سفت شدن پوست

Table of Contents

آیا شده زمان‌هایی که به آینه نگاه می‌کنید، آرزو کرده باشید که کاش پوستتان کمی سفت‌تر باشد؟ شاید اولین گزینه‌ای که ذهنتان آید، لیفت جراحی، لیفت پلک یا صورت باشد. مهم‌ترین اشکال این روش‌ها، هزینه‌ زیاد و البته عوارض جانبی جدیشان است. ما اینجاییم تا به شما بیاموزیم برای سفت شدن پوست صورت چه باید کرد.

سه راهکار عالی برای سفت شدن پوست صورت

در این مقاله چند راهکار برای سفت شدن پوست صورت می‌آموزید.

1. استفاده از کرم برای سفت شدن پوست صورت

اولین راهکار سفت شدن پوست صورت استفاده از کرم­هایی است که در ادامه آن­ها را معرفی می­کنیم:

استفاده از کرم‌های حاوی کلاژن

هنگام خرید محصولات مراقبت صورت، به دنبال مرطوب‌کننده‌هایی باشید که حاوی پپتیدهای کلاژن‌اند. اما کلاژن چیست؟ کلاژن بخشی از پوست است که باعث رطوبت و خاصیت کشسانی پوست می‌شود. با گذشت زمان، کلاژن در پوست تخریب می‌شود که نتیجه آن افتادگی پوست و ایجاد چین و چروک در آن است. استفاده از کرم‌های حاوی کلاژن به پوستتان در بازتولید کلاژن طبیعی و سفت شدن پوست صورت کمک کرده و در نتیجه پوستی با ظاهری جوان‌تر، سفت‌تر و مرطوب‌تری خواهید داشت.

توجه داشته باشید که همه کرم‌های حاوی کلاژن حاوی مقادیر یکسانی یا درصدهای یکسانی از کلاژن نیستند. زمانی که از کرم‌های حاوی کلاژن برای سفت شدن پوست صورت استفاده می‌کنید، حتما برچسب آن را به دقت مطالعه کنید تا متوجه شوید که هر چند وقت یکبار باید آن را روی پوست خود اعمال کنید.

استفاده از کرم برای سفت شدن پوست صورت

ویتامین برای سفت شدن پوست صورت

سرم‌های ویتامین C حاوی دوزهای متمرکزی از ویتامین C هستند که علاوه‌بر کمک به سفت شدن پوست صورت ، باعث کاهش چین و چروک و قرمزی آن می‌شوند. به علاوه، این سرم‌ها باعث تولید کلاژن طبیعی در پوست می‌شوند. برخلاف نوشیدنی‌های ویتامین C (که تقریبا نوشیدنی‌های سالمی‌اند)، سرم‌های ویتامین C به پوست شما اجازه می‌دهد تا در تماس مستقیم با این ویتامین قرار گیرند و به طور کامل جذب پوست شوند، بنابراین پوست شما تماما از مزایای بی‌شمار آن بهره خواهد برد.

چند نکته: سرم‌های ویتامین C برای بیشتر انواع پوست مناسب‌اند. به همین دلیل آن‌ها بهترین گزینه برای سفت شدن پوست صورت حتی برای پوست‌های بسیار حساس به شمار می‌آیند. این سرم‌ها اغلب حاوی دیگر ترکیبات سفت کننده پوست مانند رتینول‌، هیالورونیک اسید و پپتیدهای کلاژن‌اند. می‌توان بیشتر سرم‌های ویتامین C را یک یا دوبار در روز استفاده کنید. با این وجود، حتما برچسب آن را مطالعه کنید تا ببینید تا چند بار در روز اجازه مصرف آن را دارید.

استفاده از سرم یا کرم‌های هیالورونیک اسید

استفاده از این نوع محصولات به مرطوب ساختن و چاق و سفت شدن پوست صورت کمک می­کند. هیالورونیک اسید مولکولی طبیعی است که آب را به کلاژن در پوست متصل می‌کند. همچون کلاژن، میزان مولکول‌های هیالورونیک اسید در پوست با گذشت زمان کاهش می‌یابد. با کاهش این مولکول‌ها، شاهد د‌هیدراته شدن و افتادگی پوستتان خواهید بود. اعمال روزانه مرطوب‌کننده‌های حاوی اسید هیالورونیک می‌تواند به هیدراته ماندن، سالم‌تر و سفت شدن پوست صورت تان کمک شایانی کند.

هیالورونیک اسید برای سفت شدن پوست صورت بهترین گزینه برای انواع پوست است و معمولا سبب ایجاد حساسیت و آلرژی، آکنه یا روزاسه (نوعی بیماری پوستی که باعث نمایان شدن رگ‌های خونی در پوست صورت می‌شود) نمی‌شود.

 استفاده از سرم یا کرم‌های هیالورونیک اسید برای مرطوب ساختن و چاق و سفت شدن پوست صورت

کرم‌ها یا سرم‌های حاوی اسید گلیکولیک یا لاکتیک

این محصولات از طریق لایه‌ برداری پوست صورت کار خود را درخصوص درمان سفت شدن پوست صورت به نتیجه می‌رسانند. دقت کنید که استفاده از محصولات حاوی اسید گلیکولیک یا لاکتیک میزان حساسیت پوستتان را به پرتوهای UV خورشید افزایش می‌دهد. اگر پس از استفاده از این محصولات برای سفت شدن پوست صورت متوجه شدید پوستتان هنگام قرار گرفتن در معرض آفتاب، بیش از همیشه قرمز می‌شود، استفاده از آن‌ها را متوقف کنید و راه‌های دیگر درمانی را امتحان کنید.

قبل از خرید این محصولات، ترکیبات به کار رفته در آن‌ها را حتما چک کنید زیرا غلظت این اسید باید حتما 10% یا کمتر باشد.

استفاده از رتینول برای کاهش چین و چروک پوستی

رتینول یکی از ترکیبات بسیار مشهور برای سفت شدن پوست صورت است که می‌توانید آن را در بیشتر محصولات مراقبت از پوست پیدا کنید. کرم‌های رتینول باعث کاهش چین و چروک، جوان‌تر و سفت‌تر شدن پوست می‌شوند.

گرچه رتینول یکی از موثرترین ترکیبات سفت شدن پوست به شمار می‌آید، ولی ممکن است در برخی افراد عوارض جانبی داشته باشد. این عوارض عبارتند از: خشکی، حساسیت به نور خورشید، تحریک، قرمزی، تورم یا تاول. از آنجایی که رتینول می‌تواند سبب ایجاد تحریکات پوستی شود، معمولا توصیه می‌شود که بیش از دو یا حداکثر چهار بار در هفته استفاده نشود. در صورت مشاهده هرگونه عوارض جانبی، مصرف خود را به یکبار در هفته کاهش داده و حتما با پزشک خود در اینباره مشورت کنید.

استفاده از رتینول برای کاهش چین و چروک پوستی

2. راهکارهای دیگر برای سفت کردن صورت

راههای سفت شدن پوست صورت فقط به کرم‌­ها و روش­‌های موضعی محدود نمی‌شوند. در ادامه با روش‌های نسبتا تهاجمی‌تر آشنا می‌شوید.

ماساژ صورت روشی بدون درد برای لیفتینگ صورت

ماساژ صورت یکی از روش‌های بسیار دلچسب برای سفت شدن پوست صورت است که با ورزش دادن ماهیچه‌های‌ صورت باعث لیفت پوست صورت می‌شود. مهم‌ترین عیب این روش آن است که هزینه ماساژ صورت برای هر جلسه بسیار گران تمام خواهد شد. ولی علی‌رغم هزینه زیادش، پس از چند جلسه شاهد نتایج طولانی‌ مدت آن خواهید بود.

چند نکته: در بیشتر مراکز مراقبت‌های پوستی به منظور دریافت حداکثر نتیجه، می‌توانید همراه با ماساژ صورت یک محصول سفت کننده پوست مانند سرم هیالورونیک اسید نیز اضافه کنید. گرچه ماساژ پوست صورت توسط یک متخصص بهترین نتیجه را می‌تواند برایتان به همراه داشته باشد، ولی برای صرفه‌جویی در هزینه می‌توانید یک ابزار ماساژ صورت در خانه تهیه کنید. این ابزارها معمولا قیمتی بین 50 تا 500 دلار دارند و می‌توانید به سادگی آن‌ها را آنلاین خریداری کنید.

ماساژ صورت دیگر راه سفت شدن پوست صورت

میکرونیدلینگ راهکاری برای سفت شدن سریع پوست صورت

میکرونیدلینگ یک روش کم تهاجمی و غیر جراحی برای سفت شدن پوست صورت است که پوست را با استفاده از میکرو سوزن‌ها سوراخ می‌کند. نتیجه این عمل، تحریک پوست برای تولید کلاژن بیشتر است. درحالیکه این روش احتمالا باعث قرمزی و تحریک فوری پوستتان خواهد شد، ولی این عوارض هیچ جای نگرانی ندارد زیرا به سرعت فروکش می‌کند. چند ساعت یا چند روز پس از انجام میکرونیدلینگ شاهد پوستی نرم‌تر، لطیف‌تر، سفت‌تر و ملایم‌تر خواهید بود. برای از بین بردن جای زخم هم می‌توانید این روش را امتحان کنید.

چند نکته:

هزینه هر جلسه میکرونیدلینگ در خارج از کشور که توسط یک متخصص مراقبت از پوست انجام می‌شود بین 100 تا 700 دلار است. به طور کلی، برای نتیجه دلخواه سفت شدن پوست صورت به چندین جلسه نیاز خواهید داشت. تعداد جلسات مورد نیاز به نتیجه‌ای که خواهان آن هستید، نوع پوست و سنتان بستگی دارد.

یک درمان خانگی سفت شدن پوست صورت خرید وسایل میکرونیدلینگ در خانه است. این وسایل قیمتی بین 10 تا 300 دلار دارند. دقت کنید که این وسایل، به اندازه دستگاه‌های پزشکی موجود در مراکز مراقبت از پوست، پوست را سوراخ نمی‌کنند، بنابراین، احتمالا تغییرات زیادی بر روی صورت خود پس از استفاده از آن‌ها مشاهده نخواهید کرد.

میکرونیدلینگ در خانه می‌تواند باعث اثربخشی بهتر محصولات پوستی می‌شود زیرا به مواد مرطوب‌کننده کمک می‌کند تا به عمیق‌ترین لایه پوست نفوذ کنند.

بهترین روش سفت شدن پوست صورت : اولتراسوند

این روش در سال 2009 توانست تاییدیه FDA را به دست آورد. انرژی اولتراسوند یکی از روش‌های محبوب و بسیار مشهور برای سفت شدن پوست صورت است. درمان با انرژی اولتراسوند یک روش غیر جراحی است که انرژی گرمایی اولتراسوند را در عمق پوست می‌تپاند. نتیجه این عمل، سفت‌تر شدن و لیفت صورت خواهد بود. همانند دیگر روش‌های غیر جراحی، درمان با استفاده از انرژی اولتراسوند باعث تقویت کلاژن‌سازی در پوست می‌شود.

چند نکته:

گرچه این روش درمانی جزء روش‌های نسبتا جدید به شمار می‌آید، ولی بیشتر بیماران شاهد نتایج شگفت‌آور آن در طی سه ماه نخست درمان خواهند بود که این نتایج تا چندین سال باقی می‌ماند.

به طور میانگین این روش درمانی در خارج از مرزهای ایران، هزینه‌ای معادل 2000 دلار خواهد داشت.

درمان با انرژی اولتراسوند یک روش غیرتهاجمی است که معمولا کمترین میزان حساسیت را ایجاد می‌کند. به خودی خود، این روش سفت شدن پوست صورت به زمانی برای بهبودی نیاز ندارد، بنابراین می‌تواند بلافاصله پس از این درمان، به زندگی عادی خود باز گردید.

اولتراسوند بهترین روش سفت شدن پوست صورت

فرکانس‌های رادیویی برای تحریک کلاژن‌سازی پوست

در این روش با استفاده از فرکانس‌های رادیویی که توسط دستگاه‌هایی روی پوست انجام می‌شود، گرما به عمیق‌ترین لایه پوست نفوذ کرده و کمی آن را تخریب می‌کند. این فرایند تخریب باعث می‌شود پوست برای ترمیم و بازسازی مجدد خود، کلاژن بیشتری تولید کند. فرکانس‌های رادیویی صورت معمولا یکی از سریع‌ترین روشهای سفت شدن پوست صورت است. بنابراین اگر رویداد خاصی در پیش رو دارید، پیشنهاد می‌کنیم این روش را برای جوانسازی پوست خود امتحان کنید.

این روش درمان به ازای هر نیم ساعت، هزینه‌ای معادل 100 دلار دارد. شایان ذکر است در بیشتر موارد شاهد ماندگاری نتایج تا شش هفته خواهید بود.

لیزر پوست برای کاهش چین و چروک

درحالیکه این روش برای از بین بردن جای زخم، زگیل، روزاسه یا رگ‌های عنکبوتی به کار می‌رود، ولی از لیزرهای Co2 یا اربیوم (Erbium) برای کاهش چین و چروک صورت نیز استفاده می‌شود. این لیزرها با از بین بردن لایه‌ بالایی و آسیب دیده پوست، به سفت شدن پوست صورت کمک شایانی می‌کنند.

چند نکته:

هزینه این روش در خارج از کشور چیزی معادل با 1000 تا 3000 دلار است.

این روش به طور کلی بی‌خطر است و برای به دست آوردن نتیجه مطلوب باید حتما زیر نظر یک پزشک متخصص و با تجربه انجام شود.

گرچه این روش، نسبت به دیگر روش‌های لیفت صورت مانند اولتراسوند، تهاجمی‌تری است ولی میزان این تهاجم، به جراحی لیفت صورت نخواهد رسید.

در این روش برای بهبودی کامل، به سه ماه زمان نیاز است؛ ولی نتیجه آن به مدت زمان طولانی پایدار باقی می‌ماند.

لیزر برای کاهش چین و چروک

راه دائمی‌ سفت شدن پوست صورت : لیفت صورت

این روش که به ریتیدکتومی مشهور است، یک جراحی لیفت صورت است که در آن پوست‌ها، بافت‌ها وچربی‌ها زیادی برداشته می‌شود. بی‌شک این متد، بهترین روش برای سفت شدن پوست صورت و گردن است. به عنوان یک روش جراحی، لیفت صورت یک روش پرتهاجمی و گران است که برای بهبودی به چندین هفته تا چندین ماه زمان نیاز است. با این حال برای بسیاری از بیماران، این روش یک روش با نتیجه دائمی است که باعث می‌شود تا پوستتان بسیار جوانتر از سنتان به نظر آید.

چند نکته:

میانگین هزینه این روش در خارج از ایران، بین 7000 تا 12000 دلار است.

جراحی لیفت صورت، خطرها و عوارض جانبی جدی دارد که شامل: خونریزی، عفونت، حوادث قلبی، لخته شدن خون، درد شدید، تورم طولانی مدت و بسیاری دیگر است.

به خاطر آنکه این روش، یک روش بسیار تهاجمی و همراه با شماری از خطرات است، همه کس کاندیدای مناسبی برای آن به شمار نمی‌آیند. پیش از اقدام برای جراحی لیفت صورت، حتما با پزشک خود مشورت کنید تا ببینید آیا این روش برای شما ایمن و بی‌خطر است یا خیر.

3. روش های خانگی برای لیفت یا سفت شدن پوست صورت

در ادامه با روش‌­های کمتر تهاجمی برای سفت شدن پوست صورت در خانه آشنا می­شوید.

یوگا، بهترین ورزش برای سفت شدن پوست صورت

یوگا صورت یک سری تمریناتی است که با صورت خود انجام می‌دهید. مطالعات اثربخشی این روش به ویژه در ایجاد گونه‌های پرتر، نشان داده‌اند. ولی به یاد داشته باشید برای گرفتن نتیجه، استمرار طولانی مدت لازم است. برای اخذ نتیجه از این روش، نیاز دارید تا روزانه به مدت نیم ساعت یوگا صورت را تمرین کنید.

گرچه یوگا صورت نیازمند زمان زیادی است، ولی یک روش بسیار ارزان و کاملا غیرتهاجمی است.

یوگا صورت از بهترین روش‌های سفت شدن پوست صورت

برای سفت شدن پوست صورت چی بخوریم؟

اما برای سفت شدن پوست صورت چی خوبه؟ مطالعات اخیر نشان داده است که افزودن مکمل‌های کلاژن، زینک، CoQ10، ویتامین C به رژیم غذایی روزانه در کاهش چین و چروک و سفتی پوست کمک شایانی می‌کند. گرچه هنوز در مورد آنکه چه میزان مصرف این مکمل‌ها برای جوانسازی پوست لازم است، نظر قطعی وجود ندارد ولی شاید ارزش داشته باشد تا از پزشکتتان بپرسید برای سفت شدن پوست صورت چه بخوریم و با او درباره افزودن یک یا چند تا از مکمل‌های گفته شده در بالا در رژیم غذایی، مشورت کنید.

تمامی مکمل‌های گفته شده در بالا به شکل پودر یا کپسول در دسترس عموم قرار دارد.

استفاده از ماسک‌ های خانگی

تقریبا تمامی ماسک‌های صورت طبیعی نتایج خوبی در پی دارند. معمولا این ماسک‌ها با انواع مختلفی از میوه‌ها، عصاره‌ها، ویتامین‌‌ها و سایر مواد طبیعی سفت‌کننده پوست مانند کلاژن یا آلوئه‌ورا تهیه می‌شوند. ماسک‌های صورت یکی از بهترین‌ روش‌های ارزان قیمت برای داشتن پوستی سفت و جوان به صورت کاملا طبیعی است.

در حالیکه تحقیقات درباره اثرات طولانی مدت ماسک‌های صورت همچنان ادامه دارد، بسیاری از آن‌ها باعث سفتی سریع پوست می‌شوند. بنابراین برای یک گزینه کوتاه-مدت عالی هستند. شما می‌توانید از طریق یک سرچ ساده در گوگل با انواع‌های ماسک‌های صورت که معمولا روش‌های ارزانی برای سفتی پوست صورت‌اند، آشنا شوید. در مقاله ماسک صورت خانگی هم بهترین ماسک‌ها را معرفی کرده‌‎ایم.

چگونه پوست شل صورت را سفت کنیم

مهم‌ترین پاسخ به این پرسش، توجه به سلامتی‌تان است. استفاده از ضد آفتاب، نوشیدن آب فراوان، خواب کافی، دنبال کردن رژیم غذایی سالم، ورزش منظم و پرهیز از استعمال دخانیات و مصرف زیاد الکل به شما در حفظ خاصیت کشسانی پوستتان و جلوگیری از شل شدنش، کمک شایانی خواهد کرد. به علاوه، مراقبت از سلامتی علاوه‌بر پیشگیری می‌تواند بسیاری از علائم پیری را معکوس کند و به شما کمک کند تا پوستی بسیار جوان‌تر از سنتان داشته باشید.

روش های مراقبت از پوست

سه ورزش برای سفت شدن پوست صورت

در ادامه سفت کردن پوست صورت با ورزش را آموزش می­دهیم.

1. ورزش اول: برای سفت شدن پوست گونه‌هایتان، انگشتان خود را در گوشه چشم و لب‌های خود قرار داده و با تمامی قوا لبخند بزنید و با انگشت به چروک‌های ایجاد شده، فشار بیاورید. این تمرین را سه بار و هر بار به مدت 20 ثانیه در روز انجام دهید. پس از هر پنج ثانیه عضلات خود را شل کرده و دوباره این تمرین را انجام دهید.

2. ورزش دوم: برای سفت شدن پوست اطراف لب، به آرامی عبارت «اوووو» را زمزمه کنید. اجازه دهید انقباض عضلات اطراف لب برای مدت زمان پنج ثانیه باقی باشد. سعی کنید هنگام زمزمه کمترین میزان چروک در اطراف لب‌ها ایجاد شود. این عمل را تا ده بار در روز تکرار کنید.

3. ورزش سوم: برای سفت شدن پوست اطراف چشم‌ها، انگشت‌های اشاره هر دو دست را در دو طرف گیجگاهتان قرار دهید و سپس پوست این ناحیه را به آرامی به سمت عقب و بالا بکشید. در حالیکه چشم‌هایتان بسته است، باید پوست اطراف پلک زیرین به بیشترین شکل ممکن کش آید. دقت کنید در این ورزش، پوست باید زیر انگشتانتان (درحالیکه ثابت‌اند) بلغزد. این حرکت را دو بار در روز و هر بار به مدت 20 ثانیه تکرار کنید.

بهتر است این ورزش‌ها بر روی پوستی تمیز و بدون آرایش انجام شود.

بهترین روغن گیاهی برای لیفت پوست

در این بخش قصد داریم تا شما را با چندتا از بهترین روغن گیاهی برای لیفت صورت آشنا کنیم:

– روغن لیمو: به دلیل داشتن ویتامین C فراوان، یکی از موثرترین راه‌ها برای لیفت صورت به شمار می‌رود. پیشنهاد می‌کنیم از این روغن تنها در شب استفاده کنید و اگر در روز استفاده می‌کنید، استفاده از ضد آفتاب فراموش نشود.

– روغن چوب صندل: این روغن در رفع خطوط نازک پوست، از بین بردن جای جوش و زخم عالی عمل می‌کند. همچنین در آبرسانی و سفتی پوست نیز تاثیر خارق‌العاده‌ای دارد.

– روغن کندر: بهترین روغن برای سفت شدن پوست صورت خشک، روغن کندر است. این روغن در رشد سلول‌های جدید تاثیر خارق‌العاده‌ای دارد. بعلاوه، روغن کندر در سفتی، نرمی و لطافت پوست خشک عملکرد چشم‌گیری دارد.

– روغن اسطوخودوس: این روغن به دلیل اثرات ضد اکسیداسیون بالایش، در از بین بردن چروک‌های نازک پوست و پیشگیری از پیری زودرس عملکردی عالی دارد.

– روغن رزماری: تنها پس از چند ماه استفاده پیوسته این روغن، شاهد اثرات لیفتینگ آن خواهید بود. روغن رزماری دارای ویژگی ضد اکسیداسیون بوده و در نتیجه باعث حفظ خاصیت کشسانی پوست می‌شود.

– روغن گل شعمدانی: این روغن را یک کلاژن‌ساز طبیعی می‌شناسند که باعث جوانسازی و بازگرداندن درخشش و جلا از رفته پوست می‌شود.

نکته: از روغن‌های بسیاری برای این مورد می‌توان یاد کرد مانند روغن هسته انگور، روغن مرمرکی، روغن نارگیل (خواص روغن نارگیل برای پوست را از اینجا بخوانید)، روغن ماهی، روغن زیتون، روغن بادام، روغن آرگان، روغن آووکادو، روغن گل یاس و غیره.

سفت شدن پوست صورت در یک هفته

با استفاده از این روش­های خانگی، شاهد تاثیر شگرفی در سفت شدن پوستتان خواهید بود.

  • استفاده از اسکراب قهوه
  • استفاده از سفیده تخم مرغ و عسل
  • اعمال آب خیار
  • استفاده از انواع روغن‌ها مانند روغن زیتون، روغن نارگیل
  • استفاده از فندق، روشی برای سفت شدن پوست صورت
  • ماسک موز
  • استفاده از ماسک عسل، خامه و زردچوبه
  • استفاده از صابون‌های گیاهی
  • استفاده از آلوئه‌ورا
  • استفاده از آب گوجه فرنگی
  • اعمال گیاه پاپایا روی پوست

در پایان با راه هایی برای سفت شدن پوست صورت در خانه آشنا می ‌شوید و می‌آموزید که چه چیزی برای سفت شدن پوست صورت خوب است.

ماساژ پوست با یخ

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید استفاده از ماسک یخ، یک روش بسیار محبوب در میان کره‌ای‌ها برای جوانسازی و حفظ خاصیت کشسانی پوستشان است و از جمله اولین پاسخ‌هایی است که به سوال چه چیزی باعث سفت شدن پوست صورت میشود می‌دهند. توصیه می‌کنیم برای کاهش ورم صورت، پس از یک دوش آب گرم، از ماسک یخ استفاده کنید.

تهیه ماسک یخ ساده است. مقداری یخ را در پارچه‌ تمیز و نخی قرار داده و آن را بر روی پوست خود قرار دهید.

اگر پوستی حساس دارید و یا رگ‌هایتان به سطح پوست بسیار نزدیک است، این روش مناسب شما نخواهد بود.

دمنوش برای سفت شدن پوست صورت

یک راه دیگر استفاده از دمنوش‌های یخی است. اگر یخ را به دمنوش‌های گیاهی مانند بابونه، چای سبز، گل سرخ، گل گاوزبان و غیره اضافه کنید، می‌توانید بسیاری از مشکلات پوستی خود مانند آکنه یا انواع جوش صورت را با ارزان‌ترین و موثرترین روش درمان کنید.

برای نمونه می‌توانید دمنوش چای سبز یا گل بابونه به همراه یخ و چند قطره لیمو را امتحان کنید. این دمنوش در جلوگیری از پیری زودرس و خشکی پوست عملکرد خارق‌العاده‌ای دارد و باعث سفت شدن پوست صورت می شود.

می‌توانید از ماسک یخ چای سبز نیز استفاده کنید. پس از دم کشیدن چای سبز، اجازه دهید تا خنک شود. سپس کیسه چای را دور انداخته و چای خنک را در داخل قالب‌های یخ ریخته و اجازه دهید تا چند ساعت در فریزر بماند. از این ماسک روزی دو یا سه بار استفاده کنید.

ماسک چای سبز یخی از بهترین روش ها برای درمان جای جوش و زخم، کاهش لک و تیرگی، رفع خطوط نازک پوستی و افزایش درخشندگی پوست است.

با امید به رضایت شما از این مقاله، بی‌صبرانه منتظر دیدگاه‌های شما در این خصوص هستیم.

منبع

wikihow