درمان لک صورت

پوست سالم و یک دست، اولین و مهم ترین فاکتور در زیبایی محسوب می شود. تلاش برای داشتن یک پوست یک دست و سالم، عملی است که بیشتر ما انسان ها پس از گذشت مدت زمانی از عمر خود آغاز می کنیم. لک صورت، یکی از مسائلی است که در مسیر نگهداری از پوست خود ممکن است با آن مواجه شویم. لک صورت انواع مختلفی دارد و به دلایل گوناگونی از جمله بارداری، آفتاب و موارد دیگر اتفاق می افتد. بسته به نوع و شدت لک ایجاد شده بر روی صورت، درمان آن ممکن است به روش های متفاوتی نیاز داشته باشد. در این مقاله می خواهیم به طور کامل در مورد علت و روش های درمان لکه صورت صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

علت ایجاد لک صورت

برای آن که بدانیم برای از بین بردن لک صورت چه باید کرد ابتدا باید علت ایجاد شدن آن را پیدا کنیم. لک صورت در واقع نشان دهنده ی تجمع رنگدانه های پوست یا همان ملانین ها در لایه های مختلف پوستی است. مهم ترین علل ایجاد لکه صورت، عبارتند از:

  • آفتاب سوختگی
  • بارداری
  • استفاده از قرص های ضد بارداری
  • داروهای ضد سرطان
  • موارد ژنتیکی و ارثی
  • پیری
  • استرس
  • بی خوابی
  • ماه گرفتی
  • و غیره

به طور معمول لک ها به رنگ قهوه ای روشن هستند و هیچگونه عارضه ای برای بدن نخواهند داشت. روش از بین بردن لک صورت، اگر به صورت سطحی باشد به سادگی انجام می شود و می توان با استفاده از مواد طبیعی در خانه و تغییر در رژیم غذایی یا اصلاح سبک زندگی از شر آن ها خلاص شد. اما لک های عمیق تر که به دلیل بیماری، تومور و غیره ایجاد شده اند، گاهی برجسته هستند و رنگ قهوه ای تیره و یا خاکستری مایل به آبی دارند، نیاز به مراجعه به پزشک متخصص پوست خواهند داشت. برای یادگیری از بین بردن لک صورت با مواد طبیعی، ما را در ادامه ی مطلب همراهی کنید.

علت ایجاد لک صورت

از بین بردن لکه های صورت به روش طبیعی

تغییر در سبک زندگی، بهترین از بین برنده لک صورت است. همانطور که قبل تر گفتیم، لک های صورت، به طور معمول به دلیل مسائلی چون استرس، کم خوابی، تغذیه ی بد، قرار گیری بیش از حد در معرض آفتاب و استفاده از برخی ترکیبات دارویی ایجاد می شوند. با ایجاد تغییر در عوامل ایجاد لک، می توانید انتظار داشته باشید که درمان سریع لک صورت اتفاق افتاده و به مرور زمان محو شود. اگر قصد رفع لک صورت خود را دارید، به توصیه های زیر توجه کنید:

1. خوب بخوابید

ساعت خواب خود را تنظیم کنید. هر شب سر یک ساعت به خصوص به رختخواب رفته و هر روز صبح سر یک ساعت مشخص بیدار شوید. این فرآیند کمک می کند تا بدن شما خود را در این ساعت کاری تنظیم کرده و پوستتان بتواند در طول شب به خوبی بازسازی خود را انجام دهد. خواب خوب تا حد بسیاری به از بین بردن فوری لک صورت کمک شایانی خواهد کرد.

2. سر ساعت غذا بخورید

به نحوی نظم در برنامه ی زندگی می تواند تا حد بسیاری اضطراب های وارده به پوست را کاهش دهد. وعده های غذایی خود را هر روز در یک ساعت مشخص میل کنید.

3. رژیم غذایی خود را اصلاح کنید

رژیم غذایی غنی از مواد مغذی، سبزیجات، ویتامین ها، آب فراوان و سرشار از فیبر، بهترین درمان برای لک صورت محسوب می شود. در هر وعده ی غذایی خود، حتماً از سبزیجات تازه بهره بگیرید. استفاده از مواد قندی مصنوعی و شیرینی ها را به حداقل برسانید و میوه بخورید. استفاده از مواد غذایی تازه، مغذی و مفید، بهترین روش درمان لک صورت خواهد بود.

4. کرم ضد آفتاب بزنید

همانطور که می دانید، مهم ترین دلیل ایجاد لک های صورت، قرار گیری در معرض آفتاب است. بدون توجه به سن، جنسیت و موقعیتی که قرار است در آن قرار بگیرید، تحت هر شرایطی کرم ضد آفتاب بزنید. کرم ضد آفتابی انتخاب کنید که فاقد پارابن و مواد روغنی است و برای نوع پوست شما مناسب می باشد (محبوب ترین کرم های ضد آفتاب هنرمندان ایرانی و هالیوودی را از اینجا بخوانید).

اگر قرار است برای مدت طولانی در معرض نور آفتاب و اشعه های مضر آن باشید، حتماً هر 4 ساعت یک بار، کرم ضد آفتاب خود را تمدید کنید. چرا که پس از این مدت زمان، کرم ضد آفتاب قدرت خود را از دست خواهد داد. با کمک ضد آفتاب، شما به صورت طبیعی، از به وجود آمدن لکه های پوست بر روی صورت و دستان خود جلوگیری کرده اید.

ضدآفتاب زدن برای پیشگیری از لک صورت

5. از کرم های لایه بردار استفاده نکنید

یکی از روش های شفاف تر کردن پوست صورت، استفاده از لایه بردارها است. اگر دچار لک صورت شده اید، فراموش نکنید که به هیچ عنوان از کرم لایه بردار و اسکراب ها بر روی لک صورت خود استفاده نکنید. این عمل ممکن است منجر به تحریک لک پوستی شما شده و نه تنها آن را درمان نکند، که باعث پیش روی و افزایش لک هم بشود.

درمان خانگی لک صورت

طبق گفته های قبلی، لک صورت در بسیاری از موارد، یک عارضه محسوب نشده و به عنوان یک بیماری تلقی نمی شود. اما با توجه به اهمیت سلامت و شادابی پوست در زیبایی، افراد در صدد رفع لک های صورت خود می کنند. لک های پوست سطحی را می توان به روش خانگی درمان کرد. بسیاری از مواد گیاهی برای از بین بردن لک صورت مفید هستند که به صورت ماسک و یا خوراکی می توان از آن ها بهره گرفت. تعدادی از این مواد طبیعی که به از بین رفتن لک های صورت کمک شایانی می کنند، عبارت می شوند از:

درمان لک صورت با عسل

در روش های درمان خانگی لک صورت، استفاده از عسل قدمتی دیرینه دارد. عسل برای لک صورت تاثیر شگفت انگیزی خواهد داشت. برای آنکه پوستی شفاف، شاداب و نرم داشته باشید، باید همیشه آن را مرطوب نگاه دارید. استفاده ی دائم از مرطوب کننده های شیمیایی تقریباً غیر ممکن است؛ چرا که نتیجه ی معکوس خواهد داشت. عسل یک مرطوب کننده ی طبیعی و بسیار قوی است که با خواص آنتی باکتریال خود از ایجاد عفونت های پوستی هم جلوگیری خواهد کرد. عسل می تواند در درمان لک روی گونه هم تاثیرگذار باشد.

برای آن که بتوانید از عسل نتیجه ی مطلوبی بگیرید، حتماً باید از عسل طبیعی استفاده کنید. می توانید عسل را به تنهایی به صورت ماسک نیز مورد استفاده قرار دهید. برای این منظور، مقدار مناسبی از عسل را به کمک یک براش مخصوص ماسک، یا حتی به کمک دستان خود بر روی پوست تمیز خود قرار داده و اجازه دهید تا به طور کامل خشک شود. سپس پوست خود را با آب ولرم بشویید. این درمان را می توانید تا هفته ای 3 مرتبه استفاده کنید. این روش، برای درمان لک پیشانی هم موثر خواهد بود.

از بین بردن لک صورت با عسل

درمان لک صورت با روغن کرچک

روغن کرچک را می توان به عنوان بهترین روغن گیاهی برای درمان لک صورت معرفی کرد. از بین بردن لکه های پوستی می تواند یکی از معضلات ذهنی شما باشد، چرا که همانطور که گفتیم یکدستی و شادابی پوست، اولین فاکتور تاثیرگذار در زیبایی محسوب می شود. روغن کرچک از دانه های گیاهی کرچک ساخته می شود و به صورت طبیعی در هند و آفریقا می روید. روغن کرچک برای از بین بردن لک جوش صورت و لک های قهوه ای رنگ روی پوست موثر است. این روغن می تواند در طول استفاده مکرر، به مرور لکه های صورت را کم رنگ کند.

روغن کرچک و لک صورت، مانند دو دشمن فرضی هستند که نمی توانند در کنار یکدیگر قرار بگیرند. روغن کرچک سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که می توانند برای رفع لکه های تیره رنگ صورت و درمان زخم ها و جای آن ها که در اصطلاح پزشکی اسکار خوانده می شوند، موثر باشند. امگا 3 موجود در روغن کرچک، علاوه بر کاهش ملانین جمع شده در لایه های پوستی و از بین بردن لک صورت، می تواند آبرسانی عمیقی به پوست شما انجام دهد. به همین علت است که روغن کرچک، بهترین روغن برای درمان لک صورت است.

برای استفاده از روغن کرچک، مقدار بسیار کمی از روغن (در حد 2 قاشق چای خوری) را بر روی پوست خود قرار داده و به صورت دورانی ماساژ دهید. ماساژ پوست خود به همراه روغن کرچک را به مدت 5 الی 10 دقیقه ادامه دهید. پس از مدت زمان مشخص شده، پوستتان را با یک شوینده ی با کیفیت، ملایم، فاقد پارابن و مناسب با تیپ پوستی خود بشویید. این روش درمان گیاهی لکه های صورت را می توانید تا دو مرتبه در روز تکرار کنید.

درمان لک صورت با آب برنج

آب برنج، یک ماده ی طبیعی و در دسترس است که به دلیل وجود ترکیبات ضد التهابی مانند آلانتوئین می تواند در سلامت و شادابی پوست و همچنین از بین بردن لکه های صورت تاثیرگذار باشد. آب برنج را می توان برای درمان لک های جوش صورت و یا دیگر انواع لک پوستی، به صورت تونر و یا ماسک رفع لک صورت استفاده کرد. ترکیبات موجود در آب برنج کمک می کنند تا التهابات پوست شما و قرمزی های ناشی از آن به سرعت درمان شوند. برای از بین بردن لکه جوش صورت و لک های قهوه ای رنگ به کمک آب برنج، کافی است آب برنج را داخل یک ظرف اسپری دار ریخته و مرتب بر روی پوستتان اسپری کنید.

درمان لک صورت با آب برنج

درمان لک صورت با سیب زمینی

یکی دیگر از مواد گیاهی برای درمان لک صورت سیب زمینی است. سیب زمینی سرشار از نشاسته است. نشاسته ی موجود در سیب زمینی به کمک دیگر ترکیبات موثری مانند ویتامین های A، B، C و E در درمان لکه های قرمز صورت و همچنین جلوگیری از پیری زودرس پوست تاثیرگذار است. سیب زمینی یک روشن کننده ی طبیعی است که می تواند به مرور زمان و در روند استفاده ی مکرر به صورت ماسک بر روی پوست، لک های قهوه ای رنگ صورت را کم رنگ کرده و از بین ببرد. سیب زمینی می تواند رطوبت مورد نیاز پوست شما را تامین کرده و از چروک شدن آن هم جلوگیری کند. سیب زمینی در از بین بردن حلقه های تیره رنگ چشم نیز موثر خواهد بود.

برای استفاده از سیب زمینی می توانید آن را به صورت خام رنده کرده و بر روی پوست صورت خود قرار دهید. اگر تمایلی به رنده کردن سیب زمینی ندارید، می توانید آن را به صورت حلقه ای برش زده و بر روی صورت خود قرار دهید. اجازه دهید سیب زمینی خام حداقل 30 دقیقه بر روی پوست شما باقی بماند. سپس تمامی سیب زمینی را از روی پوست خود برداشته و با آب ولرم بشویید. برای نتیجه گیری بهتر این روش درمان را هفته ای 2 مرتبه تکرار کنید.

درمان لک صورت با روغن زیتون

خواص بی نظیر روغن زیتون بر سلامتی بر هیچ کس پوشیده نیست. روغن زیتون برای رطوبت رسانی عمیق به پوست یک گزینه ی فوق العاده است. اگر پوست شما خشک است و دچار لک صورت شده اید، می توانید از روغن زیتون برای درمان لک های جوش صورت و لک های قهوه ای رنگ بهره بگیرید. استفاده از روغن زیتون به عنوان یک درمان خانگی جهت درمان لک قرمز صورت افراد با پوست های چرب مناسب نیست. روغن زیتون سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی است. به همین علت در صورت استفاده ی مداوم بر روی پوست، می تواند به مرور زمان منجر به کمرنگ شدن لک های پوست صورت شما شود.

برای استفاده از روغن زیتون جهت درمان لک و روشن نمودن صورت خود، مقداری روغن زیتون طبیعی را به کمک نوک انگشتان خود و به صورت دورانی بر روی پوست صورت ماساژ دهید. توجه داشته باشید که روغن زیتون می توان برای درمان لک های اطراف چشم و اطراف لب هم استفاده کرد. پس از 4 تا 5 دقیقه، یک حوله ی تمیز را درون آب گرم قرار داده و پس از خیس شدن کامل حوله از آن خارج کنید. سپس آب اضافه ی حوله را گرفته و بر روی پوست خود بگذارید. اجازه دهید حوله حداقل 15 دقیقه بر روی پوست صورت شما باقی بماند. سپس به کمک یک حوله ی تمیز و مرطوب دیگر، به آرامی روغن زیتون را از روی پوست خود پاک کنید. این روش درمانی را می توانید تا دو مرتبه در روز انجام دهید.

سرکه سیب و درمان لک صورت

یکی از روش های خانگی مرسوم برای رفع لکه های سفید صورت و دیگر لکه های سطحی که بر روی پوست ایجاد می شوند و رنگ قهوه ای ملایم دارند، استفاده از سرکه سیب به عنوان پاک کننده ی پوست است. سرکه سیب سرشار از نمک های معدنی، آنزیم ها و اسیدهای ضروری پوست است که می تواند نقاط تیره رنگ پوست را به مرور زمان از بین ببرد، آن را پاکسازی کرده و درخشش را به پوست بازگرداند. سرکه سیب برای لکه صورت در حکم یک سفید کننده ی طبیعی عمل می کند. سرکه سیب یک ضد لک است که می تواند اثرات آفتاب سوختگی را التیام بخشیده و درمان کند. این ماده ی اعجاب انگیز در تنظیم PH سطح پوست نیز موثر خواهد بود. سرکه سیب با پاکسازی کامل پوست، انواع جوش و اثرات ناشی از آن را از بین خواهد برد.

برای استفاده از سرکه سیب، جهت از بین بردن لک صورت، می توانید آن بر به کمک یک پد پنبه ای تمیز و به آرامی بر روی پوست خود بکشید. از سرکه سیب به صورت ترکیبی در ماسک های خانگی ضد لک نیز بهره می گیرند. سرکه سیب یک پاک کننده ی طبیعی بسیار قوی است که می تواند که می تواند تمامی آلودگی های جمع شده در منافذ پوست را از بین برده و به تنفس طبیعی پوست کمک کند. به همین علت است که می تواند از ایجاد لک و جوش نیز جلوگیری نماید. توجه داشته باشید در روش استفاده از سرکه سیب به عنوان تونر، حتماً پوست خود را پس از گذشت 30 الی 40 دقیقه با آب ولرم بشوید.

محو کردن لک پوست با سرکه سیب

آب پیاز و لک صورت

آب پیاز یکی از ترکیبات طبیعی بسیار تاثیرگذار در درمان لک، جوش، جای لک و اثرات ناشی از جوش است. خواص آب پیاز برای لک صورت به قدری زیاد است که می توانید آن را به عنوان معجزه ی بازسازی پوست در نظر بگیرید. آب پیاز می تواند ملانین های جمع شده در لایه های زیرین پوست را به مرور زمان از بین برده و لک های صورت شما را درمان کند. از آب پیاز به طور معمول در ماسک های ترکیبی استفاده می کنند. چرا که رایحه ی ناخوشایند آن می تواند برای برخی افراد آزار دهنده باشد. از آب پیاز برای لک صورت در ماسک های مانند ماسک آب پیاز و ماست و ماسک آب پیاز و آرد نخودچی بهره گرفته می شود.

درمان لک صورت با لیمو

لیمو، یک آنتی اکسیدان طبیعی و بسیار قوی است که با منبع ویتامین C سرشار خود می تواند در درمان لک صورت موثر واقع شود. لیمو یک لایه بردار طبیعی است و می تواند به مرور زمان و در روند استفاده، لک های صورت شما را کم رنگ تر و در نهایت محو کند. برای استفاده از لیمو جهت از بین بردن لک صورت می توانید آن را با عسل ترکیب کرده و به صورت ماسک صورت مورد استفاده قرار دهید.

اگر می خواهید از لیمو به تنهایی به عنوان ضد لک بهره بگیرید، مقداری از لیموی تازه را بر روی یک پد پنبه ای تمیز ریخته و به آرامی بر روی پوستتان بمالید. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان از لیمو در اطراف چشم و لب ها استفاده نکنید. اجازه دهید لیمو به طور کامل بر روی پوست شما خشک شده و سپس با آب سرد به آرامی و به طور کامل بشویید.

درمان لک صورت با زردچوبه

یکی دیگر از مواد طبیعی موثر در درمان لک صورت، زردچوبه است. زردچوبه خاصیت روشن کنندگی فراوانی دارد و می تواند در درمان انواع لک و تیرگی پوست، به خصوص لک های ناشی از آفتاب و لک های ناشی از پیری موثر باشد. بهتر است برای نتیجه گیری بهتر، زردچوبه را در ترکیب با شیر و آب لیمو ترش ساده استفاده کنید. می توانید مواد را با یکدیگر ترکیب کرده و پس از رسیدن به یک بافت خمیری، ماسک به دست آمده را به آرامی بر روی پوست خود قرار دهید تا خشک شود. سپس صورتتان را با آب سرد بشویید.

بهترین درمان خانگی لک صورت زردچوبه

درمان لک صورت با آلوئه ورا

آلوئه ورا، یکی از مواد آبرسان و رطوبت رسان فوق العاده قوی است که می تواند در درمان انواع لک صورت نیز موثر باشد. پلی ساکارید موجود در آلوئه ورا کمک می کند تا سلول های جدید و جوان جایگزین سلول های مرده شده و به همین ترتیب به مرور زمان لک ها تیرگی های پوست شما از بین بروند. برای این منظور می توانید قطعه ای از برگ آلوئه ورا را به صورت ورقه ای برش زده و به آرامی بر روی پوست خود بکشید. اجازه دهید آلوئه ورا بر روی پوستتان خشک شود. سپس پوستتان را به طور کامل با آب ولرم بشویید. برای نتیجه گیری بهتر، می توانید ژل آلوئه ورا را به همراه چند قطره گلاب مورد استفاده قرار دهید.

درمان لک صورت با جوش شیرین

جوش شیرین با خواص ضد التهابی و ضد عفونی کنندگی بسیار قوی که دارد می تواند PH سطح پوست را به حالت متعادل بازگردانده و از بروز هرگونه لک، جوش و موارد دیگر جلوگیری نماید. با کمک جوش شیرین می توانید لایه برداری مناسبی برای پوست خود انجام دهید. در نتیجه ی این لایه برداری، لک های موجود بر روی پوست صورت شما به مرور زمان محو خواهند شد.

برای استفاده از جوش شیرین به عنوان ضد لک، مقداری مساوی از جوش شیرین و آب را با یک دیگر ترکیب کرده و خوب هم بزنید تا به بافتی خمیری شکل برسید. سپس ماسک جوش شیرین به دست آمده را بر روی پوست تمیز خود قرار دهید تا خشک شود. پس از آن که ماسک جوش شیرین به طور کامل بر روی پوست شما خشک شد، آن را با آب سرد بشویید. برای نتیجه گیری بهتر می توانید به جای آب از آب لیمو ترش تازه بهره بگیرید. توجه داشته باشید از این درمان نمی توانید برای لک های اطراف چشم و اطراف لب خود استفاده کنید.

درمان لک صورت با روغن نارگیل

روغن نارگیل یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است که می تواند اثرات مخرب رادیکال های آزاد را خنثی کند. این روغن طبیعی دارای خواص آنتی باکتریالی و ضد قارچی بوده و باعث کم رنگ شدن و از بین رفتن لک صورت می شود. با توجه به خاصیت مرطوب کنندگی بسیار قوی روغن نارگیل، این ماده می تواند با نفوذ به لایه های زیرین پوست و رطوبت رسانی عمیق به آن، از چروک شدن و بروز خشکی و اثرات ناشی از آن جلوگیری کند. برای استفاده از روغن نارگیل می توانید مقداری از آن را به حالت مایع در آورده و به صورت دورانی بر روی پوست صورت خود ماساژ دهید. پس از گذشت 15 الی 20 دقیقه، پوستتان را با آب ولرم خوب بشویید. این روش درمانی را می توانید روزی یک مرتبه تکرار کنید.

درمان لک صورت با بادام

بادام یک منبع غنی از ترکیبات مغذی مانند ویتامین E، آنتی اکسیدان ها و مواد ضروری مورد نیاز پوست است. این ماده ی شگفت انگیز در ساخت بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد. بادام می تواند آثار مخرب ناشی از رادیکال های آزاد را خنثی کرده و از پیر شدن و چروک شدن پوست جلوگیری کند. برای استفاده از بادام به عنوان ضد لک، هم می توانید از روغن بادام بهره بگیرید و هم می توانید تعدادی مغز بادام شیرین را خوب له کرده و بر روی پوست خود بمالید. بادام به عنوان یک ضد لک و روشن کننده طبیعی است که می تواند لک و تیرگی های پوست شما را به مرور زمان از بین ببرد.

درمان لک صورت با نعناع

نعناع می تواند با خاصیت خنک کننده ای که دارد به عنوان یک ضد التهاب بسیار قوی عمل کند. نعناع می تواند عفونت های پوستی را از بین برده و به مرور زمان لک های پوست را به طور کامل از بین ببرد. برای استفاده از نعناع به عنوان ضد لک، مقداری نعناع را دم کرده و پد پنبه ای را به طور کامل به آن آغشته کنید. سپس به آرامی پد پنبه ای را بر روی پوست خود بکشید. پس از گذشت 15 تا 20 دقیقه پوست خود را با آب ولرم بشویید. می توانید نعناع را در ترکیب با مواد گیاهی دیگر هم استفاده کنید.

محو کردن لک با نعناع

درمان لک صورت با پاپایا (انبه هندی)

پاپایا یا همان انبه ی هندی، یکی از مواد گیاهی تاثیرگذار بر از بین بردن لکه های صورت است. آنزیم هایی که در پاپایا وجود دارند باعث شده اند تا بتواند به عنوان یک لایه بردار و روشن کننده ی طبیعی عمل کند. پاپایا می تواند اثرات اکسید کننده ناشی از استرس را هم از بین ببرد. برای استفاده از پاپایا جهت از بین بردن لک های صورت، پاپایا را پوره کرده و به صورت یک ماسک بر روی صورت خود بگذارید تا خشک شود. سپس ماسک پاپایا را به طور کامل از روی پوست صورت خود با آب سرد بشویید. بهتر است این روش درمان را فقط 3 مرتبه در هفته استفاده کنید.

ماسک صورت | بهترین درمان خانگی لک صورت

تمامی مواد گیاهی طبیعی که در بالا نام بردیم را می توان به صورت ترکیبی و به صورت ماسک مورد استفاده قرار داد. در مقاله دیگری مفصلا درمورد بهترین ماسک خانگی برای لک صورت صحبت کرده ایم. به عنوان مثال می توانید:

  • عسل را در ترکیب با شیر و به صورت یک ماسک مرطوب کننده، جوان کننده و ضد لک مورد استفاده کنید.
  • می توانید عسل را با سیب زمینی رنده شده ترکیب کرده و بر روی پوست خود قرار دهید. این ترکیب برای از بین بردن لک های صورت شما معجزه می کند.
  • جوش شیرین و آب لیمو را ترکیب کنید تا به یک بافت خمیری رسیده و یک لایه بردار فوق العاده قوی داشته باشید.
  • ترکیب آلوئه ورا و گلاب یک ضد لک بسیار قوی است که با خواص آنتی اکسیدانی خود، در جوانسازی و درخشان کردن پوست شما موثر باشد.
  • آب پیاز و آرد نخودچی می توانند در درمان لک های صورت شما غوغا به پا کنند. استفاده از آن ها را فراموش نکنید.
  • آب پیاز و ماست هم یک ماسک خوب برای درمان لک های صورت و جای جوش ها هستند.
  • نعناع دم کرده را با ماست ترکیب کرده به عنوان یک ماسک لایه بردار و خنک کننده استفاده کنید.
  • می توانید بادام را یک شبانه روز در آب بخیسانید و سپس در ترکیب با عسل و چوب صندل به صورت یک ماسک خمیری مورد استفاده قرار دهید.

در پایان روش های خانگی درمان لک صورت از شما دعوت می کنیم ویدیوی زیر را تماشا کنید. ماسک زیر تاثیر فوق العاده ای در از بین بردن لک های شما دارد:

درمان لک صورت با مزوتراپی

یک روش درمانی پزشکی که به تازگی باب شده است، درمان لک صورت با مزوتراپی است. در این روش درمانی، مواد و ترکیبات درمانی مانند داروها و یا ویتامین ها به وسیله ی سوزن های بسیار ریز به پوست تزریق می شود. در درمان لک صورت با مزوتراپی، مواد محو کننده ی لک مانند اسید هیالورونیک، به محل لک پوست تزریق می شود. این مواد سبب می شوند تا طی چند جلسه مزوتراپی، لک موجود در پوست صورت محو شود. روش درمانی مزوتراپی، نسبت به روش های خانگی سریع تر و صد البته گران تر است. بر اساس تحقیقات انجام شده، تا به حال هیچ گونه عوارضی برای مزوتراپی گزارش نشده است.

ختم کلام

همانطور که در ابتدای این مقاله اشاره کردیم، پوست اولین و مهم ترین فاکتور در زیبایی است که باید به آن توجه کرد. لک صورت ممکن است به دلایل مختلفی مانند بارداری، تغییرات هورمونی، قرار گیری در معرض آفتاب، عوامل ژنتیکی و غیره ایجاد شود. لک ها به دلیل جمع شدن ملانین در لایه های مختلف پوست ایجاد می شود. ملانین در واقع همان رنگدانه ی تشکیل دهنده ی پوست است. لک ها به طور کلی دلیلی بر عارضه های داخلی نیستند و می توان آن ها را به روش های مختلفی از جمله روش های درمانی دارویی، که به کمک یک پزشک متخصص پوست انجام می شود، روش های درمان خانگی و روش هایی مانند لیزر و مزوتراپی درمان می شود.

مهم تر از درمان لک صورت و از بین بردن عوارض ظاهری ناشی از آن، مراقبت از پوست و جلوگیری از ایجاد آن است. در این مقاله، راه حل هایی برای پیشگیری از ایجاد لک صورت ارائه دادیم. خواب کافی، تغذیه درست، برنامه ریزی غذایی، کاهش سطح اضطراب و موارد مشابه دیگر برخی از این موارد بود. داشتن یک پوست سالم می تواند نشان دهنده ی میزان اهمیت شما برای سلامتتان و ارزشی باشد که برای خودتان قائل هستید. پس فراموش نکنید حفظ سلامتی و مراقبت از آن را جدی بگیرید.