فرق آمبره و سامبره و بالیاژ در چیست ؟

رنگ کردن مو یکی از روش هایی است که خانم ها به کمک آن تغییرات زیادی را در ظاهر خود به وجود می آورند. بی شک خانم های شیک و اهل مد می دانند که دیگر رنگ کردن یکدست موها روی بورس نیست؛ چراکه امروزه تکنیک های جدیدی برای رنگ کردن مو به وجود آمده است. حتما تاکنون بارها نام های آمبره، سامبره و بالیاژ را در آرایشگاه ها شنیده اید و می دانید که هر سه مدل، جزو ترندها هستند. اما آیا می دانید، فرق آمبره و سامبره و بالیاژ چیست ؟

توجه داشته باشید که دانستن تفاوت آمبره و بالیاژ و سامبره می تواند، بسیار حائز اهمیت باشد؛ چراکه اگر در زمان مراجعه به آرایشگاه ها ندانید که فرق آمبره و بالیاژ و سامبره چیست، مانند این است که پا به کشوری با زبان بیگانه گذاشته باشید و در انتخاب مدل رنگ مو با مشکل مواجه می شوید.

ما در این بخش از مجله آرایش و زیبایی میس و مستر تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا به ساده ترین شکل ممکن فرق آمبره و سامبره و بالیاژ را توضیح دهیم.

برای دانستن این که فرق آمبره و سامبره و بالیاژ چیست، پیش از هر کاری باید از ماهیت هر سه تکنیک اطلاع پیدا کنید. به همین منظور ما در ادامه شما را با هر کدام از این روش ها بیشتر آشنا می کنیم تا بتوانید، فرق آمبره و سامبره و بالیاژ را راحت تر متوجه شوید.

آمبره کردن مو چیست ؟

در پاسخ به سوال آمبره مو چیست باید بگوییم که آمبره یک لغت فرانسوی است و معنی آن “رنگی سایه دار شده و مدرج” است. در آمبره مو همانطور که در شکل زیر مشاهده می کنید، ریشه موها تیره تر است و هر چه به سمت ساقه و نوک موها می ‌روید، رنگ موها روشن ‌تر می شود. به طور کلی می ‌توان گفت، در تکنیک آمبره، موها ظاهری دو رنگ پیدا می ‌کنند. برای دو رنگ کردن مو تنها کافی است، قسمت پایینی موها روشن شود که دکلره به خوبی می تواند، این وظیفه را انجام دهد. یکی از بهترین مزیت های آمبره کردن مو این است که مواد دکلره به هیچ عنوان با ریشه مو تماس پیدا نمی کند؛ چرا که تنها لازم است، انتهای مو دکلره شود. همین امر باعث می شود تا این روش هیچ گونه آسیبی به پیاز مو نزند و موها را به زیباترین شکل ممکن در آورد. یکی از دلایل دیگری که باعث شده آمبره کردن مو تا این حد بین خانم ها طرفدار داشته باشد، این است که از لحاظ اقتصادی کاملا به صرفه است و نیاز به مراقبت زیاد و مداوم هم ندارد.

آمبره کردن مو چیست ؟

بالیاژ مو چیست؟

بالیاژ هم مانند آمبره یک واژه فرانسوی است که اصطلاحا به صورت “جارو کشیدن” هم معنا می شود. علت انتخاب این نام برای این تکنیک این است که موها باید با حرکت رفت و برگشتی مثل جارو کشیدن رنگ‌ شوند. در این تکنیک هرچه به سمت انتهای ساقه مو می ‌رویم، رنگ مو روشن ‌تر می ‌شود. چیزی که باعث جلوه طبیعی و زیبای بالیاژ مو می شود، این است که رنگ روشن فقط باید در قسمت سطحی مو اعمال‌ شود و قسمت‌های زیرین مو تیره باقی می ‌ماند. از آن جایی که بالیاژ، جلوه طبیعی و بسیار زیبایی به مو می بخشد، اکثر بازیگران و ستارگان هالیوودی از این تکنیک برای رنگ کردن موهای خود استفاده می کنند.

بالیاژ مو چیست؟

فرق سامبره ، آمبره و بالیاژ مو چیست ؟

هر سه از روش های مدرن رنگ مو هستند و اگر به دنبال یک تغییر شگرف و زیبا در موهایتان هستید، پیشنهاد می کنیم، حتما یکی از آن ها را تجربه کنید.

سامبره مو چیست ؟

اگر به دنبال این هستید تا بفهمید، رنگ مو سامبره چیست یا تکنیک سامبره چیست ، لازم است بدانید که رنگ موی سامبره نسبت به آمبره و بالیاژ، یک تکنیک مدرن تر و جدیدتر است. سامبره در واقع ترکیبی از تکنیک های آمبره و بالیاژ است. سامبره مو شباهت بسیار زیادی با روش آمبره داشته و همانند تکنیک آمبره ریشه موها رنگ تیره تری دارد و هر چه به سمت ساقه و انتها مو نزدیک تر می شویم، رنگ مو روشن تر می شود. تنها تفاوت رنگ موی آمبره و سامبره در این است که در تکنیک تقسیم بندی سامبره ، تغییر تناژ رنگ مو به شکل ملایم تری نسبت به روش آمبره صورت می پذیرد. اگر مایلید بدانید که دیگر فرق آمبره و سامبره چیست ، باید به شما بگوییم که این تکنیک بر خلاف آمبره که عمدتا برای موهای تیره مناسب است، در رنگ های مختلف قابل پیاده سازی بوده و برای موهای بلوند نیز قابل استفاده است.

سامبره مو چیست ؟

فرق آمبره و سامبره و بالیاژ در چیست؟

اکنون که دانستید، هر کدام از تکنیک های آمبره سامبره و بالیاژ چیست، وقت آن است تا با تفاوت آمبره و سامبره و بالیاژ هم آشنا شوید. حال به خوبی می توانید، درک کنید که تفاوت آمبره سامبره بالیاژ در نکات بسیار ریزی است که به جرات می توان گفت، بسیاری از افراد نمی توانند، این نکات را درک کنند. با ادامه این بخش از مطلب با ما همراه باشید تا با فرق آمبره و سامبره و بالیاژ آشنا شوید.

اولین و مهم ترین فرق آمبره و سامبره و بالیاژ در نمای ظاهری آن هاست و این را زمانی می توانید، متوجه شوید که هر سه مدل را در کنار هم مشاهده کنید. به طور حتم در همان لحظه اول فرق آن ها در نمای ظاهری به چشمتان خواهد آمد. در روش آمبره یک رنگ تیره در بالا و یک رنگ روشن تر در انتهای مو مشاهده خواهید کرد. در این روش تمایز واضحی بین دو رنگ متضاد دیده می شود که می تواند برای آن دسته از دختران جوانی که دوستدار تنوع هستند، بسیار مناسب باشد. در تکنیک سامبره هم مانند آمبره مو شاهد تغییر رنگ از تیره به روشن خواهید بود، با این تفاوت که روشنایی از ریشه به نوک مو به شکلی ملایم تر صورت می ‌گیرد و برخلاف روش آمبره که فقط دو رنگ مختلف به کار گرفته شده بود، در تکنیک سامبره مو شما چندین رنگ از تیره به روشن را مشاهده می ‌کنید و در در انتهای مو، رنگ روشن را در میان موی تیره خواهیم داشت و همین مسئله هم جذابیت و زیبایی خاصی را به مو می بخشد. در تکنیک بالیاژ هم مانند دو تکنیک قبلی ریشه مو تیره ترین رنگ را دارد، ساقه مو رنگ متوسط و هر چه به سمت نوک مو نزدیک می شویم، رنگ مو روشن تر می شود. سایه روشنی که در اثر پیاده کردن روش بالیاژ در مو ایجاد می شود، مانند مویی است، که در زیر نور خورشید، تلالو خاصی میگیرد، جلوه می کند، که بسیار جذاب و چشم نواز است. تفاوت بالیاژ با آمبره و سامبره در این است که در بالیاژ ترکیب رنگ ها نزدیک به هم است و اختلاف تیره ترین تا روشن ترین قسمت، زیاد نیست، اما در آمبره برعکس این است و اختلاف واضحی میان قسمت انتهایی مو با ریشه مو وجود دارد. در عکس زیر که هر سه مدل مو در کنار همدیگر قرار گرفته اند، به خوبی می توانید، فرق بین آمبره و سامبره و بالیاژ را درک کنید.

فرق آمبره و سامبره و بالیاژ

توجه داشته باشید، تکنیک رنگ موهای بالیاژ، آمبره و سامبره شباهت های زیادی به هم دارند، برای همین قبل از انتخاب هر کدام، آن ها را به دقت بررسی کنید تا تفاوت میان آن ها را درک کنید.

فرق بالیاژ و آمبره و سامبره تنها به نمای ظاهری آن ها ختم نمی شود و این فرق بین بالیاژ و آمبره و سامبره را در نحوه گذاشتن رنگ مو هم قابل مشاهده است. در ادامه این بخش، روش های گذاشتن هر کدام از این تکنیک ها به طور کامل توضیح داده شده است.

روش صحیح تکنیک آمبره چیست ؟

آمبره کردن مو نسبت به سایر روش ها، تکنیک راحت تری است. شما می توانید، خودتان بدون آن که به سالن های زیبایی بروید، موهایتان را به راحتی و در منزل آمبره کنید. پس فرق دیگر آمبره و سامبره و بالیاژ این است که پیاده سازی آمبره راحت تر از سایر تکنیک هاست.

در اولین قدم برای آمبره کردن مو باید تصمیم بگیرید که می خواهید تا چه قسمتی از موهایتان، رنگ روشن داشته باشد. به طور کلی از نوک مو تا جایی زیر خط چانه محل مناسبی برای آمبره کردن مو است. چنانچه بار اولتان است و مهارت کافی برای این کار ندارید، پیشنهاد می کنیم، موهایتان را با کش های پلاستیکی تقسیم بندی کنید. در قدم بعدی باید موهایتان را از جایی که تعيين کرده بودید، آغشته به مایع دکلره کنید. دقت کنید که میزان دکلره شدن در همه قسمت ها یکسان باشد. نکته مهم دیگری که در این قسمت لازم است به آن توجه کنید، این است که اپلیکاتور را باید به صورت نامنظم روی موهای خود حرکت دهید. این کار باعث می شود تا محل دکلره شدن در موها یک لایه چند سانتی متری باشد و در موها یک خط افقی ایجاد نشود. سپس اجازه دهید، مواد دکلره بسته به این که چه قدر میخواهید رنگ موهایتان روشن شود، روی موها باقی بماند. این زمان  می تواند در حدود ۱۰ تا ۴۵ دقیقه باشد و پس از آن موهای خود را آبکشی نمایید.

روش صحیح تقسیم بندی بالیاژ مو

اگر می خواهید بدانید که تکنیک بالیاژ چیست ، باید بگوییم که برای بالیاژ مو باید از انتهای مو شروع کنید و تا اواسط مو را با مواد دکلره کاملا بپوشانید. سپس برای زیبایی هرچه بیشتر کار لایه های نازکی از مو را در لابه لای موها جدا کنید و مواد دکلره را از نزدیک ریشه مو به صورت رفت و برگشتی به آن بزنید. پس از آن که مواد دکلره به مدت 30 تا 40 دقیقه روی مو باقی ماند، باید موها را بشویید. همچنین برای رنگ کردن مو هم می توانید از پایه های 9 یا 10 کمک بگیرید. در بالیاژ مو هر چقدر قلم را روی موها آزادانه حرکت دهید، ترکیب رنگ ها زیباتر می شود و موها حالت قشنگ تری به خود می گیرند. آرایشگران حرفه ای همیشه مدعی هستند، از آن جایی که بالیاژ یک جلوه طبیعی به مو می بخشد، نسبت به سایر تکنیک های رنگ مو سخت تر است و از عهده هر کسی بر نمی آید.

آمبره بالیاژ چیست

نحوه صحیح سامبره کردن مو

پس از آن که به پرسش رنگ موی سامبره چیست ، پاسخ دادیم به آموزش تکنیک انجام آن می پردازیم.

از آن جایی که سامبره کردن مو یکی از زیر شاخه های آمبره به شمار می رود، نحوه کار آن هم تقریبا مشابه روش آمبره است. با این تفاوت که در آمبره کردن، پایین موها با دکلره روشن می شود ولی در روش سامبره پایین مو با رنگ روشن می شود و در نتیجه اختلاف تیرگی و روشنی موها نسبت به آمبره کمتر است و همین مسئله هم باعث می شود تا با سامبره مو حالت طبیعی تری داشته باشد. در صورت تمایل برای آشنایی بیشتر با جدول رنگ مو برای انتخاب بهتر و مناسب تر رنگ موی مصرفی خود در تکنیک سامبره، می توانید به مقاله ما با عنوان آشنایی با جدول کد رنگ مو مراجعه کرده و اطلاعات لازم را کسب نمایید.

دیگر فرق بالیاژ با آمبره و سامبره در این است که چه کسانی می توانند، هر کدام از این تکنیک ها را روی موهای خود پیاده کنند. البته باید در نظر داشته باشید که تمامی این روش ها از آن جایی که به ریشه مو آسیب نمی زند، برای کسانی که ریشه مو ضعیفی دارند، بسیار مناسب است. با این حال از آن جایی که در تکنیک آمبره فقط قسمت های انتهایی مو دکلره می شوند، بیشتر برای افرادی که موهای بلند یا متوسط و با رنگ تیره دارند، مناسب است. این مدل همچنین برای آن دسته از خانم های جوانی که می ‌خواهند ظاهری متفاوت و جسورانه داشته باشند، انتخاب فوق ‌العاده‌ای است. از سوی دیگر تکنیک بالیاژ برای همه افراد از هر قشر سنی که به دنبال چهره ای طبیعی هستند، مناسب است. از آن جایی که در بالیاژ، ریشه مو تیره ترین رنگ را دارد و می توان تکه هایی نازک از مو را تا نزدیکی ریشه نیز روشن (دکلره) کرد برای آن دسته از افرادی که موی سفید دارند، بهترین گزینه است. اگر موهایی صاف و لخت دارید، به هیچ عنوان از کنار رنگ موی سامبره به سادگی نگذرید؛ چرا که به کمک این تکنیک می توانید، موهای خود را حجیم تر و پرپشت تر نشان دهید. سامبره مو برخلاف آمبره برای افرادی که موهای کوتاهی دارند هم مناسب است. در این روش موها حالت طبیعی خود را حفظ می نمایند.

تفاوت بالیاژ و آمبره و هایلایت

دیگر فرق یا تفاوت رنگ مو آمبره و سامبره و بالیاژ در میزان آسیبی است که هر کدام به پوست سر و موها می زنند. درست است که هر سه این تکنیک ها به نسبت سایر روش های رنگ کردن مو، کمترین آسیب را به ریشه مو می زنند، ولی سوال بسیاری از افراد این است که در میان این سه روش کدام یک آسیب کمتری به مو وارد می کند. همانطور که تا اینجای مطلب در رابطه با تفاوت بالیاژ و آمبره و سامبره متوجه شدید، در روش آمبره، پایین موها با دکلره روشن می شود، در روش بالیاژ، انتهای مو با دکلره روشن تر شده و سایه هایی به صورت هایلایت در لابه لای پایین موها نیز به وجود می آید و در روش سامبره، پایین موها با استفاده از رنگ مو، روشن تر می شود و در آن برای روشن کردن مو تا جای ممکن از دکلره استفاده نمی شود. بنابراین به جرات می توان گفت، رنگ موی سامبره به نسبت آمبره و بالیاژ آسیب کمتری به مو وارد می کند. بر همین اساس آن دسته از خانم هایی که از دکلره کردن موهای خود هراس دارند، با خیال آسوده می توانند با سامبره کردن، موهای خود را به زیباترین شکل ممکن در آورند.

فرق آمبره و سامبره و بالیاژ

مهم ترین فرق آمبره و سامبره و بالیاژ در اختلاف رنگی است که بین ریشه موها و ساقه مو وجود دارد. در آمبره این تفاوت رنگی بیشتر به چشم می خورد ولی در سامبره و بالیاژ کمتر مشهود است.

سوالات متداول پیرامون فرق آمبره و سامبره و بالیاژ

ادامه مطلب را به هیچ عنوان از دست ندهید؛ چرا که به رایج ترین سوالات در رابطه با فرق میان آمبره و سامبره و بالیاژ پاسخ داده شده است و ممکن است همین سوال در ذهن شما هم باشد.

در میان تکنیک های جدید رنگ مو سامبره بهتر است، آمبره یا بالیاژ؟

هر سه تکنیک رنگ مو خاص، زیبا و تقریبا مشابه یکدیگر هستند و انتخاب هر کدام از آن ها کاملا به سلیقه شما بستگی دارد. با این حال باز هم بهتر است، قبل از انتخاب هر کدام از آن ها ابتدا با فرق آمبره و سامبره و بالیاژ که در این مطلب مفصلا به آن پرداخته شده، آشنا شوید، سپس با توجه به سلیقه شخصی خود مدل رنگ موی‌تان را انتخاب نمایید.

مزایای تکنیک های بالیاژ و آمبره و سامبره چیست؟

با وجود فرق میان آمبره و سامبره و بالیاژ ، هر سه مزایای مشترکی هم دارند. یکی از مهم ترین مزایای این روش ها، علاوه بر زیبایی خیره‌ کننده، این است که مانند روش های سنتی رنگ مو به هیچ عنوان ریشه مو و پوست سر با مواد دکلره تماس پیدا نمی کنند. به همین خاطر با استقبال بی نظیری از سوی خانم های نکته سنج و به ویژه آن هایی که به مواد دکلره حساسیت دارند، مواجه شده است. همچنین از آن جایی که در هیچ کدام از این روش ها ریشه مو رنگ نمی ‌شود، نیازی نیست که دائما ریشه موها را رنگ کنید. همین مسئله باعث می شود تا هزینه نگهداری از آن نسبت به سایر روش ها کمتر باشد.

امبره سامبره مو چیست ؟

آمبره و سامبره هر دو به معنای تغییر در درجه روشنایی مو از تیره به روشن است. تفاوت آن ها در این است که در مدل آمبره رنگ ریشه مو تیره است و قسمت های انتهایی مو، رنگ روشن تری دارد، اما در تکنیک سامبره که از روش آمبره کمی جدیدتر و مدرن تر است، همچون روش آمبره رنگ تیره از ریشه ها شروع و هر چه به ساقه می رسیم رنگ مو روشن تر می شود، اما این تغییر رنگ، به شکلی ملایم تر صورت می پذیرد.

 

کلام آخر

شما با مطالعه این مطلب با فرق آمبره و سامبره و بالیاژ آشنا شدید. همچنین تلاش کردیم تا به سوالاتی نظیر موی آمبره چیست و مدل موی سامبره چیست ، پاسخ داده و شمار ار با انواع آمبره و بالیاژ و سامبره آشنا کنیم. امیدواریم بررسی فرق آمبره و سامبره و بالیاژ مو به شما کمک کند تا برای انتخاب جدیدترین رنگ مو تصمیم درستی داشته باشید و بتوانید، به کمک آن رنگ مویی شیک و خاص را به موهای خود هدیه داده و از آن لذت ببرید.

در پایان تقاضامندیم، چنانچه هر گونه تجربه ای در استفاده از هر کدام از این تکنیک ها دارید، یا هنوز هم ابهامی در خصوص فرق آمبره و سامبره و بالیاژ در ذهنتان باقی مانده، آن را از طریق بخش ارسال دیدگاه با ما و سایر همراهان عزیز و گرامی مجله زیبایی میس و مستر در میان بگذارید.

منابع

fantasticsams