Table of Contents

اگر علاقه‌ای ندارید که مقابل آفتاب قرار بگیرید و گرمای آن را تحمل کنید اما برنزه شدن را دوست دارید، بهتر است بدانید که برنزر چیست! اگر بتوانید یک برنزر خوب و متناسب با رنگ پوستتان انتخاب کنید، در نهایت به یک رنگ پوست تابستانی جذاب دست پیدا خواهید کرد. در این مقاله توضیح خواهیم داد که برنزر صورت چیست، کاربرد برنزر در آرایش چیست و نحوه صحیح استفاده از برنزر آرایشی چیست.

جذابیت با برنزر بدون نیاز به نور آفتاب

اگر بدانید که برنزر چیست و چگونه باید از آن استفاده کنید، دیگر نیاز نیست مقابل گرمای نور خورشید قرار بگیرید. آن‌هایی که میدانند پودر برنزر چیست و چگونه باید از آن روی پوست استفاده کنند، همیشه ظاهری جذاب دارند. این راهنما را آماده کردیم برای افرادی که هنوز تجربه استفاده از برنز را ندارند و نمیدانند این محصول آرایشی چیست!؟

در این بخش به موارد زیر اشاره خواهیم کرد:

  • برنزر چیست
  • کاربرد برنزر چیست
  • یک برنزر خوب چه ویژگی‌هایی دارد
  • کجا از برنزر استفاده کنیم
  • چگونه باید از برنزر استفاده کنیم
  • تفاوت بین برنزر و کانتور
  • تفاوت بین برنزر و هایلایتر

برنزر چیست؟

برنزر چیست؟

قبل از اینکه درباره مزایا، معایب و چگونگی استفاده از برنزر صحبت کنیم بهتر است توضیح دهیم که برنزر چیست. برنزر یکی از اقسام محصولات آرایشی به شمار می‌رود. این محصول می‌تواند اشکال، ترکیبات و رنگ‌های مختلف داشته باشد. همانگونه که از نامش پیداست وقتی آن را استفاده کنیم برحسب میزان پیگمنتی که دارد پوست را تیره و برنزی می‌کند و برای برنزه کردن پوست به طور موقت استفاده می‌شود.

برنزر احساس گرمی را به بیننده انتقال می‌دهد، چراکه وقتی از آن استفاده می‌کنیم مانند این است که مدتی جلوی آفتاب قرار گرفته باشیم. ضمناً برنزر می‌تواند برحسب مدل و درجه سبب افزایش درخشندگی پوست نیز بشود. پس بدون اینکه جلو نور آفتاب قرار بگیریم پوستمان را می‌توانیم با برنزر تیره کنیم.

در صورتی که یک برنزر در کیفتان دارید، دیگر نیاز نیست مقابل اشعه‌های مخرب UV خورشید قرار بگیرید. حتی سلبریتی‌های معروف نیز ترجیح می‌دهند با استفاده از برنزر پوست خود را تیره کنند و سراغ تخت‌های برنزه کننده نروند.

انواع برنزر چیست؟

آیا میدانید که تفاوت بین چند برنزر چیست؟ برنزرها به لحاظ پوشش دهی به سه دسته طبقه بندی می‌شوند:

  • برنزرهای مات
  • برنزرهای درخشان
  • برنزرهای شفاف

همچنین برنزرها را می‌توانیم به لحاظ ترکیبات هم از یکدیگر بصورت زیر جدا کنیم:

  • برنزرهای پودری
  • برنزرهای ژلی
  • برنزرهای مایع
  • برنزرهای کرمی

برنزر از جمله محصولات آرایشی است که می‌تواند خلاقیت و جسارت شما در آرایش کردن را افزایش دهد. زمانی که پوستتان را برنزه می‌کنید استفاده از رنگ‌های درخشان و نئونی بیش از هر زمانی ایده آل بنظر می‌رسد. اما باید نخست بفهمیم که دقیقاً عملکرد برنزر چیست؟

برنزر چیست؟

کاربرد برنزر چیست؟

خب حالا به این سوال رسیدیم که عملکرد برنزر چیست. تاثیر برنزر در آرایش چیست؟ آیا بعد از مصرف آن روی پوست، پوستمان شبیه وقتی می‌شود که به سولاریوم رفتیم؟ یا اینکه برنزر هم مانند کانتورینگ عمل می‌کند؟

در پاسخ به اینکه عملکرد برنزر چیست باید بگوییم: هدف برنزر این است که پوستتان را بصورت غیرتهاجمی و بدون کمترین خطر برنزه کند. اما این محصول اگر به درستی انتخاب و مصرف شود می‌تواند بیش از یک جایگزین برای آفتاب و دستگاه سولاریوم باشد.

کجای پوست را برنزر بزنیم؟

آیا میدانید اصول استفاده از برنزر چیست و باید از آن روی کدام نواحی از پوست استفاده کنید؟ از برنزر باید در بخش‌های عمیق پوست استفاده کنیم. زمانیکه اینکار را انجام می‌دهیم پوستمان درخشان شده و گرمای خاصی در آن دیده می‌شود.

اگر تاکنون از برنزر استفاده کرده باشید می‌دانید که مزیت حذف کردن نور خورشید و جایگزین کردن برنزر چیست! زمانی که با استفاده از نور آفتاب پوست را تیره و برنزه می‌کنیم خودمان کنترلی بر آن نداریم و نمی‌توانیم 100% کل پوست را به یک شکل برنز کنیم. اما کنترل میزان برنزر با خود ماست و خیلی راحت می‌توانیم از آن کمتر یا خیلی بیشتر استفاده کنیم.

کجای پوست را برنزر بزنیم؟

مخفی کردن نقایص پوست صورت با برنزر

آیا میدانید که جز تیره کردن پوست دیگر مزیت‌ برنزر آرایشی چیست؟ اگر در اثر نور آفتاب و یا به دلایل دیگر پوستتان ناهماهنگ تیره شده یا دچار لکه شده می‌توانید از برنزر کمک بگیرید. میکاپ آرتیست‌های معروف راهنماییتان می‌کنند که مزیت‌های دیگر برنزر چیست. شما می‌توانید از این محصول برای پوشاندن و اصلاح نقایص پوستی و لکه‌های تیره و روشن استفاده کنید. اگر از یک مصرف کننده حرفه‌ای برنزر بپرسید که دیگر مزیت این محصول چیست، آن را برای پوست کل بدن توصیه می‌کند.

زیبایی و خوشرنگی سایر قسمت‌های بدن با برنزر

در بالا اشاره کردیم که دیگر کاربرد و مزیت برنزر چیست. شما می‌توانید از برنزر روی تمام بدنتان استفاده کنید و مصرف آن تنها محدود به پوست صورت نمی‌شود. جالب است بدانید که علاوه‌بر تیره کردن پوست، برنزر کمک می‌کند دست و پای شما لاغرتر و بلندتر بنظر برسند.

با این تکنیک بدون آفتاب گرفتن برنزه شوید!

از خانم‌هایی که کنار ساحل و در سفرهای دریایی همیشه برنزه به نظر می‌رسند بپرسید که رمز و راز برنزر چیست؟ آن‌هایی که میدانند برنزر آرایشی چیست، به خوبی زمان استفاده از آن را هم می‌دانند. مسلماً در طول تابستان بخصوص اگر به سفرهای تابستانه بروید، می‌بینید که اکثر خانم‌ها پوست برنزه دارند. قطعاً همه آن‌ها جلوی آفتاب برنزه نشدند.

اگر دوست دارید کنار ساحل یا در طول سفر تابستانه برنزه به نظر برسید از این ترفند استفاده کنید:

یک لوسیون حاوی SPF را با برنزر ترکیب کنید و روی صورت و بدن استفاده کنید، به همین راحتی پوست شما هم تیره و درخشان می‌شود. البته استفاده از روغن نارگیل برای برنزه شدن هم ایده خوبی است.

دقت کردید تمایز دیگران با بانوان مصرف کننده برنزر چیست؟ آن‌ها خیلی جوان و بشاش بنظر می‌رسند و این فقط بخاطر برنزر است. زمانی که از برنزر روی پوست استفاده کنید گرمی رنگ پوست افزایش پیدا می‌کند و به همین خاطر شادتر و جوانتر دیده می‌شوید. مخصوصاً اگر خسته هستید و رنگ پوستتان پریده از این تاثیر شگفت انگیز برنزر غافل نمانید.

آیا برنزر نسبت‌ به کانتور بهتر است؟

آیا برنزر نسبت‌ به کانتور بهتر است؟

اگر همین حالا به بازار محصولات آرایشی مراجعه کنید حسابی گیج می‌شوید. این اتفاق مخصوصاً برای کسانی می‌افتد که نمی‌دانند فرق بین هایلایتر، کانتور و برنزر چیست. تنوع محصولی آنقدر زیاد است که اگر در آرایش و استفاده از محصولات حرفه‌ای نباشید، ممکن است بدترین انتخاب را انجام دهید. پس بهتر است ابتدا اطلاعات کاملی درباره تفاوت بین این محصولات کسب کنید.

آموزش استفاده از برنزر

حتماً تا به اینجا متوجه شدید که اصلی‌ترین کارکرد برنزر چیست. از برنزر برای اینکه پوستمان آفتاب زده بنظر برسد استفاده می‌کنیم. پس جایی از برنزر استفاده کنید که آفتاب وجود دارد و می‌تواند به صورت طبیعی پوستتان را تیره کند. اما شما نمی‌خواهید جلوی نور خورشید و بمانید از این ترفند آرایشی استفاده می‌کنید.

برنزر را روی نواحی از پوست صورت اعمال کنید که بیشترین تماس را با نور خورشید دارند. آیا می‌دانید که بهترین نقطه روی صورت برای اعمال برنزر چیست؟ بهترین نقطه روی صورت برای اعمال برنزر نزدیک به شقیقه‌های پیشانی است. همچنین می توانید از این محصول روی بینی، استخوان‌های گونه و چانه استفاده کنید.

اگر نمیدانید چگونه از برنزر روی صورتتان استفاده کنید، از این راهنمای آسان کمک بگیرید. به شما خواهیم گفت که روش درست استفاده برنزر چیست. عدد 3 انگلیسی را فرض کنید که از روی شقیقه شروع می‌شود، نیم دایره اول آن روی استخوان‌های گونه تمام می‌شود و نیم دایره دوم آن روی خط فک. به همین راحتی می‌توانید از برنزر روی صورت استفاده کنید.

آموزش استفاده از برنزر

استفاده از برنزر روی شانه و ترقوه

همه کاملاً اطلاع ندارند که کاربردهای انواع برنزر همچون پودر برنزر چیست! اگر تاکنون از برنزر تنها روی صورت استفاده کردید، بهتر است کمی جسارت بیشتری بخرج دهید. شما می‌توانید از برنزر روی استخوان‌های ترقوه و شانه استفاده کنید. پس حالا که دیگر کاربردهای برنزر را شناختید دفعه بعد خیلی بیشتر از برنزر استفاده کنید.

زمانی که یک تاپ بدون یقه می‌پوشید می‌توانید از برنزر روی استخوان‌های شانه و ترقوه استفاده کنید و جلوی آینه ببینید که چقدر جذابیتان افزایش پیدا کرده است. در واقع در تابستان پوشیدن لباس‌های دکلته بدون برنزر کمی ناقص است.

برنزر مرطوب کننده

معمولاً از برنزرهای پودری و خشک استفاده می‌کنیم و کمتر کسی است که بداند منظور از نوع مرطوب کننده برنزر چیست. منظور از برنزرهای مرطوب کننده و مه پاش محصولاتی هستند که می‌توانید از آن‌ها روی کل بدن استفاده کنید. این محصول نسبت به برنزر آرایش صورت گزینه ایده آل تری است، چرا که می‌تواند کل بدن را بصورت یکنواخت برنزی کند.

برنزر را چگونه روی پوستم استفاده کنم؟

احتمالاً اگر اولین بار است که از برنزر استفاده می‌کنید این سوال بزرگ شماست که روش صحیح استفاده از برنزر چیست؟ در حقیقت استفاده برنزر اصلاً سخت نیست و اگر چندین روش آموزش مصرف برنزر را مطالعه کنید و بینید، به همین نتیجه خواهید رسید. کافیست برای مصرف و اعمال برنزر روی پوستتان ابزار مناسب را فراهم کنید تا نتیجه دلخواهتان بدست بیاید.

بهترین ابزار استفاده از برنزر چیست؟

بهترین ابزار استفاده از برنزر چیست؟

منظور از ابزار اعمال برنزر چیست؟ آیا میتوانیم از هر قلم مویی برای کشیدن برنزر روی پوستمان استفاده کنیم؟ خیر. شما نمی‌توانید برنزر را با قلمو روی پوست بکشید. بهتر است ابتدا به شما بگوییم که از کدام برس‌های آرایشی می‌توانید برای استفاده از برنزر روی پوستتان استفاده کنید. در حقیقت نوع برسی که شما می‌توانید برای اعمال برنزر استفاده کنید، به ترکیبات و فرمولاسیون برنزر شما بستگی دارد.

بهترین برس برای برنزر کرمی

اگر نمیدانید بهترین برس برای نوع کرمی برنزر چیست، بدون معطلی سراغ برس‌هایی بروید که طبیعی نیستند. بهترین برس برنزر کرمی نوع مصنوعی آن است.

بهترین برس برای برنزر پودری

برنزر پودری یکی از پر مصرف‌ترین و پرکاربردترین انواع برنزر است، اما خیلی از دختران و بانوان نمیدانند که برس مناسب برای این نوع برنزر چیست. میکاپ آرتیست‌های حرفه‌ای همیشه برای اعمال برنزر پودری از برس‌های طبیعی استفاده می‌کنند. برس‌های آرایشی طبیعی بیشترین کارایی را در نگه داشتند و پخش کردن یکنواخت برنزر روی پوست صورت دارند.

بهترین برس برای برنزر پودری

چرا نباید از برس طبیعی همراه برنزر کرمی استفاده کنیم؟

برنزرهای کرمی زمانی که بخواهیم بخش بزرگی از پوست را تیره کنیم، گزینه عالی محسوب می‌شوند. اما هرگز توصیه نمی‌شود که برای اعمال آن روی پوست از برس‌های طبیعی استفاده کنید. آیا میدانید دلیل عدم توصیه به استفاده از برس طبیعی همراه با کرم برنزر چیست؟

برس‌های طبیعی معمولاً از موی حیوانات خاص تهیه می‌شوند. اگر به موهای این نوع برس آرایشی دست بزنید نسبت به برس‌های مصنوعی نرم‌تر و لطیف‌تر است. از طرفی برنزر کرمی سنگین است و خاصیت چسبندگی بالایی دارند. پس برس طبیعی حجم بالایی از کرم برنزر را به خود جذب می‌کند. در نهایت کرم برنزر خوب روی پوست پخش نمی‌شود و شما یک برس طبیعی نابود شده خواهید داشت.

چرا برس مصنوعی برای برنزر پودری مناسب است؟

دلیل عدم استفاده از برس مصنوعی همراه با این نوع برنزر چیست؟ برس‌های مصنوعی همانگونه که از بافتشان پیداست برای نگه داشتن پودر چندان خوب عمل نمی‌کنند. همچنین بِلند کردن پودر آرایشی با این محصول چندان راحت نخواهد بود. برس مصنوعی قادر نیست پودر برنزر را به خوبی روی خود حفظ کند. بنابراین بیشتر آن به اطراف ریخته و فقط سبب کثیف شدن آرایشتان می‌شود.

چرا برس مصنوعی برای برنزرپودری مناسب است؟

روش صحیح استفاده از ژل برنزر چیست؟

آیا میدانید بهترین روش برای استفاده از ژل برنزر چیست؟ ژل برنزر همان برنزر مایع است. این محصول نیاز به برس آرایشی ندارد، در مقابل باید یک اسفنج آرایش مرطوب داشته باشید. اگر اسفنج آرایشی ندارید ناراحت نباشید، اینکار را به راحتی با نوک انگشتانتان انجام دهید. کمی از برنزر مایع را روی نوک انگشت قرار دهید و سپس در نقاط مورد نظرتان پخش کنید.

بهترین برس برای برنزر مات و شفاف چیست؟

خیلی از بانوان از همان برس‌های مخصوص برنزر کرمی و پودری استفاده می‌کنند و دقت نمی‌کنند که مناسب‌ترین نوع برس برای انواع مات و شفاف برنزر چیست! اگر محصول برنزر شما مات یا شفاف است، حتماً برسی انتخاب کنید که جدای از طبیعی یا مصنوعی بودنش، سرگرد باشد.

بهترین برس آرایشی برای برنزر براق چیست؟

در مقابل برس برنزر مات و شفاف باید یک برس مخصوص هم برای برنزر براق داشته باشید. به شما خواهیم گفت که راز استفاده درست از این نوع برنزر چیست. کافیست از یک برس مجسمه سازی یا گریم استفاده کنید. این برس به شما کمک می‌کند که با کنترل بیشتری از برنزر براق استفاده کنید. کمترین مقدار این برنزر می‌تواند سطح وسیعی را براق کند، بنابراین در مصرف آن زیاده روی نکنید.

حالا میدانید که بهترین ابزار برای هر نوع برنزر چیست و باید از هر کدام چگونه استفاده کنید. در ادامه به شما خواهیم گفت که مراحل درست استفاده از برنزر چیست و چگونه باید گام به گام از آن روی پوستتان استفاده کنید.

انواع برنزرارایشی

مراحل استفاده از برنزر روی پوست چیست؟

در این بخش مرحله به مرحله طرز استفاده از برنزر را آموزش می‌دهیم.

1. شستن صورت

تقریباً همه می‌دانند که اولین مرحله استفاده از برنزر چیست، در غیر اینصورت سهل انگار هستند و چندان به نتیجه کار فکر نمی‌کنند! برای اینکه بتوانید در نهایت تعادل و زیبایی از مزیت‌های برنزر بهرمند شوید، نیاز به یک پوست تمیز دارید. ابتدا پوستتان را بشویید با پاک کننده‌ها و محصولاتی که منافذ را پاکسازی می‌کنند به پوستتان رسیدگی کنید و روتین آرایشتان را انجام دهید. منظور ما این است که از مرطوب کننده، پرایمر، کرم پودر و کانسیلر استفاده کنید.

2. زیرسازی و انتخاب برس مناسب برای برنزر

با یک پودر نیمه شفاف یا مات زیرسازی آرایش صورت را تنظیم و تثبیت کنید. قبلاً به شما گفتیم که رمز و راز انتخاب درست برس برنزر چیست. برحسب نوع و میزان براقیت یا مات بودن برنزر برس مناسب را انتخاب کنید. برس را کمی به برنزر بمالید، سپس چند ضربه آرام با سر قلمو به ظرف برنزر بزنید تا اضافات آن از برس بریزد.

3. در استفاده از برنزر عجله نکنید

اگر از یک آرایشگر حرفه‌ای بپرسید که ترفندش برای اجرای درست برنزر چیست، حتماً به شما درمورد ملایمت و زمان گذاشتن اطلاعات خوبی خواهد داد. با استفاده از حرکات دورانی برس آغشته به برنزر را روی شقیقه‌ها و خط مو حرکت دهید.

4. برنزر را روی صورت بکشید

یادتان نرود که مراحل اجرای برنزر چیست. حتماً بعد از شقیقه‌ها سراغ استخوان گونه بروید. مجدداً با برس مقداری برنزر بردارید و زدن ضربه برای ریختن اضافه پودر را فراموش نکنید. سپس برس آغشته به برنزر را روی استخوان گونه بکشید. برس را به طرف جلو و سیب گونه بکشید. اینکار را بصورت دورانی انجام دهید تا برنزر خوب روی پوستتان بنشیند. همین مراحل را به ترتیب روی گونه سمت دیگر صورت اجرا کنید.

5. مزیت استفاده از برنزر روی خط فک چیست؟

آیا میدانید که بهترین نقطه در فک برای استفاده از برنزر چیست؟ برنزر را در این ناحیه تنها باید در امتداد خط فک اعمال کنید. برس آغشته به برنزر را از فک به طرف چانه حرکت دهید و مقداری از آن را روی بخش پایین گردن بمالید.

6. بینی هم به برنزر احتیاج دارد!

میدانید که آخرین مرحله استفاده از برنزر چیست؟ باید کمی از آن را روی بینی هم بمالید. قرار نیست زیاده روی کنید، مقدار خیلی کمی از برنزر را روی دو سمت بینی بکشید. به همین راحتی به حرفه‌ای ترین شکل ممکن از برنزر استفاده کردید.

سوالات متداول


چقدر از برنزر استفاده کنیم؟

دقیقاً نمی‌توان گفت که هرکسی باید چقدر از برنزر روی پوست استفاده کند. از تکنیک پلکانی استفاده کنید تا به ظاهر موردنظرتان دست یابید.

کجا بهتر است از برنزر استفاده کنیم؟

قطعاً بهترین نقطه برای استفاده از برنزر جایی است که آفتاب بصورت طبیعی زیاد به پوست برخورد می‌کند.

چگونه مطمئن شوم به میزان کافی از برنزر استفاده کردم؟

حتماً آرایش صورتتان را جایی انجام دهید که نور مناسب وجود دارد. ممکن است روشن بودن لامپ‌های زیاد سبب ایجاد خطا در آرایش شود.

منابع

fabbon

lorealparisusa