داشتن چشم‌های افتاده یکی از ویژگی‌های رایج صورت است که در آن پوست زیر ابرو، بخشی از پلک را می‌پوشاند و می‌تواند آرایش چشم را به یک چالش تبدیل کند. در اینجا همه نکاتی که باید در مورد خط چشم برای پلک افتاده بدانید آورده شده است.

پلک افتاده چیست؟

پلک افتاده یک ویژگی طبیعی صورت است که در آن پوست زیر ابرو – در اطراف استخوان ابرو – به سمت پایین جمع می‌شود تا بخشی از پلک را بپوشاند و باعث می‌شود چشم‌ها کوچک‌تر از آنچه هستند به نظر برسند. از آنجایی که پوست زیر ابرو قسمتی از پلک‌ها را می‌پوشاند، حتی آرایش چشم ساده (به خصوص خط چشم) روی پلک افتاده می‌تواند مشکل باشد تا در خطوط و چین ناپدید یا لکه نشود. با این حال، چندین روش وجود دارد که می‌توانید هنگام استفاده از خط چشم برای پلک افتاده به کار ببرید تا از نتیجه خوب آن اطمینان حاصل کنید.

برای برخی افراد، پلک‌های افتاده یک فرم چشم معمولی هستند که از ابتدا وجود داشته‌اند؛ اما می‌توانند به طور طبیعی به دلیل افزایش سن نیز ایجاد شوند. از سوی دیگر، افتادگی چشم زمانی اتفاق می‌افتد که پلک بالایی آویزان شده و توانایی فرد را برای باز کردن کامل چشم‌های خود از بین می‌برد.

پلک افتاده چیست؟

مراحل کشیدن خط چشم برای پلک افتاده ها

آموزش خط چشم برای پلک افتاده بسیار ساده است. چه یک میکاپ آرتیست باشید یا یک تازه کار در امور آرایش، این دستورالعمل‌های گام به گام و نکات آرایشی را دنبال کنید تا یک خط چشم برای پلک افتاده را بی عیب و نقص بکشید.

۱. ابتدا سایه چشم بزنید. با چشمان بسته به جلو نگاه کنید، روی پلک‌های خود سایه چشم بزنید. چشمان خود را باز کنید و قسمت قابل مشاهده سایه را روی پلک خود تا استخوان ابرو فید کنید. ترکیب کردن سایه چشم بر روی قسمت قابل مشاهده پلک باعث از بین بردن ظاهر چین و چروک چشم می‌شود.

۲. از خط چشم مناسب استفاده کنید. هنگام کشیدن خط چشم برای پلک افتاده، همیشه از یک خط چشم بسیار دقیق (مانند خط چشم کرمی، خط چشم مایع یا خط چشم ژله‌ای) همراه با یک برس بسیار تیز و نازک استفاده کنید. این محصولات را می‌توانید از داروخانه‌ها، فروشگاه‌های لوازم آرایشی یا آنلاین خریداری کنید. از مصرف مدادهای خط چشم با سطح مومی که در حین استفاده، پوست را می‌کشند و خطوطی را که ممکن است شلخته و نامشخص به نظر برسند ایجاد می‌کنند، خودداری کنید.

۳. حالا خط چشم بزنید. برای ایجاد یک خط چشم برای پلک افتاده بهتر است نوع دنباله‌دار را انتخاب کنید. یک خط نازک از خط چشم مایع را با چشمان باز به پلک بالایی خود بزنید و از گوشه داخلی شروع کنید. از خط چشم بسیار نازک خود برای ایجاد نازک‌ترین خط ممکن، درست در بالای خط مژه استفاده کنید. این کار اطمینان حاصل می‌کند که سایه شما قابل مشاهده خواهد بود. در هنگام استفاده از خط چشم، ملایم باشید زیرا فشار دادن و کشیدن آن باعث ایجاد خط ضخیمی می‌شود که بقیه آرایش چشم شما را می‌پوشاند. اگر از خط چشم مایع استفاده می‌کنید، قبل از حرکت، اجازه دهید خط چشم‌تان یک لحظه خشک شود.

مراحل کشیدن خط چشم برای پلک افتاده ها

۴. چشمان خود را باز نگه دارید. استفاده از خط چشم دنباله‌دار روی چشم‌های بسته به این معنی است که قسمت‌های مهم آرایش با باز کردن آن‌ها ناپدید می‌شوند. برای جلوگیری از این اثر، هنگام کشیدن بال در گوشه بیرونی چشم، چشمان خود را باز نگه دارید.

۵. دنباله را بکشید. دنباله خط چشم برای پلک افتاده خود را از وسط پلک (در بالای چین چشم) شروع و آن را به گوشه بیرونی چشم خود متصل کنید تا از گم شدن کار در خطوط و افتادگی جلوگیری شود. وقتی چشمان‌تان را می‌بندید ممکن است خط کمی از هم‌گسیخته به نظر برسد، که اشکالی ندارد. هدف اصلی این است که وقتی چشمان شما باز است، دنباله صاف به نظر برسد.

۶. لبه‌ها را تمیز کنید. یک گوش پاک کن پنبه‌ای را با پاک کننده آرایش آغشته کنید و آن را در امتداد لبه‌های دنباله خط چشم خود بکشید تا خطوط تیز شود. مقدار کمی کانسیلر مات زیر چشم اضافه کنید تا لکه‌های ایجاد شده پاک شوند.

۷. برای به پایان رساندن کار کشیدن خط چشم برای پلک افتاده باید به مژه بالایی خود ریمل بزنید. افزودن ریمل به مژه‌های بالایی و پایینی باعث عمق بیشتر می‌شود و این یک راه عالی برای تکمیل ظاهر میکاپ است .

خط-چشم-برای-پلک-افتاده-ها-min

بهترین مدل خط چشم برای پلک افتاده این است که آن را نازک و دنباله‌دار بکشید. برای این کار ابتدا چشم را زیرسازی کرده و از سایه روشن استفاده کنید. برای خط چشم بهتر است از انواع کرمی یا ژله‌ای استفاده شود.

اگر به دنبال یک خط چشم باکیفیت و به‌صرفه هستید، خط چشم ماژیکی شون را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این محصول حاوی روغن بادام است که باعث تقویت و درخشندگی بیشتر پوست پلک شما می‌شود. همچنین رنگدانه‌های فوق‌العاده مشکی و بادوام دارد که ماندگاری میکاپ چشم شما را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

اپلیکاتور نمدی خط چشم شون به افراد مبتدی این امکان را می‌دهد که به راحتی مدل خط چشم دلخواه خود را بکشند. حتی انواع خط چشم‌های دنباله‌دار و گربه‌ای حرفه‌ای نیز با نوک نمدی این محصول به راحتی و در کمترین زمان ممکن کشیده می‌شوند. این خط چشم برای پلک افتاده نیز بهترین گزینه است.

نکات خط چشم برای پلک افتاده و پف دار

اگر فکر می‌کنید کشیدن خط چشم برای پلکهای افتاده تقریبا غیرممکن به نظر می‌رسد، در ادامه نکاتی را ارائه خواهیم داد که این کار را آسان‌تر می‌کنند.

1. از خط چشم کرمی و یک برس خط چشم دقیق استفاده کنید

به کار گرفتن از ابزارها و محصولات مناسب، فرآیند کشیدن خط چشم برای پلک افتاده را بسیار آسان‌تر می‌کند. توصیه می‌شود از یک خط چشم مشکی کرمی و یک برس خط چشم نازک استفاده کنید تا بتوانید میزان محصول و شکل خط چشم خود را کنترل کنید.

2. هنگام کشیدن خط چشم مستقیم به جلو نگاه کنید

بزرگ‌ترین نکته این است که مطمئن شوید با چشمان باز خط چشم بزنید و مستقیماً به آینه روبروی خود نگاه کنید. انجام این کار به شما کمک می‌کند تا ببینید که چین و چروک‌ها کجا هستند و از گم شدن یا لک شدن خط چشمتان جلوگیری می‌کند. وقتی دنباله‌ها را ترسیم کردید، می‌توانید چشم خود را ببندید و خط چشم خود را تمام کنید.

نکات خط چشم برای پلک افتاده و پف دار

3. برای ایجاد دنباله از مقدار کمی خط چشم استفاده کنید

یک متخصص آرایش می‌گوید کاری که برای ایجاد خط چشم دنباله‌دار انجام می‌دهد، استفاده از مقدار کمی محصول در گوشه بیرونی چشم است. به جای مصرف حجم زیادی از مواد در کشیدن خط چشم برای پلک افتاده، او یک مقدار کوچک از محصول را اعمال می‌کند و سپس با استفاده از یک برس خط چشم زاویه‌دار دقیق، دنباله را شکل می‌دهد.

پس افزودن دنباله خط چشم در گوشه بیرونی چشم به برجسته‌تر و بیدارتر نشان دادن آن‌ها کمک می‌کند. همچنین توصیه می‌شود که خط چشم کشیدن برای پلک افتاده را نازک و بلند انجام دهید. با دادن مقداری طول به آن اجازه می‌دهد تا مدل خط چشم برای پلک افتاده بهتر دیده شود و همچنان طبیعی به نظر برسد.

4. یک خط چشم گرافیکی یا دراماتیک ایجاد کنید

اگر مدل خط چشم دنباله‌دار برای پلک‌های افتاده شما کاملا جواب‌گو نیست، می‌توانید خط چشم گرافیکی را امتحان کنید. به این ترتیب که خط چشم دنباله‌دار خود را امتداد دهید و شکل یک مثلث در ادامه آن ایجاد کنید.

با این کار، وقتی ابروها را بالا می‌برید و پلک‌ها صاف می‌شوند، یک مثلث جدا شده در گوشه بیرونی چشم ظاهر می‌شود. این ظاهر گاهی‌اوقات به عنوان “بال خفاش” شناخته می‌شود و برای کسانی که چشم‌های افتاده دارند، خط چشم‌های گرافیکی گزینه عالی است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مثلث‌ها را طوری تعریف کنید که طرح جالبی به نظر برسد.

5. زاویه دنباله خط چشم خود را بلند کنید تا چشم ها کشیده‌تر به نظر برسند

پنهان کردن پلک‌های افتاده برای بلندتر نشان دادن آن‌ها به زاویه خط چشم شما بستگی دارد. اگر می‌خواهید ظاهری برجسته داشته باشید، خط چشم دنباله‌دار خود را به سمت دم ابروی خود بر خلاف خط چشم مستقیم ادامه دهید. اگر می‌خواهید این کار را تکنیکی انجام دهید، توصیه می‌شود که زاویه ۴۵ درجه را هدف بگیرید.

سارا تانو، هنرمند آرایش و مدیر هنری جهانی  Haus Labs Makeup by Lady Gaga، می‌گوید کشیدن خط چشم برای پلک افتاده به بلند و کشیده شدن چشم نیز کمک می‌کند. او می‌گوید: «می‌توانید با استفاده از خط چشم و برس یا هر سایه چشمی به این هدف برسید. توصیه می‌کنم وقتی ابروهایتان را طراحی می‌کنید، تا جایی که می‌توانید به سمت بیرون بروید تا چشم‌ها کشیده به نظر برسند.»

خط چشم برای پلک افتاده و پف دار

6. ابزار تمیز کردن را در دسترس داشته باشید

آخرین نکته کشیدن خط چشم برای پلک افتاده این است که کمی پنبه یا گوش پاک کن و میسلار واتر یا پاک‌کننده آرایش مورد علاقه‌تان را برای پاک کردن آرایش چشم کنار خود داشته باشید. به این ترتیب، می‌توانید هر اشتباهی را سریعا برطرف و خطوط چشم خود را مانند یک چاقو یکدست و تیز کنید. با این حال، وقتی نوبت به استفاده از خط چشم می‌رسد، به یاد داشته باشید که تمرین و تکرار راه به دست آوردن بهترین نتیجه است.

سایه چشم برای پلک افتاده

آرایش کارهای شگفت‌انگیز زیادی انجام می‌دهد. نوجوانان و زنان جوان اغلب از آن برای بالغ‌تر به نظر رسیدن استفاده می‌کنند، در حالی که زنان مسن‌تر معمولاً می‌خواهند جوان‌تر به نظر برسند. اگر پلک‌های شما به دلیل وراثت یا سن افتادگی دارد، می‌توانید از چند ترفند آرایشی برای استتار آن‌ها استفاده کنید که تکنیک‌های خط چشم برای پلک افتاده یکی از آن‌ها است. دیگری استفاده از سایه چشم برای پلک افتاده است که در ادامه به آموزش آن می‌پردازیم.

ترفندهای آرایشی بسیاری برای استتار افتادگی پلک وجود دارد که یکی از آن‌ها استفاده صحیح از سایه چشم است. برای این کار ابتدا کل پلک بالا را سایه روشن بزنید. سایه روشن باعث افزایش درخشندگی چشم ها و بازتر شدن آن‌ها می‌شود. سپس گوشه‌های انتهایی چشم‌ها را کانتور کنید تا رو به بالا نشان داده شوند.

آموزش مرحله به مرحله سایه چشم برای پلکهای افتاده

علاوه بر به حداقل رساندن ظاهر افتادگی پلک، استفاده از آرایش چشم مناسب می‌تواند به زنان کمک کند تا ظاهری آرام‌تر و جوان‌تر داشته باشند.

آماده‌سازی چشم‌ها برای سایه زدن

قبل از هر گونه آرایش و کشیدن خط چشم برای پلک افتاده، می‌توانید محصولاتی را امتحان کنید که به کاهش افتادگی کمک می‌کنند. یک کرم دور چشم خوب را می‌توان صبح و شب زیر آرایش استفاده کرد تا چشم‌ها را احیا و ناحیه اطراف آن را مرطوب کند. سپس پرایمر چشمی بزنید تا سیاهی و پف چشم را پنهان ‌کند. این محصولات را سخاوتمندانه روی پوست بمالید و قبل از شروع مرحله اول میکاپ، اجازه دهید تا کاملا جذب شوند.

سایه چشم برای پلکهای افتاده

آرایش چشم با پلک افتاده گام به گام

این مراحل را دنبال کنید تا افتادگی پلک‌ها را برای موقعیت‌های معمولی یا رسمی کم کنید.

۱. ابتدا یک سایه چشم پایه با تناژ روشن بزنید. از یک برس سایه چشم صاف استفاده کنید تا پوشش متوسطی در سراسر پلک، روی چین و درست زیر استخوان ابرو ایجاد کند. سایه چشم روشن باعث می‌شود دور چشم بیشتر دیده شود و آن را به جلو می آورد. هدف ایجاد درخشندگی است، بنابراین از رنگ‌هایی استفاده کنید که به خوبی با رنگ پوست شما هماهنگ هستند. خانم‌هایی که پوست روشن دارند ممکن است از سایه‌های مرواریدی یا سفید استفاده کنند، در حالی که خانم‌هایی با رنگ پوست متوسط ​​یا تیره ممکن است سایه‌های هلویی، قهوه‌ای روشن یا طلایی را برای برجسته‌کردن چشم‌هایشان به کار ببرند.

۲. هنگامی‌که یک سایه پایه اعمال می‌شود، همه چیز در مورد کانتورینگ دقیق است. فقط چین و خطوط را با مقدار کمی از یک رنگ تیره‌تر با استفاده از یک برس اپلیکاتور کرکی کوچک کانتور کنید. گوشه بیرونی این خط کانتور را با زاویه‌ای متضاد با پلک‌های افتاده خود کمی به سمت بالا بکشید تا آن‌ها را بلند کنید.

۳. هنگامی‌که سایه چشم شما درست در جای خود قرار گرفت، می‌توانید روی هایلایتر خود کار کنید. یک هایلایتر را درست زیر استخوان ابرو با استفاده از برس هایلایتر صاف و زاویه‌دار بزنید که چشم را به سمت بالا می‌کشد و از افتادگی پلک جلوگیری می‌کند. پس از آن، برای نتیجه بهتر، هایلایتر را روی استخوان بالایی گونه‌های خود نیز بمالید.

۴. سپس، وقت آن است که خط چشم برای پلک افتاده بکشید. مکمل خط چشم ضخیم و خشن، آن پلک‌های افتاده نیست، بنابراین خط چشم را به صورت نازک در خط مژه بالایی خود به رنگی روشن بزنید که چشمان شما را باز کند. از خط چشم آبی خودداری کنید، زیرا احتمالاً تأثیر معکوس دارد. به جای مشکی، رنگ‌های بنفش تیره، یاقوت کبود یا سبز جنگلی را انتخاب کنید. برخی از خط چشم‌ها حاوی رفله‌هایی از سایه‌های فلزی هستند و به برجسته کردن رنگ چشم شما کمک می‌کنند، که همچنین می‌تواند افتادگی پلک را کمتر کند.

۵. هنگامی‌که سایه چشم و خط چشم شما در جای خود قرار گرفت، وقت آن است که ریمل بزنید. اگر قصد دارید مژه‌های خود را بلندتر و حجیم‌تر کنید، این کار باعث می‌شود مژه‌های شما برجسته‌تر شوند و توجه به افتادگی پلک‌ها کاهش یابد. قبل از ریمل زدن از فر مژه استفاده کنید. این ترفند آسان واقعا دور چشم را باز می‌کند. در مرحله بعد، دو تا سه لایه ریمل بزنید و به گوشه‌های بیرونی پلک دقت کنید که تا جایی که می‌توانند کشیده شوند.

۶. مرحله آخر میکاپ و خط چشم برای پلک افتاده این است که روی ابروها کار کنید. اگر آن‌ها را پررنگ و مشخص کنید، تمرکز را از پلک‌های افتاده خارج و روی ابروهای شما جلب می‌کند. از یک مداد یا ژل ابرو در سایه‌ای که با رنگ موهای شما همخوانی دارد استفاده کنید تا ظاهری نرم و واقعی داشته باشید. از طرف دیگر، می‌توانید از سایه‌هایی استفاده کنید که کمی تیره‌تر از رنگ موی طبیعی‌تان باشد تا استایلی جدی داشته باشید.

آرایش گام به گام

خط چشم دائم برای پلک افتاده

خط چشم دائم یک روش زیبایی برای پلک‌ها است که ظاهر استفاده از خط چشم معمولی را بازسازی می‌کند. این کار با استفاده از رنگدانه‌هایی با منشاء طبیعی در لایه‌های سطحی پوست با یک دستگاه الکتریکی انجام می‌شود.

رنگدانه‌ها به تدریج شکسته و توسط بدن جذب می‌شوند، بنابراین اگرچه به آن دائمی می‌گویند، تاتو خط چشم در واقع به مرور زمان محو می‌شود. طول عمر آن می‌تواند از ۱ تا ۵ سال باشد که میانگین آن ۳ سال است. به طور کلی، تاتو خط چشم برای پلک افتاده خانم‌های مسن به دلیل کندتر شدن تقسیم سلول‌های پوستی، بیشتر از حد متوسط ​​دوام می‌آورد.

اول از همه، بزرگ‌ترین مزیت خط چشم و آرایش دائمی این است که استفاده از آن آسان است و سال‌ها دوام می‌آورد. این برای خانم‌هایی که وقت ندارند هر روز صبح را برای آماده شدن سپری کنند، عالی است.

برای خانم‌های میانسال، فرآیند کشیدن خط چشم می‌تواند بسیار دشوار باشد، زیرا مشکلات رایج کاهش بینایی و لرزش دست‌ها، استفاده دقیق را تقریبا غیرممکن می‌کند و ممکن است زمان زیادی طول بکشد. بنابراین انجام تاتو خط چشم باعث صرفه‌جویی در وقت و انرژی می‌شود.

یک سبک ظریف از تاتو خط چشم، می‌تواند زیبایی را به خط مژه که ممکن است طی گذشت زمان از دست داده باشد، بازگرداند.

یک خط چشم سایه‌دار می‌تواند خطوط ریز در امتداد پلک‌ها را با موفقیت استتار کند.

یک دنباله کوتاه و زاویه‌دار به جای خط چشم منحنی می‌تواند با باز کردن چشم و کشیدن آن به سمت بالا، پلک‌های افتاده را کمتر برجسته کند.

خانم‌هایی که پلک افتاده دارند و از طرفی هم زمان کافی برای آرایش روزانه و کشیدن خط چشم برای پلک افتاده ندارند، می‌توانند از روش تاتو خط چشم دائم استفاده کنند.

چشمهای هودد

بهترین مدل خط چشم دائمی برای پیری و افتادگی چشم چیست؟

خط چشم دائمی می‌تواند هر نوع خط چشمی را بازسازی کند، از مدل کلاسیک گرفته تا خط چشم گربه‌ای. اما زمانی که ظاهری را برای یک تاتوی دائمی انتخاب می‌کنید، باید به خاطر داشته باشید که سال‌ها از آن استفاده خواهید کرد، بنابراین باید آن را هوشمندانه انتخاب کنید. البته این خیلی به سن بستگی ندارد، بلکه به حالت و بافت پوست نیز مربوط است.

دنباله برجسته چیزی است که در تاتوی خط چشم برای پلک افتاده افراد مسن باید از آن اجتناب کرد، زیرا پوست شل می‌تواند خطوط را به سمت پایین بکشد و ظاهری افتاده به چشم بدهد که شما را بیشتر پیر می‌کند. یک خط واضح نیز ایده خوبی نیست، زیرا خطوط ظریف آن را تار و نامرتب نشان می‌دهند.

بهترین رنگ خط چشم دائمی برای افراد مسن چیست؟

به طور کلی محبوب‌ترین سایه خط چشم مشکی است، اما بهتر است با افزایش سن، به سمت رنگ‌های ملایم‌تر بروید.

از نظر رنگ، بهترین خط چشم برای پلک افتاده خانم‌های مسن، قهوه‌ای گرم یا مایل به تیره‌تر است. معمولاً مشکی تیره برای خط چشم توصیه نمی‌شود، زیرا خیلی ماندگار نیست و وقتی شروع به محو شدن می‌کند اغلب مایل به آبی می‌شود. رنگ‌های قهوه‌ای تیره روی پوست افراد مسن بهتر به نظر می‌رسند زیرا به خوبی با پوست ترکیب می‌شوند.

بنفش با آلویی نیز انتخاب رایجی است که برای چشمان سبز عالی به نظر می‌رسد. مهم است که بدانید پوست مسن‌تر رنگدانه‌ها را به خوبی حفظ می‌کند و سایه‌های تیره حتی پس از محو شدن بسیار شدید به نظر می‌رسند.

بنابراین تاتو آرتیست شما ممکن است در اولین جلسه تاتو خط چشم برای پلک افتاده، سایه‌ای نه چندان تیره را پیشنهاد کند. البته اگر بخواهید همیشه می‌توانید آن را کمی تیره‌تر کنید.

یک گزینه بسیار بهتر از خط چشم، خط چشم سایه دار دائمی است. این تکنیک بهترین سبک تاتو خط چشم برای خانم‌های مسن است که خواهان تغییر چشمگیرتری هستند. این سبک که توسط برخی از هنرمندان سایه چشم دائمی نیز نامیده می‌شود، برای افراد مسن عالی است؛ زیرا چین و چروک‌ها و خطوط ریز را استتار می‌کند. لبه تیز برای چشم‌های افتاده توصیه نمی‌شود؛ زیرا عدم خاصیت ارتجاعی شکل آن را خراب می‌کند و چین‌های ریز خطوط آن را محو می‌کند و نامرتب به نظر می‌رسد.

سخن آخر

بسیاری از افراد بنا به دلایلی همچون ژنتیک یا افزایش سن، افتادگی پلک را تجربه می‌کنند. در این شرایط، انجام آرایش چشم کمی دشوار می‌شود. چون یک اشتباه ساده ممکن است چشم‌ها را افتاده‌تر و ظاهر را پیرتر نشان دهد. در این مطلب نکاتی در مورد کشیدن خط چشم برای پلک افتاده ارائه کرده‌ایم. همچنین، آموزش سایه چشم برای پلک افتاده و اطلاعاتی از تاتو خط چشم دائم نیز در اختیار شما قرار دادیم که امیدواریم مورد توجه‌تان قرار گرفته باشند.

سوالات متداول

در ادامه قصد داریم به رایج‌ترین سوالات درباره کشیدن خط چشم برای پلک افتاده پاسخ دهیم.


چگونه پلک افتاده را آرایش کنیم؟

مدل کشیدن خط چشم برای پلک افتاده باید نازک و دنباله دار باشد. خط چشم ضخیم باعث افتاده‌تر به نظر رسیدن پلک‌ها می‌شود. همچنین بهتر است از انواع سایه‌های روشن در میکاپ چشم استفاده شود.

بهترین مدل ابرو برای چشم های پف دار کدام است؟

برای این که پلک‌ها افتاده‌تر از معمول به نظر نرسند، بهتر است دنباله ابروها کمی به سمت بیرون باشند. همچنین توصیه می‌شود در طراحی ابروها از رنگ متناسب با پوست و موها استفاده شود تا جلوه طبیعی‌تر و چشم‌نوازتری داشته باشد.

بهترین آرایش چشم پف دار و پلک افتاده کدام است؟

بهترین آرایش چشم پف دار این است که ابتدا از یک سایه روشن برای ایجاد پایه میکاپ استفاده کنید. سپس از یک سایه با تناژ روشن تا متوسط در قسمت مرکزی پلک استفاده کرده و گوشه‌های داخلی را هایلایتر بزنید. در مرحله بعد خط چشم برای پلک افتاده را به صورت نازک و دنباله‌دار اعمال کنید. برای این‌که پف پلک کمتر مشخص باشد، تا حد امکان ریمل بزنید.

منابع

instyle

masterclass

makeup.lovetoknow

pmuhub