روغن نارگیل برای برنزه شدن

آیا شما هم دوست دارید، پوستتان را برنزه کنید؟ آن گونه که اگر کسی شما را ببیند با خود حس کند، به تازگی از تعطیلات تابستانی در ساحل بازگشته اید؟ روش های متعددی برای برنزه کردن پوست وجود دارد، نظیر سولاریوم یا قرار گرفتن در مجاورت آفتاب که هر کدام از این روش ها به نوعی با خطراتی همراه هستند. اگر می خواهید که پوست شما بدون ضرر و خطرات ناشی از سولاردام یا اشعه خورشید برنزه شود، می توانید از روغن نارگیل برای برنزه شدن استفاده کنید. چگونه باید از روغن نارگیل برای برنزه شدن استفاده کرد؟ آیا استفاده از روغن نارگیل برای برنزه شدن بی خطر است؟ در این مقاله همه چیزهایی که باید در مورد برنزه کردن با روغن نارگیل بدانید، گفته می شود.

  • برنزه شدن با روغن نارگیل در مقایسه با روش های دیگر بسیار بهتر هستند و عوارض کمتری هم دارند.
  • استفاده از روغن نارگیل برای برنزه شدن باعث جذب سریع ویتامین D می شود و از پوست در برابر التهاب محافظت می نماید.

 

آیا روغن نارگیل به برنزه شدن شما کمک می کند؟

در پاسخ به این سوال که آیا روغن نارگیل برای برنزه کردن پوست مفید است یا خیر، باید گفت که این روغن معجزه آسا از آن جایی که به جذب و تمرکز اشعه UV روی پوست کمک می کند، به سرعت می تواند پوست شما را برنزه نماید.  ما به شما این نوید را می دهیم که روغن نارگیل برای برنزه شدن به قدری مفید است که با اطمینان خاطر می توانید، از آن به عنوان جایگزینی برای لوسیون ها و روغن های برنزه کننده مصنوعی استفاده کنید. در ادامه به طور مفصل شرح خواهیم داد که روغن نارگیل چگونه می تواند، به برنزه شدن پوست شما کمک نماید.

روغن نارگیل باعث افزایش سرعت جذب ویتامین D می شود

ویتامین D  از جمله ویتامین هایی است که هم برای بدن و هم برای سلامتی و زیبایی پوست ضروری است. روغن نارگیل از آن جایی که SPF 4 دارد، به همین واسطه به خوبی می تواند اشعه ماوراء بنفش را تا 75 درصد مسدود کند. این قدرت را هم دارد تا به پوست شما اجازه دهد تا ویتامین D را به سرعت جذب کند.

روغن نارگیل پوست شما را تغذیه و از آن محافظت می کند

همانطور که می دانید، در طول یک جلسه برنزه کردن، پوست شما در معرض نور شدید خورشید و اشعه های مضر UV قرار می گیرد. روغن نارگیل به کمک چربی های اشباع پایداری که دارد، کمک می کند تا یک لایه محافظ روی پوست شما تشکیل شود. این کار سبب می شود، تا آسیب های پوستی به شکل قابل توجهی کاهش یابد. وجود این چربی های اشباع شده و ویتامین ها همچنین به کاهش از دست دادن رطوبت پوست شما کمک می کنند. علاوه بر این، روغن نارگیل به بازسازی درخشش طبیعی پوست شما کمک می کند.

آیا روغن نارگیل به برنزه شدن شما کمک می کند؟

روغن نارگیل خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی دارد

 زمانی که پوست برای برنزه شدن ساعت ها در معرض نور خورشید قرار می گیرد، ممکن است میکروب ها، باکتری ها و قارچ ها باعث عفونت شوند. در چنین مواقعی روغن نارگیل به خاطر این که حاوی تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط ​​(MCTs)، اسید کاپریک، اسید میریستیک و اسید لوریک است و خواص ضد قارچی و ضد میکروبی دارد، می تواند از پوست شما در برابر عفونت محافظت کند.

روغن نارگیل التهاب پوست را کاهش می دهد

ممکن است پوست در اثر قرار گیری در نور آفتاب دچار التهاب شود. روغن نارگیل می تواند، التهابات ناشی از آفتاب سوزان، گرد و غبار یا سایر عوامل محیطی را تسکین دهد. خواص ضد التهابی این روغن شگفت آور همچنین از لایه برداری یا ترک خوردن پوست شما جلوگیری می کند. در نهایت، روغن نارگیل عاری از تمام مواد شیمیایی مضر و محرک است که استفاده از محصولات مصنوعی را کمتر ترجیح می دهد.

توجه داشته باشید اگر می خواهید به کمک روغن نارگیل پوست خود را برنزه کنید و بهترین نتیجه را بگیرید، باید روغن نارگیل اصل استفاده کنید؛ زیرا مزایای بیشتری نسبت به روغن نارگیل تصفیه شده دارد. راهنمای گام به گام نحوه استفاده از روغن نارگیل برای برنزه شدن را در بخش بعدی بررسی خواهیم کرد.

آموزش گام به گام استفاده از روغن نارگیل برای برنزه شدن

اکنون که دانستید، روِغن نارگیل تا چه اندازه می تواند به برنزه شدن پوستتان کمک کند، بی شک این سوال در ذهنتان پیش خواهد آمد که از روغن نارگیل برای برنزه شدن به چه شکل باید استفاده کرد. برای پاسخ به این پرسش در ادامه ما نحوه استفاده از روغن نارگیل برای برنزه شدن را به صورت گام به گام آموزش داده ایم.

آموزش گام به گام استفاده از روغن نارگیل برای برنزه شدن

مرحله اول: ماساژ پوست بدن با روغن نارگیل

برای استفاده از روغن نارگیل برای برنزه شدن ابتدا باید مقداری روغن نارگیل بردارید و آن را به تمام نقاط پوست بدن خود بزنید و  ماساژ دهید. اطمینان حاصل کنید که همه قسمت های پوست را می پوشانید تا مرطوب و برنزه شود. توجه داشته باشید که اگر برای برنزه کردن به سمت ساحل یا استخر می روید، می توانید آن را در یک بطری پمپ با خود ببرید.

مرحله دوم: استفاده از عینک آفتابی و کلاه حین برنزه شدن

نکته مهمی که در حین برنزه کردن باید به آن توجه کنید، این است که در هر صورت باید از عینک آفتابی و کلاه خود استفاده کنید، چرا که چشم ها و پوست اطراف آن بسیار ظریف و نسبت به اشعه UV نیز حساس هستند و خیلی زود آسیب می بینند. نکته مهم دیگر این است که به هیچ عنوان نباید با عینک آفتابی خود در فضای باز بخوابید. این کار می تواند خطوط برنزه ناخوشایندی را روی صورت شما ایجاد کند، که زیبایی شما خدشه دار می نماید.

مرحله سوم: نحوه صحیح آفتاب گرفتن برای برنزه شدن

برای برنزه شدن باید در آفتاب غرق شوید. با این حال باید توجه داشته باشید که بیش از 20 دقیقه زیر نور مستقیم خورشید قرار نگیرید؛ چرا که ممکن است به پوست شما آسیب وارد شود. اثرات قرارگیری بیش از اندازه زیر نور آفتاب بسته به نوع پوست هر کس می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. همواره به یاد داشته باشید، که برای برنزه شدن و جذب مقادیر کافی ویتامین D، روزانه 15 تا 20 دقیقه زمان کافی است و بیش از این زمان جایز نیست.

مرحله سوم: نحوه صحیح آفتاب گرفتن برای برنزه شدن

خطرات قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش

اگر زمان زیادی در آفتاب بمانید، به ویژه اگر بدون محافظت در برابر آفتاب قرار بگیرید، نه تنها به پوستتان آسیب وارد می شود، بلکه می تواند باعث پیری زودرس پوست و حتی سرطان هم شود. به همین خاطر روغن نارگیل برای برنزه شدن گزینه بسیار ایده آلی است و خانم ها می توانند از آن به عنوان بهترین روغن برنزه کننده استفاده نمایند.

آیا چیزی به نام برنزه شدن ایمن وجود دارد؟

پاسخ بله است. اگر چه با جرات نمی توان گفت، که کاملا بی خطر است. اما با این حال بهترین راه برای برنزه شدن سالم این است که پوست خود را بیش از حد در معرض اشعه UV قرار ندهید. برای کاهش آفتاب سوختگی، توصیه می شود به تدریج برنزه کنید و زمان زیر نور خورشید را به طور مساوی تقسیم کنید. همچنین زمان درستی را برای قرار گیری در زیر نور آفتاب انتخاب کنید. قطعا برایتان جالب خواهد بود که بدانید، آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA) اعلام کرده است که قدرت UV از ساعت 10 صبح تا 4 بعد از ظهر بیشترین میزان را دارد، خصوصا در روزهای آفتابی تابستان. پس در این زمان از آفتاب گرفتن برای برنزه شدن خودداری کنید.

مداد لب دی ام جی ام؛ گزینه ای مناسب هنگام آفتاب گرفتن!

مداد لبی که در این مطلب قصد معرفی آن را داریم، مداد لب دی ام جی ام مدل Color Explosion است. شاید تعجب کنید و از خودتان بپرسید که چرا این مداد لب باید در این مطلب که در رابطه با استفاده از روغن نارگیل برای برنزه شدن است، معرفی شود. دلیل این کار این است که در ترکیبات اولیه این مداد لب از روغن نارگیل استفاده شده است.

وجود روغن نارگیل در مداد لب دی‌ام‌جی‌ام به خوبی می تواند باعث نرمی پوست لب و حفظ رطوب آن شود. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که پوست حساسی دارید، باید گفت این محصول به دلیل ضد حساسیت بودن، بافت پوست لب به آن واکنش نمی دهد و برای شما بهترین گزینه است. این مداد لب بافت کرمی و فوق العاده نرمی دارد که به واسطه آن به خوبی روی لب کشیده می شود و ظاهری زیبا و مخملی به لب ها می بخشد. شما می توانید همین حالا مداد لب دی ام جی ام مدل Color Explosion را با قیمتی شگفت انگیز و در رنگ های متفاوت از فروشگاه میس و مستر سفارش دهید.

مداد لب برای آفتاب گرفتن

کلام آخر

در این بخش از مجله آرایش و زیبایی میس و مستر به صورت مفصل به استفاده از روغن نارگیل برای برنزه شدن پوست پرداختیم. اگر شما هم به دنبال برنزه شدن بدون استفاده از برنزه کننده های مصنوعی هستید، می توانید از روغن نارگیل برای برنزه شدن استفاده کنید.

در پایان تقاضامندیم، چنانچه هر سوال، نظر یا ابهامی در خصوص برنزه شدن با روغن نارگیل در ذهن دارید، از طریق بخش ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید تا ما بتوانیم پاسخگوی سوالات شما باشیم.

سوالات متداول در خصوص استفاده از روغن نارگیل برای برنزه شدن پوست

در ادامه به برخی از رایج ترین سوالات در خصوص استفاده از روغن نارگیل برای برنزه شدن پوست پاسخ خواهیم داد.


آیا روغن نارگیل یک ضد آفتاب طبیعی است؟

خیر. روغن های طبیعی مانند روغن نارگیل را نمی توان به عنوان ضد آفتاب مستقل استفاده کرد؛ زیرا این مواد SPF لازم برای ایمن نگه داشتن پوست شما در برابر اشعه ماوراء بنفش را ندارند.

آیا روغن نارگیل برای برنزه شدن مفید است؟

بله، استفاده از روغن نارگیل یکی از روش های سالم و بی خطر برای برنزه شدن پوست است. برای اطلاع از نحوه استفاده از روغن نارگیل برای برنزه شدن پوست مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

آیا به جز روغن نارگیل برای برنزه شدن از مواد طبیعی دیگری هم می توان استفاده کرد؟

بله، موادی مانند پودر کاکائو، روغن بچه، روغن زیتون و… هم می توانند به برنزه شدن شما کمک نمایند. برای این که از طرز استفاده از هر کدام از این مواد برای برنزه شدن پوستتان آگاهی پیدا کنید، می توانید مطلب دیگری در این مجله زیبایی تحت عنوان «روش های ساده برنزه کردن پوست در منزل در فصل های سرد» را مطالعه کنید.

منبع

stylecraze