انتخاب بهترین مارک پنکک و ویژگی های یک پنکک خوب

پوست صورت به دلایل مختلفی می‌تواند در اثر جوش، لک، کک و مک و برخی بیماری‌ها و جراحی‌ها، شفافیت و صاف بودن خود را از دست بدهد اما از آنجایی که پوست صاف مورد علاقه همه است، بیشتر افراد سعی می‌کنند با آرایش این عوامل را بپوشانند. برای صاف کردن صورت و پوشاندن تمامی عیوب، نیاز به زیرسازی است که معمولا به وسیله پنکک و کرم پودر صورت می‌گیرد و در این بین انتخاب بهترین مارک لوازم آرایشی خیال ما را از سلامت پوست‌مان راحت می‌کند. برای خرید پنکیک همانند دیگر لوازم آرایشی باید نکاتی را در نظر گرفت و تنها خرید بهترین برند پنکیک بدون این نکات کافی نیست. در ادامه به بررسی اصول خرید پنکک، مزایا و روش‌های به کار بردن آن و معرفی انواع مارک پنکک خوب می‌پردازیم.

کاربردهای پنکک

  1. زیرسازی آرایش و تثبیت آن: مهمترین و بهترین کاربردی که برای همه مارک های پنکک در نظر هر شخصی می‌آید، زیرسازی آرایش است. پنکیک آخرین مرحله از زیرسازی است و بعد از کرم پودر، کانسیلر و پرایمر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کار باعث تثبیت و افزایش دوام آرایش نیز می‌شود.
  2. کنترل چربی پوست: پنکیک ها به صورت پودرهای فشرده‌ای هستند که می‌توانند چربی اضافه پوست را گرفته و از براق شدن آن جلوگیری کنند. این مواد آرایشی به خصوص برای افراد با پوست چرب بسیار مناسب است. پنکک ها به دو صورت مات و براق در بازار موجود هستند که نوع مات آن برای پوست‌های چرب بیشتر پیشنهاد می‌شود اما افراد با پوست خشک می‌توانند از هر دو نوع استفاده کنند.
  3. اصلاح آرایش: بهترین پنکک ها علاوه بر پوشانندگی، تثبیت و یکدست کردن آرایش، برای اصلاح آرایش هم می‌توانند استفاده شوند. به طور مثال اگر زیرسازی شما تیره شده است می‌توانید از پنکیک روشن‌تر استفاده کنید تا رنگ زیرسازی را کمی روشن نمایید.
  4. کاربردهای جانبی: علاوه بر کاربردهای اصلی برای بهترین مارک پنکک ، مات کردن انواع رژ لب براق و حجیم کردن مژه‌ها از دیگر کاربردهای پنکیک است. اگر رژ لب براق دارید و می‌خواهید آن را مات کنید، بعد از زدن رژ لب روی لب، کمی پودر پنکک با کمک یک اسفنج خشک روی آن بزنید تا رژ لب شما مات شود. همچنین برای حجیم کردن مژه‌ها، از یک براش کوچک استفاده کنید و بعد از آغشته کردن آن به پنکک به مژه‌های خود بزنید. سپس روی پنکک ریمل بزنید تا حجم مژه‌ها افزایش یابد.

انتخاب انواع پنکک صورت بر اساس نوع پوست

پوست شما می‌تواند خشک، چرب، نرمال یا مختلط باشد. همچنین برخی افراد پوستی حساس دارند که در زمان خرید لوازم آرایشی ( توصیه می کنیم قبل از خرید، یک لیست لوازم آرایشی و بهداشتی تهیه نمایید) باید بسیار محتاط باشند. حال از کجا مطمئن باشیم که نوع پوست خود را به درستی تشخیص داده‌ایم تا در زمان خرید بهترین مارک پنکک برای خود، دچار اشتباه نشویم؟

انتخاب انواع پنکک بر اساس نوع پوست

 

برای تشخیص نوع پوست، ابتدا صورت خود را به کمک یک شوینده ملایم بشویید و تمام آرایش، کرم، سرم و آلودگی‌ها را از صورت خود پاک کنید. سپس صورت خود را با حوله‌ای نرم، به آرامی خشک کنید. حوله را روی صورت نکشید بلکه آن را روی صورت بگذارید و بردارید. اجازه دهید نیم ساعت از خشک کردن صورت شما بگذرد. در این زمان هیچ گونه مواد آرایشی یا بهداشتی به صورت نزنید. حتی سعی کنید به پوست خود دست نزنید تا به درستی نوع آن را تشخیص دهید. پس از این زمان صورت خود را بررسی کنید.

اگر در هیچ قسمتی از صورت خود احساس کشیدگی، خشکی و چربی احساس نکردید یعنی پوست شما معمولی و نرمال است. اما اگر در قسمت پیشانی و گونه‌های خود احساس خشکی کردید، پوست شما خشک است و اگر احساس چربی در صورت و به خصوص روی بینی، چانه و پیشانی خود داشتید، پوست شما چرب است. همچنین اگر روی بخشی از صورت احساس چربی و در بخشی دیگر احساس کشیدگی و خشکی داشتید یعنی پوست‌تان مختلط است. در نهایت اگر پوست شما بعد از این مدت دچار قرمزی، التهاب و خارش شد، دارای پوستی حساس هستید.

با این آزمایش شما به راحتی و با اطمینان می‌توانید نوع پوست‌تان را تشخیص دهید. بنابراین در زمان خرید پنکیک و انتخاب بهترین مارک مورد نظر خود، در نظر گرفتن نوع پوست‌تان را فراموش نکنید و اگر زمانی دوستی از شما درخواست کرد که یک پنکک خوب معرفی کنید ، اول در تشخیص نوع پوست به او کمک کنید سپس درباره بهترین مارک های پنکک موجود صحبت کنید.

انتخاب رنگ مناسب پنکک

معمولا رنگ پنکک را بر اساس رنگ پوست انتخاب می‌کنند تا پوشانندگی عیوب بهتر انجام شود و آرایش روی صورت طبیعی‌تر جلوه کند. اما گاهی پیش می‌آید که شما می‌خواهید رنگ پوست خود را در آرایش تغییر دهید. در این صورت باید رنگ پنکیک را مطابق که با رنگی که می‌خواهید به آن برسید انتخاب کنید. البته اگر تصمیم به تغییر رنگ پوست با کرم پودر گرفتید، فراموش نکنید که باید رنگ دیگر لوازم آرایشی خود را هم مطابق با رنگ پنکک انتخاب کنید.

انتخاب انواع پنکیک بر اساس نوع پوست

 

در هر صورت برای انتخاب رنگ، باید پنکک را روی پوست خود امتحان کنید و رنگ آن را روی پوست بسنجید. اگر به آرایشی طبیعی علاقه دارید، سعی کنید پنکیک خود را همرنگ با پوستتان انتخاب کنید. بهترین مکان برای تست کردن رنگ پنکک، فک و آرواره است که بیشترین همخوانی با پوست صورت شما دارند. اگر پنکیک را پشت دست خود امتحان کنید، به دلیل تفاوت زیادی که با رنگ پوست صورت شما دارد، انتخاب صحیحی نخواهد بود.

معرفی بهترین مارک پنکک صورت بر اساس نوع پوست شما

انتخاب بهترین مارک پنکک بر اساس نوع پوست باعث می‌شود که ایرادهای پوست بهتر پوشانده شوند و پوشانندگی بهتری داشته باشند. البته برخی از پنکک ها برای انواع پوست مناسب هستند اما اگر پوست حساسی دارید، بهتر است از پنکک مخصوص پوست خود استفاده کنید.

بهترین پنکک برای پوست چرب و جوش دار

اگر پوست چربی دارید و پوست شما همیشه برق می‌زند و گاهی جوش‌های ریزی در پوست صورت خود می‌زنید، بهتر است قبل از استفاده از پنکیک، از ضد آفتاب مخصوص پوست خود استفاده کنید سپس روی آن از پنکک مخصوص پوست چرب بزنید. در این صورت پنکک پوشانندگی خوبی برای جوش‌ها نشان داده و جلوه مات و صافی به پوست می‌دهد.

پنکک مک

اگر بخواهیم یک پنکک مارک خوب نام ببریم به جرات می‌توان پنکیک های مک را توصیه کرد که یکی از محصولات پرفروش این برند معتبر، پنکیک استودیو فیکس آن است. این پنکک علاوه بر پوشانندگی بالا، با داشتن بافتی مخملی و سبک، صورت شما را نرم و لطیف نشان می‌دهد و شما بعد از استفاده از آن، احساس سنگینی و ناراحتی نخواهید داشت. ماندگاری این پنکک نیز بالا است و خیال شما را از بهم ریختن آرایش راحت می‌کند. پنکیک استودیو فیکس مک حاوی سیلیسیم است تا چربی پوست را به خود جذب کند و حالتی مات برای چهره ایجاد کند. همچنین به دلیل داشتن پودر تالک به تنفس پوست شما کمک می‌کند. مک این محصول خود را برای همه نوع پوست به خصوص پوست‌های چرب مناسب دانسته است. رنگ بندی متنوع آن هم قدرت انتخاب شما را بالا می‌برد.

پنکک مک بهترین مارک پنکک

پنکک پودری شنل

گابریل شنل که برند معروف شنل را پایه گذاری کرد، یکی از افراد بسیار معروف در صنعت مد و لوازم آرایشی است که کیفیت محصولات آن زبانزد است و همین کیفیت بالا باعث گران بودن این محصولات شده است.

پنکیک پودری شنل یکی از محصولات بسیار معروف این برند آرایشی است که بسیار سبک بوده و با وجود پوشانندگی بسیار خوبی که دارد، حس سنگینی و ناراحتی به شما نمی‌دهد. پوست‌های چرب به راحتی می‌توانند از این محصول استفاده کرده و در نهایت آرایشی مات و طبیعی به صورت خود ببخشند. به دلیل این ویژگی‌ها، برخی این برند را بهترین مارک پنکک می‌دانند.

پنکک پودری شنل

 

پنکک سنگی مروان خیر

یکی از پنکک های مناسب برای پوست‌های بسیار چرب و پوست‌هایی که زیاد عرق می‌کنند، پنکیک سنگی است. پنکیک سنگی مروان خیر یکی از بهترین مارک های پنکک سنگی است و مدل Professional Makeup این برند، علاوه بر پوشش دهی بالا، سبک بوده و در طولانی مدت خاصیت خود را حفظ می‌کند. فراموش نکنید که بهتر است قبل از استفاده از فون سنگی کمی آن را مرطوب کنید تا عملکرد بهتری نشان دهد.

پنکک سنگی

پنکک نوت

برند ترک نوت یکی از برندهای معروف آرایشی است که طرفداران زیادی در ایران دارد. ‫پنکک فشرده نوت مدل Luminous Silk مخصوص پوست چرب بوده و در رنگ‌های مختلف برای انواع رنگ پوست یا انواع آرایش به بازار عرضه شده است. این محصول از ایجاد جوش جلوگیری می‌کند و پوشش دهی بالایی دارد. پنکیک نوت حاوی ویتامین‌های A ،B و F است که برای پوست مفید هستند. روغن سدر موجود در آن نیز از حساسیت پوستی جلوگیری کرده و به پوست آرامش می‌دهد. شما می توانید رنگ های دیگر این محصول را در دسته بندی پنکک فروشگاه اینترنتی میس و مستر مشاهده و تهیه کنید.

پنکیک سیلک لومینوس با پوشش مخملی

 بهترین پنکک برای پوست خشک

معمولا افرادی که پوست خشک دارند تمایل به استفاده از پنکک ندارند زیرا آن را باعث ماسیدگی آرایش می‌دانند اما این باور اشتباه است و به همین راحتی پوشانندگی عالی این محصول زیر سوال می‌رود. افرادی که دارای پوست خشک هستند، فقط کافی است  ابتدا از یک مرطوب کننده استفاده کنند و پس از چند دقیقه روی آن پنکک بزنند. همچنین استفاده از پنکک های کرمی برای افرادی که دارای پوست خشک هستند، گزینه بهتری است. به کار بردن پنکک به صورت لایه لایه‌های نازک و در چند مرحله نیز می‌تواند در کاور بهتر این محصول روی پوست خشک تاثیرگذار باشد.

بهترین مارک پنکک برای پوست خشک

برندهای مختلفی در حال تولید پنکک برای پوست خشک هستند که فرمولاسیون برخی از آن‌ها به صورتی است که باعث آبرسانی و مرطوب کنندگی پوست شما نیز می‌شود. برند کلینیک یکی از این برندها است که پنکک بسیار با کیفیتی تولید می‌کند.

پنکک پودری کلینیک

برند انگلیسی کلینیک را می‌توان پیشرو در بسیاری از محصولات مراقبت پوست دانست. محصولات این برند توسط متخصصان پوستی ساخته شده و همگی به منظور حساسیت‌زا نبودن تست می‌شوند. پنکیک پودری ترکیبی کلینیک یکی از محصولات آرایشی پرفروش این برند است.

پنکک کیلینیک

این پنکک با بستن منافذ پوست شما، آن را کیکی نمی‌کند و آرایش را طبیعی‌تر نشان می‌دهد. ماندگاری آن نیز بالاست و برای 7 تا 8 ساعت روی پوست‌تان باقی می‌ماند. پنکک پودری ترکیبی کلینیک برای پوست‌های چرب مناسب نیست و باعث می‌شود پوست براق شده و لکه‌ها به خوبی پوشانده نشوند. گاهی نیز ممکن است باعث التهابات پوستی شود. بنابراین حتما قبل از استفاده تست حساسیت را داخل بازو یا پشت گردن خود انجام دهید.

بهترین مارک پنکک با پوشش دهی بالا

اگر بخواهیم لیستی از بهترین پنکک با پوشانندگی بالا را معرفی کنیم، به جرات می‌توان پنکک ‌های اتود را در بالای این لیست قرار داد. پنکیک اتود مدل Twin cake یکی از محصولات این برند آرایشی معتبر و محبوب است که با داشتن SPF 25 علاوه بر پوشاندن عیوب صورت، از پوست در برابر اشعه‌های مضر آفتاب نیز مراقبت می‌کند. این محصول رنگ‌های مختلفی برای انواع رنگ پوست و آرایش دارد تا همه افراد را تحت پوشش قرار دهد.

یکی دیگر از بهترین پنکک ها با پوشش دهی عالی پنکک آرت دکو است. یکی از انواع پنکک های مارک آرت دکو، پنکک Wet & Dry است که هم روی صورت خشک و هم روی صورت مرطوب قابل استفاده است. این پنکک SPF 50 هم دارد که همانند یک ضد آفتاب قوی برای شما عمل خواهد کرد.

بهترین مارک پنکک با پوشش دهی بالا

یکی دیگر از بهترین پنکیک ها با پوشانندگی بالا، پنکک های مارک زاو است. این برند فرانسوی بهترین مارک پنکک گیاهی را دارد که تمامی ترکیبات استفاده شده در آن صد در صد ارگانیک و طبیعی بوده و کاملا ضد آلرژی و بدون مواد مضر شیمیایی است. پنکیک مدل Essence of Nature برند زاو، علاوه بر پوشش دهی بالا و مغذی پوست، برای تمام افراد حتی اشخاص دارای بیماری‌های خاص و آلرژیک نیز مناسب است.

بهترین مارک پنکک

پنکک دوکاره دایانا آف لاندن سری ۲ Way Pan Cake Wet And Dry مدل  Rosy Blush 

این پنکک از برند انگلیسی دایانا آف لاندن، پوشانندگی کرم پودر را داشته اما مثل پنکک هم سبک است. دیگر خاصیت این پنکک دو کاره بودن آن است و از این پنکک همراه با اسفنج خشک برای پوشش‌دهی طبیعی و با اسفنج خیس برای پوشش‌دهی قوی‌تر می‌توانید استفاده کنید.

اگر دارای پوست حساسی هستید،‌ پنکک دوکاره‌ دایانا آف لاندن را به شکل خیس استفاده کنید تا به این وسیله از تحریک و قرمز شدن پوست پیشگیری کنید. استفاده از این پنکک به صورت خیس از خشک شدن پوست و از دست دادن رطوبت آن پیشگیری می‌کند. این پنکک که با انواع پوست سازگار است 

پنکک دوکاره دیانا آف لندن Rosy blush با پوشانندگی فوق العاده زیاد خود، عیوب پوست را می پوشاند و جلوه ای طبیعی به آن می دهد. این پنکک علاوه بر حفظ لطافت و نرمی پوست، ظاهری طبیعی و مات را برای چهره شما به ارمغان می آورد. پوست پس از استفاده از این پنکک درخشندگی طبیعی خود را از دست نمی دهد و همچنان شاداب باقی می‌ماند.

پنکک دوکاره‌ دایانا از ماندگاری بالایی روی پوست برخودار است. بزرگترین مزیت پنکک دو کاره دایانا این است که با گذر زمان کیفیت آن تغییر نمی کند و روی پوست ماسیده و گوله گوله نمی شود. شما می توانید این پنکک را از طریق فروشگاه اینترنتی میس و مستر تهیه کنید.

بهترین پنکک برای پوست حساس با پوشانندگی بالا

بهترین مارک پنکک با قیمت مناسب

پنکک مینرال تراکوتا گلدن رز

پنکک مینرال تراکوتا گلدن رز جلوه ای مخملی و زیبا به پوست شما می بخشد. در ساخت این محصول از ترکیبات مغذی و معدنی مانند زینک، سیلیکون، میکا، کائولین و منیزیم استفاده شده است. به همین دلیل پس از استفاده از آن، هیچگونه احساس سنگینی روی پوست نخواهید کرد و فرمولاسیون خاص آن باعث حفاظت از پوست در برابر آسیب های خارجی و رادیکال های آزاد می شود و در واقع نقش لایه ای حفاظتی را ایفا می کند و باعث کاهش روند پیری پوست می شود. این محصول از برند ترکیه ای گلدن رز است و نسبت به محصولات هم رده خود از قیمت مناسب تری برخوردار است. این محصول دارای تنوع رنگی بالا و متناسب با انواع رنگ پوست است. شما می توانید انواع رنگ های پنکک مینرال تراکوتا گلدن رز را در فروشگاه اینترنتی میس و مستر مشاهده کنید.

پنکک مینرال تراکوتا گلدن رز

پنکک این لی مدل Golden Sand شماره ۱۲

پنکک این لی از مدل Golden Sand دارای پوشش دهی مناسب و ساختار سبکی است که باعث می شود پوست شما با گذشت زمان احساس سنگینی نداشته باشد و منافذ باز پوست مسدود نشود. چرا که مسدود شدن منافذ باز پوست، جلوی تنفس بهتر آن را گرفته و زمینه را برای بروز جوش و آکنه به وجود می آورد. این پنکک ماندگاری طولانی دارد و نیازی به تمدید مجدد آن در طول روز نخواهید داشت. از دیگر خصوصیات این پنکک می توان به عدم وجود چربی در آن اشاره کرد. این ویژگی باعث شده است تا این پنکک به یکی از بهترین گزینه ها برای افراد دارای پوست چرب تبدیل شود. این محصول از برند ایرانی این لی است که به دلیل قیمت مناسب و کیفیت خوب محبوبیت زیادی در بین خانم های ایرانی پیدا کرده است. شما به راحتی می توانید پنکک این لی مدل Golden Sand شماره ۱۲ را از فروشگاه اینترنتی میس و مستر تهیه کنید.

بهترین پنکک مارک ایرانی

نحوه صحیح استفاده از پنکک برای صورت

اگر می‌خواهید یکدستی کاملی از پنکک بگیرید و از ماسیدگی و ترک خوردن آن جلوگیری کنید، باید روش صحیح پنکیک زدن را به کار بگیرید. تنها با خرید بهترین مارک پنکک نمی‌توانید انتظار پوشانندگی کامل بدون هیچ ایرادی را داشته باشید. نحوه صحیح استفاده از این محصول بسیار مهم است و به همین دلیل، در ادامه راه درست پنکک زدن همانند آرایشگرهای حرفه‌ای را توضیح می‌دهیم:

مرحله اول

قبل از آرایش فراموش نکنید که صورت خود را کاملا تمیز کنید و به خوبی شستشو دهید. با این کار پوست شما علاوه بر تمیزی مرطوب نیز می‌شود. موهایتان را هم با کش یا تل در عقب سر جمع کنید تا در زمان آرایش توی صورت نباشند.

مرحله دوم

سپس بهتر است قبل از استفاده از پنکک، از پرایمر استفاده کنید. این کار باعث می‌شود ماندگاری و جذب آرایش شما بیشتر شود. در صورتی که پرایمر استفاده نمی‌کنید، می‌توانید از مرطوب کننده استفاده کنید البته مرطوب کننده کارایی پرایمر را ندارد اما پوست شما را برای پنکیک آماده می‌کند.

مرحله سوم

استفاده از کانسیلر به خصوص در زیر چشم‌ها، دور بینی و روی جوش‌ها باعث محو شدن رنگ آن‌ها و یکدست شدن با رنگ پوست می‌شود. در مقاله کانسیلر چیست و نحوه خرید و استفاده از آن چطور است؟ توضیحاتی را به طور کامل در رابطه با این محصول آرایشی ارائه داده ایم.

مرحله چهارم

برای پوشانندگی بالاتر استفاده از کرم پودر توصیه می‌شود. افرادی که دارای پوست چرب هستند بهتر است از کرم پودر چرب استفاده کنند تا برق روی پوست آن‌ها گرفته شود و افرادی که دارای پوست خشک هستند می‌توانند از کرم پودرهای براق هم استفاده کنند. البته کرم پودر را به خوبی روی پوست محو نمایید. همچنین رنگ کرم پودرتان را با رنگ پوست یا رنگ پنکک خود هماهنگ کنید. کرم پودر را به صورت ملایم و ضربه‌ای روی تمام صورت بزنید و به خوبی محو کنید.

مرحله پنجم

حال نوبت به استفاده از بهترین پنکک صورت شما می‌رسد. در واقع پنکک آخرین مرحله زیرسازی در آرایش است که باعث تثبیت زیرسازی و محو کردن آن می‌شود. شما می‌توانید هر کدام از مراحل قبل را در صورت عدم نیاز حذف کنید.

بهترین مارک پنکیک را مناسب نوع و رنگ پوست خود انتخاب کنید و به کمک انواع براش های پر پشت مخصوص پودر یا اسفنج به صورت ضربه‌ای و ملایم پنکک را روی صورت خود بزنید. سعی کنید به جای یکباره زدن پنکک آن را به صورت لایه لایه‌های نازک به کار ببرید. همچنین به یاد داشته باشید که بعد از زدن اسفنج یا براش درون پودر پنکک، آن را کمی بتکانید تا مقدار اضافه پودر گرفته شود و سپس به صورت بزنید. در ضمن می‌توانید پد یا اسفنج خود را کمی مرطوب کرده و سپس آغشته به پنکیک کنید. این کار باعث می‌شود آرایشتان طبیعی‌تر نشان داده شود.

اگر پوست خشکی دارید بهتر است پنکک را روی ناحیه T صورت یعنی پیشانی، بینی و روی چانه و همینطور زیر چشم‌ها بزنید اما اگر پوست چربی دارید روی تمام صورت به خصوص روی ناحیه T بیشتر بزنید.

پس از ضربه‌ای زدن پنکک و پخش آن روی تمام صورت، می‌توانید حرکت دست خود را به صورت جارویی انجام دهید تا پنکک یکدست روی صورت پخش و محو شود. همچنین مقداری پنکیک روی گردن و زیر صورت هم بزنید تا رنگ پوست این مناطق با رنگ پوست صورت متفاوت نباشد.

در ویدیوی زیر می‌توانید نحوه صحیح استفاده از پنکک را ببینید.

در انتها

در این مطلب سعی کردیم به صورت خلاصه و جامع درباره پنکک ، کاربردهای آن، نحوه انتخاب پنکیک بر اساس نوع و رنگ پوست، معرفی بهترین مارک های پنکک موجود و همچنین نحوه استفاده از این محصولات صحبت کنیم. اگر می‌خواهید بهترین نتیجه را در زمان استفاده از پنکک به دست آورید، ابتدا با راهنمایی‌های ما نوع پوست خود را مشخص کرده، سپس با توجه به رنگ پوست یا تم آرایشی خود، رنگ پنکیک مورد نظرتان را انتخاب کنید. این مطلب را به طور کامل بخوانید تا با نکته‌های مورد نیاز برای خرید پنکک و دریافت نتیجه عالی آشنا شوید و در نهایت محصولی مناسب خریداری کنید.

سوالات متداول مربوط به بهترین مارک پنکک و انواع آن

روش استفاه از پنکک به چه صورتی است؟

پنکک ها باید در مرحله آخر زیرسازی آرایش به کار روند تا هم پوشانندگی خوبی ایجاد کنند و هم ایرادهای آرایشی را بپوشانند.

برای پوست خشک از پنکک استفاده کنیم یا کرم پودر؟

برخی بر این باورند که استفاده از پنکک برای پوست خشک باعث ماسیده شدن آن روی پوست می‌شود و آرایش را بهم می‌ریزد اما به راحتی و با استفاده از کرم مرطوب کننده می‌توان این مشکل را برطرف کرده و از پوشانندگی عالی این محصولات بهره برد.

چگونه یک پنکک مناسب انتخاب کنیم؟

برای انتخاب یک پنکک مناسب، باید در ابتدا نوع پوست در نظر گرفته شود و سپس مارک و برند آن انتخاب شود.

بهترین مارک و برند پنکک چیست؟

برندهای مختلفی به تولید پنکیک مشغول هستند که هر کدام ویژگی خاصی را در اختیار مشتری قرار می‌دهند. با در نظر گرفتن این ویژگی‌ها و نکات مورد نظر خود، به راحتی می‌توان بهترین مارک پنکک را انتخاب کرد.