َشینیون موی کوتاه

یک شینیون جذاب در میهمانی بی شک زیبایی لباس و میکاپ را چندین برابر می کند. معمولا همه ما فکر می کنیم، اگر موی کوتاهی داشته باشیم، نمی توانیم موهای خود را شینیون کنیم. در صورتی که این یک باور غلط است و شینیون موی کوتاه هم امکان پذیر است. البته درست است که اکثر مدل‌های شینیون برای موهای بلند است، اما با موهای کوتاه هم می توان شینیون‌های خاص و زیبایی درست کرد. موهای کوتاه را می‌توان با استفاده از اکسسوری‌های زیبا، بافت‌های ساده و مدل‌های ساده شینیون کرد.

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که فکر می کنند، شینیون موهای کوتاه امکان پذیر نیست، حتما با این بخش از مجله آرایش و زیبایی میس و مستر همراه شوید. در این مقاله، جدیدترین مدل‌های شینیون موی کوتاه مجلسی را تهیه کرده‌ایم.

  • براشینگ مو به تنهایی می‌تواند یک شینیون موی کوتاه ساده محسوب شود و موهای شما را برای رفتن به مجالس و مهمانی‌ها به حد کافی بیاراید.
  • شینیون با مو اضافی بهترین روش برای شینیون موی کوتاه است و خانم ها با موهای کوتاه می توانند با کمک این روش شینیون از مدل شینیون هایی که برای موهای بلند نیز مناسب است، استفاده نمایند.
  • اگر موی کوتاهی هم دارید، اصلا نگران نباشید؛ چرا که با موی کوتاه هم می توان شیک ترین و جذاب ترین شینیون ها را روی مو پیاده کرد.

 

ابزار مورد استفاده برای شینیون مو

برای انجام شنیون‌های ساده و زیبا، ما به یک سری ابزار پایه و روتین نیاز داریم که در این بخش قبل از معرفی مدل های شینیون موی کوتاه به آن ها می پردازیم. امروزه با توجه به جدیدترین روش های شینیون مو ابزارهای متناسب با شینیون ها به بازار آمده است.

ابزار هایی که برای شینیون لازم دارید، به دو دسته تقسیم می شوند؛ ابزار های ساده و ابزارهای حرارتی و در آخر کار اسپری های تثبیت کننده مو. ابزارهای ساده مانند : کلیپس، کش، تل، انواع تورهای معمولی و نامرئی، گیره مویی، پروتزهای اسفنجی در رنگ های مختلف، مو مصنوعی در رنگ های مختلف و چوب شینیون. ابزارهای حرارتی مانند: سشوار، اتوی مو و حالت دهنده ها مانند بابلیس مو. برای تثبیت مو می توانید از چسب مو، ژل مو ، تافت و غیره استفاده کنید.

آموزش چند مدل شینیون موی کوتاه شیک و زیبا

شینیون موی کوتاه معمولا به دو طریق انجام می شود، شینیون مدل جمع و شینیون باز. شینیون جمع به سنجاق کاری ظریف نیازمند است. اگر بخواهید به شینیون موی کوتاه برای عروسی بپردازید، بهتر است از موهای اضافه هم کمک بگیرید. در مورد موهایی که بسیار کوتاه است، شینیون یا آرایش مو با مدل باز و همراه با اکسسوری های جذابی همانند تاج گل و گل سرهای زیبا انجام می گیرد. در ادامه چند مدل شینیون موی کوتاه معرفی خواهیم کرد.

1. مدل شینیون موی کوتاه برای عروسی

اولین مدل شینیون موی کوتاه که قصد داریم، در ابتدای این مطلب به معرفی آن بپردازیم، یک مدل بسیار ساده، اما در عین حال زیبا و چشمگیر است. این مدل شینیون موی کوتاه را زمانی می توانید، روی موهای خود پیاده کنید که موهایتان حداقل تا پایین گوش هایتان باشد.

برای پیاده سازی این مدل که می توان آن را به عنوان یک مدل شینیون موی کوتاه برای عروسی هم معرفی کرد، ابتدا باید موهای خود را با استفاده از اتو مو صاف کنید. با این کار وز موها گرفته می شود و کاملا یکدست می گردد. پس از آن بابلیس را به دست بگیرید و شروع به فر کردن موهایتان کنید. اکنون زمان آن رسیده تا موهای خود را به 10 تا 12 دسته تقسیم کنید و آن ها را طبق تصویر در هم بپیچید.

بعد از در هم پیچیدن تارهای مو برای آن که دسته ها از هم باز نشوند، آنها را با گیره فیکس کنید. آخرین کاری که برای این شینیون موی کوتاه زیبا لازم است، انجام دهید، این است که موهایتان را با یک کش، به آرامی در پایین جمع کنید و با استفاده از یک سیلور و یا گیره مو، موهای خود را ببندید. از این مدل شینیون زیبا می توانید برای مجالس و عروسی ها استفاده کنید، اما برای این که تا آخر میهمانی به همین شکل باقی بماند، می توانید از اسپری حالت دهنده کمک بگیرید.

مدل شینیون موی کوتاه برای عروسی

2. شینیون موی کوتاه مدل اسپرت

مدل بعدی برای شینیون موی کوتاه یکی از ساده ترین و سریع‌ترین روش‌های آرایش مو است، که برای هر نوع مراسم چه از نوع مراسمات رسمی و چه مراسمات اسپرت مناسب است. برای این که بتوانید، موهای خود را با این مدل زیبا شینیون کنید، در اولین قدم باید موهایتان را با استفاده از اتو مو کاملا صاف کنید، بدون این که هیچ وزی داشته باشد. حال یک کش مو که ترجیحا هم رنگ موی خودتان باشد، بردارید و موهایتان را با آن در پایین ببندید و همانجا به صورت دسته‌ای موها را به حالت مدل موی گوجه ای در بیاورید و با استفاده از چند گیره مشکی فیکس کنید.

برای زیباتر کردن این مدل شینیون می توانید،  قسمتی از موهای جلوی خود را نیز جدا کنید و  بنا بر سلیقه خود با استفاده از بابلیس کمی حالت دهید و فر کنید. اسپری تثبیت کننده هم می تواند، این مدل شینیون موی کوتاه را تا آخر میهمانی یا عروسی بدون هیچ تغییری ثابت نگه دارید. اگر از مروارید و یا ریسه‌های درخشان در قسمت موهایتان هم استفاده کنید، جذابیت شینیون شما را بیشتر می کند. این مدل شینیون را می توانید، خودتان به تنهایی و در مدت زمان کوتاهی روی موهای خود پیاده کنید. بنابراین اگر زمان کافی برای فرم دادن به موهایتان را ندارید بهتر است از این نوع آرایش موی خاص و زیبا استفاده کنید تا ظاهر شما مرتب و مناسب تر به نظر برسد.

2. شینیون موی کوتاه مدل اسپرت

3. شینیون موی کوتاه با موی اضافه یا موی مصنوعی

اگر موهایتان بسیار کوتاه است و در میان مدل های شینیون مدلی را می‌پسندید، که حتما لازم است موهای بلند و شلوغی داشته باشید؛ در چنین شرایطی و برای شینیون موی کوتاه خود می توانید، از موی اضافه کمک بگیرید.

استفاده از موهای اضافه در بین مو ها، کار شینیون موها به ویژه شینیون موهای کوتاه را برای خانم ها  راحت تر کرده است. با وجود چنین امکانی اگر موی کوتاهی داشته باشید، بدون هیچ نگرانی می توانید موهای خود را به فرم و مدل دلخواه خود در آورید و به دنبال آن با اعتماد به نفس بالاتری در تمام مهمانی های خود حضور پیدا کنید و همه را شگفت زده کنید.

اگر می خواهید، از موی اضافه برای شینیون موی کوتاه خود استفاده کنید، برای طبیعی‌تر به نظر رسیدن باید رنگ موی اضافه خود را ۱ الی ۲ درجه متفاوت‌تر از رنگ موهایتان انتخاب کنید. این روش برای آن دسته از عروس خانم هایی که مو کوتاه دارند و در عین حال میخواهند شینیون خاص و زیبایی داشته باشند، هم بسیار کارآمد است. در ادامه چند مدل شینیون موی کوتاه با مو اضافی را برایتان جمع آوری کرده ایم که امیدواریم این مدل ها مورد توجه تان قرار بگیرند و بتوانید با ایده گرفتن از آن ها مدل شینیون مو زیبایی را در مهمانی ها و مجالس داشته باشید.

3. شینیون موی کوتاه با موی اضافه یا موی مصنوعی

4. آموزش شینیون باز موها

شینیون باز یکی از بهترین مدل موهای شیک برای شینیون موهای کوتاه است. در این روش موها جمع نمی شود و به صورت باز حالت داده می شوند. شینیون باز به قدری زیبا و چشم نواز است که کمتر کسی پیدا می شود، آن را نپسندد.

اگر شینیون موی کوتاه باز را برای شرکت در میهمانی یا مجلسی انتخاب کنید، قطعا کار آسانی در پیش دارید. نکته مثبتی که در رابطه با شینیون باز وجود دارد، این است که با هر فرم صورتی همخوانی دارد و در هر سنی هم می توان از آن استفاده کرد. برای شینیون موی کوتاه باز هم می توان موها را با استفاده از اتو مو به حالت های زیبایی در آورد و با کمی اسپری مو و یا ژل مو آنها ثابت کرد و هم می توان با دستگاه های فر یا بابلیس کمی موج داد که حالت زیباتری هم به خو بگیرد.

فقط توجه داشته باشید که فر به موهای شما حجم می دهد و به دنبال آن صورت شما را پرتر نشان می دهد. برای این که زیبایی و جذابیت این مدل شینیون موی کوتاه دوچندان شود، می توانید از انواع تل مو و یا وسایل و گل های تزیینی هم استفاده نمایید. در ادامه نمونه های زیبایی از شینیون موی کوتاه باز را مشاهده می کنید، که همگی از جدیدترین مدل ها و در عین سادگی، زیبا و خاص هستند.

آموزش شینیون باز موها

5. مدل شینیون خرگوشی موی کوتاه

اگر موهای کوتاهی دارید و به دنبال یک مدل شینیون موی کوتاه دخترانه هم هستید، پیشنهاد می کنیم از مدل خرگوشی به سادگی عبور نکنید و با امتحان آن جلوه خاص و زیبایی به چهره خود ببخشید. برای انجام این مدل شینیون موی کوتاه ابتدا باید موهای خود را به طور کامل فرق وسط باز کنید. سپس موها را در هر سمت جمع کنید و در قسمت بالای سر جمع کنید و با کش ببندید. یک تکه از مو را جدا کنید و بقیه مو را به شکل گوجه ببندید. تکه جدا شده را به دور مو بپیچید.

برای تنوع بیشتر هم می‌توانید از انواع بافت‌ مو هم کمک بگیرید. برای دوچندان کردن زیبایی و جذابیت این مدل شینیون استفاده از گل ها و ریسه های مروارید هم می تواند، کمک کننده باشد. این مدل شینیون برای دخترها و خانم های جوان می تواند انتخاب خاصی باشد. البته هر سن و سلیقه ای داشته باشید، می توانید با پیاده کردن این مدل شینیون سنتان را کمتر از آنچه که هست، نشان دهید.

مدل شینیون خرگوشی موی کوتاه

6. شینیون ساده موی کوتاه

چند سالی است که شینیون های شلوغ و پیچیده جای خود را به شینیون های ساده داده اند. به طوری که بسیاری از خانم ها ترجیح می دهند که شینیون ساده را برای مجالس عروسی و نامزدی خود انتخاب کنند. این مدل شینیون ها که به سبک اروپایی هم معروف هستند، برای موی کوتاه هم مناسب است.

اولین قدم برای پیاده کردن این مدل شینیون موی کوتاه صاف کردن مو هاست. پس از آن باید موهای یک قسمت را کامل به سمت دیگری بکشید و آن را با یک سنجاق به صورت عمودی فیکس کنید. اکنون باید بقیه موهایتان را به خوبی پوش بدهید تا در قسمت ریشه حجم داشته باشد. وقتی که موهایتان را خوب پوش دادید و به حجم مطلوبی رساندید، به طرف مقابل ببرید و در جایی که سنجاق عمودی زده شده، مو را تا کنید و همان جا فیکس کنید. برای این مدل شینیون موی کوتاه ساده و شیک می توانید از تاج های ظریف گل هم استفاده نمایید. اگر برای مهمانی ها و مجالس وقت کافی برای رفتن به آرایشگاه را ندارید می توانید موهای خود را به همین سادگی شینیون کنید.

6. شینیون ساده موی کوتاه

7. تلفیق شینیون و بافت مو

امروزه در بیشتر مدل های شینیون از مدل بافت مو های متنوع و مختلف استفاده می شود. اگر شما نیز مانند بسیاری از افراد تصور می کنید که موهای کوتاه را نمی توان بافت و فقط بافت برای موهای بلند مناسب می باشد، سخت در اشتباهید. حتی اگر موهای کوتاهی هم داشته باشید، می توانید، به کمک انواع بافت، موهایتان را به زیباترین شکل ممکن شینیون کنید. بافت ها مدل های متنوعی دارند که از میان آن ها بافت مو تیغ ماهی و بافت مو آفریقایی و بافت مو فرانسوی جزو مدل بافت موهای پرطرفدار و محبوب در بین خانم ها هستند. شما می توانید، برای شینیون موهای کوتاه خود در یک مجلس یا میهمانی از بافت مو در همه قسمت های سر و یا قسمتی از سر استفاده کنید.

البته توجه داشته باشید که مدل بافت مو را بهتر است، با توجه به فرم صورت خود انتخاب کنید. به طور مثال اگر صورتتان ظریف و لاغر است، بافت موهایی که به عقب کشیده می شوند، برایتان مناسب نیست، یا اگر صورت شما چاق و توپر است بهتر است از بافت موهایی استفاده کنید که در اطراف صورت می ریزند تا چهره شما لاغر و ظریف تر به نظر برسد. در ادامه مطلب نمونه هایی از مدل های شینیون موی کوتاه با بافت را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد تا بسته به سلیقه تان آرایش موی زیبایی انتخاب کنید.

7. تلفیق شینیون و بافت مو

8. شینیون موها به کمک پروتز

یکی دیگر از مدل هایی که برای شینیون موهای کوتاه می توانید، از آن استفاده کنید. شینیون جلو مو یا پشت آن به کمک پروتز است. پروتز ابزاری است که نقش موثری در حجیم نشان دادن موها در شینیون موی کوتاه و همین طور افراد با موهای کم پشت دارد.

برای این مدل شینیون ابتدا باید موهایتان را سشوار زده یا اتو بکشید و سپس آنها را به صورت افقی به دو قسمت تقسیم کنید. سپس پروتز را بردارید و با گیره آن را روی پایین ترین قسمت سر فیکس کنید. پس از آن با کمک موهای قسمت پایین روی پروتز را پوشش دهید. قسمت بالایی موها را هم بسته به سلیقه تان می توانید به هر شکل بیارایید. شینیون خطی که یکی از مورد علاقه ترین سبک های شینیون است و امروزه انتخاب بیشتر خانم ها برای شرکت در مراسم های مهمانی و عروسی می‌باشد، می تواند در آراستن قسمت بالایی موهایتان کمک کننده باشد.

بنابراین اگر موهای کوتاهی دارید و به‌ زودی جشن عروسی هم در پیش دارید، اصلا نگران نباشید. فقط کافی است، با انتخاب یک پروتز مو، یک شینیون شیک و لاکچری برای عروسی را انتخاب کنید.


8. شینیون موها به کمک پروتز

9. ساده ترین روش شینیون موها

آخرین مدلی که برای شینیون موی کوتاه قصد داریم در این مطلب به معرفی آن بپردازیم، یکی از ساده ترین مدل هاست. اگر به میهمانی یا مجلسی دعوت شده اید و فرصت کافی برای رفتن به آرایشگاه ندارید، خیلی راحت می توانید، دخودتان به تنهایی و در منزل موهایتان را به این شکل شینیون کنید.

به این منظور پس از آن که موهایتان را سشوار کشیدید و هیچ وزی روی آن مشاهده نکردید، از سمت راست شروع کنید، یک قسمت کوچک حدود 3 تا 4 سانتی‌متر از موها جدا کرده و بپیچانید. همین کار را برای سمت مقابل هم انجام دهید. اگر با بافت مو آشنایی دارید، می تواند، به جای پیچاندن هر قسمت را به صورت بافت ساده سه تایی ببافید و انتهای آن را با کش ببندید. دو رشته موی بافته شده را به پشت سرتان بکشید و آن‌ها را به صورت متقاطع کنار هم قرار دهید و با گیره فیکس کنید. این کار را هم می توانید برای یک دسته موهایتان انجام دهید و هم می توانید، تا پایان انجام دهید.

اگر برای ثابت کردن بخش های های بافته شده مو د وسط سر دچار مشکل شدید، بهتر است از فرد دیگری هم کمک بخواهید تا شینیون تمیزتر و شیک تری داشته باشید. در آخر نیز به کمک اسپری تثبیت کننده شینیون موی کوتاه خود را تا پایان میهمانی ثابت نگه دارید.

8. شینیون مو به کمک پروتز

9. ساده ترین روش برای آرایش موها

نکات مهم برای شینیون موهای کوتاه

در بخش پایانی این مطلب به چند نمونه از مهم ترین نکاتی که در شینیون موی کوتاه خود باید رعایت کنید، گفته خواهد شد.

یکی از مهم ترین اصل هایی که باید در شینیون موی کوتاه با موهای مصنوعی رعایت شود این است که اطرافیان متوجه نشوند که شما از موهای مصنوعی استفاده کرده اید.

موی اضافه ای که برای شینیون موی کوتاه خود استفاده می کنید، بهتر است، همرنگ موهای خودتان باشد تا طبیعی جلوه کند.

اگر می خواهید، موی کوتاه خود را حالت دهید، حتما باید دسته‌های مو را به نوبت، کمی به ژل آغشته کنید و سپس از بابلیس استفاده کنید. این امر سبب حفظ طولانی مدت شینیون موی شما خواهد شد.

پیدا نبودن سنجاق از مهمترین نکات در مورد انجام شینیون می باشد. برخی از افراد تصور می کنند اگر تعداد سنجاق ها در شینیون زیاد باشد شینیون را محکم نگه می داد. باید با حداقل استفاده از سنجاق، شینیونی زیبا و حرفه ای داشته باشیم.

برای افزایش تاثیر تافت و اسپری حالت دهنده، پس از یکبار استفاده، 2 تا 3 دقیقه صبر کنید و یک بار دیگر نیز آن را روی موی خود اسپری نمایید.

برای آراستگی بیشتر شینیون مو کوتاه خود، سعی کنید از گیره و کش‌موهای هم رنگ موی خودتان استفاده نمایید.

کلام آخر

در این بخش از مجله آرایش و زیبایی میس و مستر جدیدترین مدل‌های شینیون موهای کوتاه را برایتان تهیه کرده‌ایم. لذا امیدواریم با ایده گرفتن از این مدل ها بتوانید، موهای خود را به زیباترین شکل ممکن شینیون کنید و در یک مجلس یا میهمانی نگاه همگان را به سمت خود بکشانید. در پایان تقاضامندیم، چنانچه هر گونه سوال یا ابهامی پیرامون هر کدام از مدل های شینیون موهای کوتاه در ذهن دارید، از طریق بخش ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید، تا ما بتوانیم پاسخگوی آن باشیم.