انتخاب آرایش با رژ لب قرمز

از ملکه الیزابت تا مرلین مونرو، رژ لب قرمز یکی از اصلی ترین لوازم آرایش آن ها بوده است. زنان (و حتی در برخی اوقات مردان) از زمانی که آرایش کردن رواج یافت، قرمز کردن لب با مواد رنگزای طبیعی را دوست داشتند. اما آیا پیدا کردن بهترین رژ لب قرمز برای همه آسان است؟ انواع رژ لب قرمز شامل رژ لب قرمز تیره، قرمز خونی، قرمز روشن و دیگر قرمزها برای همه به یک اندازه زیبایی آفرین نیست. پس چگونه بهترین رژ لب قرمز مخصوص به خود را پیدا کنیم؟ در این مطلب علاوه بر روش انتخاب صحیح رژ لب قرمز با توجه به ته رنگ پوست، به آموزش آرایش با رژ قرمز هم می پردازیم. پس با ما تا انتهای این آموزش میکاپ صورت ساده با رژ قرمز همراه باشید.

قبل از هر چیز ته رنگ یا رنگ زمینه پوست شما مهم است که شناخت آن باعث پیدا کردن بهترین آرایش صورت با رژ قرمز برای شما است. اگر تا به حال اصطلاح ته رنگ پوست به گوش شما نخورده است، نگران نباشید ما به شما می گوییم که چطور آن را برای آرایش با رژ لب قرمز تشخیص دهید.

پیدا کردن ته رنگ پوست برای زیباترین ارایش صورت با رژ لب قرمز

پیدا کردن ته رنگ پوست برای داشتن زیباترین آرایش با رژ لب قرمز

پوست شما دو لایه دارد. اولین لایه، لایه بالایی پوست است که به چشم ما می آید. زیر لایه بالایی که ته رنگ پوست به آن برمی گردد، لایه دوم پوست است. شما می توانید ته رنگ سرد، خنثی و گرم داشته باشید.

در میان انواع رژ لب قرمز انتخاب بر اساس ته رنگ پوست یکی از روش های صحیح است بنابراین در ادامه، راه های شناختن ته رنگ پوست را توضیح می دهیم تا بهترین آرایش با رژ لب قرمز را داشته باشید.

1. شناخت ته رنگ پوست با توجه به زیورآلات

اگر زیورآلات نقره ای بیشتر به شما می آید، شما ته رنگ سرد دارید اما اگر زیورآلات طلایی برای شما بهتر است، ته رنگ گرم دارید. همچنین اگر هر دو رنگ زیورآلات به شما می آید احتمالا ته رنگ خنثی دارید. این نکته را برای آرایش با رژ لب قرمز به یاد داشته باشید.

2. شناخت ته رنگ پوست با توجه به رنگ لباس

چه رنگ لباس هایی بیشتر به شما می آید؟ اگر لباس هایی با تم رنگی آبی، سبز و آبی – قرمز بیشتر از باقی رنگ ها به شما می آید، ته رنگ شما سرد است اما اگر با رنگ های زرد یا نارنجی – قرمز بهتر هستید، ته رنگ گرم دارید.

3. شناخت ته رنگ پوست با توجه به رنگ رگ ها

اگر رنگ رگ های شما متمایل به آبی یا بنفش به نظر می آیند، ته رنگ سرد و اگر رنگ رگ ها بیشتر به سبز متمایل است، ته رنگ گرم دارید. افرادی که ته رنگ خنثی دارند، به راحتی قادر به تشخیص رنگ رگ های خود نیستند یا رنگ آن ها شبیه به رنگ پوست شان است. یکی از بهترین و آسان ترین راه های شناخت ته رنگ پوست برای آرایش با رژ لب قرمز با توجه به رنگ رگ های مچ دست است. این کار به تعیین رژ لب قرمز مناسب برای زیباترین آرایش دخترانه با رژ قرمز شما هم بسیار کمک می کند.

ته رنگ پوست برای انتخاب رژ

4. شناخت ته رنگ پوست با توجه به آفتاب

اگر در زیر نور آفتاب، دچار آفتاب سوختگی می شوید، ته رنگ سرد و اگر دچار آفتاب سوختگی نمی شوید ته رنگ گرم دارید. البته این بدین معنا نیست که پوست های با ته رنگ گرم نیازی به استفاده از ضد آفتاب ندارند.

روش های گفته شده در بالا به شما کمک می کنند تا ته رنگ پوست خود را به درستی شناسایی کنید و مدل میکاپ با رژ قرمز مناسب خودتان را درست تشخیص دهید. شناخت صحیح ته رنگ پوست علاوه بر انتخاب بهترین آرایش با رژ لب قرمز، در زمان انتخاب رنگ مواد آرایشی دیگر و حتی انتخاب رنگ مو مناسب، به شما کمک می کند.

آرایش مناسب با رژ لب قرمز

حال که ته رنگ پوست خود را شناختید زمان انتخاب رژ برای آرایش با رژ لب قرمز است. در ادامه انتخاب بهترین رژ قرمز را با توجه به انواع تناژ رژ لب قرمز توضیح می دهیم تا در زمان خرید انتخاب صحیحی داشته باشید اما قبل از آن بیایید با روشی که در تصویر زیر گفته شده است، رژ لب مناسب خود را برای آرایش با رژ لب قرمز انتخاب کنید و ببینید آیا رژ لب قرمزی که برای شما به دست می آید را دوست دارید؟ این کار اولین قدم در ارایش با رژلب قرمز است.

انتخاب بهترین رژ لب قرمز

تصویر بالا بیشتر یک سرگرمی بود اما اگر بخواهیم به صورت دقیق تر تناسب ته رنگ پوست با رنگ رژ لب قرمز مناسب خود را بررسی کنیم، به این نتایج می رسیم:

ارایش با رژ قرمز گرم برای پوست با ته رنگ گرم 

اگر پوست شما ته رنگ گرم دارد، بهتر است مدل ارایش با رژ قرمز تن رنگی گرم داشته باشید. یعنی رژ های قرمزی که با ته رنگ نارنجی، مسی، طلایی یا قهوه ای می تواند برای شما مناسب باشد.

  • معمولا در نام رژ لب های قرمز با ته رنگ گرم، از کلماتی همچون نارنجی (Orange)، طلایی (golden)، غروب خورشید (sunset)، مرجان (coral) یا آتشین (fiery) استفاده شده است.
  • اگر دندان های شما به اندازه کافی سفید نیست، از انتخاب رژ قرمز با ته رنگ نارنجی بپرهیزید زیرا دندان های شما را بیشتر زرد نشان می دهد.

استفاده از رژ قرمز

میکاپ با رژ لب قرمز سرد برای پوست های با ته رنگ سرد

اگر پوست شما ته رنگ سرد دارد، بهتر است از میکاپ با رژ زرشکی یا رژ قرمز با ته رنگ سرد در آرایش استفاده کنید. در واقع استفاده از قرمزهایی که ته رنگ آبی، صورتی یا گوجه ای دارند برای شمایی که پوستی با ته رنگ سرد دارید بهتر است.

  • در نام رژهای قرمز با ته رنگ سرد معمولا از کلماتی همچون گیلاس (cherry)، تمشک (raspberry)، بورگاندی (burgundy)، شراب (wine)، رز (rose) یا لاکی (crimson) آمده است.
  • اگر دندان هایی کمی زرد دارید، استفاده از رژ قرمز با ته رنگ آبی گزینه مناسبی برای شما است. ته رنگ آبی به سفیدتر نشان دادن دندان های شما کمک می کند.

صورتی تند و تن های رنگی برگرفته از توت نیز دندان های شما را سفیدتر نشان می دهند.

از رژ لب های قرمز سرد برای آرایش پوست های با ته رنگ سرد استفاده کنید.

همخوانی رنگ پوست و تیرگی رنگ رژ لب قرمز

به غیر از در نظر گرفتن ته رنگ پوست در انتخاب رنگ رژ لب قرمز، همخوانی داشتن تیرگی آن با میزان تیرگی رنگ پوست شما در زمان آرایش هم مهم است. اگر تضاد زیادی ببینید، رژ قرمز روی لب شما زننده به نظر می رسد و اگر از قرمزی استفاده کنید که به اندازه پوست شما تیره نباشد، ممکن است به اندازه کافی دیده نشود.

  • فام های مختلف را انتخاب کنید تا ببینید کدام یکی بیشتر به شما می آید.
  • اگر پوست روشن دارید، لب هایی به رنگ قرمز روشن یا براق می تواند برای شما برازنده باشد. اگر پوست روشن و موهایی تیره دارید، قرمز تیره نیز به شما می آید.
  • اگر پوستی با رنگ متوسط دارید، می توانید طیف های مختلفی از قرمز روشن و براق تا تیره و مات و از آن بهتر مدل آرایش با رژ زرشکی را امتحان کنید.
  • اگر پوستی تیره دارید، قرمز تیره یا روشن تند می تواند برای شما مناسب باشد. همچنین اگر ظاهری لطیف تر می خواهید از قرمز خالص یا روشن استفاده کنید و آرایش لایت با رژ قرمز داشته باشید. 

تیرگی رژ

حال که انواع مدل رژ لب قرمز و بهترین آن را برای خود شناختیم، زمان آموزش زدن رژ قرمز و نحوه آرایش با آن است.

نحوه آرایش ساده با رژ قرمز

با اینکه اکثر ما تصور می کنیم رژ لب زدن یکی از ساده ترین مراحل آرایش صورت است اما همین کار ساده نیز اصول و مراحلی دارد که در ادامه با هم مرور می کنیم. چه به میکاپ با رژ قرمز ملایم علاقه داشته باشید و چه آرایش اسموکی با رژ قرمز انجام مراحل زیر الزامی است.

  • رژ لب قرمز مناسب خود را انتخاب کنید.

عکس رژ

  • استفاده از اسکراب لب قبل از آرایش با رژ لب قرمز باعث لایه برداری از پوست لب شده و آن را صاف و یکدست می کند.

اسکراب لب قبل از رژ قرمز زدن

  • دور لب را با مداد لب همرنگ رژ لب قرمز خود بکشید و داخل آن را پر کنید. سپس از رژ لب خود استفاده کنید. این کار باعث می شود هم تمیزتر رژ بزنید و هم ماندگاری آن بیشتر شود.

کشیدن مداد لب

  • می توانید در زمان آرایش لب با رژ لب قرمز از تناژ های مختلف این رنگ که به شما می آید استفاده کنید یا چند تناژ را روی هم به کار ببرید و رنگ قرمز اختصاصی خود را بسازید.

استفاده از چند تناژ رژ لب قرمز

  • اگر به دنبال ماندگاری بیشتر بعد از آرایش با رژ لب قرمز هستید، از نوع مات آن استفاده کنید. به طور مثال انواع رژ لب مخملی بسیار جذاب هستند و جزء ترندهای این روزها هم به شمار می روند.
  • بعد از آرایش لب های خود با رژ لب قرمز حتما به کمک یک دستمال کاغذی، مقدار اضافه آن را بگیرید. یک ورق دستمال را بین لب های خود قرار دهید و کمی فشار دهید. این کار از کثیف شدن لباس، لبه لیوان یا پوست شما با این رژ جلوگیری می کند.

گرفتن اضافه رژ لب

در ویدیوی زیر هم می توانید نحوه صحیح رژ لب زدن را بیاموزید.

ست کردن رژ لب قرمز با آرایش صورت و لباس

برای هماهنگی رژ لب قرمز با آرایش دیگر بخش های صورت و همچنین لباس خود، در نظر گرفتن چند نکته ضروری است. انواع مختلفی از آرایش صورت با رژ قرمز وجود دارد که در ادامه به صورت خلاصه به آن ها می پردازیم:

1. آرایش کلاسیک با رژ قرمز 

آرایش کلاسیک با رژ لب قرمز

از آنجایی که آرایش با رژ لب قرمز قدمتی دیرینه دارد، یکی از متداول ترین آرایش های کلاسیک نیز با کمک این رژها صورت می گیرد. در آرایش کلاسیک، چشم ها فقط با ریمل آرایش می شوند و خط چشم های خاص و سایه با رژ قرمز به کار نمی روند. آرایش صورت نیز نباید پر رنگ باشد. از رژگونه های کم رنگ و متناسب با رنگ گونه های خود استفاده کنید.

2. با رژ قرمز چه سایه ای بزنیم؟

آرایش با سایه های رنگی

بسیاری از افراد نمی توانند بعد از آرایش با رژ لب قرمز از آرایش چشم بگذرند زیرا چشم ها برای آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است. حال برای متناسب بودن آرایش چشم با رژ قرمز چه کنیم و چگونه با رژ لب قرمز سایه بزنیم؟

سایه قهوه ای که یک تا دو درجه تیره تر از پوست باشد، یکی از ساده ترین نوع آرایش چشم متناسب با رژ قرمز است. برای زیباتر شدن این آرایش، گوشه داخلی چشم را سایه روشن تری بزنید و هرچه به سمت خارج چشم می روید، سایه خود را تیره تر کنید.

یکی از زیباترین سایه های چشم با رژ لب قرمز، سایه دودی است. همانطور که در سایه قهوه ای اشاره کردیم، بهتر است سایه در گوشه داخلی چشم روشن تر بوده و هر چه به سمت گوشه خارجی چشم می روید، از سایه تیره تری هم استفاده کنید.

استفاده از سایه های طلایی، آبی و سبز هم به همراه رژ لب قرمز بسیار زیباست. البته این سایه ها را بی محابا به کار نبرید بلکه تناسب آن ها با رنگ پوست یا تم آرایش و همچنین رنگ لباس بسیار مهم است.

اگر به سایه های براق علاقه دارید، می توانید از سایه های براق طلایی، سفید یا مشکی برای آرایش چشم مشکی با رژ قرمز استفاده کنید.

3. انواع خط چشم با رژ قرمز

انواع خط چشم مناسب آرایش با رژ لب قرمز

معمولا افرادی که از میکاپ لایت با رژ قرمز استفاده می کنند، می خواهند توجه ها به سمت لب ها باشد. از این رو آرایش چشم ها هر چه سبک تر باشد، زیباتر خواهد بود. پس استفاده از خط چشم های ضخیم در زمان آرایش با رژ لب قرمز مناسب نیست.

اما اگر تمایل دارید از خط چشم های مشخص تری استفاده کنید، کشیدن خط چشم گربه ای یا بالدار هم زیبا خواهد بود. در صورت استفاده از این خط چشم ها، از سایه های خاص و رنگی استفاده نکنید. این کار به بزرگ نشان دادن چشم ها در آرایش با رژ لب قرمز کمک می کند و میکاپ دخترانه با رژ قرمز زیبایی به ارمغان می‌آورد. 

4. ست کردن رژ لب قرمز با لباس

ست کردن رژ لب با لباس

زمانی که از ارایش لایت با رژ لب قرمز استفاده می کنید، علاوه بر هماهنگی آرایش با آن، باید رنگ لباس خود را هم متناسب با آن انتخاب کنید. لباس های با رنگ مشکی، سفید، قرمز و همچنین رنگ های طیف طوسی و خاکستری به همراه رژ لب قرمز بسیار زیبا می شوند. البته هماهنگ کردن رنگ لاک ناخن هم می تواند ایده جذابی برای آرایش با رژ لب قرمز باشد.

اگر با خواندن این مطلب علاقه پیدا کردید که رژ لب قرمز متفاوتی برای خود خریداری کنید، می توانید به فروشگاه آنلاین آرایشی و بهداشتی میس و مستر رفته و برای آرایش با رژ لب قرمز خرید خود را از بین رژ لب های مختلف انجام دهید.

سوالات رایج درباره آرایش با رژ لب قرمز

 

ته رنگ پوست چیست؟

رنگ لایه زیرین پوست را ته رنگ پوست می گویند که شناخت آن تاثیر بسیاری در زیباتر شدن آرایش و انتخاب صحیح تر رنگ مواد آرایشی و حتی رنگ مو دارد.

برای انتخاب بهترین رژ لب قرمز چه کنیم؟

برای آرایش با رژ لب قرمز ابتدا باید ته رنگ پوست خود را که می تواند گرم، سرد یا خنثی باشد مشخص کنیم سپس متناسب با آن رنگ رژ لب خود را انتخاب نماییم.

چگونه رنگ رژ لب قرمز خود را با آرایش صورت هماهنگ کنیم؟

با توجه به اینکه چه آرایش با رژ لب قرمز مد نظر شما است، باید آرایش اجزای صورت خود را انجام دهید. به طور مثال انتخاب سایه و خط چشم کاملا به نوع آرایش شما بستگی دارد اما در همه موارد بهتر است رنگ رژگونه را ملایم انتخاب کنید تا آرایش هماهنگی بیشتری داشته باشد.

برای ست کردن لباس با رژ لب قرمز از چه رنگ هایی استفاده کنیم؟

بهتر است از رنگ های قرمز، سفید، مشکی یا طیف های خاکستری استفاده شود تا رژ لب قرمز شما بیشتر به چشم آید.

 

منبع:

redonline

makeup

pinterest