عطر با بوی چوب

بوی طبیعت و بوی چوب همیشه انسان را سرخوش، سرحال و پر از آرامش می‌کند. هنگامی که به دامان طبیعت می‌روید، بوهای مختلفی به مشامتان می‌رسد. بوی گل‌ها، بوی خاک، بوی باران و بوی چوب از جمله بوهایی هستند که در طبیعت می‌توانید حس کنید. بوی چوب را زمانی متوجه می‌شوید که باران چوب درختان را خیس کرده باشد. کافی است که چشمانتان را بسته و از نزدیک تنه یک درخت، مخصوصا تنه‌ی بریده شده را بو بکشید. بوی هر تنه درخت با تنه درخت دیگر هم متفاوت است. یکی از محل‌هایی که می‌توانید به راحتی بوی چوب را در آنجا پیدا کنید، نجاری‌ها هستند. بوی چوب‌های بریده شده، ارده چوب و خلاصه این بوی آشنا به راحتی در یک نجاری به مشامتان می‌رسد. بسیاری از سازندگان عطر دنیا، به سراغ این بوی آشنا رفته‌اند و همین باعث شده تا انواع ادکلن با بوی چوب را می‌توان در بازار پیدا کرد. اینجا چند برند معروف عطر با بوی چوب را به شما معرفی می‌کنیم.

بهترین عطر با بوی چوب: ادوپرفیوم لو لابو سنتال 33

در سال 2015 میلادی، نیویورک تایمز این عطر را «رایحه‌ای که همه جا، بوی آن را دهد» نامید و اکثر افراد با این جمله موافق بودند. چرا که Santal 33 عطری است که رایحه محبوب خودش را به چوب اختصاص داده بود. عطری با بوی چوب که در هر لابی هتل، دفتر کار هنرمندان، فروشگاه‌های بزرگ و حتی فرودگاه‌ها می‌توانستید استشمام کنید. این عطر مردانه با بوی چوب با شعار تبلیغاتی قصیده‌ای برای روح غرب آمریکا بسیار پرطرفدار شد. در رایحه آن ترکیب بوهایی از هل، گل بنفشه، چرم و چوب صندل را حس می‌کنید که مستی و خنکی را به شما القا می‌کند. این عطر یکی از گران‌ترین عطرهای سال 2021 به شمار می‌آید.

بهترین عطر با بوی چوب: ادوپرفیوم لو لابو سنتال 33

ارزان‌ترین عطر، کی کی دابلیو بادی تو (KKW Body II)

شیشه ‌این عطر اول از همه برایتان جالب است. این یکی از بهترین عطرهای زنانه است که با بوی چوب و شیشه‌ای به شکل بدن عریان یک الهه به بازار عرضه شده است. شیشه‌ای که شما را به یاد مجسمه‌های رومی یا ایتالیایی می‌اندازد. این ادکلن، عطر گل‌های تازه و چوبی را با یکدیگر ترکیب کرده و بوی پیچیده‌ای دارد که شما را متعجب می‌کند. قیمت آن هم به نسبت دیگر عطرها با چنین رایحه‌ای بسیار ارزان است. در رایحه عطر KKW ترکیبی خوش از گیاهان معطری که برای بخور استفاده می‌شوند، فلفل صورتی، درخت عرعر و نوعی از چمن استفاده شده است.

ارزان‌ترین عطر، کی کی دابلیو بادی تو (KKW Body II)

بهترین عطر ارگانیک با بوی چوب، ادکلن مردانه اسکایلار ویلو

ادکلن مردانه اسکایلار ویلو (Skylar Willow) یکی از بهترین ادکلن های ارگانیک با بوی چوب است. عطر مردانه با بوی چوب اسکایلار ویلو کاملاً از مواد طبیعی و ارگانیک ساخته شده و هیچ حساسیتی برای افراد ایجاد نمی‌کند. این عطر با بوی واضح، طبیعی و مشخصش، توانسته در صنعت عطرسازی جایگاهی خوبی پیدا کند. مخصوصاً با قیمت مناسبی که روانه بازار شد، توانست نگاه خیلی‌ها را به سمت خود جلب کند.

عطر با بوی چوب درختان بید اصلی‌ترین بویی است که به محض زدن این ادکلن حس می‌کنید. با این حال این رایحه پس از چند لحظه که از زدنش گذشت، دیگر بوها را آشکار می‌کند. در ترکیبات این عطر از بوی درخت بید، درخت صمغ دار بنزوئین (benzoin tree)، چوب درخت سرو و باریجه استفاده شده که کیفیتی خاکی با عطر چوب به آن می‌بخشد. عطری که نمی‌توانید از آن سیر شوید.

بهترین عطر ارگانیک با بوی چوب، ادکلن مردانه اسکایلار ویلو

بهترین عطر برای عاشقان گل، مزون مارگیلا

این عطر اگر چه در سال 2018 به بازار معرفی شد اما در سال 2021 بسیار طرفدار پیدا کرد. عطر با بوی چوب مزون مارگیلا شما را به یاد شکوفه‌های گیلاس می‌اندازد. عطرهای Margiela از این جهت منحصر به فرد هستند که مکان یا تجربه خاصی را برایتان تداعی می‌کنند. در این مدل، می‌توانید عطری که در یک پارک پر از شکوفه در اولین روزهای بهار در شهری مانند شانگهای حس می‌شود را تجربه کنید. عطر بوی چوب در این ادکلن با دیگر عطرهای شکوفه‌هایی مانند گل سوسن، گلابی و کمی بوی مشک ترکیب شده است. با این حال، بیشتری رایحه‌ای که حس خواهید کرد، همین بوی چوب بوده که به آن عمق بخشیده است.

بهترین عطر برای عاشقان گل، مزون مارگیلا

بهترین عطر شیرین با بوی چوب، دولسه اند گابانا

اگر عاشق شیرینی هستید و نمی‌توانید حتی یک روز، خوراکی‌های شیرین نخورید، عطر دولسه اند گابانا برای شما بهترین است. عطر با بوی چوب اما شیرین که شما را یاد مربای مرکبات یا مربای گل می‌اندازد. پس از زدن دولسه اند گابانا، بویی از مرکبات و گل بنفشه را در ابتدا احساس می‌کنید. چند ساعت که می‌گذرد، این بو، عمیق‌تر و غنی‌تر شده و تبدیل به بوی قهوه می‌شود. بویی که بسیار خوشمزه است.

بهترین عطر شیرین با بوی چوب، دولسه اند گابانا

عطر با بوی چوب و بیشترین ماندگاری، بیردو بال دفریک

عطر بیردو بال دفریک (BYREDO Bal D’Afrique) یک عطر نمادین است. عطری که با بوهای گل همیشه بهار آفریقایی، ترنج، عنبر سیاه، سرو و مشک ساخته شده و ترکیب بی‌نظیری ایجاد کرده است. این ترکیب تا روزها روی لباس شما باقی می‌ماند و هر چقدر از زمان زدنش می‌گذرد، خوشبوتر می‌شود.

این عطر، بوی چوب را بعد از ساعت‌ها بروز می‌دهد. عطری که عاشقانه، گرم و پیچیده می‌توان آن را تعبیر کرد (برای آشنایی با بهترین محصولات عطر زنانه گرم مقاله دیگر ما را بخوانید). رایحه این عطر، تنها با یک بار بو کردن، در خاطرتان باقی می‌ماند و هرگز از خاطرتان پاک نمی‌شود.

عطر با بوی چوب و بیشترین ماندگاری، بیردو بال دفریک

جدیدترین عطر با بوی چوب، دیپتیک اورفئون

اگر به زدن عطرهای فرانسوی عادت دارید، این عطر با بوی چوب را که جدیدترین عطرهاست، به شما معرفی می‌کنیم. عطر دیپتیک اورفئون (Diptyque Orphéon) هر کسی را به یاد پاریس و تمام خاطره‌های این شهر می‌اندازد. شاید این حرف را بیشتر پاریسی‌ها درک کنند اما افرادی هم که زیاد به پاریس سفر کرده‌اند، می‌دانند که رویای پاریسی چه چیزی را شامل می‌شود.

عطری رؤیایی با بوی چوب که بسیار شبیه به یکی از قدیمی‌ترین عطرها است. این عطر با الهام از مجموعه ادکلن های سنت ژرمن در اوایل دهه 60 میلادی ساخته شده و بویی غنی از چوب دارد. کسانی که به دنبال ادکلن با بوی چوب سوخته و تنباکو هستند، این عطر مناسب آن‌هاست. عطری تجملی و گران که بوی چوب می‌دهد.

جدیدترین عطر با بوی چوب، دیپتیک اورفئون

بهترین عطر با بوی چوب خشک، تام فورد

یکی از معروف‌ترین برندها در زمینه عطر برند آمریکایی تام فورد است. طرفداران ادکلن با بوی چوب سوخته حتماً عاشق این عطر تام فورد خواهند شد. رایحه‌های مختلفی در این عطر استفاده شده است. اولین رایحه‌ای که حس می‌کنید، بوی چوب خشک و سوخته چوب صندل است. این ادکلن بوی چوب سوخته را در ترکیب با دیگر رایحه‌ها به مشام شما می‌رساند. در این عطر از دیگر رایحه‌ها مانند ادویه‌های شرقی، گل محمدی و فلفل چینی استفاده شده است. ترکیب تمام این رایحه‌ها حسی جسورانه و هیجان‌انگیز به شما القا می‌کند.

بهترین عطر با بوی چوب خشک، تام فورد

به یادماندنی ترین رایحه، مزون فرانسیس

از دیگر برندهایی که عطر با بوی چوب را روانه بازار کرده‌اند، برند مزون فرانسیس با نام کامل انگلیسی Maison Francis Kurkdjian Baccarat Rouge 540 است. این عطر نه تنها به رنگ صورتی است و اصلاً هیچ شباهتی به چوب و تنالیته های قهوه‌ای ندارد بلکه در تبلیغات آن، به سراغ چوب هم نرفته‌اند؛ بلکه بیشتر آن را با الماس تبلیغ کرده‌اند! با این حال، چنین عطری، رایحه چوب دارد.

از همین ابتدا بدانید که با یک عطر بسیار گران قیمت روبرو هستید. عطری که بی‌نظیرترین و به‌یادماندنی‌ترین رایحه‌ها را دارد و تا مدت‌ها در خاطر می‌ماند. می‌توان آن را بهترین عطر زنانه با بوی چوب در بازار دانست که برای هدیه، کادویی گران‌قیمت و منحصر به فرد است. این عطر به سراغ چوب‌های درخت سرو و کهربا رفته و این رایحه‌ها را با بوی گل یاس و زعفران ترکیب کرده است. بویی کاملاً اعتیادآور و زنانه از این ترکیب ایجاد شده که مورد پسند بسیاری از خانم‌هاست.

به یادماندنی ترین رایحه، مزون فرانسیس

بهترین عطر آسیایی، ایو سن لورن اوپیوم

از عطرهای اسرارآمیزی آسیایی می‌توان به اوپیوم اشاره کرد. عطر اوپیوم ایو سن لورن (Yves Saint Laurent Opium) یکی از خوشبوترین عطرهای زنانه با بوی چوب است که به راحتی در بازار پیدا می‌شود. این عطر دل‌انگیز، به سراغ رایحه‌هایی مانند آلو، گل میخک، کندر و چوب صندل رفته است. عطر با بوی چوب خاورمیانه و عربی که می‌تواند به عنوان مکمل زیبایی هر زنی استفاده شود.

بهترین عطر آسیایی، ایو سن لورن اوپیوم

بهترین اسانس، کام د گارکون واندروود

یکی از بهترین ادکلن های مردانه کام د گارکون واندروود (COMME DES GARCONS Wonderwood) است که به سراغ عطر با بوی چوب در این ادکلن خود آمده است. اگر به دنبال عطری با رایحه چوب خنثی برای آقایان هستید، به سراغ این برند بروید. این عطر واندروود بسیار شبیه به عطر تام فورد است و گفته می‌شود رایحه‌ای شفاف و خشک دارد.

پس از اینکه این ادکلن را روی لباس خود اسپری کردید، رایحه‌های گوناگونی می‌شنوید. اولین نت‌هایی که از این عطر می‌شنوید، چوب درخت‌های عود، صندل، سرو و گایاک است. اگر به دنبال ادکلن با بوی چوب سوخته هستید، این گزینه را هم مد نظر داشته باشید.

بهترین اسانس، کام د گارکون واندروود

بهترین عطر روزانه، هیو لوکسوری فراگرانس تراست

به دنبال عطری هستید که هر روز استفاده کنید یا اینکه همیشه تمام فضای اطرافتان را بویی مشخص پر کند؟ پیشنهاد ما هیو لوکسوری فراگرانس تراست (Hive Luxury Fragrances Trust) به شما است. عطری جیبی با شیشه‌ای بسیار کوچک که به راحتی درون کیف قرار داده می‌شود. این عطر یک انتخاب عالی برای یک روز کاری پرتنش است.

در آن رایحه‌های مختلفی از قبیل چرم، توتون، فلز، گل بنفشه و ویسکی استفاده شده است تا عطری قوی و قاطعانه به دست آید. این عطر همان چیزی است که قبل از شرکت در یک جلسه بزرگ اداری و مهم به آن نیاز دارید.

بهترین عطر روزانه، هیو لوکسوری فراگرانس تراست

بهترین عطر کلاسیک، پنهالیگون لندن لوتر

یک واقعیت جالب راجع به این عطر بدانید: عطر پنهالیگون لندن لوتر (Pehnhaligon’s London Lothair) عطر محبوب مرحوم پرنس فیلیپس بود. این ادکلن، عطر با بوی چوب تازه که با رایحه‌های مختلف دیگری مانند مرکبات، انجیر، چای سیاه، گریپ فروت، عنبر و خزه درخت بلوط را از خود ساطع می‌کند. عطری بسیار مردانه و جنسی که روی پوست به راحتی می‌نشیند و حالتی ملایم پیدا می‌کند. هر چند که به عنوان عطری مردانه وارد بازار شده اما بسیاری از خانم‌ها نیز، این عطر را می‌پسندند.

بهترین عطر کلاسیک، پنهالیگون لندن لوتر

عطری شدید، پاکو ربن

یک عطر مدرن که بسیار محبوب آقایان است، پاکو ربن (Paco Rabanne) نام دارد. عطر با بوی چوب آن در ترکیب با دیگر اسانس‌ها ترکیبی پیچیده پیدا می‌کند و در عین کلاسیک بودن، مدرن هم به حساب می‌آید. شاید بتوان کلمه نئوکلاسیک را برای آن عنوان کرد. پاکو ربن عطری است که می‌خواهید حتماً آن را امتحان کنید. عطری با رایحه‌های تند و ترکیبات شرقی که در فضا به خوبی پخش می‌شود.

در این عطر از رایحه‌های پرتقال خونی، روغن شکوفه‌های پرتقال، هل، فلفل سیاه، زعفران به همراه گل رز و دارچین استفاده شده است. پس برای قلب‌های ضعیف پیشنهاد نمی‌شود. نت‌های پایه آن هم ترکیبی از چرم، ریشه گیاه ارس، نعنا هندی و چوب صندل است که جذابیت عطر و بوی چوب را دو چندان می‌کند. برای قرارملاقات‌های مهم این عطر را به آقایان پیشنهاد می‌دهیم.

عطری شدید، پاکو ربن

عطری تابستانه، جیونچی جنتلمن

اگر به دنبال عطری پر از طراوت و نشاط هستید، جیونچی جنتلمن (Givenchy Gentlemen Only Casual Chic) را انتخاب کنید. عطری با مایعی به رنگ آبی کمرنگ که خنکی را به یاد شما می‌اندازد. این عطر اگر چه در سال 2013 روانه بازار شده، اما همچنان پرطرفدار است. عطر با بوی چوب که چندان تند نبوده و بیشتر حالت سبکی در آن مشاهده می‌شود. در واقع تنها از عطر چوب برای گرما بخشیدن به این ادکلن استفاده شده است.

رایحه آن بسیار آرامش‌بخش بوده و برای استفاده در طول روز کاملاً مناسب است. مطمئن باشید از بوی آن خسته نمی‌شوید. نت‌های اصلی آن از رایحه‌های هتل، چوب درخت ارس و زنجبیل تشکیل شده است. نت‌های میانی هم شامل بوی درخت توس و سرو و نت‌های پایانی ترکیبی از بوی چوب درخت صندل و آمبروکسان است.

عطری تابستانه، جیونچی جنتلمن

عطری آشنا با بوی چوب، گوچی گیلتی

مطمئناً نام برند گوچی را همه شنیده‌اید و در این برند، گوچی گیلتی (Gucci Guilty) با رایحه چوب، گزینه‌ای شایسته برای مردان است. این عطر جزو 10 عطر برتر سال با بوی چوب انتخاب شده و به عنوان یکی از جذاب‌ترین عطرها برای تمام سنین آقایان شناخته می‌شود. این عطر با بوی چوب خود، هم برای استفاده در طول روز مناسب است و هم برای استفاده در شب پیشنهاد می‌شود. به همین خاطر شاید بتوان آن را عطری همه کاره به حساب آورد. رایحه‌های ترکیبی آن شامل بوی اسطوخودوس، لیمو، فلفل صورتی، سرو، چوب صندل و عنبر است. بطری بسیار زیبایی هم دارد که از فلز و شیشه ساخته شده است. برای مشاهده جالب‌ترین طراحی شیشه عطر مقاله دیگر ما را بخوانید.

عطری آشنا با بوی چوب، گوچی گیلتی

بهترین عطر با بوی چوب، وود راکی ماونتین

در عطر وود راکی ماونتین (Dsquared2 He Wood Rocky Mountain) به طرز جالبی از کوه‌های کانادا الهام گرفته‌اند. عطری که گواهی بر بوهای یافت شده در طبیعت است. در رایحه آن بوهای عنبر، عود، مشک، بنفشه، زنبق کانادایی و درخت سرو با یکدیگر آمیخته‌اند و پیچیدگی ایجاد می‌کنند. عطری که برای روزهای طولانی مدت کاری یا خسته‌کننده بسیار عالی است و به شما انرژی می‌دهد. چرا که انگاری همیشه طبیعت کوه‌های کانادا را با خود به همراه دارید. این عطر توسط برند Dsquared2 در سال 2009 به بازار عرضه شد اما همچنان خریدار دارد. طعم و بوی بهتری از چوب را با این ادکلن خواهید داشت و شادابی و طراوت را از آن می‌گیرید.

بهترین عطر با بوی چوب، وود راکی ماونتین

نکته نهایی در انتخاب عطر با بوی چوب

عطر تقریباً به همان اندازه شخصی و منحصر به فرد است که در دنیا انسان هست؛ بنابراین انتخاب عطر یک کار شخصی است. هر فردی عطر مخصوص به خود را می پسندد و سلیقه ها بسیار متفاوت است. اما اگر مجبور شدید یک عطر را به عنوان بهترین عطر با بوی چوب معرفی کنید، قطعاً برند Santal 33 را انتخاب خواهید کرد. فقط به این دلیل که نمادین و خوشمزه است.

Baccarat Rouge 540 هم یکی از منحصر به فردترین و پیچیده‌ترین رایحه‌های موجود در بازار است. سرانجام اود وود، به دلیل تعهد خود به گروه عطرهای چوبی را هم می‌توان انتخاب کرد. خرید هر یک از این عطرها در ایران کار دشواری است. با این حال می‌توانید با کمی پرس‌وجو آن‌ها را خریداری کنید. سایت فروشگاهی میس و میستر هم برای طرفداران عطر با بوی چوب گزینه‌های خوبی پیش روی شما می‌گذارد. پس حتماً از عطرهای سایت نیز، دیدن کنید.

هنگام خرید عطر بوی چوب به دنبال چه چیزی باشید؟

به گفته نیک اسمارت، مدیر Libertine Parfumerie و مدیر عامل عطرهای چوبی Agence de Parfum، به طور معمول در ادکلن با بوی چوب باید به دنبال نت‌های خاکی مانند عنبر، سرو، نعناع هندی و چوب صندل بگردید. این‌ها بویی گرم و خشک دارند که از نت‌های چرمی و خزه‌ای تشکیل شده‌اند. یک بار که به چنین بویی را استشمام کنید و بشنوید، می‌توانید برای همیشه در خاطر خودتان آن را ذخیره کرده و دیگر انتخاب عطر برایتان راحت‌تر می‌شود.

ممنون که در این مقاله تا انتها با ما همراه بودید. انتخاب یک عطر کاری کاملاً سلیقه‌ای است و نیاز به شناخت کامل بوها دارد. با این حال اگر شما هم هنگام ورود به یک مغازه عطر فروشی، هنگام انتخاب گیج می‌شوید و نمی‌دانید که چه عطری را انتخاب کنید، به سراغ نام‌های آشنا بروید. برندهای معروفی که در این مقاله معرفی شدند، قطعاً یکی از بهترین عطرها هستند و سلیقه شما را زمین نمی‌زنند. اگر پیشنهاد دیگری برای انتخاب عطر با بوی چوب دارید یا همین الان از چنین عطری استفاده می‌کنید که در این لیست قرار ندارد، برای ما نام آن را در کامنت ها بنویسید.