وازلین برای ابرو

ابروها یکی از اصلی‌ترین اعضا در زیبایی صورت هستند و به نوعی قاب چشمان به شمار می‌روند. داشتن ابروهای پر پشت و مرتب یکی از مهم‌ترین اصول زیبایی است. یکی از موادی که برای تقویت ابرو از آن استفاده می‌شود، وازلین است. در این مقاله قصد داریم درباره تاثیر وازلین برای ابرو سخن بگوییم.

تاثیر وازلین بر ابرو و مژه

قبل از پرداختن به بحث اصلی، اجازه دهید در ابتدا وازلین را معرفی کنیم. وازلین یک ژله نفتی و یک خمیر ضخیم و مومی شکل است که امروزه به خوبی توانسته جایگاه خود را به عنوان یک محصول مراقبت از پوست و مو به همگان ثابت کند. جالب است بدانید از این ماده برای درمان جوش‌های جزئی و سوختگی هم استفاده می‌شود.

در ادامه با تاثیر وازلین برای ابرو و مژه بیشتر آشنا می‌شویم.

تاثیر وازلین بر ابرو و مژه

تقویت مژه‌ ها

مژه موهای کوچکی‌ است که سر پلک رشد می‌کند و نه تنها باعث می‌شود تا گرد و خاک مستقیم وارد چشمانمان نشود، بلکه در زیبایی صورت هم نقش بسزایی دارد.

دلیل مژه‌های نازک عوامل زیادی است؛ مانند سن، ژنتیک، شرایط خاص پزشکی و سلامتی فرد، کمبود برخی از ویتامین‌ها و مواد مغذی در بدن، عفونت چشم، تغییرات هورمونی و غیره.

بسیاری بر این باورند که زیبایی چشم‌ها به دلیل مژه‌هاست. تاثیری که مژه‌های بلند، تیره و پر پشت بر زیبایی چهره دارند، بر هیچ کسی پوشیدن نیست. به همین دلیل است که خانم‌ها همیشه به دنبال وسایل آرایشی هستند که به کمک آن‌ها مژه‌هایی بلندتر و تیره‌تر برای خود بیافرینند.

بسیاری از افراد برای تقویت مژه ها خود از سرمه استفاده می‌کنند، چیزی که ما آن را اصلا پیشنهاد نمی‌کنیم زیرا سرمه حاوی سرب است و به شدت سلامت مژه‌های‌تان را به خطر می‌اندازد.

اگر می‌خواهید بدون استفاده از ریمل و دیگر وسایل آرایشی، مژه‌های جذاب و پر پشتی داشته باشید، توصیه می‌کنیم حتما وازلین را امتحان کنید. برای این منظور، چند قطره از وازلین را شب هنگام پیش از خواب روی مژه‌هایتان بزنید. پس از چند وقت، از نتیجه آن حیرت‌زده خواهید شد.

برای این منظور می‌توانید از فرچه ریمل‌های کهنه، خشک شده و قدیمی خود استفاده کنید. پیشنهاد ما به شما این است که حداقل سه روز در هفته، از وازلین برای ابرو و مژه‌هایتان استفاده کنید و آن‌ها را با کمک این ماده مرطوب کنید. مطمئن باشید در صورت مداومت، از حجم مژه‌هایتان شگفت‌زده خواهید شد.

تقویت مژه با وازلین

وازلین برای پرپشت شدن ابرو

همانطور که در بالا هم گفتیم، وازلین از مشتقات نفتی است و ترکیبی از روغن‌های معدنی و موم‌هاست. وازلین قدرت مرطوب‌کنندگی بسیار بالایی دارد و به همین منظور برای بهبود بافت‌های آسیب دیده نواحی مختلف پوست مانند اگزما یا لب‌های خشک تاثیر بسزایی دارد.

از وازلین نه تنها برای پوست بلکه برای پرپشت شدن مژه و ابرو هم استفاده می‌شود. از آنجا که وازلین همچون یک روغن طبیعی، خواص مرطوب‌کنندگی بالایی دارد، ابروهای خشک را به خوبی مرطوب و آبرسانی می‌کند. ماساژ ابرو بعد از زدن وازلین، باعث ضخیم‌تر شدن ریشه موهای ابرو می‌شود.

به عبارتی دیگر، وازلین محیط مرطوبی را فراهم می‌آورد که باعث رشد بهتر ابروها می‌شود. در صورت تداوم استفاده از وازلین، شاهد رشد سریع‌تر ابروهای خود خواهید بود.

روش استفاده از وازلین برای ابرو

قبل از استفاده از وازلین، صورت خود را با یک شوینده مناسب پوست خود بشویید. به یاد داشته باشید ابروهای شما باید فاقد هر گونه مواد آرایشی باشند.

برای پاک کردن ابروهایتان از هرگونه مواد آرایشی، می‌توانید از پنبه استفاده کنید. اگر ابروهایتان به خوبی تمیز نباشند، وازلین نمی‌تواند به صورت عمقی به ریشه ابروهایتان نفوذ کند و در نتیجه تاثیر چندانی نخواهد داشت. پس حتما قبل از استفاده صورت و ابروهایتان را به خوبی شسته و با یک حوله تمیز، خشک کنید.

روش استفاده از وازلین برای ابرو

استفاده از وازلین برای ابرو به صورت روزانه

وازلین برای ابرو، هچون یک کرم معجزه‌گر است و به بازسازی بافت‌های آسیب دیده پوست و مو کمک می‌کند. برای استفاده از این ماده، ابتدا ابروهایتان را با برس مخصوص ابرو شانه بزنید. سپس یک قلم مو، گوش پنبه یا نوک انگشتان خود را با مقداری وازلین آغشته کنید و ابروهای خود را با کمک آن چرب و مرطوب کنید.

پس از آنکه ابروهایتان را به وازلین آغشته کردید، به مدت یک تا دو دقیقه ابروهای خود را با کمک نوک انگشتانتان ماساژ دهید تا وازلین به خوبی جذب ریشه ابرو شود.

فراموش نکنید فشار ماساژ نباید زیاد باشد. ماساژ غیر معمول و زیادی نه تنها کمکی به ابروهایتان نمی‌کند، بلکه باعث ریزش آن‌ها می‌شود.

مخلوط آلوئه ورا و وازلین برای ابرو

اگر خواهان ابروهای محکم و ضخیمی هستید، پیشنهاد ما به شما این است که مقداری ژل آلوئه ورا را با وازلین ترکیب کرده و سپس ابروهایتان را به آن آغشته کنید. این ترکیب در رشد و ضخامت موهای ابرو کمک زیادی می‌کند.

مخلوط روغن نارگیل و وازلین برای رشد ابرو

خواص روغن نارگیل برای پوست و همچنین ابروها، کاملا اثبات شده است.

پیشنهاد ما به شما این است که چند قطره روغن نارگیل روی کف دست خود ریخته و مقداری وازلین به آن اضافه کرده و به خوبی با هم ترکیب کنید. حال با استفاده یک قلمو یا نوک انگشتانتان، مخلوط روغن نارگیل و وازلین را به ابروهای خود بمالید.

بهتر است از ترکیب روغن نارگیل و وازلین برای ابرو، شب هنگام و پیش از خواب استفاده کنید و صبح روز بعد، پس از بلند شدن از خواب، صورت و ابروهای خود را بشویید. برای گرفتن نتیجه، این کار را تا چندین هفته انجام دهید.

کشیدن برس ریمل آغشته به وازلین به ابرو

اگر می‌خواهید فقط از وازلین برای ابرو خود استفاده کنید، می‌توانید از یک برس ریمل استفاده کنید. برای این منظور، برس ریملی که خشک شده را به خوبی بشویید. سپس آن را به وازلین آغشته کنید و ابروهای خود را با کمک آن برس و شانه بزنید.

همچون بالا، بهتر است پیش از خواب این کار انجام شود و صبح روز بعد، پس از بیداری، صورت و ابروهایتان با آب ولرم متمایل به سرد کاملا بشویید.

شانه زدن ابرو با برس آغشته به وازلین

استفاده از مخلوط روغن زیتون و وازلین برای ابرو

فواید روغن زیتون برای پوست و پو، به همگان ثابت شده است. یکی از بهترین راهکارهای رشد سریع ابرو با وازلین، مخلوط کردن آن با روغن زیتون است. این ترکیب روی ابروهایتان معجزه می‌کند.

برای تهیه این ترکیب باید یک قاشق چایخوری وازلین را با چند قطره روغن زیتون ترکیب کنید و با کمک قلمو، برس ریمل یا نوک انگشتانتان، ابروهایتان را به آن آغشته کنید. اجازه دهید این ترکیب یک شب تا صبح روی ابروهایتان باقی بماند. سپس صبح روز بعد، پس از بیداری از خواب، صورت خود را با آب کاملا بشویید.

پیشنهاد ما این است که حداقل هفته‌ای یکبار از ترکیب روغن زیتون و وازلین برای ابرو استفاده کنید تا پس از مدتی از ابروهای پرپشت و ضخیم خود نهایت لذت را ببرید.

وازلین برای تاتو ابرو

تاتو ابرو یک انتخاب شخصی است. قلم تاتو، از یک سوزن تشکیل شده که با حرکات سریع خود، جوهر را به عمق پوست وارد می‌کند.

آنچه بعد از تاتو ابرو مهم است، مراقبت صحیح از ابروهاست. برای این منظور یکی از بهترین کارها، استفاده از وازلین برای ابرو است.

تقریبا از هفته دوم بعد از تاتو کردن، دلمه زخم‌ها پوسته پوسته می‌شود. بسیار مهم و حیاتی است که هیچ آسیبی به پوست در طی این مدت وارد نشود. در این هفته، احساس خارش شدیدی روی پوست خود خواهید داشت. به همین منظور، پیشنهاد می‌کنیم از وازلین برای مرطوب کردن ابروهای خود استفاده کنید.

برای تسکین خارش و سوزش پوست زیر ابرو، بهتر است وازلین را در یخچال نگهداری کنید و از وازلین خنک برای مرطوب کردن ابروها استفاده کنید.

آیا وازلین برای رشد ابرو خوبه؟

همانطور که پیش‌تر گفتیم وازلین از مشتقات نفتی است و به عنوان یک محصول آرایشی و بهداشتی در نزد همه خانم‌ها شهرت دارد.

از مهم‌ترین خواص وازلین برای ابرو این است که مانند یک لوبریکانت یا روغن طبیعی عمل کرده و ابروهای خشک را به خوبی مرطوب‌رسانی می‌کند. وقتی ابروهای آغشته به وازلین را به آرامی ماساژ می‌دهید، باعث نفود مواد وازلین به عمق ریشه موهای ابرو می‌شود. در نتیجه یک محیط مرطوب برای رشد ابروها فراهم می‌شود.

وازلین را می‌توانید به سادگی از داروخانه‌ها تهیه کنید. توجه کنید وازلینی را بخرید که معطر نباشد و یا با ماده‌ای ترکیب نشده باشد.

رنگ کردن ابرو با وازلین

در ادامه قصد داریم چهار روش مختلف رنگ ابرو با وازلین و دارچین را برایتان شرح دهیم.

روش اول: استفاده از دارچین، عسل و وازلین برای ابرو

 

مواد لازم:

  • وازلین: دو قاشق غذاخوری سر پُر
  • عسل: دو قاشق غذاخوری سر پُر
  • دارچین: دو قاشق غذاخوری
  • آبلیمو: یک قاشق چایخوری

نکته: استفاده از عسل، اختیاری است ولی افزودن آن باعث افزایش رطوبت رسانی به ابرو شده و قدرت مرطوب‌کنندگی وازلین را دو چندان می‌کند.

طرز تهیه:

همه مواد گفته شده در بالا را به خوبی با هم ترکیب کنید. سپس ترکیب بالا را روی ابروهایتان بزنید. اجازه دهید سه تا چهار ساعت روی ابروهایتان باقی بماند و پس از آن صورت و ابروهای خود را به خوبی بشویید. می‌توانید برای اینکه رنگ ابروهایتان روشن‌تر شود، از این ترکیب چند بار دیگر با خیال راحت استفاده کنید.  بسیاری از افراد، از این روش، برای رنگ کردن موهای سر خود هم استفاده می‌کنند.

نکته مهم اینجاست که تارهای ابرو نسبت به موهای سر ضخیم‌تر است و ممکن است دیرتر رنگ بگیرد. البته بسته به جنس ابروهایتان این احتمال وجود دارد که اصلا هم رنگ نگیرد و یا برای رنگ گرفتن به ساعات بیشتری نیاز باشد.

رنگ کردن ابروها

روش دوم: استفاده از دارچین، زردچوبه یا قهوه

 

مواد لازم:

  • دارچین: دو قاشق غذاخوری
  • زردچوبه یا قهوه: به مقدار کم
  • آبلیمو: نصف قاشق چایخوری
  • وازلین: نصف قاشق چایخوری

 

روش استفاده:

پس از ترکیب مواد بالا، خمیری یک دست حاصل می‌آید. این خمیر را به مدت نیم ساعت روی ابروهای خود قرار بدهید تا ابروهایتان رنگ بگیرد. اگر ابروهای تیره‌ای دارید، ممکن است نیاز باشد تا بیش از نیم ساعت به این ترکیب زمان بدهید تا ابروهایتان را روشن کند.

معمولا افرادی که ابروهای روشن‌تری دارند، زودتر به نتیجه دلخواه می‌رسند.

روش سوم: استفاده از دارچین و نرم کننده و وازلین

برای این منظور به اندازه کافی پودر دارچین، نرم کننده و مقداری وازلین را با هم ترکیب کنید و روی ابروهای خود بمالید.

فراموش نکنید قبل از استفاده از این ترکیب، صورت و ابروهایتان را به خوبی بشویید و با برس یا شانه ابرو، شانه بزنید. سپس ترکیب بالا را روی آن قرار دهید. سعی کنید این ترکیب را به صورت یکدست روی ابروهای خود قرار دهید. پس از گذشت یک ساعت ترکیب را از روی ابروهای خود پاک کنید.

البته با توجه به جنس، رنگ و ضخامت تارهای ابرو ممکن است لازم باشد به مدت زمان بیشتر یا کمتری روی ابروهایتان باقی بماند.

رنگ ابروها

روش چهار: استفاده از دارچین، ماست و وازلین

از این روش، بیشتر برای روشن کردن ابروهای تیره استفاده می‌شود.

به این منظور، یک قاشق غذاخوری پودر دارچین با دو انس ماست و مقداری وازلین را با هم ترکیب کنید. البته می‌توانید بر حسب نیاز خود مقدار این مواد را کم یا زیاد کنید.

اجازه دهید این ترکیب حداقل نیم ساعت روی ابروهایتان باقی بماند. سپس با کمک آب آن‌ها را بشویید.

نکته مهم: هنگام رنگ کرن ابروهایتان، قسمت‌هایی که نمی‌خواهید رنگ بگیرد مانند بالای ابروها، حد فاصل بین چشم و ابرو مستقیما وازلین بزنید. اینکار مانع رنگ گرفتن این نواحی خواهد شد.

فرم دادن به ابروها با کمک وازلین

برای این منظور ابتدا ابروهایتان را با برس ابرو یا اپلیکاتور کاملا تمیز شانه بزنید. سپس مقدار کمی (کمتر از نخود) از وازلین را روی ابروهایتان زده و آن‌ها را به سمت بالا شانه کنید و با برس مخصوص، فرم بدهید.

وازلین چسبناک است. به همین خاطر موهای ابرو را سر جای خود ثابت نگه می‌دارد. هر زمان که اراده کنید می‌توانید با کمک آب و بهترین پاک کننده صورت آن را به سادگی از روی ابروهایتان پاک کنید.

درمان ریزش ابرو با وازلین

شاید هم شما به کرات شنیده باشید که وازلین برای ابرو واقعا کار خاصی انجام نمی‌دهد.

در حقیقت وازلین از روغن مینرال و موم (ژله پترولیوم) ساخته شده است. این ترکیبات در آبرسانی پوست و موی خشک واقعا بی‌نظیر عمل می‌کنند. لازم به ذکر است که رشد موهای مرطوب بیشتر از موهای خشک و آسیب دیده است.

وازلین کمک نمی‌کند تا ابروهایتان رشد کند، بلکه صرفا محیط مرطوبی برای آن‌ها فراهم می‌آورد تا بهتر بتوانند رشد کنند.

علی‌رغم اینکه وازلین برای ابرو به عنوان یک ماده تقویت کننده رشد کمک خاصی نمی‌کند، ولی به عنوان ژل ابرو بی‌نظیر عمل می‌کند و باعث می‌شود تا موهای ابرو، ضخیم و پر پشت به نظر برسند.

سوالات متداول درباره استفاده از وازلین برای ابرو


آیا کسانی که پوست حساس دارند می‌توانند از وازلین استفاده کنند؟

متخصص‌های پوست و مو افرادی را که پوست حساسی دارند، از وازلین منع نمی‌کنند. زیرا وازلین به خودی خود باعث بروز هیچ حساسیت یا آلرژی نمی‌شود. وازلین نه پوست را می‌خاراند، نه باعث التهاب یا سوزش آن می‌شود.
مهم‌تر از همه، وازلین منافذ پوستی را نمی‌بندد، بنابراین سبب ایجاد لک یا جوش بر روی پوست نمی‌شود.
به همین دلیل است که می‌توانید با خیال راحت از وازلین برای ابرو استفاده کنید و اینکار را به روتین برنامه شبانه پیش از خواب تبدیل کنید.

آیا وازلین برای ابرو خوبه؟

روغن معدنی موجود در وازلین به نرم کردن ابروها کمک می‌کند و باعث نرمی و براق شدن آن‌ها می‌شود. استفاده از وازلین به عنوان ژل ابرو عالی است و باعث حالت‌دهی بی‌نظیری به آن می‌شود. پس از مالیدن وازلین به ابروهایتان با کمک برس ابرو، آن‌ها را شانه بزنید و به فرم دلخواه، حالت دهید.