کافی را نمی دهد و دیگر مانند روزهای آغازین آشنایی برای جلب نظر و جذب او تلاش نمی کند.

آقایان باید بدانند که با پوشیدن لباس های مرتب و تمیز در منزل می توانند باعث افزایش علاقه همسرشان شوند.

پیرایش در رابطه جنسی

پوشیدن لباس زیر مناسب

همانطور که قبلا گفتیم استفاده از لباس زیر مناسب و تمیز هم تاثیر بسیاری در بهبود رابطه جنسی طرفین دارد و از عوامل آرایش و پیرایش قبل از رابطه جنسی برای دو طرف به حساب می آید.

اهمیت به خود

اهمیت به ظاهر از مهمترین عوامل برای جذب طرف مقابل است. هر روانشناسی به این جمله معتقد است که افراد برای دوست داشتن دیگران ابتدا باید خود را دوست داشته باشند. این دوست داشتن و اهمیت به خود در ظاهر افراد نمود دارد.

متاسفانه بسیاری از آقایان تحت تاثیر فرهنگ کشور ما، اهمیت زیادی به ظاهر خود نمی دهند. استفاده از کرم مرطوب کننده دست و بالم لب مردانه برای زمستان و کرم ضد آفتاب دست و صورت هنگام تابستان از اصول اولیه توجه به پوست است. داشتن پوستی لطیف و زیبا تنها برای زنان نیست و مردان هم می توانند به پوست خود اهمیت دهند.

اهمیت به پیرایش ظاهری مانند داشتن موهایی مرتب، استفاده از ژل و واکس مو و بسیاری موارد دیگر همگی از عوامل مهم در افزایش علاقه زنان به برقراری رابطه جنسی است.

ورزش کردن و تناسب اندام

تاثیر اندام متناسب و ورزیده برای جلب علاقه بانوان بر هیچکسی پوشیده نیست. همانطور که در رابطه با بانوان هم ذکر کردیم، صرف کمی زمان در هفته برای ورزش کردن و تناسب اندام علاوه بر افزایش محبت همسرتان به شما باعث سلامت فیزیکی شده و شما را از بسیاری از بیماری ها در سنین بالا نجات می دهد.

با توجه به دلایل ذکر شده می توان گفت که تناسب اندام نیز یکی از عوامل مهم در پیرایش رابطه جنسی است.

اهمیت به تناسب اندام

استفاده از لباس زیر مناسب و تمیز هم تاثیر بسیاری در بهبود رابطه جنسی طرفین دارد.

اهمیت به شرایط روحی طرفین برای برقراری رابطه جنسی

تا اینجا در رابطه با عوامل مرتبط با آرایش و پیرایش قبل از رابطه جنسی صحبت کردیم. لازم به ذکر است که تمامی این موارد مربوط به ظاهر و اندام دو طرف بوده است. از این پس درباره شرایط روحی لازم برای برقراری رابطه جنسی توضیحاتی مختصر به شما ارائه می کنیم.

  • به خواسته شریک جنسی خود اهمیت دهید: هرگز تلاش نکنید تا به زور وارد رابطه با همسرتان شوید. همسر شما ممکن است روز سختی را خارج از منزل سپری کرده باشد یا به هر دلیلی آرامش روانی لازم برای برقراری رابطه را نداشته باشد. برای حفظ رابطه خود، بهتر است یاد بگیریم که به حریم و خواسته همسرمان بی توجه نباشیم.
  • عشق و علاقه خود را سانسور نکنیم: برخی از افراد ممکن است خجالت بکشند تا علاقه خود را ابزار کنند، برخی افراد هم ابراز علاقه به همسرشان را بلد نیستند یا دور از شأن خود می دانند. این مشکل در بسیاری از خانواده ها وجود دارد. همه ما چه زن و چه مرد باید بدانیم که همسرمان از ذهن و قلب ما خبر ندارد. برای آگاه کردن شریک زندگی خود از علاقه ما نسبت به وی باید با او صحبت کنیم. در یک کلام باید ابراز علاقه کنیم. برقراری رابطه بین دو فردی که از علاقه یکدیگر اطمینان دارند، بسیار لذت بخش تر و آرامش بخش تر خواهد بود.
  • با یکدیگر صحبت کنید: برای برقراری رابطه ای که برای دو طرف لذت بخش باشد، توجه به علایق دو طرف ضروری است. خجالت را کنار بگذارید و درباره رابطه مورد علاقه خود را همسرتان صحبت کنید. اجازه دهید تا شریک جنسی شما هم در این باره با شما سخن بگوید. صحبت کردن در این زمینه می تواند بسیاری از مشکلات زوجین را بهبود بخشد.

آرایش و پیرایش زوجین

کلام آخر

در این مقاله در زمینه آرایش و پیرایش قبل از رابطه جنسی مطالبی را به شما ارئه کردیم. امیدواریم پس از مطالعهاین مطلب بتوانید کیفیت زندگی زناشویی و رابطه جنسی خود را بالا برده و از مزایای یک زندگی پر محبت و آرامش بخش بهره مند شوید.

سوالات مرتبط در رابطه با آرایش و پیرایش قبل از رابطه جنسی
 
آیا زیبایی زنان در کیفیت رابطه جنسی موثر است ؟

زیبایی و آراستگی زنان می تواند تاثیر زیادی در افزایش محبت همسر و تمایل وی به برقراری رابطه با وی داشته باشد.

پیرایش مردان قبل از رابطه جنسی شامل چه مواردی می شود؟

عواملی مانند تناسب اندام، استفاده از عطر، استحمام روزانه و… همگی از موارد مرتبط با پیراش مردان شمرده می شوند. برای کسب اطلاعات کامل در این زمینه می توانید به متن مقاله مراجعه کنید.

توجه به شرایط روحی طرفین حین رابطه تا چه میزان اهمیت دارد؟

توجه به احساسات طرفین امری به شدت تاثیر گذار در کیفیت رابطه زناشویی است. در صورتی که تمایل به برقراری رابطه ای آرامش بخش و محبت آمیز دارید، حتما به شرایط روحی شریک خود توجه کنید.