Table of Contents

داشتن موهایی زیبا،‌ درخشان و سالم آرزوی همه انسان‌هاست. کیست که نخواهد زیبایی خود را با موهای فوق‌العاده تکمیل کند و در همه‌جا بدرخشد. اما متأسفانه رسیدن به این آرزو چندان ساده نیست. چراکه عوامل بسیاری به جنگ شما و موهایتان می‌آیند و آرام‌آرام بدون آنکه متوجه شوید به آن‌ها آسیب می‌زنند. شما زمانی به خودتان می‌آیید که موهایتان پس از گذشت مدت زیادی رشد آن‌چنانی نکرده‌اند و دیگر سالم و زیبا نیستند. پس بهتر است در چنین موقعی و یا حتی پیش از آن، از موادی مانند تخم مرغ برای مو استفاده کنید.

اگر موهای شما شکننده شده‌اند و دائماً می‌ریزند، زیبایی شما را تحت‌تأثیر قرار می‌دهند. پس، ممکن است برای درمان آن‌ها به شامپوهای گران‌قیمت، ماسک مو، نرم‌کننده، سرم مو و حتی دیگر درمان‌های منحصربه‌فرد فکر یا برخی از آن‌ها را استفاده کرده باشید. اما به نظر نمی‌رسد که نتیجه به‌دست‌آمده با هزینه آن هم‌خوانی داشته باشد. اما ما راهی بسیار کم‌هزینه و با تأثیر فراوانی را به شما معرفی می‌کنیم. موهای شما برای درمان تنها به یک تخم‌مرغ نیاز دارند! بله تخم‌مرغ می‌تواند موهای زیبا، قوی و براق را به شما هدیه دهد.

تخم‌ مرغ چه فوایدی برای مو دارد؟

تخم مرغ برای مو بسیار مفید است. تخم‌مرغ ماده‌ای طبیعی است که در مقایسه با محصولات شیمایی، هیچ‌گونه عوارضی را برای شما به دنبال نخواهد داشت. علاوه بر این،‌ این ماده در دسترس همگان قرار دارد و شما در هر زمانی و در هرجایی می‌توانید به‌سرعت آن را تهیه و استفاده کنید.

همچنین، در مقایسه با محصولاتی که برای مو تولید می‌شوند،‌ تخم‌مرغ قیمت چندانی ندارد. مهم‌تر از همه، تخم‌مرغ برای مو بسیار مفید است. تخم‌مرغ می‌تواند جایگزینی طبیعی برای سایر محصولات باشد، از ریزش مو جلوگیری و رشد مو را افزایش دهد.

مزایای شگفت‌انگیز تخم مرغ برای مو

همان‌طور که پیش‌ازاین نیز بیان کردیم، تخم‌مرغ را می‌توان به‌آسانی و با قیمت بسیار کمی تهیه کرد. اما همین ماده می‌تواند شما را از سایر محصولات مراقبت از مو بی‌نیاز کند. تأثیرات فوق‌العاده تخم‌مرغ بر روی مو هرکسی را مشتاق و حتی وادار به استفاده از آن می‌کند. در ادامه ما به بیان این تأثیرات چشمگیر پرداخته‌ایم. آن‌ها را مطالعه کنید تا شما نیز به فواید این ماده بی‌همتا پی ببرید.

تخم مرغ برای مو

تخم‌ مرغ سبب افزایش رشد مو می‌شود

تخم‌مرغ سرشار از پروتئین‌های فراوان و مختلف است. تخم مرغ برای موهای کم پشت معجزه می‌کند. این پروتئین‌ها مو را تغذیه کرده و سبب رشد آن می‌شوند. مضاف بر این، این رشد با رشدی که پیش‌ازاین موهای شما داشته است کمی متفاوت است. این بار موهای قبلی شما رشدی سالم را تجربه کرده و همچنین موهای جدید و سالمی در میان موهای شما رشد خود را آغاز می‌کنند.

تخم‌ مرغ میزان ریزش مو را کاهش می‌دهد

اگر از ریزش مو رنج می‌برید،‌ استفاده از محصولات بی‌تأثیر را کنار بگذارید و این بار از فواید تخم مرغ برای مو بهره‌مند شوید. تخم‌مرغ غنی شده با پروتئین موجب تقویت فولیکول مو می‌شود. این ماده پوست سر را تحریک و ریشه مو را تقویت می‌کند. زمانی که مو و ریشه آن‌ قوی باشد،‌ به طبع نمی‌ریزد.

تخم‌ مرغ خاصیت ارتجاعی مو را افزایش می‌دهد

موهای که توان تحمل فشار را ندارند به‌راحتی می‌شکند و یا دوشاخه می‌شوند. درصورتی‌که موهای شما نیز برخلاف مراقبت‌های بسیار همانند شانه نکردن موهای خیس، بازهم بسیار شکننده هستند، از تخم‌مرغ استفاده کنید. این بار هسته تخم‌مرغ یعنی زرده آن به کمک شما می‌آید و شما را از شر شکنندگی مو راحت می‌کند.

استفاده از زرده تخم مرغ برای مو خاصیت ارتجاعی آن را بهبود می‌بخشد. چراکه این قسمت از تخم‌مرغ سرشار از لوتئین است. لوتئین موها را آبرسانی می‌کند. آبرسانی مو سبب افزایش خاصیت ارتجاعی آن می‌شود. افزون بر این، آبرسانی مو،‌ ایجاد مقاومت در برابر شکستگی را در پی دارد که درنتیجه آن موهای شما کمتر دوشاخه می‌شوند.

تخم‌ مرغ موهای شما را درخشان‌تر می‌کند

شما نیز تمایل دارید موهایی درخشان همانند موهای زنانی که بر روی جلد مجلات می‌بینید، داشته باشید؟ پس، از تخم‌مرغ غافل نشوید. آغشته کردن موها به طور منظم به تخم‌مرغ، مواد مغذی موردنیاز موهای کدر و ناسالم را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. موهایی که به‌خوبی تغذیه شده باشند، درخشندگی خود را بار دیگر به دست می‌آورند. پس این فایده تخم مرغ برای مو را فراموش نکنید و موهایی درخشانی را به خود هدیه دهید.

ناگفته نماند که برخی از مواد سبب کدر شدن مو می‌شوند. از این مواد می‌توان به شامپوها اشاره کرد. شامپوها اغلب چربی طبیعی مو را از بین می‌برند که این باعث کم‌شدن درخشندگی مو می‌شود. اما بر خلاف شامپو، تخم‌مرغ روغن طبیعی مو را حفظ و به درخشان شدن آن کمک می‌کند.

 

حتما بخوانید:همه چیز درباره پی آر پی یا پلاکت درمانی پوست و مو

تخم‌ مرغ موهای شما را درخشان‌تر می‌کند

تخم‌ مرغ موها را ترمیم می‌کند

اگر مراسم عروسی شما نزدیک است و یا به هر دلیل دیگری می‌خواهید موهای آسیب‌دیده شما سریع‌تر و بهتر ترمیم شوند، از تخم مرغ برای موهای خود استفاده نمایید. ازیک‌طرف بیشتر ساختار مو را پروتئین‌ تشکیل می‌دهد. از طرف دیگر، گفتیم که تخم‌مرغ سرشار از پروتئین است.

ازاین‌رو، پروتئین موجود در تخم‌مرغ به ساخت و ترمیم موهای آسیب‌دیده کمک می‌کنند. در نتیجه موهای شما در مقایسه با قبل ضخیم‌تر شده و کمتر می‌شکنند. پس، اگر شما موهای نازک و مرده دارید، خواص این ماده جادویی، موهای شما را ترمیم خواهد کرد.

تخم‌ مرغ حالت موهای شما را بهبود می‌بخشد

موهای صاف برخی از افراد، تحت‌تأثیر مواد و شرایط مختلف حالت خود را از دست می‌دهد. همچنین، برعکس آن نیز ممکن است اتفاق بیفتد. امکان دارد موهای فرفری نیز فرم طبیعی خود را از دست بدهند و بد حالت شوند.  برای جلوگیری و یا ترمیم چنین مواردی از تخم مرغ برای مو استفاده کنید. آغشته کردن موهای صاف به تخم‌مرغ، آن‌ها را همانند روز اول صاف می‌کند و اصلاح بافت آن‌ها را در پی دارد. افزون بر این، مالیدن تخم‌مرغ می‌تواند همچون یک حالت دهنده عمل کند و موهای خشک را مرطوب نماید.

بهتر است از کدام بخش تخم‌ مرغ برای مو استفاده کنیم؟

برای اینکه بدانید کدام قسمت از تخم‌مرغ مناسب شرایط موهای شماست، ابتدا لازم است نوع مو را در نظر بگیرید. می‌بایست دقت کنید که موهای شما چه مشکلی دارند. سپس، باید تصمیم بگیریم که کدام قسمت از تخم مرغ برای موی شما مناسب است و خواص موردنظر را دارد. البته در برخی از موارد نیز بهتر است از همه تخم‌مرغ بر روی موهای خود استفاده کنید.

بهتر است از کدام بخش تخم‌ مرغ برای مو استفاده کنیم؟

خوب است بدانید که سفیده تخم‌مرغ را اغلب برای موهای چرب به کار می‌برند. توصیه می‌شود زرده تخم را نیز برای موهای خشک استفاده کنید. بااین‌وجود، به‌کاربردن تخم‌مرغ کامل این امکان را برای شما فراهم می‌کند که از خواص هر دو بخش تخم‌مرغ بهره‌مند شوید. درهرصورت،‌ این روش می‌تواند برای افرادی که موهای معمولی یا ترکیبی دارند، مفید واقع شود. به‌طور کلی، استفاده از تخم مرغ برای مو فواید بسیاری را به دنبال دارد.

سفیده تخم‌مرغ حاوی بالاترین سطح پروتئین است. افزون بر این، این قسمت سایر مواد معدنی مانند ریبوفلاوین، نیاسین، پتاسیم، منیزیم، سدیم را دارد. تمامی این مواد مغذی سبب تقویت رشد مو می‌شوند. مضاف بر این،‌ سفیده تخم‌مرغ  تولید چربی اضافی را  تنظیم کرده و روغن طبیعی آن را حفظ می‌کند.

به‌کاربردن زرده تخم مرغ برای مو نیز، همچون سفیده، مزایای فراوانی را به دنبال دارد. زرده تخم‌مرغ نه‌تنها پروتئین‌های بسیاری را در ساختار خود دارد،‌ بلکه حاوی موادی مانند اسیدفولیک و انواع ویتامین‌های B است. در نتیجه،‌ تمامی این ترکیبات مغذی،‌ زرده تخم‌مرغ را به ماده‌ای فوق‌العاده برای مو تبدیل کرده‌اند. شایان‌ذکر است که ترکیبات چرب زرده تخم‌مرغ یک نرم‌کننده عالی برای مو به شمار می‌آیند.

چگونه از تخم‌ مرغ برای مو استفاده کنیم؟

حال که با فواید تخم مرغ برای مو و ساختار هر قسمت آن آشنا شدیم، زمان آن رسیده است که بدانیم، چگونه باید از این ماده استفاده کنیم. ما به شما خواهیم آموخت که چگونه باید از این ماده  برای تقویت رشد و جلوگیری از ریزش مو استفاده کنید. راه‌های مختلفی برای استفاده از مزایای تخم‌مرغ برای زیبایی مو وجود دارد. در ادامه چندین نمونه ترکیب را باهم بررسی می‌کنیم. دستورالعمل‌های زیر شامل حداقل مواد می‌شوند، بسیار ‌ساده هستند و تأثیر بسیاری بر روی موهای شما خواهند داشت.

شما می‌توانید از یک تخم‌مرغ کامل برای دستیابی به موهایی زیبا استفاده کنید. همچنین، می‌توانید علاوه بر استفاده از تخم مرغ برای مو برخی از مواد دیگر را با آن مخلوط کنید تا یک ترکیب طبیعی برای مراقبت از مو بسازید و از خواص آن‌ها بهره‌مند شوید.

چگونه از تخم‌ مرغ برای مو استفاده کنیم؟

ماسک موی تخم‌ مرغ و روغن زیتون

قطعاً همه شما با خواص روغن زیتون برای مو آشنا هستید. ترکیب این ماده با تخم‌مرغ یک ترکیب جادویی خواهد ساخت. برای ساخت این ترکیب تنها به یک تخم‌مرغ کامل و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون نیاز داریم. ابتدا روغن زیتون و تخم‌مرغ را در ظرفی بریزید و با همزن به هم بزنید. این کار آن‌قدر تکرار کنید تا این دو ماده کاملاً با هم مخلوط شوند. در قدم بعد برای استفاده از مزایای تخم مرغ برای مو، موهای خود را به این ماده آغشته کنید.

مطمئن شوید که این ترکیب به طور یکنواخت موهای شما را می‌پوشاند. سی دقیقه صبر کرده و سپس موهای خود را آبکشی کنید. به‌خاطر داشته باشید که برای انجام این کار هرگز نباید از آب داغ استفاده کنید. در عوض آن‌ها را با آب خنک بشویید. چراکه ازبین‌بردن بوی تخم‌مرغ با آب داغ اصلاً آسان نخواهد بود. در قدم آخر، می‌توانید از یک نرم‌کننده مناسب استفاده نمایید و سپس اجازه دهید موهای شما در هوای آزاد خشک شوند. لازم به ذکر است که تخم مرغ برای مو زمانی تأثیرگذار است که از این ماده یک یا دو بار در هفته استفاده شود.

خواص ترکیب تخم‌ مرغ و روغن زیتون برای مو

قراردادن یک تخم‌مرغ کامل روی مو علاوه بر اینکه موها را حالت می‌دهد، حفظ تعادل چربی پوست سر را نیز به دنبال دارد. همچنین،‌ این ترکیب ریشه و ساقه مو را تغذیه می‌کند و به نوبه خود امکان دارد بافت مو را تغییر دهد. به‌علاوه، آغشته کردن موهای خود به این ترکیب سبب می‌شود که موهای شما در سلامت کامل رشد کنند.

ماسک موی تخم‌ مرغ و روغن زیتون

استفاده از سفیده تخم مرغ برای مو

پیش‌ازاین، فواید بی‌نظیر سفیده تخم‌مرغ را به‌خوبی با یکدیگر بررسی کردیم. ازاین‌رو دیگر نیازی به تکرار آن نیست. علاوه بر سفیده تخم‌مرغ، برای ساخت ترکیب آن، به مواد دیگری همچون روغن زیتون یا روغن بادام و کشک نیاز داریم. دو عدد سفیده تخم‌مرغ را با  یک قاشق غذاخوری روغن زیتون یا روغن بادام در یک کاسه ریخته و به هم بزنید تا کاملاً یکدست شود. در قدم بعد کشک را به ترکیب به‌دست‌آمده اضافه کنید و دوباره مواد را با یکدیگر مخلوط نمایید.

سپس، ترکیب حاصل را به‌آرامی و به طور یکنواخت بر روی موهای خود بمالید. اجازه دهید این ترکیب سی دقیقه بر روی موهای شما بماند. پس از بهره‌مندی از فوایدی که تخم مرغ برای مو دارد، موهای خود را با آب بشویید. دقت کنید که این کار را نه با آب داغ بلکه با آب خنک انجام دهید. آب داغ ممکن است سبب پخته‌شدن سفیده تخم‌مرغ شود و جداکردن آن را از موها با مشکل مواجه کند. در آخر، به موهای خود نرم‌کننده بزنید و بگذارید خشک شوند. برای اثربخشی مطلوب، لازم است یک یا دو بار در هفته از این ترکیب استفاده کنید.

مزایای استفاده از سفیده برای موها

این ترکیب با بهره‌گیری از سفیده تخم‌مرغ و روغن زیتون موهای شما را عمیقاً نرم و صاف و درخشان می‌کند. درصورتی‌که به طور منظم از سفیده تخم مرغ برای موهایتان استفاده کنید، شاهد افزایش رشد و حجم موهای خود خواهید بود. به‌این‌ترتیب، موهایی زیبا و پس از آن ظاهری زیبا را به خود هدیه خواهید داد.

استفاده از سفیده تخم مرغ برای مو

استفاده از زرده تخم‌ مرغ برای رشد مو

همان‌طور که پیش‌ازاین گفتیم،‌ زرده تخم‌مرغ بسیاری از مواد مغذی را در خود جای‌ داده است. علاوه بر موادی که قبلاً ذکر شد، این قسمت از تخم‌مرغ حاوی گوگرد است. گفته می‌شود که گوگرد تأثیر به سزایی در تغذیه مو و تقویت آن دارد.

به‌منظور استفاده از خواص زرده تخم مرغ برای مو ترکیبی را به شما آموزش خواهیم داد که در آن از این ماده استفاده می‌شود. برای تهیه این ترکیب، دو عدد زرده تخم‌مرغ و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون در ظرفی ریخته و آن‌قدر به هم بزنید تا ترکیب یک‌دستی حاصل شود. مخلوط را بر روی پوست سر و موهای خود بمالید به‌طوری‌که تمام آن‌ها را بپوشاند.

بعد از گذشت سی دقیقه با استفاده از یک شامپوی ملایم،‌ ترکیب را از روی موهای خود بشویید و به کار خود پایان دهید. سپس اجازه دهید تا موهایتان خودبه‌خود خشک شوند. تنها در صورتی فواید زرده تخم مرغ برای مو را به‌صورت کامل دریافت می‌کنید که این ترکیب را یک یا دو بار در هفته بر روی موهای خود بمالید.

خواص زده تخم مرغ برای مو

ترکیب زرده تخم‌مرغ و روغن زیتون،‌ در حقیقت همانند یک نرم‌کننده بر روی موهای شما اثر می‌گذارد. علاوه بر این،‌ این ترکیب ریشه موهای شما را تغذیه کرده و رشد آن‌ها را افزایش می‌دهد. پس از استفاده از آن شاهد نرمی و درخشندگی موهای خود نیز خواهید بود. اگر همواره از این ترکیب بهره ببرید،‌ می‌توانید از حداکثر فواید روغن زیتون و تخم مرغ برای مو استفاده نمایید. متخصصان بر این باورند این ترکیب را بهتر است افرادی تهیه کنند که موهای خشک و آسیب‌دیده‌ای دارند.

استفاده از زرده تخم‌ مرغ برای رشد مو

موهایی فوق‌العاده زیبا و سالم با ماسک موی تخم‌مرغ

علاوه بر ترکیبات بالا شما می‌توانید با ساخت چندین ماسک مو خانگی از خواص تخم‌مرغ استفاده کنید. ماسک‌هایی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم، از مواد ساده و در دسترسی ساخته می‌شوند و طرز تهیه آن‌ها نیز بسیار آسان است. استفاده منظم از ماسک‌های تخم‌مرغ می‌تواند به شما کمک کند که به آرزوی خود برسید و موهایی داشته باشید که دلخواه شما هستند.

این ماسک‌ها به شما کمک می‌کنند که از لمس موهای نرم و ابریشمی خود لذت ببرید و از اینکه آن‌ها کاملاً سالم و بدون هیچ شکستگی یا شکافی هستند، خوشحال باشید. به خواندن ادامه دهید تا یاد بگیرید چگونه از تخم مرغ برای موهای خود ماسک بسازید.

ماسک سرکه و تخم‌مرغ

استفاده از این ماسک ساقه موهای شما را به زیبا‌ترین حالت ممکن ترمیم می‌کند. همان‌طور که از نام آن پیداست برای تهیه ماسک سرکه و تخم‌مرغ به این دو ماده نیاز دارید. علاوه بر این، روغن زیتون را فراموش نکنید. ابتدا یک تخم‌مرغ کامل را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری سرکه، با همزن آن‌قدر هم بزنید تا مواد به‌خوبی مخلوط شوند و ترکیب یک‌دستی حاصل شود.

ماسک به‌دست‌آمده را از ریشه تا نوک موهای خود بمالید. چهل و پنج دقیقه صبر کنید تا مزایای که تخم مرغ برای مو دارد به‌خوبی اثر بگذارند. سپس،‌ با استفاده از شامپویی ملایم موهای خود را شست‌وشو دهید. هر هفته یکبار این ماسک را بسازید و از خواص آن بهره‌مند شوید.

خواص ماسک سرکه و تخم مرغ

تخم‌مرغ پروتئین‌های فراوانی را در اختیار موها قرار داده و آن‌ها را عمیقاً حالت می‌دهد. از طرف دیگر،‌ سرکه همانند یک پاک‌کننده قوی عمل می‌کند. روغن زیتون نیز خواص مرطوب‌کنندگی مناسبی برای موها دارد و آن‌ها را صاف، براق و ابریشمی می‌نماید.

ماسک سرکه و تخم‌مرغ

ماسک پروتئین تخم‌مرغ و عسل

ماسک دیگری که به شما اجازه می‌دهد از فواید تخم مرغ برای مو استفاده کنید ماسک موی تخم‌مرغ و عسل است. این نمونه ماسک مو ممکن بر روی موهای آسیب‌دیده شما معجزه کند! درصورتی‌که به‌کرات ماسک پروتئین تخم‌مرغ و عسل را تهیه کنید، تأثیر باورنکردنی آن را به چشم خواهید دید.

برای تهیه این ماسک معجزه‌آسا، به دو عدد تخم‌مرغ، یک‌چهارم فنجان روغن زیتون، یک‌چهارم فنجان کشک و یک‌چهارم فنجان عسل نیاز دارید. در قدم اول،‌ تخم‌مرغ‌ها را آن‌قدر هم بزنید تا کف کند. سپس، روغن زیتون، کشک و عسل را اضافه کنید و دوباره به هم بزنید تا کاملاً مخلوط شوند. برای آنکه بتوانید به بهترین نحو از تخم مرغ برای موهای خود بهره ببرید،‌ پیش از آغشته کردن موها به ماسک، آن‌ها را شانه کنید. ترکیب را با به‌کاربردن یک برس به‌خوبی به موهای خود بمالید. نیم ساعت یا کمی بیشتر به ماسک مهلت دهید تا عمل کند.

موهایتان را به دلایلی که پیش‌ازاین ذکر کردیم با آب خنک شست‌وشو دهید. بعد از آن به موهای خود نرم‌کننده بزنید. در آخر، کمی صبر کنید تا موهای شما خشک شود. برای اینکه پاسخ مطلوبی بگیرید،‌ ماسک پروتئین تخم‌مرغ و عسل را یک یا دو بار در هفته بر روی موهای خود بگذارید.

تأثیر ماسک پروتئین تخم‌مرغ و عسل

عسل و روغن زیتون به میزان زیادی موهای شما را رطوبت‌‌رسانی می‌کنند،‌ به‌نحوی‌که وجود این دو ماده، این ماسک را به یکی از بهترین ماسک‌ها برای موهای خشک و وز تبدیل کرده است. ‌کشک و تخم مرغ برای مو پروتئین را به ارمغان می‌آورند. این امر سبب رشد موهای جدید و درمان سریع شوره سر می‌شود.

ماسک پروتئین تخم‌مرغ و عسل

ماسک سس مایونز و تخم‌مرغ

ماسک سس مایونز و تخم‌مرغ را می‌توانید به‌عنوان یک حالت دهنده قوی و ارزان استفاده کنید. موارد تشکیل‌دهنده این ماسک سس مایونز، ‌روغن زیتون و تخم‌مرغ هستند. برای ساخت این ماسک به نصف فنجان سس مایونز، یک‌چهارم فنجان روغن زیتون و یک عدد تخم‌مرغ نیاز دارید. سس مایونز و روغن زیتون را کاملاً با یکدیگر مخلوط نمایید. تخم‌مرغ را جداگانه هم برنید تا از حالت لختگی خارج و زرده و سفیده آن با هم ترکیب شوند. سپس تخم‌مرغ زده شده را به مخلوط روغن زیتون و سس مایونز اضافه کنید.

این ماسک را که مواد مغذی تخم مرغ برای مو را، در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد، روی موهای خود که از قبل شانه کرده‌اید قرار دهید. به ماسک یک ساعت یا کمی بیشتر زمان دهید و سپس، همان‌طور که پیش از نیز گفتیم، آن را با آب سرد بشویید تا از لابه‌لای موهای شما پاک شود. همچون موارد قبل، با شامپو موهای خود را شست‌وشو دهید و آن‌ها را به نرم‌کننده نیز آغشته کنید. برای اینکه موهای شما به‌خوبی به این ماسک پاسخ دهند، لازم است، هر هفته یکبار آن را تهیه نمایید.

فواید ماسک سس مایونز و تخم‌مرغ

منبع غنی از روغن‌های طبیعی در این ماسک وجود دارد و آن به دلیل وجود چیزی جز سس مایونز نیست. این روغن‌ها موهای شما را تقویت می‌کنند. مضاف بر این،‌ تخم مرغ برای مو ویتامین‌های A، B  و D را به ارمغان می‌آورد. این ویتامین‌ها محلول در چربی هستند. ازاین‌رو،‌ ترکیب این تخم‌مرغ و سس مایونز فکر بسیار هوشمندانه‌ای است. ویتامین‌های موجود در تخم‌مرغ مو را تغذیه کرده و رشد آن را افزایش می‌دهند.

ماسک سس مایونز و تخم‌مرغ

ماسک تخم‌مرغ و روغن زیتون

برای ساخت ماسک مو با تخم‌مرغ می‌توانید از یک دستور ساده‌تر نیز بهره ببرید. در تهیه ماسک تخم‌مرغ و روغن زیتون می‌شود از سفیده یا تمام تخم مرغ برای مو استفاده کرد. به‌منظور ساخت این ماسک یک تخم‌مرغ کامل یا سفیده تخم‌مرغ و دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را آماده کنید. یک تخم‌مرغ را در یک کاسه بشکنید. اگر می‌خواهید ماسک خود را با سفیده بسازید، دو قسمت تخم‌مرغ را از هم جدا نمایید. سپس، سفیده تخم‌مرغ را داخل کاسه دیگری بریزید و روغن زیتون را به آن اضافه کنید. این دو را به‌خوبی به هم بزنید.

ترکیب حاصل را به تمام طول مو،‌ از ریشه تا نوک،‌ بمالید. اجازه دهید تا ماسک تخم‌مرغ و روغن زیتون،‌ سی الی چهل دقیقه بر روی موهای شما باقی بماند. سپس با شامپو و آب سرد ماسک را از روی موهای خود پاک کنید. نرم‌کننده را فراموش نکنید. برای اینکه موهای شما قادر باشند به میزان کافی از مواد مغذی تخم مرغ برای مو بهره‌مند شوند، یک‌بار در هفته آن‌ها را با این ماسک تغذیه کنید.

فواید استفاده از ماسک تخم‌مرغ و روغن زیتون

روغن زیتون و تخم مرغ برای مو منبعی سرشار از مواد مغذی محسوب می‌شوند. این دو ماده به موها رطوبت‌رسانی می‌کنند. تنها یک‌بار از این ماسک استفاده کنید تا ببینید که به‌صورت معجزه‌آسایی موهای کدر و بی‌روح شما  به موهایی نرم، صاف و براق تبدیل می‌شوند.

ماسک تخم‌مرغ و روغن زیتون برای مو

ماسک موی تخم‌مرغ و موز

این ماسک، موهای شما در هر فصلی و در هر آب‌وهوایی شاداب و سالم نگه می‌دارد. برای ساخت این ماسک به موز،‌ سفیده تخم‌مرغ،‌ روغن زیتون و عسل نیاز داریم. در مرحله اول یک موز رسیده را کاملاً له نموده و با یک‌چهارم فنجان روغن زیتون مخلوط کنید. برای بهره‌مندی از فواید سفیده تخم مرغ برای مو سفیده دو عدد تخم‌مرغ را جدا کنید و کاملاً به هم بزنید. سپس، سفیده‌ها و یک قاشق غذاخوری عسل را به مخلوط موز و روغن زیتون اضافه کنید. دوباره مواد را مخلوط کنید. هم‌اکنون،‌ ماسک شما آماده است.

در گام بعد، ماسک مو را به موهایتان بزنید. ماسک را تا چهل و پنج دقیقه یا یک ساعت بر روی موها نگه دارید. به‌منظور دست‌یابی به موهای مطلوب خود و به‌کارگیری خواص تخم مرغ برای مو لازم است این ماسک را یک یا دو بار در هفته در روتین مراقبت از موی خود جای دهید.

تأثیرات ماسک موی تخم‌مرغ و موز بر مو

وجود موز در این ماسک،‌ فواید آن را بیشتر می‌کند. موز دارای خواص آنتی‌اکسیدانی است و موهای شما را  با ویتامین‌هایی همچون C و B،‌ تغذیه می‌کند. از خواص دیگری این ماسک می‌توان به آبرسانی و درمان وزی مو اشاره کرد. استفاده از سفیده تخم مرغ برای مو ‌سبب نرم و براق شدن آن می‌شود. علاوه بر این موارد، ماسک موی تخم‌مرغ و موز، در موها خاصیت ارتجاعی ایجاد کرده و کاهش خشکی پوست و شوره سر را به دنبال خواهد داشت.

ماسک موی تخم‌مرغ و موز

ماسک موی تخم‌مرغ و شنبلیله

باوجوداینکه مواد مورداستفاده در ماسک‌های قبلی نیز به میزان زیادی در دسترس‌ هستند،‌ اگر باز هم نمی‌توانید آن‌ها را تهیه کنید هیچ نگران نباشید. ما ماسک موی دیگری را به شما معرفی می‌کنیم که با مواد ساده‌تر و در دسترس‌ ساخته شده باشد و به شما امکان استفاده از تخم مرغ برای مو را بدهد.

دو قاشق غذاخوری دانه شنبلیله را بردارید و شب‌هنگام آن‌ها را با مقدار کمی آب خیس نمایید. دانه‌‌ها را طوری میکس کنید که خمیری یک‌دست حاصل شود. یک تخم‌مرغ را به خمیر اضافه کرده و مواد را باهم مخلوط نمایید. تمام شد! به همین راحتی ماسک موی شما آماده است.

از ریشه تا انتهای موهای خود را با این ماسک بپوشانید. پس از گذشت45  دقیقه،‌ موهای خود را با شامپو بشویید. برای اینکه مو از مواد مغذی این ماسک بهره‌مند شود و در نتیجه،‌ فواید تخم مرغ برای مو کاملاً‌ آشکار شود، یک یا دو بار در هفته این ماسک را بسازید.

فواید ماسک موی تخم‌مرغ و شنبلیله

دانه‌های شنبلیله حاوی سطوح بالایی از آهن، پروتئین و ویتامین C هستند. این ترکیبات مو را تقویت کرده و سبب رشد آن می‌شوند و از آن مهم‌تر، ریزش مو را متوقف می‌کنند. به‌علاوه، شما می‌توانید این ترکیب را برای درمان شوره سر و حتی سفید شدن مو، به کار ببرید. مضاف بر این موارد،‌ تخم مرغ برای مو نرمی و درخشندگی را به ارمغان می‌آورد.

فواید ماسک موی تخم‌مرغ و شنبلیله

ماسک تخم‌مرغ و آب پیاز

نظیر این ماسک مو را هرگز نخواهید یافت. پیاز و تخم‌مرغ در هر خانه‌ای یافت می‌شود. ماسک تخم‌مرغ و آب پیاز برای موهای شما جادو کرده و آن‌ها را به موهایی بلند و زیبا تبدیل می‌کند. پس،‌ منتظر چه هستید؟ دست‌به‌کار شوید. یک عدد پیاز و یک تخم‌مرغ را بردارید و ساختن ماسک مو را آغاز کنید. پیاز را تا آنجا که ممکن است با هر وسیله‌ای که در دسترس دارید، به قطعات کوچک‌تری تقسیم کنید. سپس آن را درون دستمالی بریزید و آب آن را جدا کنید. آب پیاز را به تخم‌مرغ اضافه کرده و خوب هم بزنید.

ماسک خود را بر روی تمام پوست سر و موها بمالید. برای جذب حداکثری مواد مغذی تخم مرغ برای مو سی تا چهل دقیقه صبر کنید. سپس،‌ مانند همیشه، موهای خود را با شامپوی ملایم با آب خنک بشویید و طبق معمول کار خود را با نرم‌کننده خاتمه دهید. درصورتی‌که این روند را یک‌بار در هفته تکرار کنید،‌ به موهای رؤیایی خود دست پیدا می‌کنید.

فواید ماسک تخم‌مرغ و آب پیاز

آب پیاز حاوی از آنتی‌اکسیدان و گوگرد است. این دو ماده برای ریزش مو مفید هستند و میزان آن را کاهش می‌دهند. همچنین،‌ پیاز دارای خواص ضدقارچی و ضدباکتریایی است. ازاین‌رو،‌ وجود آن درون این ماسک سبب تسکین خشکی، التهاب و خارش پوست سر می‌شود و به رشد مو با سرعت بیشتر، کمک می‌کند. پیاز و تخم مرغ برای مو ‌فواید دیگری از جمله بازگرداندن درخشندگی طبیعی و تنظیم تعادل چربی طبیعی را در پی دارند. در مقاله دیگری درباره فواید آب پیاز برای مو توضیح داده‌ایم.

ماسک تخم‌مرغ و آب پیاز

ماسک روغن نارگیل و تخم‌مرغ

اگر روغن نارگیل در خانه دارید و می‌خواهید از فواید آن و تخم مرغ برای مو بهره ببرید‌، می‌توانید ماسک روغن نارگیل و تخم‌مرغ را امتحان کنید. این ماسک فوق‌العاده یکی از بهترین ماسک‌های موی طبیعی است که در افزایش رشد موهای سالم و زیبا به کمک شما می‌آید. برای ساخت آن تنها به یک تخم‌مرغ کامل و دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل احتیاج دارید. تخم‌مرغ را در کاسه‌ای بشکنید و روغن نارگیل را به آن اضافه کنید. مواد را به هم بزنید تا به‌خوبی مخلوط شوند.

ماسک را به طور یکنواخت روی پوست سر و مو بمالید. سپس، اجازه دهید ماسک سی دقیقه بر روی موهای شما بماند و به‌خوبی تأثیرات خود را اعمال نماید. در قدم آخر بازهم موهای خود را با آب خنک و شامپو بشویید. انجام این کار، یک یا دو بار در هفته، تضمین می‌کند که تمام فواید تخم مرغ برای مو را دریافت می‌کنید.

خواص ماسک روغن نارگیل و تخم‌مرغ

روغن نارگیل دارای اسید کاپریک، اسید لوریک، اسید کاپریلیک است. این سه نوع اسید، رشد مو را تحریک کرده و مانع از شکستگی و خشکی آن می‌شوند. افزون بر این،‌ خواص ضدباکتریایی روغن نارگیل پوست سر را سالم نگه می‌دارد و از ایجاد شوره جلوگیری می‌کند. همچنین، استفاده از تخم مرغ برای مو رشد مجدد آن را در پی دارد. این ماسک، مو را با تخم‌مرغ تغذیه و حالت‌دهی می‌کند.

 

حتما بخوانید:تاثیر پروتئین تراپی مو را برای تقویت مو حتما جدی بگیرید

ماسک روغن نارگیل و تخم‌مرغ

نقش مصرف تخم‌مرغ در سلامت مو

باز کردن جایی برای تخم‌مرغ در رژیم غذایی روزانه، می‌تواند یک میان‌بر برای برخورداری از موهای بلند و سالم باشد. مصرف روزانه تخم‌مرغ پروتئین، فولات و بسیاری از ویتامین‌ها را در اختیار بدن قرار می‌دهد. علاوه براین،‌ تخم‌مرغ سبب تحریک رشد مو می‌شود.

به‌علاوه،‌ برای دست‌یابی به پروتئینِ تخم‌مرغ در فرمی فشرده‌تر، می‌توانید مکمل‌ها یا قرص‌های تخم‌مرغ را امتحان کنید. بااین‌وجود، هیچ مدرکی که تأثیر این قرص‌ها را بر بهبود ظاهر و رشد مو تضمین کند، وجود ندارد. پس، بهتر است پیش از مصرف تخم مرغ برای مو به‌صورت مکمل، با پزشک مشورت کنید.

هشدارهایی که حین استفاده از تخم مرغ برای مو باید جدی بگیرید

اگر به تخم‌مرغ حساسیت دارید، نباید از آن حتی به‌صورت موضعی استفاده کرده و موهای خود را به هیچ‌کدام از ماسک‌های بالا آغشته کنید. همچنین،‌ به یاد داشته باشید که مصرف زیاد زرده تخم‌مرغ،‌ نه‌تنها فایده‌ای نخواهد داشت،‌ بلکه شانس ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد. این امر به این دلیل است که میزان کلسترول موجود در زرده بسیار بالاست.

اگر از تخم‌مرغ برای حالت دادن به موهای خود استفاده می‌کنید،‌ مراقب باشید که هیچ‌گاه نباید اجازه دهید این ماده با قسمت‌های حساس بدن مانند چشم، دهان یا بینی تماس پیدا کند و باعث تحریک یا واکنش شود. افزون بر این استفاده از تخم مرغ برای مو ممکن است بوی نامطبوع و زننده‌ای را به دنبال داشته باشد.

هشدارهایی که حین استفاده از تخم مرغ برای مو باید جدی بگیرید

سخن پایانی

فواید تخم مرغ برای مو آن‌قدر زیاد است که شعار جدید برای سلامت مو می‌تواند «هر روز یک تخم‌مرغ، هر روز موهایی سالم» باشد. به‌کاربردن تخم‌مرغ برای مراقبت از مو تأثیرات خود را تنها در چند هفته نشان خواهد داد و نتایج معجزه‌آسایی برای موهای شما خواهد داشت. تخم‌مرغ راهی آسان و کم‌هزینه برای رسیدن به موهای دلخواه شماست!