جوش صورت و گوشی موبایل

پوست صاف یکی از ارکان مهم زیبایی است و هر کسی به دنبال داشتن چهره‌ای زیبا و بدون هیچ گونه نقصی است اما گاهی به دلایل متعددی روی صورت، جوش و آکنه ظاهر می‌شود که زیبایی چهره و پوست صورت را مخدوش می‌کند. جوش‌ها و آکنه‌های روی صورت، به دلایل مختلفی ایجاد می‌شوند. این جوش‌ها ظاهر و چهره شما را تغییر داده و روی زیبایی چهره تأثیر منفی می‌گذارند. اما این جوش‌ها به چه دلایلی ظاهر می‌شوند و آیا ارتباطی بین جوش صورت و گوشی موبایل وجود دارد؟

دلایلی مانند رژیم غذایی نامناسب شامل خوردن بیش از حد فست فود و غذاهای چرب، استفاده از لوازم آرایشی نامطلوب، بی‌توجهی به شست‌وشوی روبالشی و ملافه‌ خواب و حتی هورمون‌های دوره نوجوانی می‌توانند در بروز جوش روی صورت نقش داشته باشند. در این میان با ظهور تکنولوژی و گوشی‌های همراه، استفاده از موبایل در میان افراد رشد صعودی سریعی داشته و بسیار زیاد شده است. این موضوع باعث شده تا بسیاری این پرسش برایشان ایجاد شود که آیا رابطه‌ای میان جوش صورت و گوشی موبایل وجود دارد یا خیر؟ تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا باهم به بررسی این ارتباط بپردازیم و جواب این پرسش را بخوانید.

آیا گوشی موبایل در بروز جوش صورت نقش دارد؟

محققان با بررسی باکتری‌ها و آلودگی‌های روی موبایل، به نتایج عجیب و حیرت‌آوری درمورد ارتباط جوش صورت و گوشی موبایل دست یافته‌اند. مقدار باکتری‌های روی موبایل شما، به مراتب بیشتر از میزان باکتری‌های توالت منزلتان است! هنگام صحبت کردن با گوشی موبایل، بسیاری از افراد عادت دارند که گوشی را در نزدیکی صورت خود نگه دارند و همچنین بسیاری از افراد هنگام صحبت گوشی را به صورت خود می‌چسبانند. اغلب این افراد، عادت به استفاده از هندزفری ندارند. از طرفی گوشی‌های موبایل، بسیار آلوده بوده و مدام با پوست صورت و دست‌ها در تماس هستند. رابطه جوش صورت و گوشی موبایل از اینجا شکل می‌گیرد.

با تماس گوشی و این باکتری‌ها به گونه‌های شما، احتمال ایجاد جوش روی صورت شما بیشتر می‌شود.

جوش صورت و گوشی موبایل

روش‌های جلوگیری از جوش زدن با موبایل

همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم رابطه‌ی انواع جوش صورت و گوشی موبایل مستقیم است. اما روش‌هایی وجود دارد که می‌توان با رعایت آن‌ها از ایجاد جوش در اثر استفاده از موبایل جلوگیری کرد.

تمیز کردن گوشی موبایل

همان طور که قبلا درباره ارتباط جوش صورت و گوشی موبایل گفتیم، روی گوشی موبایل پر از آلودگی و باکتری است که با تماس با گونه‌ها، باعث ایجاد جوش می‌شود. به همین دلیل اولین کاری که می‌توانید انجام دهید، تمیز کردن گوشی موبایل است. برای جلوگیری از جوش زدن، حداقل هفته‌ای یک بار گوشی خود را تمیز کنید.

برای تمیز و ضدعفونی کردن گوشی موبایل می‌توانید از موادی مانند انواع الکل صنعتی یا الکل سفید یا اسپری‌های تمیزکننده صفحه مانیتور یا موبایل استفاده کنید. به این صورت که این مواد را روی یک دستمال تمیز اسپری کرده و دستمال را روی گوشی موبایل بکشید. همچنین می‌توانید از پدهای الکلی هم برای تمیز کردن سطح گوشی موبایل خود استفاده کنید. با این کار، دیگر باکتری‌ها روی صفحه موبایل شما تجمع نمی‌کنند و به تبع آن، خبری از جوش صورت و گوشی موبایل نخواهد بود. از جوش‌ها و آکنه‌های پوستی خود رهایی یابید.

تمیز کردن گوشی موبایل

استفاده از هندزفری برای جلوگیری از جوش صورت با گوشی موبایل

یکی دیگر از راه‌های از بین بردن جوش صورتی که توسط گوشی موبایل ایجاد می‌شود، خودداری کردن از تماس صفحه گوشی موبایل با گونه و پوست صورت خود است. برای این کار، تنها به یک هندزفری نیاز دارید. هندزفری به شما این اجازه را می‌دهد تا بدون استفاده از دست و نزدیک کردن گوشی موبایل به صورت، از آن استفاده کنید. در این صورت، جوش صورت و گوشی موبایل شما هیچ ارتباطی با یکدیگر نخواهند داشت .

هر چند که باید هندزفری خود را هم هفته‌ای حداقل یک‌بار تمیز کنید. چرا که افزایش میکروب و باکتری روی هندزفری، برای گوش‌ها هم خوب نیست و این ارتباط صرفا به جوش صورت و گوشی موبایل مربوط نمی‌شود. باکتری‌های روی هندزفری می‌توانند باعث افزایش جرم گوش، خارش بیش از حد و ایجاد چربی در گوش می‌شود و به سلامت گوش‌ها آسیب می‌رساند.

مراقبت از پوست صورت

در ادامه مقاله ارتباط جوش صورت و گوشی موبایل از روش‌های مراقبتی و روتین پوست صورت می‌گوییم. مادامی که از گوشی موبایل استفاده می‌کنید، نباید تنها به تمیز کردن گوشی اکتفا کنید. بلکه بهتر است به پاکیزگی پوست صورت خود هم توجه داشته باشید.

بسیاری از خانم‌ها به آرایش صورت علاقه‌مند هستند و روی پوست خود، انواع کرم‌ها و مواد آرایشی را استفاده می‌کنند. تصور کنید که روی پوست خود، کرم پودر یا کرم گریم زده‌اید. هم‌زمان گوشی موبایل شما زنگ می‌زند. در پاسخ به تماس خود، صفحه گوشی را به گونه آرایش شده خود، می‌زنید. طبعاً گوشی شما هم پر از این محصولات آرایشی می‌شود و در دراز مدت، باکتری‌ها روی آن تجمع می‌یابند و باکتری‌های روی گوشی موبایل شما افزایش می‌یابد. برای جلوگیری از این رابطه جوش صورت و گوشی موبایل بهتر است پس از ضدعفونی کردن گوشی، به سراغ شستن صورت خود بروید اجازه ندهید این آلودگی‌ها باعث ایجاد جوش بر روی صورتتان شود.

ایجاد جوش روی صورت در اثر موبایل

پاک کردن آرایش برای جلوگیری از جوش صورت با گوشی موبایل

برای پاک کردن آرایش و انواع کرم‌ها از روی صورت، محصولات بسیاری مانند تونر، لوسیون پاک‌کننده یا شیرپاک‌کن و پد الکلی وجود دارند. پاک نکردن آرایش از روی پوست، خود یکی از عواملی است که باعث ایجاد جوش و آکنه می‌شود.

به یاد داشته باشید که قبل از خواب، حتما صورت خود را بشویید. برای قطع ارتباط جوش صورت و گوشی موبایل هیچ گاه با آرایش به تخت خواب نروید؛ چراکه این کار باعث آلودگی روبالشی و ملافه خواب شما می‌شود و باعث تجمع باکتری‌ها و مجددا بروز جوش صورت می‌شود. پوست خود را تمیز کنید و بگذارید سلول‌های پوست در طول شب، نفس بکشند.

برای افرادی که دسترسی به بهترین پاک کننده صورت مانند تونر یا شیر پاک‌کن ندارند، دستمال مرطوب پاک‌کننده آرایش وجود دارد که جایگزین مناسب و به صرفه‌ای است. همیشه یک بسته دستمال مرطوب در کیف خود داشته باشید تا بتوانید به راحتی و در کمترین زمان، کرم‌ها و آرایش را از روی پوست پاک‌ کنید. از این دستمال‌ها برای تمیز کردن صفحه گوشی موبایل هم می‌توانید استفاده کنید. این محصولات به شما امکان می‌دهد تا در طول روز هر کجا که باشید و بدون دسترسی به آب هم، بتوانید پوست صورت یا گوشی موبایل خود را تمیز کنید و دیگر نگران جوش صورت و گوشی موبایل نباشید.

پاک کردن آرایش برای جلوگیری از جوش صورت با گوشی موبایل

تمیز نگه داشتن دست‌ ها

دست‌ها مدام و در طول روز با اشیا مختلف و اطرافمان تماس دارند و به همین دلیل، یکی از راه‌های انتقال میکروب و بیماری هستند. گوشی موبایل خود را در طول روز بسیار در دست می‌گیرید و با آن کار می‌کنید. باکتری و میکروب‌ها می‌توانند از دست‌ها به گوشی موبایل منتقل شوند. گوشی موبایل هم در حال مکالمه، با پوست گونه‌ها در تماس مستقیم است و باعث ارتباط جوش صورت و گوشی موبایل می‌شود. بنابراین سعی کنید در طول روز دستان خود را با آب و صابون بشورید. با دست‌های کثیف و آلوده از گوشی موبایل استفاده نکنید. در هنگام خوردن غذاهای چرب، به سراغ گوشی نروید. جوش صورت و گوشی موبایل چرب می‌تواند روی تمیزی و زیبایی صورت شما اثر بگذارد.

استفاده از گوشی موبایل های کم حرارت

موبایل‌هایی که عمر آن‌ها گذشته یا باتری خراب و بادکرده داشته باشند، به سرعت داغ می‌شوند. با کمی مکالمه کوتاه می‌توانید این گرما را روی صورت خود احساس کنید که اصلاً برای پوست صورت خوب نیست. این گرما در صورتی که بیش از حد باشد می‌تواند باعث ایجاد حساسیت و جوش روی پوست شود. سعی کنید از موبایل‌هایی استفاده کنید که چنین حرارتی را تولید نمی‌کنند. درنتیجه دیگر نگران جوش صورت و گوشی موبایل نخواهید بود.

سخن پایانی

برای جلوگیری از جوش صورت و گوشی موبایل تمام نکات گفته شده را رعایت کنید. در صورتی که تغذیه سالم دارید، ورزش می‌کنید، مدام پوست صورت خود را از آلودگی‌ها پاک می‌کنید و روتین زندگی سالمی دارید، نباید دیگر با جوش صورت دست و پنجه نرم کنید. مراقب تمیز بودن اشیایی مانند موبایل که در نزدیکی صورت می‌آیند، باشید.