ژل ابروی خانگی

ژل ابرو برای حالت دادن به ابرو استفاده می‌شود و حالتی ژلاتینی دارد که تا قبل از شستشوی صورت می‌تواند حالت موهای ابرو را حفظ کند. دسته‌ای از ژل‌های ابرو دارای رنگ و دو کاره هستند. ژل‌های ابروی رنگی هم می‌توانند ابروها را حالت دهند و هم می‌توانند با رنگی که دارند، ظاهر بهتر و پررنگ‌تری به مدل ابروان دهند. ژل ابرو فقط یک محصول تزئینی نیست و برای عزیزانی که ابروهای کم پشت دارند، ضروری است. نحوه درست کردن ژل ابرو خانگی را در این مقاله بخوانید.

روش استفاده از ژل ابرو خانگی

اول از همه اگر نمی‌دانید ژل ابرو چیست حتما مقاله دیگر ما را بخوانید. اگر می‌خواهید نتیجه خوبی از ژل ابرو خانگی بگیرید، باید آن را درست استفاده کنید. البته استفاده از ژل ابرو خانگی یا آماده بسیار آسان است و مهارت خاصی نیاز ندارد ولی با رعایت چند نکته، کیفیت بهتری خواهید داشت. با استفاده از برس یا قلموی ژل کمی ژل از لوله محتوی آن برداشته و روی ابرو بگذارید و شانه کنید.

بهتر است ابتدا صورت را از مواد آرایشی و رنگی پاک کرده و خوب بشویید.

خوب است ابروها را اصلاح کرده و با موچین موهای زائد را بردارید. بعد از چند دقیقه یک بار موهای ابرو را با برس ابرو، در راستای رشد موها و برعکس شانه کنید و دوباره موهای بلند و اضافی را اصلاح کنید.

حالا می‌توانید از پرایمر یا کرم پودر استفاده کنید و لایه رنگی را که معمولاً رو یوست می‌زنید، کاملاً به پوست زیر ابروها رسانده و با یک اسفنج خیس آن را پخش و یکدست کنید.

سپس از مداد ابرو و لوازم مخصوص ابرو استفاده کنید. زدن سایه ابرو و پر کردن میان ابروها باید قبل از زدن ژل انجام شود.

نگاهی به صورتتان بیندازید. اگر هیچ کار دیگری نمی‌خواهید روی صورتتان انجام دهید، حالا می‌توانید ژل ابرو را برداشته و به ابروها بمالید. باید برس آغشته به ژل را میان انگشت سبابه و شست بچرخانید تا ژل روی ابروها بنشیند و هم‌زمان آن‌ها را شانه کند. بسته به زمان سفت شدن ژل، زمان برای شانه کردن و مدل دادن به موهای ابرو دارید.

اگر ابروهای کم پشتی دارید، می‌توانید از ژل تقویت‌کننده استفاده کنید تا در طول روز بتواند رشد ابروها را بیشتر کند.

استفاده از کرم‌های ضد آفتاب برای در امان ماندن پوست و ابروها بسیار مهم است. فراموش نکنید که نور ماوراءبنفش خورشید خطرناک‌ترین چیز برای پوست و مو است.

استفاده از ژل ابرو

طرز تهیه لیفت ابرو خانگی

برای پاسخ به سوال چگونه ژل ابرو درست کنیم ، باید بگوییم که آموزش لیفت ابرو در خانه با مواد طبیعی کار سختی نیست. در ادامه روش های مختلف تهیه ژل ابرو خانگی که بیشترین استقبال را در بین خانم‌ها دارند، معرفی می‌کنیم. با ما باشید و لحظات مفیدی را با مطالعه دستور ساخت ژل خانگی ابرو سپری کنید.

ساخت ژل ابرو با وازلین

ریمل، مداد و ژل ابرو هرگز محبوبیتی بیشتری از امروز نداشته‌اند اما می‌توانید کمتر برای تهیه آن‌ها هزینه کنید.

ابروها ارزش خود را در دنیای زیبایی دارند و چیزی نمی‌تواند جای آن‌ها را بگیرد ولی می‌توان آن‌ها را پرتر و زیبا کرد. با وسایلی که بیشترشان را در قفسه و یخچال دارید، مانند سایه چشم قدیمی، مقداری وازلین و برس آرایش می‌توانید در عرض چند ثانیه یک ژل ابرو خانگی وازلین بسازید.

با سایه‌های چشمی که در کشوی وسایلتان دارید، شروع کنید. سایه چشم مشکی، قهوه‌ای یا برنز، هر کدام را جداگانه لای یک تکه ورق نازک نایلونی مثل کیسه فریزر قرار داده و با چند ضربه، ریز و خرد کنید. همه سایه‌ها و مداد ابروهای تقریباً تمام شده در چنین موقعیتی برای ساخت ژل ابرو خانگی به درد می‌خورند.

برای لیفت ابرو در خانه با وازلین یک پیمانه بزرگ ژله نفتی آماده کنید. وازلین‌های معمولی بهداشتی هم می‌تواند به جای ژل نفتی استفاده شود. ژل نفتی را می‌توانید از فروشندگان وسایل آرایشی و داروخانه خریداری کنید.

خرده‌های سایه ابرو و ژل نفتی یا وازلین را درون یک قوطی کوچک کرم مخلوط کنید. شما یک ژل ابرو ساخته‌اید.

برس ابروی مناسب و تمیزی را برداشته و بلافاصله از فرمول جدیدی که ساخته‌اید، استفاده کنید. ابروهایتان را به هر طرف که می‌خواهید شانه کنید و هنگام شانه کردن مقداری پوست زیر ابرو را با انگشت به سمت شقیقه‌ها بکشید. این ژل ابرو خانگی می‌تواند ابروان شما را تا ساعت‌ها با هر فرمی که بخواهید حفظ کند. ساخت ابروهایی زیبا و غبطه‌انگیز هرگز به این راحتی نبوده است. این ژل میان موهای ابرو را پر کرده و آن‌ها را براق می‌کند. ژل ابروی خانگی شما کاملاً بی‌بو و بدون اثرات جانبی است.

ژل ابرو خانگی وازلین

طرز تهیه ژل ابرو در خانه با صابون

ممکن است ابتدا عجیب به نظر برسد اما ابروهای صابونی وجود دارند. اگر این واژه را جستجو کنید می‌توانید فیلم‌ها و دستورهای ساخت زیادی پیدا کنید که با موفقیت آزمایش شده‌اند. حتی کسانی که از ژل ابرو آماده و مارک‌دار استفاده می‌کردند، پس از یک بار استفاده از ژل ابرو خانگی صابونی همین ژل را جایگزین کردند. علاوه بر ژل ابرو خانگی صابونی، می‌توانید صابون ابرو تهیه کنید که از آن هم بهتر است. برای کسب اطلاعات بیشتر در پاسخ به این سوال که صابون ابرو چیست مقاله دیگر ما را بخوانید.

تمام چیزی که نیاز دارید یک برس ابروست که می‌توانید از ریمل‌های کهنه آن را تهیه کنید. توصیه می‌کنیم از یک صابون معمولی، ملایم و بدون عطر و بدون پارابن استفاده کنید. صابونی که استفاده می‌کنید، نباید حاوی مواد شیمیایی خشن و بودار باشد تا باعث تحریک چشم‌ها و پوست حساس اطراف ابرو نشود. قسمت کوچکی از یک صابون معمولی دستشویی سفید رنگ که در همه خانه‌ها یافت می‌شود، بهترین گزینه است.

برس ابرو را مرطوب کرده و به آرامی روی صابون بزنید. اگر صابون خیلی خشکی دارید، این کار را چند بار تکرار کنید تا بافت‌های صابون را روی برس ببینید. برس را به هر سمت که می‌خواهید روی ابرو بکشید. ابروهای شما تمام روز در جای خود باقی می‌مانند و عرق و گرما آن‌ها را خراب نمی‌کنند.

مزیت ژل ابرو خانگی صابون این است که می‌توانید آن را قبل یا بعد از پر کردن ابروها با قلم و سایه استفاده کنید. در این صورت، نتیجه خوبی خواهید گرفت. درست مثل اینکه از ژل ابرو معمولی استفاده کرده‌اید.

لیفت ابرو با ژلاتین

خانم‌هایی که ابروی بزرگ و پهن را دوست دارند، باید از ژل ابرو خانگی استفاده کنند. ابروهای پهن نیاز به توجه و رسیدگی دارد. ریمل‌های مخصوص ابرو، می‌توانند خیلی جذاب و کارآمد باشند ولی نمی‌توان ریملی شفاف و حاوی مواد بی‌خطر پیدا کرد.

یک دستورالعمل فوق‌العاده ساده و بی‌خطر برای ساخت ژل ابرو خانگی پیدا کردم که 12 ساعت طول می‌کشد تا آماده شده و به غلظت مناسب برسد. این ژل ابرو مانند یک جاذب عمل می‌کند و برای ساخت آن نیاز به هیچ ماده شیمیایی ندارید.

مقداری روغن رزماری را می‌توانید همیشه به محصولات مخصوص مو اضافه کنید تا گردش خون را افزایش داده و به سرعت رشد و پرپشت شدن مژه و ابرو کمک کند. اسطوخودوس نیز می‌تواند به تغذیه ابرو کمک کند. فقط چند قطره از آن کافی است که رشد ابروانتان را بیشتر کنید.

ژل ابرو خانگی

از ژلاتین برای غلیظ شدن مایع استفاده می‌شود. همان ژلاتینی را که برای تهیه ژله استفاده می‌شود، می‌توانید از فروشگاه‌های مواد غذایی خریداری کنید. اگر ژلاتین باکیفیت بالاتر پیدا کردید، می‌توانید از باقیمانده آن مقدار زیادی اسکراب لب و ماسک زغال درست کنید. ژلاتین برای بدن بسیار مفید است و خرید آن به هر حال ضروری است.

1.4 فنجان آب مقطر آماده کنید. استفاده از آب مقطر مقدار باکتری‌های موجود در ژل ابرو خانگی را کاهش می‌دهد. 1.4 قاشق چای‌خوری ژلاتین، نیم قاشق چای‌خوری شکر، 3 قطره روغن رزماری و دو قطره روغن اسطوخودوس را هم آماده کرده و روی میز بچینید.

  1. در یک ظرف کوچک ژلاتین، شکر و آب گرم را کاملاً مخلوط کنید. آب گرم به حل شدن قند و ژلاتین کمک می‌کند.
  2. با استفاده از یک قیف کوچک مخلوط دست‌سازتان را به یک لوله ریمل خالی منتقل کنید.
  3. حالا روغن‌ها اضافه کنید.
  4. بگذارید 24 ساعت بماند تا غلیظ شود.

بهتر است بدانید که استفاده از شکر در اسکراب‌ها برای سفتی و نگهدارندگی بیشتر است و به خوبی باعث سفت شدن ابروهای شما می‌شود. می‌توانید شکر به این ژل ابرو خانگی اضافه نکنید ولی تجربه نشان داده که ترکیب شکر در کنار ژل بهتر است. این ژل را همچنین می‌توانید در فروشگاه آنلاین بفروشید و مطمئن باشید که همه مشتریانتان راضی خواهند بود.

ژل ابرو قهوه یا کاکائو

قهوه و کاکائو به دلیل رنگ خاص خود، گزینه مناسبی برای ساخت انواع محصولات رنگی مو و ابرو است. قهوه‌های مناطق مختلف، رنگ‌های متفاوتی دارند. می‌توانید در میان قهوه‌ها، رنگ مشکی تیره تا قهوه‌ای روشن را پیدا کنید. به عنوان مثال، قهوه ترک دارای چند رنگ روشن و تیره است و در هر فروشگاهی به فروش رسیده و یافت می‌شود. برای ساخت ژل ابرو 2 قاشق غذاخوری تفاله قهوه، 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل، نصف قاشق چای‌خوری عسل و 2 قطره ژل آلوئه ورا لازم است.

در یک ظرف کوچک همه مواد را مخلوط کنید و اجازه دهید 20 دقیقه بماند. بعد از 20 دقیقه غلظت ژل، به اندازه مطلوب می‌رسد. به خاطر داشته باشید که می‌توانید ژل آلوئه ورا را خودتان هم تهیه کنید.

 قهوه یا کاکائو

تافت مو

بیشتر خانم‌ها در خانه چند تافت یا اسپری حالت‌دهنده مو دارند ولی نمی‌دانند می‌توانند از همین اسپری به عنوان ژل ابرو خانگی استفاده کنند. مقدار کمی از باقیمانده یک اسپری حالت‌دهنده مو می‌تواند تا چند سال به عنوان ژل ابرو استفاده شود.

تنها چیزی که نیاز دارید، یک لوله ریمل خالی و عصا یا برس ریمل است. اسپری مو را به فاصله 5 سانتیمتری لوله ریمل گرفته و اسپری کنید. حالا برس ریمل را درون آن برده و بچرخانید تا هر چقدر که می‌خواهید ژل بردارید. استفاده از این ژل بهترین کیفیت را به ابروان شما می‌دهد و مثل خریدن یک ژل آماده است. فقط به خاطر داشته باشید که باید اسپری را سریع استفاده کنید. چون سرعت خشک شدن بالایی دارد. اگر کمی الکل داخل لوله ریمل بریزید، سرعت خشک شدن اسپری کمتر خواهد شد. وقتی اسپری مو را وقتی به ابرو می‌زنید، دیگر نیازی نیست نگران سفید شدن ابروها باشید. چون اسپری‌های مو کاملاً بی‌رنگ هستند.

ژل مو

ژل مو درست مثل تافت مو عمل می‌کند. فقط زمان بیشتری برای حالت دادن به ابرو در اختیار دارید. مقداری ژل مو را با برس ابرو برداشته و آن را روی ابرو بگذارید و رو به بالا شانه کنید. قوام ژل مو بسیار خوب است و در مجموع از اسپری مو نیز کیفیت بهتری دارد. هنگامی که ژل مو سفت می‌شود، حالت خیلی زیبایی به ابروان می‌دهد. به این ترتیب می توانید به سادگی لیفت ابرو با ژل مو را تجربه کنید.

اگر طرز استفاده از ژل مو و یا تافت و چنین ابزارهای جانبی را برای آرایش مو دخترانه و پسرانه نمی‌دانید، مقاله دیگر ما برای شماست.

ساخت ژل ابرو خانگی با آلوورا

ژل اختصاصی آلوئه ورا علاوه بر پوست برای مو نیز مفید بوده و زیاد توصیه شده است. تقریباً بیشتر از نصف ژل ابرو خانگی و مو و پوست با آلوئه ورا ساخته می‌شوند و قیمت زیادی دارند. برای به دست آوردن یک ژل ابرو خانگی خوب، باید برگ تازه و خوبی از آلوئه ورا را داشته باشید. یک برگ هر نوع آلوئه ورای تازه که توانستید پیدا کنید و گوشت وسط برگ آن را با قاشق بیرون آورده و له کنید. این گیاه حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که فولیکول‌های مو را تقویت می‌کند و روی پوست زیر ابرو نیز تأثیر روشن‌کننده دارد. مقداری پودر مغز گردو به این ژل ابرو خانگی اضافه کنید و آن را خوب به هم بزنید. پودر گردو به سرعت رنگ آلوئه‌ورا را تیره می‌کند و رنگ ثابت و عمیقی را به شما می‌دهد. رنگ ساخته شده از پوست و مغز گردو نیمه دائمی و قهوه‌ای مایل به زیتونی است.

اگر رنگ مداد ابروی خودتان را ترجیح می‌دهید، مغز باقیمانده از مدادهای ابرویی که دارید را، میان یک ورق کیسه فریزر ریخته و آن را بکوبید تا پودر یکدستی تهیه شود. این پودر را به جای مغز گردو با آلوئه ورا مخلوط کنید ولی کیفیت این مخلوط به اندازه مخلوط پوست تازه گردو یا مغز گردو سالم و تقویت‌کننده نیست. سپس 3 قطره روغن رزماری اضافه کنید. ژل ابرو خانگی را قبل از سفت شدن با یک قیف کوچک داخل لوله ریمل بریزید و چند ساعت صبر کنید تا قوام یابد. به این ترتیب می توانید از ژل آلوورا برای لیفت ابرو استفاده کنید.

علاوه بر این دستور، می‌توانید یک نوع دیگر طرز تهیه ژل ابرو با آلوورا را از ویدیوی زیر بیاموزید:

لیفت ابرو خانگی آگار

اگر کمی پودر آگار تهیه کنید، می‌توانید به جای ژلاتین از این پودر استفاده کنید. پودر آگار نوعی ژلاتین گیاهی است و قوام و جلای خوبی دارد. مواد لازم برای تهیه ژل ابرو خانگی با پودر آگار:

  • 2 قاشق چای‌خوری پودر آگار
  • 3 قطره روغن اسطوخدوس
  • 2 فنجان آب مقطر گرم
  • یک لوله خالی ریمل و برس شسته شده

در یک ظرف پیرکس، آب و پودر آگار را بریزید. پودر آگار را کم کم اضافه کنید تا خوب حل شود. روغن اسطوخودوس برای تغذیه فولیکول‌های مو و افزایش گردش خون مفید است ولی می‌توانید روغن رزماری به جای آن اضافه کنید. اگر مقدار روغن بیشتر از سه قطره باشد، غلظت ژل کم خواهد شد.

با یک قیف کوچک، مواد را داخل لوله ریمل بریزید و 1 ساعت آن را در یخچال قرار دهید. این ژل ابرو خانگی را می‌توانید تا چند هفته استفاده کنید ولی بهتر است هر ماه مقداری ژل تازه درست کنید.

عزیزانی که ابروهای افتاده و پوست نازک دارند، بهتر است پوست ابرو و ابرویشان بیشتر به سمت بالا کشیده شود. این کار حالت بهتری به چهره می‌دهد. لیفت پزشکی با درد و هزینه زیادی همراه است ولی لیفت ابرو با ژل ابرو خانگی را نیز می‌توان انجام داد. می‌توان ژل ابرو خانگی با قوام بیشتری تهیه کرد و با آن ابرو و پوست ابرو را به سمت بالا کمی کشید.

ژل لیفت ابرو خانگی

لیفت ابرو با مواد خانگی روشی برای حالت دادن ابرو با ژل ابرو خانگی است. ژل‌های لیفت علاوه بر حالت دادن به ابرو باید چسبندگی بیشتری داشته باشند.

ژل لیفت ابرو با کتیرا، ژل لیفت ابرو با ژلاتین، ژل لیفت ابرو با آلوئه ورا، ژل لیفت ابرو با قهوه و کاکائو، ژل لیفت ابرو با وازلین و ژل لیفت ابرو با صابون انواع محبوب‌تر ژل لیفت ابروی خانگی هستند.

لیفت

طرز تهیه ژل ابرو با کتیرا

برای ساخت ژل ابرو با کتیرا ابتدا باید ژل کتیرا داشته باشیم. طرز تهیه ژل کتیرا برای ابرو به اینصورت است که ابتدا 10 گرم کتیرای خشک را در آب گرم بریزید. کتیرا پس از یک ساعت تبدیل به ژل می‌شود و می‌شود تا مدت‌ها از آن استفاده کرد. یکی از خواص کتیرا برای ابرو این است که پس از خشک شدن روی ابرو، سفیدک نمی‌زند و می‌تواند چند روز روی پوست و مو بماند. 3 قطره روغن رزماری به ژل کتیرا اضافه کنید. رزماری علاوه بر رایحه، ماده خوبی برای تحریک فولیکول‌های مو است و رساندن خون به ریشه‌های مو را تقویت می‌کند. قبل از آنکه ژل کتیرا برای لیفت ابرو غلیظ شود آن را با یک قیف داخل یک  لوله ریمل خالی یا ظرف کوچک مخصوص کرم بریزید. ژل‌های لیفت معمولی با مواد شیمیایی چسبنده ساخته می‌شوند ولی ژل ابرو خانگی لیفت کتیرا هیچ ماده مضر و شیمیایی ندارد.

برای ساخت انواع دیگر ژل لیفت ابرو خانگی مطابق با روش ساخت ژل ابرو خانگی کتیرا عمل کرده ولی مقدار ژلاتین و مواد چسبنده ژل را کمی بیشتر کنید. ژل لیفت را با ژلاتین و کتیرا می‌شود تهیه کرد.

استفاده بیش از حد ژل ابرو خانگی امکان دارد، باعث آلرژی شود. در ژل‌های کارخانه‌ای از مواد ضد آلرژی استفاده می‌شود و می‌توان مدت‌های زیادی آن‌ها را استفاده کرد. این مزیت ژل‌های ساخت کمپانی‌های بزرگ است. برای رفع این مشکل در ژل‌ ابروی خانگی بهتر است ژل ابرو را با آب مقطر درست کنید. روغن‌های رزماری، بادام و نارگیل برای تقویت مژه و ابرو و خون‌رسانی به فولیکول‌های مو بسیار مفیدند.

از این روغن‌ها در خانه داشته باشید و پس از هر بار شستشوی صورت موها را چرب کنید. چرب کردن پوست ابرو پس از شستشو بهترین روش رطوبت رسانی است. روغن رزماری از خشک شدن رطوبت ناشی از شستشو جلوگیری می‌کند و رطوبت پوست را تا ساعت‌ها نگه می‌دارد و به فولیکول‌های مو می‌رساند. ژل ابرو خانگی را هر روز بشویید و اجازه ندهید زمان زیادی روی پوست بماند. برای پرپشت شدن ابروان ماساژ با نوک انگشت قبل از خواب را فراموش نکنید.

نتیجه‌ گیری

در این مقاله تلاش کردیم تا طرز درست کردن ژل ابرو در خانه را به شما توضیح دهیم. با هر یک از ژل‌های ابرو که گفته شد، به زیبایی هر روز خود بیفزایید. لازم نیست به سراغ محصولات آرایشی شیمیایی بروید. کمی حوصله و خلاقیت به خرج دهید و برای تهیه ژل ابرو خانگی با مواد طبیعی انرژی بگذارید. دوست دار خودتان و طبیعت باشید. در پایان بی‌صبرانه منتظر نظرها و امتیاز شما به این مقاله از مجله زیبایی میس و مستر هستیم.

منابع

bebeautiful