درمان خطوط زیر چشم

داشتن چهره ای شاداب و با طراوت در گرو برخورداری از پوستی صاف و شفاف است. پوست دور چشم از سایر نواحی پوست حساس تر است و حتی در سنین پایین هم این احتمال وجود دارد که دچار خطوط ریزی شود‌. قطعا این سوال در ذهنتان تداعی می شود که برای خط زیر چشم چه کنیم؟ و چگونه آن ها را از بین ببریم برای رفع خطوط زیر چشم ابتدا باید علت آن را بیابید، سپس نسبت به درمان اقدام کنید. از این رو در این مقاله از مجله آرایش و زیبایی میس و مستر شما را با علت ها و روش های درمان خطوط زیر چشم آشنا می کنیم. تا انتها با ما همراه باشید.

خط زیر چشم نشانه چیست؟

خط های زیر چشم همیشه نشانه پیری نیست و در سنین پایین هم این مشکل ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد که در ادامه به بررسی این دلایل می پردازیم.

علل خطوط زیر چشم

دلیل خط افتادن زیر چشم در سنین پایین

اشعه فرابنفش (UV): یکی از دلایل خط افتادن زیر چشم محافظت نکردن از پوست حساس دور چشم در برابر اشعه فرابنفش است. بنابراین برای پیشگیری از این مشکل حتما از کرم ضد آفتاب مناسب استفاده کنید.

سیگار کشیدن: سیگار کشیدن هم می تواند علت خط زیر چشم باشد. سیگار اثر مخرب رادیکال های آزاد بر پوست را افزایش می دهد و باعث آسیب رسیدن به کلاژن و الاستین پوست می شود. همچنین با منقبض کردن رگ های خونی، خون رسانی به پوست را دچار اختلال می کند و پوست را از ویتامین A محروم می سازد. بنابراین ترک سیگار در پیشگیری و درمان خط زیر چشم تاثیر بسزایی دارد.

حالت ها و حرکت های تکراری چهره: حالت های چهره ( مانند لبخند، اخم، بالا انداختن ابرو) خط های ظریفی را در زیر چشم ایجاد می کنند. حتی نحوه خوابیدن هم می تواند باعث ایجاد این مشکل شود.

سایر دلایل ایجاد خط عمیق زیر چشم

  • ورزش نکردن
  • داشتن استرس بالا
  • کاهش وزن بیش از حد
  • استفاده مداوم از موبایل
  • عدم مراقبت از پوست به صورت مداوم
  • مصرف الکل
  • کمبود آب بدن

در اینجا با علل خط افتادن زیر چشم آشنا شدید. با ما همراه باشید تا در ادامه به شما بگوییم برای رفع خطوط زیر چشم چه باید کرد.

خط زیر چشم را چگونه از بین ببریم؟

در این قسمت به سوال خط زیر چشم را چگونه از بین ببریم، پاسخ می دهیم.

ماسک آلوئه ورا برای رفع خط زیر چشم

آلوئه ورا خواص زیادی برای سلامتی پوست و مو دارد و یکی از این فواید، رفع خطوط زیر چشم است. این گیاه حاوی ویتامین های E و C و بتاکاروتن است که تاثیر فوق العاده ای در حفاظت از پوست و جوانسازی آن دارد. برای آماده کردن این ماسک به ژل آلوئه ورا، آب خیار و ماست نیاز دارید. دو برگ گیاه آلوئه ورا را با چاقویی تیز برش دهید و ژل آن خارج کنید این ژل را با یک قاشق ماست و 4 قاشق آب خیار مخلوط کنید. مخلوط را به ناحیه زیر چشم بمالید و ده دقیقه به آرامی ماساژ دهید. اجازه دهید 20 دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب بشویید. برای اثرگذاری بهتر و سریع به صورت روزانه از این ماسک جادویی استفاده کنید.

 

ماسک آلوئه ورا

تاثیر تخم مرغ در از بین بردن خط زیر چشم

اگر به دنبال ماسکی بی نظیر برای رفع خطوط زیر چشم هستید، ماسک سفیده تخم مرغ را فراموش نکنید. سفیده تخم مرغ حاوی کلاژن و پروتئین است که به ترمیم بافت های آسیب دیده، شل و چروکیده پوست کمک چشمگیری می کند. حالت کشسانی سفیده تخم مرغ هم در باز کردن خطوط زیر چشم تاثیر زیادی دارد.

تهیه این ماسک کار بسیار آسانی است، برای این کار ابتدا سفیده تخم مرغ را جدا کنید و با همزن به خوبی هم بزنید. به وسیله یک قلم تمیز یا با دست مقداری از آن را اطراف چشم بمالید. اجازه دهید 20 بماند و بعد به آرامی شست و شو دهید.

ماسک آووکادو برای خطوط زیر چشم

بسیاری از افراد از آووکادو برای درمان خطوط زیر چشم استفاده می کنند.

آووکادو خواص ضدپیری بسیار قوی دارد و به دلیل داشتن ویتامین A و E در ترکیبات خود به مرطوب کردن پوست، تولید کلاژن و خطوط زیر چشم کمک می‌کند.

ماسک برای خطوط زیر چشم

برای اینکه بتوانید با استفاده آووکادو ماسک خانگی تهیه کنید، تنها کافیست یک عدد آووکادو رسیده را له و خمیر کنید. سپس آن را اطراف چشم خود بمالید و 20 دقیقه بعد صورتتان را با آب سرد بشویید. این کار را هفته ای یک تا دو بار تکرار کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

ماسک قهوه و سفید تخم مرغ

همانطور که قبلا هم گفتیم سفیده تخم مرغ به از بین بردن خطوط زیر چشم کمک می کند. قهوه نیز به دلیل داشتن کافئین در درمان خطوط زیر چشم تاثیر زیادی دارد. بنابراین ترکیب این دو ماده ماسکی قدرتمند را به وجود می آورد.

برای تهیه این ماسک سفیده یک عدد تخم مرغ را جدا کنید و با 2 قاشق پودر قهوه مخلوط کنید. به خوبی هم بزنید تا ترکیبی یکدست حاصل شود. ترکیب حاصل را دور چشمتان بزنید برای اینکه بتواند اثر بخشی لازم را روی پوست داشته باشد 15 دقیقه صبر کنید و بعد پوستتان را بشویید و خشک کنید. با استفاده منظم از این ماسک شاهد تغییرات شگرفی در پوست اطراف چشمتان خواهید بود. حتی به صورت روزانه هم می توانید از آن استفاده کنید.

تخم مرغ و قهوه

فواید گوچه فرنگی برای پوست زیر چشم

لیکوپن موجود در گوجه فرنگی برای پوست فواید زیادی دارد. این ماده خوراکی به پوست کمک می کند تا اکسیژن بیشتری دریافت کند که همین باعث جلوگیری و درمان خطوط و همچنین از بین بردن سیاهی زیر چشم می شود. حال برای اینکه بتوانید با استفاده از گوجه فرنگی خطوط زیر چشم را از بین ببرید. کافی است یک گوجه فرنگی رسیده و گوشتی را له کنید تا به شکل خمیر در بیاید. خمیر گوجه فرنگی را روی خطوط زیر چشم پخش کنید اجازه دهید 15 دقیقه بماند و در نهایت آن را با آب بشویید. به غیر از استفاده از این ماسک می توانید گوجه فرنگی را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

آب آناناس و خطوط زیر چشم

آب آناناس حاوی آنزیم فعالی به نام بروکلین است که یک ضد التهاب طبیعی و منبع طبیعی آلفا هیدروکسی اسیدها است و می تواند خط های زیر چشم را از بین ببرد. همچنین آب آناناس خاصیت سفت کنندگی دارد. مقداری آب آناناس را زیر چشم بمالید و صبر کنید تا 20 دقیقه بماند و سپس با آب سرد شستشو دهید.

آب آناناس

تاثیر ماسک نعنا و لیمو بر پوست دور چشم

نعنا به واسطه داشتن خواص ضدالتهابی به درمان مشکلات پوستی نظیر نیش پشه، خطوط زیر چشم، خارش و سوزش پوست و سایر عفونت ها حتی به درمان گل مژه کمک می کند. از سوی دیگر، خیار خنک کننده پوست است. عسل پوست را به طور عمقی تغذیه می کند و آب لیمو هم لکه های تیره زیر چشم را از بین می برد. بنابراین ترکیب همه این مواد می تواند ماسکی شگفت انگیز برای درمان خطوط زیر چشم را به وجود آورد.

دستور العمل دقیق تهیه و استفاده این ماسک در زیر آمده است:

برای تهیه این ماسک به چند برگ تازه نعناع، یک قاشق غذا خوری آب لیمو، دو قاشق غذاخوری آب خیار و چند قطره عسل طبیعی نیاز دارید. همه مواد گفته شده را داخل میکسر بریزید تا یک خمیر نرم به دست بیاید. آن را 10 دقیقه داخل یخچال بگذارید. بعد از ده دقیقه ماسک را روی پوست زیر چشم قرار دهید. اجازه دهید چند دقیقه بماند در نهایت آن را با آب گرم بشویید.

از بین بردن خط زیر چشم با خیار

یکی دیگر از درمان های محبوب برای کاهش خط زیر چشم، خیار است. یک برش خیار سرد را 15  تا 20  دقیقه روی چشم هایتان قرار دهید. می توانید ابتدا مقداری عسل روی خط های زیر چشم بمالید، سپس برای اثربخشی بیشتر یک تکه خیار روی آن ها بگذارید.

خیار برای خطوط زیر چشم

درمان خط زیر چشم با آب پرتقال

آب پرتقال خطوط زیر چشم را کاهش می دهد. مقداری آب پرتقال را روی یک پد آرایشی یا پنبه ای تمیز بچکانید و با ضربه های ریز و آهسته پنبه را دور چشم بزنید. این ماسک را دو بار در روز، صبح و عصر استفاده کنید. بعد از چند هفته استفاده از تاثیرات بی نظیر این ماسک شگفت زده خواهید شد.

توجه: مراقب باشید آب پرتقال درون چشمانتان نریزد. اگر پوست شما به ویتامین C حساسیت می دهد از این درمان اجتناب کنید.

ماسک موز و عسل برای پوست اطراف چشم

موز سرشار از ویتامین های B ،A ،E و C است. بنابراین به جوانسازی پوست و کاهش خطوط زیر چشم کمک قابل توجهی می کند. برای استفاده از این میوه جهت کاهش خطوط زیر چشم دستور العمل زیر را دنبال کنید:

یک یا دو موز رسیده را درون یک طرف له کنید تا خمیری صاف به دست آید. دو قاشق غذا خوری عسل را به آن بیفزایید. آن ها را به خوبی مخلوط کنید تا ترکیبی یکدست حاصل شود. ترکیب حاصل را زیر چشم بمالید و به آرامی ماساژ دهید. اجازه دهید 20 دقیقه بماند و در نهایت آن را با آب گرم بشویید.

موز و عسل

ماسک ویتامین E

ویتامین E دارای عناصر خاصی است که پوست را به صورت عمیق تغذیه رسانی می کند و همچنین برای پیشگیری و درمان خطوط زیر چشم بسیار مفید است. برای آماده کردن این ماسک، طبق دستور زیر عمل کنید:

روغن درون سه عدد کپسول ویتامین E را خالی کنید. آن را درون یک کاسه بریزید و با دو قاشق چای خوری ماست، نصف قاشق چای خوری عسل و نصف قاشق چای خوری آب لیمو تازه مخلوط کنید. ترکیب به دست آمده را روی خطوط زیر چشم بمالید و بگذارید به مدت 20 دقیقه بماند، در نهایت آن را با آب ولرم بشویید.

بهترین روغن های گیاهی برای رفع خط های زیر چشم

در ادامه قصد داریم به شما بهترین روغن ها برای درمان خطوط زیرچشم را آموزش دهیم.

از بین بردن خط های زیر چشم با روغن گل رز

یکی دیگر از بهترین روغن های گیاهی برای از بین بردن خطوط زیر چشم روغن گل رز است. این روغن به خاطر خواص ضدپیری شهرت زیادی دارد به درمان چروک دور چشم کمک زیادی می کند. در واقع این خاصیت به خاطر وجود مقادیر بالای ویتامین C در ترکیبات این روغن است. ویتامین C موجود در روغن گل رز باعث افزایش تولید کلاژن در پوست صورت می شود و به رفع خطوط زیر چشم کمک می کند. روغن گل رز سریع جذب پوست می شود و حتی می تواند به جوانسازی کل پوست صورت کمک کند. این روغن به درمان آکنه و جای آکنه هم کمک می کند، به طوری که بعضی از افراد این روغن را به عنوان ضدلک نیز می شناسند.

برطرف کردن خط های زیر چشم با روغن کرچک

از آنجایی که اصلی ترین علت خط افتادن زیر چشم کمبود رطوبت است، ماساژ ناحیه زیر چشم با روغن کرچک واقعا به رفع خطوط زیر چشم کمک می کند. هر شب قبل از خواب ناحیه زیر چشم را با روغن کرچک ماساژ دهید. توجه داشته باشید که از این روغن بیش از اندازه استفاده نکنید، چون روغن کرچک بسیار غنی است و تنها مقدار کمی از آن پاسخ نیاز شما را می دهد. با استفاده منظم از این روغن پوست زیر چشم انعطاف پذیر می شود و خطوط آن محو می شوند.

روغن کرچک

تاثیر روغن کنجد بر رفع خط زیر چشم

روغن کنجد به دلیل داشتن اسیدهای چرب همچون اسید لینولئیک، اسید پالمیتیک، اسید اولئیک و اسید استئاریک در ترکیبات خود به مرطوب کردن پوست ظریف اطراف چشم و رفع خطوط زیر چشم کمک می کند. همچنین روغن کنجد با ایجاد یک مانع روی سطح پوست باعث آبرسانی پوست اطراف چشم می شود.

روغن نارگیل برای خطوط زیر چشم

روغن نارگیل خواص بسیاری برای پوست دارد و یک درمان گیاهی، مطمئن و بی ضرر برای خطوط زیر چشم است. این روغن منبع عالی رطوبت است. با ماساژ ناحیه زیر چشم با روغن نارگیل محتوای چربی این روغن داخل پوست نفوذ می کند و ناحیه زیر چشم را مرطوب می کند. برای رفع خط زیر چشم روزی دو بار ناحیه زیر چشم را با روغن نارگیل ماساژ دهید و اجازه دهید تا شب باقی بماند.

روغن نارگیل

 

اثر روغن هسته انگور

خطوط زیر چشم را با روغن هسته انگور هم می توان درمان کرد. این روغن حاوی ویتامین E و اسید چرب امگا 6 است که باعث کاهش خطوط زیر چشم می شود و با افزایش تولید کلاژن به جوانسازی پوست کمک قابل توجهی می کند. استفاده از این روغن را در روتین پوست خود قرار دهید تا شاهد تاثیر شگفت انگیز آن باشید.

روغن زیتون

روغن زیتون یک گزینه عالی برای درمان خطوط زیر چشم است. این روغن دارای ویتامین های E و K به همراه آنتی اکسیدان است که پوست زیر چشم را آبرسانی می کنند. برای بهره بردن از خواص روغن زیتون در جهت از بین بردن خطوط زیر چشم تنها کافی است آن را روی خطوط بمالید و به آرامی ماساژ دهید. اجازه دهید ده دقیقه روی پوست بماند و سپس پوستتان را بشویید و با ملایمت خشک کنید. برای رسیدن به نتیجه مطلوب مرتب این کار را تکرار کنید.

روغن زیتون برای خطوط زیر چشم

ماساژ برای رفع خط زیر چشم


در این ویدئو دو نمونه ماساژ برای از بین بردن خطوط پنجه کلاغی و رفع خط های زیر چشم آموزش داده شده است.

کلام آخر

در این مقاله از مجله آرایش و زیبایی میس و مستر با علت و روش های درمان خطوط زیر چشم آشنا شدید. اکنون به راحتی می توانید هر کدام از این ماسک ها را در خانه استفاده نمایید و شاهد صاف، مخملی و ابریشمی شدن پوست اطراف چشم خود باشید. اگر زمانی برای تهیه درمان های خانگی ندارید ندارید، می توانید انواع کرم های دور چشم را از فروشگاه اینترنتی میس و مستر برای درمان خطوط عمیق زیر چشم تهیه نمایید.

در پایان خواهشمندیم در صورت استفاده از هر کدام از این روش ها، نظرات خود را از طریق بخش ارسال دیدگاه با ما و سایر همراهان همیشگی این مجله در میان بگذارید.

سوالات متداول در رابطه با خطوط زیر چشم

از آنجایی که ممکن است سوالاتی در خصوص خطوط زیر برایتان پیش آمده باشد، در ادامه به دو مورد از متداول ترین آن ها پاسخ خواهیم داد.

برای پیشگیری از خط افتادن زیر چشم چه کنیم؟

– دوری از آفتاب شدید و آلودگی هوا
– محافظت از پوست حساس و ظریف چشم در برابر اشعه های مضر آفتاب با استفاده کرم ضدآفتاب، کلاه لبه دار و عینک آفتابی
– ترک سیگار و الکل
– ورزش چشم
– خواب کافی ( به مدت ۸ ساعت)
– رژیم غذایی سالم
– نوشیدن آب کافی
– دوری از استرس
– استفاده روزانه از کرم مرطوب کننده
– تصحیح موقعیت خواب

از چه سنی برای درمان و پیشگیری از خطوط زیر چشم باید از کرم های دور چشم استفاده کنیم؟

اگر خطوط زیر چشم شما زیاد عمیق نیست، از سن 20 تا 30 شروع به استفاده از کرم های دور چشم ملایم کنید، اما با افزایش سن به سراغ محصولات قوی تر بروید، چون با افزایش سن طبیعتاً خطوط ها بیشتر و عمیق تر می شوند.

برای از بین بردن خطوط زیر چشم چه کنیم؟

استفاده مداوم از کرم های دور چشم حاوی آنتی اکسیدان و هیالورنیک اسید و همچنین روغن ها و درمان خانگی معرفی شده در این مقاله به شما در از بین بردن و محو کردن خطوط زیر چشم کمک شایانی می کند.

 

منابع

dermcollective