تفاوت کاشت و اکستنشن مژه

مژه‌های بلند و پرپشت نقش بسزایی در زیبایی چشم‌ها و چهره دارند. روش هایی مانند کاشت مژه و اکستنشن متدهای جدیدی هستند که به کمک آن می توان مژه های بلند و پرپشتی داشت. حال این سوال مطرح می‌شود که فرق کاشت مژه و اکستنشن چیست؟ با دانستن تفاوت کاشت مژه و اکستنشن می توانید انتخاب بهتر و مناسب تری را در این زمینه داشته باشید. در همین راستا در مجله آرایش و زیبایی میس و مستر قصد داریم تا امروز به بررسی تفاوت کاشت مژه  با اکستنشن دانستنی‌هایی درباره آن بپردازیم. پس پیشنهاد می‌کنیم این مطلب جذاب را از دست ندهید.

  • مهم ترین تفاوت کاشت مژه و اکستنشن این است که کاشت مژه خییلی طبیعی‌تر از اکستنشن مژه به نظر می‌آید.
  • کاشت مژه و اکستنشن از روش های مدرن پرپشت کردن مژه ها هستند و اگر به دنبال یک تغییر شگرف و زیبا در مژه هایتان هستید، پیشنهاد می کنیم حتما یکی از آن ها را امتحان کنید.
  • با دانستن تفاوت کاشت مژه و اکستنشن این امکان را دارید که با آگاهی کامل دست به انتخاب بزنید.
  • اگر به دنبال روشی با قیمت به صرفه و کم دردسر هستید، اکستنشن مژه برای شما بهترین راه است.

 

فرق کاشت مژه با اکستنشن چیست؟

درست است که به کمک هر کدام از روش های اکستنشن و کاشت مژه می توان مژه ها را پرتر و بلندتر نشان داد، اما بسیاری از افراد اکستنشن را با کاشت مژه اشتباه می‌گیرند در صورتی که این دو با هم کاملا متفاوت هستند. برای دانستن این که تفاوت کاشت مژه و اکستنشن چیست، پیش از هر کاری باید از ماهیت هر دو تکنیک اطلاع پیدا کنید. به همین منظور ما در ادامه شما را با هر کدام از این روش ها بیشتر آشنا می کنیم تا بتوانید، تفاوت کاشت مژه و اکستنشن را راحت تر متوجه شوید.

فرق کاشت مژه با اکستنشن چیست؟

اکستنشن مژه چیست؟

اکستنشن مژه با تار‌هایی از ترکیبات مصنوعی از جنس مو ساخته می شود. مژه هایی که در این روش ساخته می شود، دارای اندازه های مختلفی هستند. کوچکترین آن ۶ میلی متر و بزرگ ترین آن ۱۸ میلی متر است. با این که اندازه های متفاوتی دارند، اما دارای یک انحنا و خمیدگی می باشند. در اکستنشن، مژه های اضافه تک به تک لابه لای مژه‌های پلک بالا با چسب قرار می گیرند. به همین راحتی مژه های بلند و پری خواهید داشت، بدون آن که  نیازی به استفاده از انواع مژه مصنوعی یا ریمل داشته باشید.

کاشت مژه چیست؟

کاشت مژه با موهایی انجام می شود که نزدیک ترین جنس را به جنس مژه های طبیعی دارد. پزشک متخصص در این روش برای هر چشم چیزی در حدود ۵۰ فولیکول مو را بر می دارد و با ایجاد برش‌هایی بسیار ریز در نواحی مشخصی از پلک‌های بالایی و پایینی مژه ها را می کارند. کاشت مژه نیازمند بیهوشی موضعی و گاه کامل دارد که با توجه به حجم کار و خواسته ی بیمار انجام می شود. جراحی ممکن است بین 2 تا 3 ساعت به طول بیانجامد. توجه داشته باشید تمامی مراحل باید زیر نظر کادری مجرب و با تجربه طی شود؛ وگرنه عوارض جبران ناپذیری به بار خواهد آمد.

اکنون که با ماهیت این دو روش آشنا شدید، بهتر می توانید تفاوت کاشت مژه و اکستنشن را درک نمایید. با ادامه این مطلب همراه باشید تا با ده مورد از مهم ترین تفاوت بین کاشت و اکستنشن مژه آشنا شوید.

کاشت مژه چیست؟

تفاوت کاشت مژه و اکستنشن در چیست؟

اکنون که دانستید، هر کدام از تکنیک های کاشت و اکستنشن مژه چیست، وقت آن است تا با تفاوت کاشت مژه و اکستنشن هم آشنا شوید. حال به خوبی می توانید، درک کنید که فرق کاشت مژه و اکستنشن در نکات بسیار ریزی است که به جرات می توان گفت، بسیاری از افراد نمی توانند این نکات را درک کنند. با ادامه این بخش از مطلب با ما همراه باشید تا با تفاوت کاشت مژه و اکستنشن آشنا شوید.

1. کاشت مژه طبیعی تر از اکستنشن مژه است

اولین و مهم ترین تفاوت کاشت مژه و اکستنشن در نمای ظاهری آن هاست و این را زمانی می توانید متوجه شوید که هر دو مدل را در کنار هم مشاهده کنید. اگر تنها چیزی که برایتان اهمیت دارد، طبیعی بودن ظاهر مژه‌ها است؛پیشنهاد ما به شما این است که سراغ کاشت مژه بروید. چون در این روش موها صد در صد ارگانیک هستند. ولی موهای به کار رفته در اکستنشن، در بهترین حالت از موی طبیعی انسان یا حیوان تهیه می‌شوند. در کاشت مژه بیشتر حس طبیعی دارید ولی در اکستنش مژه به دلیل استفاده از چسب و مژه‌های مصنوعی کمتر حس و حالت مژگان طبیعی خود را دارید.

در عکس زیر که هر دو تکنیک در کنار همدیگر قرار گرفته اند، به خوبی می توانید، فرق تفاوت کاشت مژه و اکستنشن را درک کنید.

تفاوت کاشت مژه و اکستنشن در چیست؟

2. کاشت مژه فرآیندی پیچیده تری نسبت به اکستنشن دارد

تفاوت دیگر کاشت مژه و اکستنشن این است که هم کاشت مژه هم فرایند پیچیده تری نسبت به اکستنشن دارد و هم دردسرهای بیشتری. کاشت مژه به صورت جراحی و پیوند در نزدیک چشم انجام می گیرد، بنابراین حساسیت بالایی دارد.  این کار که توسط پزشک متخصص انجام می گیرد، حدود ۲ ساعت زمان می برد، ضمن این که روی فرد باید بیهوشی موضعی انجام می شود.

در طرف مقابل اکستنشن در سالن ها و کیلینیک های زیبایی انجام می شود، کاملا بدون درد است و انجام آن حدود یک تا دو ساعت و نیم به طول می انجامد. فرایند پیچیده و دردسرهایی که کاشت مژه دارد، می تواند شما را از انتخاب آن باز دارد و رو به سوی اکستنشن آورد.

3. نحوه انجام کاشت و اکستنشن متفاوت است

تفاوت کاشت مژه و اکستنشن تنها به نمای ظاهری آن ها ختم نمی شود و فرق بین کاشت مژه و اکستنشن را در نحوه انجام آن هم قابل مشاهده است. در ادامه این بخش، روش های گذاشتن هر کدام از این تکنیک ها به طور کامل توضیح داده شده است.

3. نحوه انجام کاشت و اکستنشن متفاوت است

طریقه اکستنشن کردن مژه ها

در اکستنشن مژه فرد باید دراز بکشد و چشم هایش را ببندد. پس از آن کسی که قرار است، اکستنشن را انجام دهد، زیر مژه هایش پارچه تمیزی می اندازد. سپس نوک مژه ها را به اندازه یک میلی متر به چسب آغشته می کند و آن را در گوشه خارجی چشم که لازم است مژه ها متراکم تر و بلندتر باشند، قرار می دهد. وقتی کار او تمام شد، به کمک برس، مژه ها را شانه می کند و با بهترین پاک کننده صورت خود و پنبه روی پلک و مژه ها را می شوید و در پایان نیز به آرامی چسب ها را جدا می کند.

نحوه کاشت مژه

روش های کاشت مژه به سه صورت زیر انجام می‌گیرد:

کاشت مژه با کمک عمل جراحی

پزشک متخصص در این عمل برش‌های ظریفی ایجاد می کند و با استفاده از آن اقدام به کاشت مژه می‌نماید. این روش برای افرادی که بر اثر حادثه‌ای مژه‌های خود را از دست داده اند، مناسب است.

کاشت مژه با روش میکروسرجری

در این روش پزشک بی حسی موضعی انجام می دهد و پس از آن نوار باریکی از پوست سر را جدا  می کند و فولیکول‌های موجود در این نوار را به صورت تکی به مژه‌ها پیوند می‌زنند. در این روش بیمار می‌تواند طول مژه‌ها را تعیین کند. این عمل حدود یک تا سه ساعت به طول می‌انجامد.

کاشت مژه به وسیله پیوند مژه طبیعی

در این روش هم که بیهوشی موضعی لازم است، پزشک متخصص چیزی در حدود ۵۰ عدد از فولیکول‌های موی سر را با برش دادن پوست سر برمی دارو و آن را به وسیله ایجاد برش‌های کوچک در پلک بیمار پیوند می زند. در پایان نیز با انجام بخیه، این مو‌های پیوند زده را محکم می نماید. این عمل حدود دو ساعت طول می‌کشد.

نحوه کاشت مژه

4. اکستنشن مژه به مراقبت بیشتری نیاز دارد

دیگر تفاوت کاشت مژه و اکستنشن در مراقبت ها و ترمیم هایی است که بعد از اجرای آن باید انجام داد. اگر اکستنشن را برای زیبایی مژه‌ها انتخاب می‌کنید، باید هر ۶ تا ۸ هفته سری به آرایشگاه بزنید تا آنها را برایتان ترمیم کند. دلیل آن هم این است که چرخه طبیعی رشد موها معمولا بین 6 تا 8 هفته است، بنابراین طبیعی است، اکستنشن هم بعد از این مدت بریزد. ترمیم اکستنشن می تواند جبران مژه های ریخته شده را بکند.

لازم است بدانید که ترمیم اکستنشن مژه از کاشت اولیه آن سخت تر است و مهارت بیشتری لازم دارد، چرا که مژه ها بلند هستند و بخش های مختلفی از پلک نیاز به اکستنشن دارند. بنابراین ایجاد تقارن در این شرایط کار سخت تری است. برای اینکه همیشه مژه ها پر و بلند به نظر برسند، توصیه می شود هر دو یا سه هفته ترمیم انجام شود.

از سوی مقابل در کاشت مژه به جز مراقبت هایی که لازم است انجام دهید، نیازی به مراجعه های مکرر به کلینیک را ندارد. بعد از کاشت مژه تنها لازم است، چند روز در منزل استراحت کنید. چندین روز تا چندین هفته ممکن است در اطراف چشم‌ها، کبودی و التهاب داشته باشید. همچنین تا چند روز پس از کاشت مژه از شست و شوی صورت خود اجتناب کنید. بی شک اطلاع از این تفاوت کاشت مژه با اکستنشن شما را ترغیب به کاشت مژه به جای اکستنشن خواهد کرد.

5. نتیجه اکستنشن در کوتاه مدت قابل مشاهده است

دیگر تفاوت کاشت مژه و اکستنشن این است که نتیجه اکستنشن مژه در کوتاه مدت قابل مشاهده است. یعنی به محض این که اکستنشن انجام می دهید و از سالن زیبایی بیرون می‌آیید، می توانید، زیبایی خیره کننده‌ای را در چشمانتان مشاهده کنید.

در صورتی که پس از کاشت مژه تا مدت‌ها خبری از آن ظاهری که شما دنبالش بودید نیست و شما مدت‌زمانی با ریزش مژه و ظاهر نامطلوب آن درگیر خواهید بود. درست است که نتایج کاشت مژه در بلند مدت بروز پیدا می‌کند اما داشتن مژه‌هایی بلند و ضخیم و پرپشت به صورت طبیعی، ارزش صبر کردن را دارد.

نحوه کاشت مژهها

6. در کاشت، مژه ها رشد می کنند

از اساسی ترین تفاوت کاشت مژه و اکستنشن می توان به این مسئله اشاره کرد که در کاشت مژه، مژه ها رشد می کنند، اما در اکستنشن مژه به هیچ عنوان رشدی ندارد.

در روش کاشت مژه موهای کاشته شده روی مژه‌ها طبیعی هستند، یعنی هم بلند می‌شوند و هم در جهات مختلف رشد می‌کنند. اما در اکستنشن، رشد مژه‌های طبیعی متوقف می‌شود.

7. کاشت و اکستنشن مناسب چه کسانی است؟

دیگر تقاوت کاشت مژه و اکستنشن در این است که چه کسانی می توانند، هر کدام از این تکنیک ها را روی مژه های خود پیاده کنند.

برای افرادی که مژه های آنها کمتر از یک سانت و یا بطور مادرزادی مژه کوتاه دارند، اشخاصی که به دلیل بروز حادثه‌هایی مانند سوختگی، تتو و بیماری، مژه‌های خود را از دست داده‌اند، می توانند با کاشت مژه به حسرت خود پایان دهند و برای همیشه  مژه‌هایی بلند، زیبا و پرپشت داشته باشند.

البته توجه داشته باشید که بیماران آلوپسی نمی توانند، کاشت مژه انجام دهند، چرا که مژه‌ها پس از کاشت نیز به علت بیماری می‌ریزند. اکستنشن مژه بیشتر برای افرادی است که مژه های بی حالت و کوتاهی دارند و یا اینکه فرصت کافی برای آرایش ندارند.

مژه های پرپشت

8. کاشت مژه نسبت به اکستنشن ماندگاری بیشتری دارد

دیگر تفاوت کاشت مژه و اکستنشن در مدت ماندگاری آن است. بی شک متدی که ماندگاری بیشتری داشته باشد، در میان افراد طرفداران زیادی پیدا می کند. ماندگاری اکستنشن کمتر از کاشت مژه است و معمولا بین دو تا سه هفته بیشتر ماندگاری ندارد. البته با مراقبت های درست از اکستنشن مژه می توان تا 6 هفته ماندگاری آن را افزایش داد. در سوی مقابل ماندگاری کاشت مژه دائمی است و مسلما برای همین دائمی بودن باید هزینه‌ بیشتری هم بابت آن بپردازید.

9. عوارض کاشت مژه با اکستنشن متفاوت است

تفاوت دیگر کاشت مژه و اکستنشن در میزان آسیبی است که هر کدام به فرد استفاده کننده وارد می کند. در اکستنشن از آن جایی که از موی مصنوعی یا موی حیوانات استفاده می شود، ممکن است باعث بروز حساسیت در چشم یا پلک‌ها شود. همچنین احتمال دارد فردی به چسب‌های مخصوص این روش آلرژی داشته باشد و شاهد ایجاد عفونت یا گل مژه در لایه نازک بالای چشم شود. در مقاله دیگری به درمان خانگی گل مژه پرداخته ایم.

در کاشت مژه از آن جایی که جراحی انجام می شود، طبیعی است که عوارضی همچون احساس درد، ورم و کبودی را پس از جراحی و پیوند در پی داشته باشد. همچنین در بدترین حالت ممکن اگر جراحی توسط افراد غیر متخصص انجام شود یا کوچک ترین خطایی طی آن رخ دهد، ممکن است صدمات جبران ناپذیری به چشم وارد شود.

با وجود تفاوت کاشت مژه و اکستنشن در میزان آسیب، توجه داشته باشید که فرقی نمی کند، کدام روش را برای زیبایی مژه هایتان انتخاب می کنید، فقط باید برای انجام آن حتما سراغ کلینیک‌های زیبایی و افراد متخصص بروید.

عوارض کاشت

10. هزینه کاشت مژه از اکستنشن بیشتر است

آخرین تفاوت کاشت مژه و اکستنشن که قصد داریم، در این مطلب به معرفی آن بپرداریم، مقدار هزینه ای است که برای اجرای هر کدام از این متدها باید پرداخت کنید.

هزینه های هر کدام از این روش ها به عوامل مختلفی بستگی دارد. در کاشت مژه عواملی همچون تعداد تار مژه هایی که پیوند زده می شود، شرایط مژه ها، پزشک مربوطه، محل کلینیک زیبایی، حساسیت و آلرژی فرد نسبت به داروهای مورد استفاده و … در تعیین هزینه آن نقش دارند.

در اکستنشن عواملی مانند جنس مژه ها (از موی سمور، ابریشم، مصنوعی و …) ، تعداد مژه های استفاده شده، محل سالن آرایشی، مهارت اکستنشن کار، نوع چسب مورد استفاده و … در قیمت اکستنشن مژه تاثیر دارد. درست است که برای اطلاع دقیق از هزینه هر کدام از این تکنیک ها باید به کلینیک مورد نظر مراجعه کنید، اما واضح است که هزینه کاشت مژه که از شیوه های جراحی زیبایی است و باید در کلینیک زیبایی و توسط یک تیم پزشکی حرفه ای انجام شود، هزینه بیشتری نسبت به اکستنشن مژه دارد.

اطلاع از این تفاوت کاشت مژه و اکستنشن کمک زیادی به انتخاب هر روش برای داشتن مژه هایی زیبا و پرپشت می کند، خصوصا برای آن دسته از افرادی که در شرایط بد اقتصادی به دنبال ارزان ترین روش ها برای زیبایی خود هستند. البته توصیه می کنیم به جای کاشت و این روش های زیبایی، روش های پرپشت شدن مژه و ابرو در خانه را امتحان کنید.

کلام آخر

در این مطلب اطلاعات مهمی را درباره دو تکنیک کاشت و اکستنشن مژه در اختیار شما گذاشتیم و تفاوت کاشت مژه و اکستنشن را نیز بیان کردیم. امیدواریم بررسی تفاوت کاشت مژه و اکستنشن به شما کمک کند تا برای انتخاب جدیدترین متد تصمیم درستی داشته باشید و بتوانید، به کمک آن مژه هایی بلند، زیبا و پرپشت داشته باشید و از آن لذت ببرید.

در پایان تقاضامندیم، چنانچه هر گونه تجربه ای در استفاده از هر کدام از این تکنیک ها دارید، یا هنوز هم ابهامی در خصوص تفاوت کاشت مژه و اکستنشن در ذهنتان باقی مانده، آن را از طریق بخش ارسال دیدگاه با ما و سایر همراهان عزیز و گرامی مجله زیبایی میس و مستر در میان بگذارید.

سوالات متداول در خصوص تفاوت کاشت مژه و اکستنشن

بدون شک پس از اینکه کاملا با تفاوت کاشت مژه و اکستنشن آشنا شدید، سوالاتی هم در ذهن شما مطرح می شود که در ادامه به سه مورد از رایج ترین آن ها درباره تفاوت کاشت مژه و اکستنشن پاسخ داده شده است.


فرق کاشت مژه با اکستنشن چیست؟

این دو تکنیک تفاوت های ریزی با هم دارند. اما با این حال هر دو خاص و زیبا هستند و انتخاب هر کدام از آن ها کاملا به سلیقه و شرایط شما بستگی دارد. با این حال باز هم بهتر است، قبل از انتخاب هر کدام از آن ها ابتدا با تفاوت کاشت مژه و اکستنشن که در این مطلب مفصلا به آن پرداخته شده، آشنا شوید، سپس با توجه به آن هر کدام از این تکنیک ها را برای داشتن مژه هایی بلند و پرپشت انتخاب نمایید.

تفاوت کاشت هیدن و اکستنشن مژه چیست؟

مهم ترین تفاوت کاشت مژه هیدن و اکستنشن این است که در اکستنشن مژه های مصنوعی به صورت تار به تار و با کمک چسب مخصوص اکستنشن روی مژه ها قرار می گیرند، ولی در کاشت مژه هیدن مژه های مصنوعی ریسه ای به صورت سه تایی و یا چهار تایی زیر مژه ها و بالای پلک قرار می گیرند و هر دو نیاز به ترمیم دارند که ترمیم اکستنشن ۳ الی ۴ هفته بعد ولی ترمیم کاشت مژه هیدن۱ الی ۲ هفته بعد است.

تفاوت کاشت مژه موقت با اکستنشن مژه چیست؟

مهم ترین تفاوت کاشت مژه موقت و اکستنشن در ماندگاری آن است. کاشت موقت ۲ الی ۴ هفته ماندگاری دارد، در صورتی که ماندگاری اکستنشن از ۲۱ تا ۳۰ روز می باشد. ضمن آن که کاشت موقت نیازی به ترمیم ندارد، ولی اکستنشن بعد از ۳۰ روز به ترمیم احتیاج دارد.