آرایش چشم رنگی

آرایش چشم از مهم ترین و حساس ترین مرحله آرایش است که تاثیر زیادی بر روی زیبایی‌ چهره دارد و اگر به درستی و متناسب با رنگ چشم صورت گیرد، زیبایی چهره را دو چندان می‌کند. آرایش چشم های رنگی نسبت به قهوه ای و مشکی کمی مشکل تر است و باید با دقت بیشتری انجام شود، چون هر رنگی به آن نمی آید و ممکن است با یک حرکت اشتباه جذابیت و زیبایی چشم های رنگی از بین برود. در این مقاله از مجله آرایش و زیبایی میس و مستر بهترین مدل ها برای آرایش چشم رنگی را به شما آموزش می دهیم که اگر طبق این اصول و قوائد، چشمان زیبایتان را آرایش کنید، جذابیت بی نظیر و غیر قابل وصفی پیدا می کند که شما را شگفت زده خواهد کرد.

زیباترین و جدیدترین مدل های آرایش برای چشم رنگی

آرایش همه چشم های رنگی یکسان نیست و هر رنگ و آرایشی به هر چشمی نمی آید. از این رو در این جا آرایش چشم رنگی مانند عسلی، سبز، آبی، طوسی و کهربایی را به صورت جداگانه آموزش می دهیم.

آرایش چشم سبز عسلی

میکاپ مخصوص چشم سبز

خانم هایی با چشم های سبز رنگ، جذاب ترین و جادویی ترین چشم ها را دارند. یک آرایش زیبا این زیبایی و جذابیت را دو چندان می کند، ولی اگر این آرایش اشتباه باشد و با این رنگ چشم، سر ناسازگاری داشته باشد، نه تنها شما را زیبا نمی کند بلکه ممکن است زیبایی شما را هم کمرنگ کند.

برای چشمان سبز همواره می توانید از دو نوع آرایش با رنگ های هماهنگ یا رنگ های متضاد استفاده کنید.

برای استفاده از رنگ های هماهنگ بعد از زیر سازی پوست و زدن کانسیلر  از یک سایه سبز رنگ که تیره تر یا روشن تر از رنگ چشمانتان باشد، استفاده کنید و هرگز از تن رنگ سبز مشابه چشمانتان استفاده نکنید. این گونه، ارایش چشم رنگی شما جذاب تر خواهد شد.

برای داشتن آرایش متضاد و چشمگیرتر بهترین رنگ های سایه بنفش، یاسی، ارغوانی، بنفش تیره یا سایه هایی با رنگ مسی، قهوه ای، بژ، هلویی، صورتی، شکلاتی و طوسی هستند.

ریمل مژه رنگی

برای اینکه رنگ چشم شما بیشتر نمایان گردد و چشمان گیراتری داشته باشید. ابتدا نزدیک به دو سوم پلک از گوشه چشم تا انتها را با رنگ طلایی سایه بزنید و در کنار سایه طلایی از رنگ های متضاد هم استفاده کنید و به شکل هشت از کنار چشم و بالای سایه چشم طلایی خود تا گوشه دیگر را سایه بزنید. اگر برای آرایش چشمان سبز این مدل سایه را امتحان کنید، از این کار پشیمان نخواهید شد.

آرایش چشم سبز

از رنگ های آبی، پاستیلی و رنگ های سرد نظیر نقره ای یا سفید برای آرایش چشم رنگی سبز استفاده نکنید. زیرا این مدل سایه های چشم، صورت را رنگ پریده نشان می دهند.

استفاده از ریمل برای آرایش چشم سبز بسیار مهم و حائز اهمیت است. چون با استفاده از ریمل تضادی بی نظیر بین مژه و رنگ چشم به وجود می آید که باعث می شود زیبایی چشمانتان بیش از پیش دیده شود. حتما ریملی که به چشم می‌زنید، پر و به اصطلاح مخملی باشد. اگر مژه‌های کم پشتی دارید می توانید از مژه مصنوعی استفاده کنید.

میکاپ چشم سبز

برای تکمیل آرایش چشم و ایجاد جذابیت بیشتر سراغ خط چشم بروید. بهترین مدل خط چشم برای چشم سبز، خط چشمی باریک و ظریف است. پس خط چشم مشکی ظریف و باریکی در پشت چشم و زیر چشم بکشید و آن را تا قسمت انتهایی چشم امتداد دهید. استفاده از رنگ ابرو برای چشم سبز هم ایده خوبی به نظر می رسد.

در ویدئو زیر یک مدل آرایش زیبا برای چشم سبز آموزش داده شده است.

ترفندهای میکاپ چشم آبی

چشمان آبی از رنگ های نادر و کمیاب در بین مردم جهان است و فقط ۸ تا ۱۰ درصد مردم جهان چشمانشان آبی است. داشتن چشمان آبی به شخص نوعی جذابیت و زیبایی خاصی نسبت به بقیه افراد می دهد. این گفته دلیل علمی دارد، تحقیقات انجام شده حاکی از آن است که اکثر افراد به سوی کسانی که چشم های آبی دارند، جذب می شوند. این چشم ها را اگر به درستی آرایش کنید، فوق العاده می شوند.

آرایش چشم آبی ماسه ای

بهترین رنگ های سایه چشم برای چشم‌های آبی، رنگ های قهوه ای، مسی، برنز، مرجانی، هلویی، صورتی و نارنجی هستند.

تضاد این رنگ های زیبا با چشمان آبی رنگ، بسیار اغوا کننده و دلرباست و چشم های شما را درخشان تر از قبل نشان خواهند داد. برای آرایش چشم آبی به هیچ عنوان از سایه هایی که نزدیک آبی هستند، استفاده نکنید. زیرا این رنگ ها  تاثیرگذاری رنگ آبی چشم را به کلی از بین می برند. دقت داشته باشید برای سایه زدن، روی قسمت خارجی چشم ها تمرکز کنید.

میکاپ چشمان آبی

برای چشمان آبی می توانید از دو رنگ آبی و سبز به عنوان یک خط چشم باریک و زیبا در زیر چشم استفاده کنید و اگر پوست روشنی دارید به هیچ عنوان نباید از خط چشم مشکی استفاده کنید، چون روی پوست های روشن، خیلی تند و اغراق آمیز دیده می شود. مژه‌ها را همان طور که در مدل های قبلی آرایش چشم رنگی گفتیم، ریمل بزنید یا از انواع مژه مصنوعی استفاده کنید و بر زیبایی چشمان آبی خود بیافزایید.

مدل آرایش برای چشم عسلی

در این قسمت از آموزش آرایش چشم رنگی به سراغ آرایش چشم عسلی رنگ می رویم. چشمان عسلی جذابیتی خیره کننده به چهره می دهد. اگر شما نیز دارای چشم‌هایی عسلی هستید می‌توانید به سادگی و با استفاده از یک آرایش زیبا و متناسب با رنگ چشمانتان زیبایی و جذابیت چهره خود را بیشتر کنید. نکاتی که در این بخش ذکر می کنیم برای آرایش رنگ چشم قهوه ای مایل به عسلی نیز مناسب است.

استفاده از آرایش پاییزی برای چشم های عسلی انتخابی بسیار عالی است که زیبایی  و جذابیت چشم ها را دو چندان می کند. سایه هایی به رنگ قهوه ای تیره، طلایی یا سبز تیره باعث می شوند چشم های عسلی شما قهوه ای تر دیده شوند. همچنین استفاده از سایه های برنز یا بادمجانی باعث می شود، رنگ چشمانتان متمایل به سبز و طلایی دیده شود. پس این به سلیقه و علایق شما بستگی دارد که کدام یک از این سایه ها را برای آرایش چشم رنگی خود انتخاب کنید. شما می توانید در مرحله آخر و با استفاده از رژ لب مناسب چشم عسلی زیبایی چهره خود را دو چندان کنید.

آرایش چشم عسلی

در این مرحله از آرایش چشم رنگی، با کمک ریمل مشکی مژه‌هایتان را بلند، حجیم و پرپشت جلوه بدهید. اگر مژه هایی کم پشت دارید، پیشنهاد می شود برای تقویت آن ها مقاله زیر را مطالعه کنید:

 تقویت مژه و ابرو

این آرایش زیبا را با خط چشم بادمجانی تیره تکمیل کنید. با توجه به اینکه چشم های عسلی دارای رنگ روشن هستند، بهتر است خط چشمی دنباله دار بکشید تا چشم ها حالت بی نظیری پیدا کنند. خط چشم را در قسمت پایین پلک هم بزنید.

آرایش چشم کهربایی

یکی از خاص ترین رنگ چشم ها که بسیار هم نادر و کمیاب است، چشم کهربایی می باشد. چشم کهربایی دارای رنگ زرد مایل به طلایی و مسی است. این رنگ چشم نباید با چشم عسلی (فندقی) اشتباه گرفته شود. جذابیت این رنگ چشم را می توانید با یک آرایش خوب و شیک چندین برابر کنید. برای یک آرایش خوب و شیک، با توجه به رنگ چشم خودتان دست به انتخاب رنگ سایه و خط چشم بزنید.

بهترین رنگ سایه برای آرایش چشم کهربایی رنگ قهوه ای طلایی است.

رنگ قهوه ای طلایی و سیاه در کنار یکدیگر ترکیب جالبی را به وجود می آورند. از این رو بهتر است، برای آرایش چشم کهربایی در کنار استفاده از سایه چشم قهوه ای و طلایی از سایه مشکی نیز استفاده نمایید.

عکس چشم رنگی

پس ابتدا پشت پلک تان را با استفاده از یک سایه قهوه ای و طلایی مزین کنید. سپس گوشه‌های خارجی پلک را با استفاده از رنگ مشکی آراسته نمائید. توجه داشته باشید سایه مشکی مناسب چشم های نزدیک به هم است و کسانی که چشمانشان فاصله دار است، به هیچ عنوان این کار را نکنند و فقط از سایه قهوه ای و طلایی استفاده کنند، چون این کار فاصله چشمانشان را بیشتر می کند. برای تکمیل این مدل، خط چشم آبی را ظریف و باریک، پشت چشم بکشید و مژه هایتان را با کمک یک ریمل مشکی حجم دهید. اگر شما هم چشمانی کهربایی دارید، حتما این مدل بی نظیر و زیبا را امتحان کنید. این مدل از آرایش، چشمان کهربایی را مانند بلورهای طلا درخشان می کند.

آرایش چشم طوسی رنگ

در آخرین قسمت از آموزش آرایش چشم رنگی به سراغ چشمان طوسی می رویم. طوسی یکی از نادرترین رنگ هاست و با کمک بسیاری از رنگ های سایه می توانید زیبایی و گیرایی آن را افزایش دهید.

رنگ های خاکستری دودی یا آبی با تم نقره‌ای می‌توانند انتخابی مناسب برای سایه چشم شما به حساب بیایند. اگر می خواهید گیرایی چشمان طوسی رنگ خود را دو چندان کنید، باید از خط چشم کمک بگیرید.

استفاده از خط چشم قهوه ای برای افرادی با چشم طوسی عالی به نظر می رسد. چون این رنگ به دلیل گرمایی که دارد بر جذابیت چشم شما می افزاید.

آرایش چشم خاکستری

اگر بنا به هر دلیلی دوست ندارید از خط چشم قهوه ای استفاده کنید و  می‌خواهید رنگ طوسی چشم‌هایتان بیش‌تر دیده شود، می توانید از خط چشم های سفید مرواریدی استفاده کنید. این رنگ، رنگ طبیعی چشمانتان را بیش تر از قبل نشان خواهد داد.

بهترین رنگ ریمل برای چشم طوسی مشکی است.

آرایش چشم رنگی بدون خط چشم

کلام آخر

در این مقاله از مجله زیبایی و آرایش میس و مستر مدل های آرایش چشم رنگی بر اساس رنگ چشم را بررسی کردیم. توجه داشته باشید علاوه بر رنگ چشم، فرم و حالت چشم، رنگ پوست، رنگ لباس هم نقش تعیین کننده ای در آرایش چشم ها دارد. پس در هنگام آرایش تمامی این موارد را در نظر بگیرید و متناسب با آن آرایش کنید. شما همچنین می توانید برای آشنایی با رژگونه مناسب با رنگ چشمانتان مقاله راهنمای انتخاب رژگونه مناسب را مطالعه کنید

منابع

https://www.thekewlshop.com/blogs/news/best-eyeshadows-to-match-your-eye-color

سوالات متداول پیرامون آرایش چشم رنگی

چشم رنگی را چگونه آرایش کنیم؟

برای آرایش چشم رنگی مدل های متنوعی  بر اساس رنگ چشم، فرم و حالت آن، رنگ پوست و رنگ لباس وجود دارد. در این مقاله مدل های آرایشی متناسب با رنگ هر چشم را به شما آموزش دادیم. بهتر است این مدل ها را بیاموزید و به درستی انجام دهید، چون یک حرکت اشتباه می تواند زیبایی طبیعی و خدادادی چشم شما را از بین ببرد.

چه رنگ سایه ای برای آرایش چشم سبز مناسب نیست و نباید از آن استفاده کرد؟

برای میکاپ کردن چشم های سبز نباید از رنگ های آبی، پاستیلی و رنگ های سرد نظیر نقره ای یا سفید استفاده نمایید زیرا این مدل سایه های چشم صورت را رنگ پریده نشان می دهند

آیا از ریمل مژه رنگی هم می توان برای آرایش چشم کهربایی استفاده کرد؟

بله علاوه بر ریمل مشکی که متداول ترین و رایج ترین رنگ ریمل  است. برای آرایش چشم کهربایی از ریمل رنگی مثل آبی هم می توان استفاده کرد. ترکیب ریمل آبی با سایه قهوه ای طلایی چشم های کهربایی را مانند بلورهای طلا درخشان می کند.