استفاده از لاک آینه ای یکی از جدیدترین ترندها در دنیای هنر و طراحی ناخن هاست. این لاک ها براق و درخشان هستند و جلوه بی نظیری به ویژه در مهمانی های شبانه دارند. معمولا پودرهایی که برای لاک آینه ای روی ناخن استفاده می شود، روی لاک ژل زده شده و بنابراین به دستگاه UV نیاز است. با این وجود روش دیگری هم وجود دارد که می توان از پودرهای لاک آینه ای روی لاک ناخن معمولی هم استفاده کرد. در این مقاله ابتدا با لاک آینه ای آشنا می شوید و سپس سه روش استفاده از لاک آینه ای را می آموزید. در نهایت هم تصاویری از چند ایده زیبا و چشم نواز لاک آینه ای می بینید. اگر شما هم طرفدار سبک ناخن های زرق و برق دار هستید، تا انتها همراه ما باشید.

لاک آینه ای چیست؟

اگر از طرفداران لاک ناخن متالیک باشید، استفاده از لاک آینه ای بهترین گزینه برای شماست. برای داشتن لاک آینه ای معمولا ابتدا از لاک مشکی به عنوان پایه کار استفاده می شود و سپس مقداری پودر آینه ای به آن می افزایند. این پودر باعث می شود ناخن های شما ظاهر براقی داشته باشند – درست مانند یک آینه. پس از آن هم، بسته به روشی که برای زدن لاک آینه ای خود انتخاب کردید، باید از یک یا دو نوع تاپ کات استفاده کنید.

روش اول استفاده از لاک ژل آینه ای

در اولین روشی که برای استفاده از لاک آینه ای توضیح می دهیم، نیازی به دستگاه UV نیست و کاملا روی لاک های معمولی قابل اجراست.

  1. زدن بیس کات و لاک ناخن

ابتدا باید یه لایه بیس کات و سپس دو لایه لاک ناخن بزنید. نکته مهم هنگام لاک زدن ناخن برای استفاده از لاک آینه ای این است که لاک را تا نوک ناخن ها بزنید تا مانیکور شما ماندگاری بیشتری داشته باشد. شما می توانید از هر رنگی که می خواهید استفاده کنید، اما پودرهای آینه ای روی لاک مشکی بهترین حالت را دارند.

البته کار با لاک ژل اشعه ماوراء بنفش آسان تر است، اما با کمی صبر و حوصله، می توان با لاک ژل غیر UV و لاک ناخن معمولی هم نتیجه زیبا و تمیزی داشت. توصیه می کنیم قبل از این مرحله پوست اطراف ناخن های خود را با مقداری چسب نواری یا لاتکس مایع بپوشانید تا تمیز کردن آن آسان تر شود.

  1. زدن تاپ کات

در مرحله بعد تاپ کات بزنید و صبر کنید تا کمی خشک شود. توجه داشته باشید نباید آنقدر صبر کنید تا لایه تاپ کات کاملا خشک شود.  اجازه ندهید که لایه رویی تا آخر خشک شود. در واقع تاپ کات صرفا باید تا حدی خشک شود که چسبناک نباشد. این نکته در استفاده از لاک آینه ای، چه با لاک معمولی و چه با لاک ژلی، بسیار مهم است. اگر پودر آینه ای را زود بزنید، پودر به هم می ‌ریزد و اگر زیاد صبر کنید، پودر نمی ‌چسبد.

برای این کار از یک تاپ کات معمولی و غیر آبی استفاده کنید. همچنین بهتر است تاپ کات شما از نوع خشک کننده سریع باشد. به یاد داشته باشید که تاپ کات را از نوک ناخن به سمت پایین بکشید.

  1. استفاده از پودر آینه ای

با استفاده از براش سایه چشم روی پودر آینه ای ضربه بزنید. از ناحیه کوتیکول ناخن ها شروع کنید و به سمت نوک آن حرکت کنید. می توانید از اپلیکاتور مخصوص استفاده از لاک آینه ای استفاده کنید یا می توانید از براشی استفاده کنید که فومی باشد. همانطور که با براش آغشته به پودر روی ناخن ضربه می‌ زنید، براش را به آرامی به سمت پایین حرکت دهید. برای داشتن لاک آینه ای مشکی هم می توانید از این نوع پودرها استفاده کنید.

استفاده از لاک آینه ای

  1. فیکس کردن لاک اینه ای

زمانی که ناخن های خود را با پودر آینه ای پوشاندید، به آرامی سطح ناخن را با براش سایه چشم صاف کنید. فشار زیادی وارد نکنید؛ چرا که در غیر این صورت، سطح لاک آینه ای فرورفته می شود. صرفا با ضربات آرامی، روی ناخن ها بزنید تا سطح کاملا صاف شود.

  1. تمیز کردن ناخن ها

بعد از استفاده از لاک آینه ای باید پودرهای اضافی را پاک کنید. می توانید این کار را با استفاده از یک براش نرم، مانند انواع براش سایه چشم یا براش کابوکی، یا یک گوش پاک کن آغشته به الکل انجام دهید. اگر در مرحله اول، از چسب یا لاتکس مایع استفاده کرده باشید، نیازی به براش نیست و باید به سادگی آن را جدا کنید.

  1. زدن تاپ کات برپایه آب

یک تاپ کات مبتنی بر آب بزنید و مطمئن شوید که نوک ناخن ها کاملا به آن آغشته شده باشند. اگر تجربه استفاده از لاک آینه ای را داشته باشید، احتمالا متوجه شده باشید که تاپ کات های معمولی باعث ترک خوردگی لاک روی ناخن ها می شوند. خوشبختانه تاپ کات های برپایه آب، این مشکل را ایجاد نمی کنند.

  1. استفاده از تاپ کات معمولی

بعد از اینکه تاپ کات آبی خود را زدید، می توانید با خیال راحت از هر نوع تاپ کاتی استفاده کنید. دو لایه روی هم، باعث می شود که مانیکور و لاک آینه ای شما دوام بیشتری داشته باشد؛ چرا که تاپ کات های برپایه آب به تنهایی ماندگاری زیادی ندارند. در نهایت صبر کنید تا تاپ کات شما خشک شود.

استفاده از تاپ کات

روش دوم استفاده از لاک های آینه ای

برای روش دوم به دستگاه UV و لاک ژل های مخصوص نیاز دارید. مراحل کار این روش، ساده تر و در عین حال حرفه ای تر است.

  1. زدن بیس کات

ابتدا روی ناخن ها بیس کات بزنید و آن را به مدت 30 ثانیه در زیر یک لامپ مانیکور LED قرار دهید. برخی از ناخن‌ کارها هم توصیه می‌ کنند پوست اطراف ناخن‌ هایتان را با چسب نواری یا لاتکس مایع بپوشانید. این کار تمیز کردن مانیکور را آسان تر می کند، زیرا تنها کاری که باید در انتها انجام دهید این است که چسب یا لاتکس را جدا کنید.

حتما نوک ناخن های خود را هم بیس کات بزنید. این کار از پوسته پوسته شدن لاک جلوگیری می کند.

  1. استفاده از لاک ناخن آینه ای

در این مرحله باید دو لایه لاک ژل بزنید. اولین لایه را بمالید و دست های خود را به مدت 30 ثانیه در دستگاه UV قرار دهید. سپس لایه دوم لاک ژل را زده و این بار دست ها را به مدت 15 ثانیه در معرض UV قرار دهید. همان طور که پیش از این تاکید کردیم، نوک ناخن ها را فراموش نکنید.

  1. نحوه زدن لاک آینه ای

یک اپلیکاتور سایه چشم اسفنجی را به پودر آغشته کنید و روی ناخن ها ضربه بزنید. اگر لاک آینه ای شما در نگاه اول صاف به نظر نمی رسد، نگران نباشید. به سادگی اپلیکاتور خود را به پودر آغشته کنید و شروع به ضربه زدن روی ناخن خود کنید. از ناحیه کوتیکول شروع کنید و به سمت پایین به طرف نوک ناخن ها حرکت کنید.

  1. فیکس کردن لاک آیینه ای

همان طور که در روش اول توضیح دادیم، به آرامی با براش سایه چشم روی ناخن ها کمی فشار وارد کنید. دقت کنید که فشار دستتان بیش از حد نشود؛ در غیر این صورت سطح ناخن ها کاملا مسطح نخواهد شد.

استفاده از لاک آینه ای

  1. تمیز کردن ناخن ها

یک براش سایه چشم نرم و کرکی یا برس کابوکی بردارید و به آرامی بالای ناخن های خود را جارو کنید. این کار پودر اضافی را از بین می برد. همچنین می ‌توانید از یک گوش پاک کن آغشته به الکل استفاده کنید. اگر در ابتدا چسب یا لاتکس زدید، به سادگی آن را جدا کنید!

  1. استفاده از تاپ کات معمولی

در نهایت تاپ کات معمولی و همیشگی خود را روی ناخن ها بزنید و 30 ثانیه زیر دستگاه UV قرار دهید.

روش سوم استفاده از لاک ژل اینه ای

این روش به سادگی قابل اجراست و حتی به پودر لاک آینه ای نیازی ندارد! برای اینکه بیاموزید چطور بدون پودرهای مخصوص، لاک آینه ای جذابی داشته باشید حتما ویدیوی زیر را تا انتها تماشا کنید:

5 ایده جذاب برای استفاده از لاک آینه ای

در این بخش با چند مورد از زیباترین ایده های استفاده از لاک آینه ای آشنا می شوید. این طرح و نقش ها به راحتی با لباس های مختلف ست می شوند.

  1. ناخن های آینه ای متالیک

برای پیاده کردن این طرح و رنگ روی ناخن هایتان، اندازه و قد ناخن ها مهم نیست و حتی روی ناخن های کوتاه هم جلوه زیبایی دارد. برای این مدل، به تنها چیزی که نیاز دارید پودر آینه ای و لاک مشکی است که باید به عنوان پایه کار روی ناخن ها بزنید.

لاک آینه ای نقره ای

  1. مانیکور نوک ناخن با لاک بنفش آینه ای

اگر دوست دارید ناخن هایتان شیک و متفاوت باشد، از لاک آینه ای صرفا روی نوک ناخن ها استفاده کنید. برای این طرح، به عنوان پایه لاک ناخن صورتی مات و نوک ناخن ها را به شکل V پودر آینه ای طلایی بزنید. بهتر است سر ناخن ها را مستطیلی سوهان کشیده باشید. در مقاله دیگری مفصلا نحوه سوهان کشیدن ناخن را آموزش داده ایم.

مانیکور آینه ای نوک ناخن ها

  1. مانیکور رزگلد متالیک

اگر در حال حاضر ناخن های کاشت دارید، این طرح را پیشنهاد می کنیم. برای داشتن لاک رزگلد، باید از پودر آینه ای روی لاک صورتی روشن استفاده کنید.

مانیکور رزگلد متالیک

  1. ناخن های کهکشانی آینه ای

برای این طرح و رنگ فوق العاده، باید یک لاک هولوگرافیک بنفش یا آبی تیره تهیه کنید و مطابق با مراحلی که توضیح دادیم، با بیس کات و تاپ کات از آن استفاده کنید.

ناخن های کهکشانی آینه ای

  1. لاک مشکی آینه ای با نوار طلایی

برای داشتن یک مانیکور زیبا، لازم نیست از رنگ های براق آینه ای روی کل ناخن ها استفاده کنید. در این نوع طرح مدرن، لاک پایه مشکی مات بوده که نوارهای باریکی از پودر آینه ای و لاک طلایی جلوه منحصر به فردی به آن بخشیده است.

ناخن های مشکی براق و طلایی

سخن پایانی

در این مقاله دو روش استفاده از لاک آینه ای را آموختید و با زیباترین ایده های این نوع لاک مانند لاک آینه ای بنفش آشنا شدید. اگر سوالی در این باره دارید، خوشحال می شویم در بخش دیدگاه ها پاسخگوی شما همراهان عزیز و همیشگی مجله زیبایی میس و مستر باشیم.

منابع

wikihow

belletag