یکی از قسمت های حساس و سخت خرید لوازم آرایشی، خرید رژ لب است. رژ لب ها تنوع رنگ نامحدودی دارند و بسیاری از افراد در هنگام خرید آن دچار سردرگمی می شوند و نمی دانند که کدام رنگ برایشان مناسب تراست. اگر شما هم با این مشکل رو به رو هستید و می خواهید بدانید چه رنگ رژی با رنگ پوستتان همخوانی دارد و آرایشتان را زیباتر و جذاب تر می کند، این مقاله از مجله آرایش و زیبایی میس و مستر را مطالعه کنید.

رنگ رژ لب برای پوست روشن

کسانی که پوست روشنی دارند، می توانند از هر رنگ قرمزی، حتی قرمز های جیغ و درخشان استفاده کنند. ولی هرگز نباید از رژ لب هایی با رنگ های خیلی روشن و یا با هاله زرد استفاده کنند، چون این رنگ ها پوستشان را بی حال و بی روح نشان می دهد. در این قسمت چندین رنگ رژ لب مناسب برای پوست روشن را به اختصار توضیح می دهیم.

بنفش قرمز

به قرمزی که ته مایه بنفش داشته باشد، بنفش قرمز می گویند. این رنگ در بین خانم ها ایرانی محبوبیت خاصی دارد. مزیت رژ لب بنفش قرمز این است که شما می‌ توانید از آن هم در طول روز و هم برای مهمانی‌ های شبانه استفاده کنید. این رنگ رژ لب زیبایی چشمگیری به پوست های روشن می بخشد.

بنفش قرمز

قرمز پر رنگ

طیف‌های رنگ قرمز یکی پس از دیگری برای رژ لب، جذاب ‌تر به ‌نظر می ‌رسند و هرگز از مد نمی‌افتند. این رنگ قطعا به پوست روشن با تن صورتی می آید و رنگ جسورانه ای است، زیرا لب‌های شما را خاص می کند و مورد توجه قرار می‌ دهد.

رژ لب قرمز پر رنگ

هلویی

هلویی یک رنگ رژ لب دخترانه ملایم است که مناسب برای محیط کار می باشد. چون به رنگ پوست لب نزدیک است و چندان روی لب ها به چشم نمی آید. شما با استفاده از این رنگ، آرایشی طبیعی و با وقار خواهید داشت. این رنگ برای افرادی با پوست روشن بسیار جذاب است و البته ناگفته نماند که خانم هایی با پوست تیره هم می توانند از رنگ هلویی تیره تر استفاده کنند.

رژ لب هلویی

رژ لب مرجانی

رنگ مرجانی به عنوان مد سال 2019 معرفی شد و این رنگ ظاهری دخترانه، ملیح و ملایم روی چهره به وجود می آورد و به آن جانی تازه می بخشد.  رژ رنگ مرجانی از آن دسته رژ هایی است که دختر خانم های جوان را جذاب تر از همیشه می کند. اگر شما شاغل هستید و نمی خواهید در محیط کار چهره ای خسته و گرفته داشته باشید، حتما رژ مرجانی را در محل کار امتحان کنید، چون این رنگ رژ لب جدید علاوه بر طبیعی نگه داشتن چهره باعث رنگ و روح دادن به چهره و صورت می شود.

رژ لب مرجانی

رژ لب گوشتی مات

رنگ رژ لب گوشتی یکی از رنگ های محبوب و پرفروش در سراسر دنیا می باشد. این رژ مناسب استفاده در کل روز می باشد و در زیبایی صورت و آرایش تاثیر بسیار زیادی دارد. رژ لب گوشتی با هر مدل آرایش و رنگ پوستی معجزه می‌کند.

برندهای معروفی همچون مک، هدی بیوتی، کایلی، میبلین، دبی، امیلی، میکاپ فکتوری، کوزارت، مای، شون، این‌ لی و.. از شرکت‌های تولید لوازم آرایشی هستند که توجه خاصی به رژ لب گوشتی با طیف رنگی متفاوت دارند.

رنگ رژ لب گوشتی

رنگ نود یا عریان

استفاده از این نوع رنگ رژ لب حس آرامش خاصی به افراد القا می کند و طرفداران خاص خود را دارد. این رنگ رژ لب همچنین جزو لوازم آرایشی محبوب هنرمندان به حساب می آید. بسیاری از سلبریتی ها هم به این نوع رنگ علاقه دارند و بیشتر مواقع از آن استفاده می کنند.

رژ لب نود

به طور مثال  امی آدامز به عنوان ملکه نودها شناخته می شود که به بهترین شکل ممکن از رژ لب های نودی متناسب با رنگ پوستش بهره می برد.

امی آدامز

رنگ رژ لب برای پوست گندمی

اگر پوست گندمی دارید رژ لب های قرمز، ارغوانی، و مسی برای شما مناسب اند و زیبایی شگفت انگیزی به شما می بخشند. در این قسمت چندین رنگ مناسب برای پوست گندمی را به اختصار توضیح می دهیم.

رژ لب قرمز

یکی از بهترین رنگ رژ لب برای افرادی که پوست گندمی با تناژ سرد دارند، رنگ قرمز است. رنگ قرمز از گذشته تا به امروز محبوب ترین  رنگ در آرایش بوده است و هیچ گاه از مد نمی افتد. رنگ قرمز نه تنها زیبایی منحصر به فردی دارد، بلکه باعث ایجاد حس شادابی و جوانی در خانم ها می شود. کسانی که پوست گندمی دارند به راحتی می توانند از رنگ قرمز استفاده کنند و زیبایی چهره خود را دو چندان کنند. رنگ قرمز مایل به قهوه ای و قرمز هایی که تناژ گرم تری دارند، تاثیر شگفت انگیزی روی چهره این افراد دارند و آن ها را جذاب تر می کنند.

رژ قرمز

رژ لب مسی

رنگ رژ مسی برای خانم هایی با پوست گندمی و روشن انتخاب مناسبی است. این رنگ همیشه یکی از محبوب ترین رنگ ها در بین بانوان به شمار می رود. این رنگ پوست های گندمی را روشن تر و در عین حال جذاب تر می کند. یکی دیگر از مزیت های این رنگ که آن را به رنگی فریبنده و جذاب برای بسیاری از خانم ها تبدیل کرده است، این است که طیف های مختلف رنگ مسی با رنگ پوست هماهنگی عجیبی پدید می آورند، هم چنین با اکثر لباس ها ست می شوند و مناسب بسیاری از مراسم ها می باشند.

رنگ مسی

کالباسی

اگر پوست گندمی یا میانه دارید، رنگ کالباسی ملایم انتخاب مناسبی خواهد بود. محبوبیت رنگ کالباسی در چند سال اخیر چندین برابر شده است، به طوری که اکثر خانم ها در کیف لوازم آرایش خود یک رژ لب کالباسی دارند. یکی از دلایل محبوبیت این رژ این است که به رنگ طبیعی لب ها نزدیک می باشد.

افرادی که به چهره نچرال یا طبیعی علاقه‌مند هستند و تمایل به حفظ حالت طبیعی چهره دارند، حتما از رنگ کالباسی استفاده کنند.

کالباسی

اگر توجه کرده باشید می توانید این رنگ را در آرایش سلبریتی ها به خصوص آریانا گرانده خواننده ۲۷ ساله آمریکایی بیش از هر رژ لبی از رژ لب کالباسی استفاده می کنند.

آریانا گرانده

صورتی مات

این رنگ رژ لب مات دخترانه یکی دیگر از رنگ های مناسب برای پوست گندمی است. این رنگ بدون اینکه غیرطبیعی به نظر برسد، جذابیت فراوانی به لب‌ها و صورت می ‌دهد و برای استفاده روزانه مورد مناسبی است.

رنگ رژ لب صورتی مات

رژ لب بنفش مایل به ارغوانی

این رژ لب زیبایی بی نظیری روی پوست گندمی به وجود می آورد، به خصوص تناژهای تیره تر آن.

رژ لب بنفش ارغوانی

رنگ رژ لب برای پوست سبزه

تقریبا تمامی رنگ ها برای آرایش پوست سبزه و تیره مناسب اند و با آن هماهنگی دارند، به خصوص انواع تنالیته رنگ قرمز. در این قسمت به معرفی تعدادی از رنگ های مناسب برای پوست سبزه می پردازیم.

رژ رنگ لب

یکی از رنگ های رژ لب که همواره ترند می باشد، رژ رنگ لب است. اگر شما هم دوست دارید آرایشی طبیعی و بدون زرق و برق داشته باشید، هرگز از این گونه رنگ ها غافل نشوید. برای اینکه چهره سبزه شما جذاب تر شود، بهتر است این رنگ را با برنز تلفیق کنید. پس ابتدا خط لبی برنزی بکشید و بعد از رژ لب رنگ پوست استفاده کنید و شاهد زیبایی و جذابیت چهره خود باشید.

رنگ لب

رژ لب قرمز روشن

رژ لب قرمز، رنگ رژ لب مورد علاقه مردان است. همانطور که می دانید این رنگ مناسب برای انواع پوست به ویژه پوست سبزه می باشد. رژ لب قرمز درخشش خیره کننده‌ای به چهره سبزه شما می دهد.

رنگ رژ لب قرمز روشن

صورتی رز

از طیف‌های رنگ قرمز که بگذریم، رنگ صورتی هم رنگی خاص برای بانوان مشکل‌ پسندی است که به دنبال بهترین رنگ رژ لب متناسب با پوستشان می‌گردند. سال ‌به‌‌ سال شاهد افزایش محبوبیت صورتی هستیم.

رنگ صورتی طیف های متنوعی دارد و معمولا صورتی رز برای پوست های سبزه مناسب تر است.

رژ صورتی رز

رژ لب گلبهی

اگر شاغل هستید و به دنبال یک رنگ رژ لب جدید و خاص برای محل کارتان می گردید، پیشنهاد ما به شما رژ لب گلبهی است. گلبهی یک رنگ بسیار زیبا و مناسب برای محل کار است. این رنگ یکی از انواع رژ لب هایی است که در چند سال اخیر محبوبیت بیشتری پیدا کرده است، چون که رنگ گلبهی نسبت به رنگ قرمز توجه کمتری جلب می کند و برای موقعیت های رسمی و کاری مناسب تر است. به همین دلیل خانم های شاغل بیشتر ترجیح می دهند، از این رنگ در آرایش خود استفاده کنند.

این رنگ که نه قرمز، نه نارنجی و نه صورتی است برای هر نوع پوستی به خصوص پوست سبزه مناسب است و چهره را جذاب تر نشان می دهد.

تنوع این رنگ بالاست و در انواع مختلف کمرنگ و پررنگ وجود دارد که بنا به سلیقه خود هر کدام را خواستید، می توانید انتخاب کنید.

گلبهی

رنگ رژ لب برای پوست های تیره

اگر پوست تیره دارید رژ لب هلویی و قرمز برای شما مناسب است. اگر دوست دارید از رژ لب براق استفاده کنید، رنگ های خیلی روشن نخرید. در اینجا تعدادی از رنگ های مناسب پوست تیره را به اختصار توضیح می دهیم.

رژ لب هلویی تیره

همانطور که در قسمت های قبل گفتیم، رژ صورتی هلویی که یک رنگ رژ لب دخترانه است، هم برای پوست روشن و هم تیره مناسب است، البته افرادی با پوست تیره باید از نوع تیره تر آن استفاده کنند تا هماهنگی بی نظیری با پوستشان داشته باشد.

این رنگ از گذشته تاکنون از محبوب ترین رنگهای رژلب بوده و نه تنها از محبوبیت آن کم نشده است، بلکه روز به روز به محبوبیت آن افزوده می شود. این رنگ جذاب برای افراد با پوست تیره ظاهری بی نقص را به ارمغان خواهد آورد.

هلویی تیره

رژ لب قرمز

بهترین رنگ رژ لب برای انواع پوست، رنگ قرمز است و برای همه پوست ها به یک اندازه جذاب، گرم و اغوا کننده می باشد. از خوبی های رنگ قرمز این است که هیچ گاه از مد نمی افتد و همیشه می توان از آن استفاده کرد. علاوه بر این رنگ قرمز به راحتی با انواع رنگ های دیگر لباس و آرایش ست می شود. در مواقع ضروری که عجله دارید و فرصت کافی برای آرایش ندارید، از آرایش با رژ لب قرمز کمک بگیرید. توجه کنید اگر پوست شما به شدت تیره است بهتر است از قرمز آلویی استفاده کنید.

cherry red lips

رژ لب قهوه ای شکلاتی

رنگ قهوه ای شکلاتی یکی از محبوب ‌ترین رنگ های رژ است و جایگاهی همیشگی در کیف لوازم آرایش خانم‌هایی با رنگ پوست تیره دارد. با این رنگ رژ لب می توانید آرایشی طبیعی و باوقار داشته باشید. این رنگ برای انواع پوست تیره و همه نوع آرایشی مناسب است.

رژ لب قهوه ای شکلاتی

قهوه ای مسی

یکی از انواع رنگ رژ لب قهوه ای که برای افرادی با پوست تیره مناسب است، قهوه ای مسی می باشد، این رنگ با قهوه ای شکلاتی متفاوت است و از آن روشن تر و براق تر می باشد.  رنگ قهوه ای مسی، جزو محبوب ترین رنگ های رژ پاییزی است. این رنگ یکی از انتخاب های درست و زیبای شما خواهد بود که دستتان را در انتخاب لباس باز می گذارد.

قهوه ای مسی

 

آموزش چند مدل رنگ رژ لب جذاب

در ویدئو زیر چند مدل رنگ رژلب زیبا آموزش داده شده است.

کلام آخر

در این مقاله راهنمای انتخاب رژ لب بر اساس رنگ پوست را در اختیارتان قرار دادیم. به غیر از رنگ پوست می توانید با توجه به رنگ لباس هم رژ خود را انتخاب کنید، برای مثال اگر لباس هایتان رنگ های گرم دارند از رژ های روشن استفاده کنید. شما می توانید بر اساس این راهنما به راحتی رنگ رژ مناسب پوست خود را انتخاب کنید و از زیبایی و درخشش بی نظیر آن نهایت لذت را ببرید. البته توجه داشته باشید یکی از مهمترین نکات در انتخاب رژ این است که از مارک های قابل اطمینان که مواد مضر ندارند استفاده کنید. فراموش نکنید که به تاریخ انقضا و اصالت مواد آرایشی توجه کنید.

اگر قصد خرید رژ لب به صورت آنلاین را دارید می توانید به راحتی و با اطمینان از اصالت کالا، از فروشگاه اینترنتی میس و مستر خرید کنید.

سوالات متداول پیرامون رنگ رژ لب

آیا باید رنگ رژ لب را با رنگ مو هماهنگ کرد؟

بله
برای موی تیره و پوست روشن انتخاب رنگ های صورتی روشن، قرمز مایل به نارنجی، آلبالویی و آلویی مناسب تر است. در صورت داشتن پوست تیره رنگ های بژ، طلایی، قرمز مایل به قهوه‌ای و برنز نیز بسیار مناسب است.
برای موی بلوند و پوست روشن رنگ های صورتی و قرمز مایل به نارنجی بهترین انتخاب است. در صورت داشتن پوست تیره، رنگ های صورتی سالمونی و گرم، خاکی و کاراملی برای پوست شما مناسب است.
برای موی قهوه ای و پوست معمولی مرجانی و صورتی تیره از رنگ های مناسب برای ست شدن با رنگ موهای شما هستند.

چطور بهترین انتخاب رنگ رژ لب را با توجه به رنگ چشم خود داشته باشیم؟

برای رنگ چشم قهوه ای رژ قرمز روشن، قهوه ای و صورتی روشن بهترین انتخاب است.
برای رنگ چشم های سبز، رنگ های قرمز مایل به قهوه‌ای و صورتی مناسب تر است.
برای رنگ چشم آبی، رژ آلبالویی و قرمز مایل به آلبالویی را انتخاب کنید.
برای چشم های طوسی بهترین انتخاب رنگ های خنثی هستند.

رژ لب مات بهتر است یا براق؟

درصورتی که لب‌های باریکی دارید، رژ لب مات انتخاب نکنید. چون رژ لب مات صورت شما را بی روح و کسل می کند و بهتر است شما از رژ لب‌های براق استفاده کنید که نور را منعکس می کند.
برای لب‌های بزرگ و برجسته‌ رژ لب مات انتخاب مناسبی است.

چگونه رژ لب بدون سرب را تشخیص دهیم؟

سرب یکی از مواد مواد بسیار مضر در رژ لب است و بهتر است رژ لب هایی انتخاب کنید که فاقد سرب باشند. برای تشخیص رژ لب بدون سرب می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید:
راهنمای کامل و جامع نحوه تشخیص رژ لب بدون سرب

منابع

https://www.elle.com/beauty/makeup-skin-care/g24221702/best-lipstick/?slide=13