بوتاکس طبیعی پوست

هر ساله میلیون ها نفر در سراسر دنیا برای کاهش چین و چروک های پوست، بوتاکس تزریق می کنند تا ظاهر جوان تری داشته باشند. در چند سال گذشته بسیاری از مجلات زیبایی، مقالاتی منتشر کرده اند که در آن از معایب و خطرات بوتاکس نوشته اند و در انتها «جایگزین های کاملا طبیعی بوتاکس» را تبلیغ می کنند. اما آیا واقعا بوتاکس خطرناک است؟ چه روش هایی برای بوتاکس طبیعی پوست وجود دارد؟ در این مقاله به پاسخ این دست پرسش ها می پردازیم.

بوتاکس چیست؟

قبل از اینکه به راهکارهای بوتاکس طبیعی برای سفت شدن پوست صورت بپردازیم، بهتر است ابتدا بیشتر با این روش زیبایی آشنا شوید. بوتاکس از باکتری بوتولینوم (باکتری مسئول مسمومیت غذایی) ایجاد می شود. به همین دلیل برخی از مردم بر این باورند که بوتاکس کاملا امن و بی خطر نیست. اما در حقیقت سم بوتاکس با یک فرآیند مهندسی ژنتیک و بدون استفاده از این باکتری خطرناک تولید می شود.

تنها زمانی بوتاکس ایمن نیست که بدون نظارت پزشک انجام شود. متاسفانه سال هاست سمینارهای چند روزه آموزش بوتاکسی برگزار می شود که افراد عادی می توانند در آن ها شرکت کنند. بسیاری از کلینیک های زیبایی تکنسین های خود را برای یک دوره آموزشی نحوه تزریق بوتاکس به آنجا می فرستند و پس از آن به همین سادگی، خدمات بوتاکس را به مشتریان ارائه می دهند. اینجاست که ممکن است بوتاکس سلامت شما را تهدید کند. به یاد داشته باشید برای بوتاکس صورت، به یک پزشک ماهر نیاز است که دقیقا بداند در کجای صورت باید تزریق را انجام دهد؛ یعنی چیزی که تنها سال ها تحصیل در دانشکده پزشکی می تواند به شما بیاموزد.

بوتاکس سوزن اسفنجی چیست؟

احتمالا تا چند سال بعد، دیگر خبری از تزریق سم بوتولینوم یا بوتاکس نباشد؛ زیرا اخیرا محققان نشان داده‌اند که اسفنج‌های آغشته به بوتاکس به همان اندازه مؤثر هستند. تحقیقات منتشر شده در مجله دسترسی آزاد BioMed Central’s Head & Face Medicine ثابت کرده که این نوع درمان بالقوه بدون سوزن برای میلیون ها نفری که از رینیت آلرژی رنج می برند، بسیار مفید بوده است.

بوتاکس چیست

بوتاکس طبیعی پوست یا طب سوزنی

ممکن است این طور به نظر برسد که همه سلبریتی ها از بوتاکس استفاده می کنند. اما حقیقت این است که بسیاری از ستارگان سینما بوتاکس طبیعی پوست را ترجیح می دهند. طب سوزنی برای جوان سازی صورت (FEA) جایگزین محبوبی برای بوتاکس در هالیوود است و بر اساس گزارش سایت Refinery 29، برخی از مشهورترین سلبریتی ها مانند جنیفر آنیستون، گوئینت پالترو، کیم کارداشیان و آنجلینا جولی، همه از طرفداران طب سوزنی هستند.

طب سوزنی جوانسازی صورت یک جایگزین عالی و طبیعی برای بوتاکس است؛ زیرا باعث تحریک تولید کلاژن می شود و در نتیجه آن، پوست جوان تر و روشن تر به نظر می رسد. در این روش سوزن های بسیار ظریفی که روی نقاط سیستمیک قرار می گیرند، عضلات صورت و گردن را برای لیفت، بهبود رنگ پوست و افزایش گردش خون و لنف فعال می کنند. این کار، منجر به پاکسازی پوست شده و قرمزی آن را کاهش می دهد. در عین حال می تواند به درمان انواع جوش صورت هم کمک کند.

بوتاکس طبیعی پوست با طب سوزنی

در طب سوزنی، چین و چروک ها و خطوط ریز مورد هدف قرار می گیرند. در این روش بوتاکس طبیعی پوست، سوزن‌ های بسیار کوچک در خطوط اخم و چین و چروک ها فرو می‌ روند و باعث ایجاد یک ریزتروما می‌ شوند. این ریزتروما بدن را تحریک می ‌کند تا کلاژن تولید کند و به آرامی خطوط پر شود. در واقع سوزن ‌ها مکانیسم ‌های خود ترمیم ‌کنندگی پوست را تحریک می‌ کنند و تمام پتانسیل درمانی آن را به سطح پوست می‌ آورند. آن ها جریان اکسیژن را افزایش می‌ دهند، گردش خون را برای تغذیه پوست فعال تر و دفع ضایعات سلولی را تسریع می‌ کنند.

با این روش بوتاکس طبیعی پوست نتایج نسبتا سریعی حاصل می شود؛ به ویژه اگر همراه آن در استفاده از کرم ضد چروک هم مداومت داشته باشید. پژوهشی نشان داد که اکثر افراد تنها بعد از 5 جلسه طب سوزنی صورت، بهبودهایی را مشاهده کرده اند. البته با بوتاکس واقعی چین و چروک ها سریع تر از بین می روند؛ اما در عوض طب سوزنی گزینه مقرون به صرفه تری است.

بوتاکس طبیعی و گیاهی پوست با ماسک های خانگی

برخی ماسک ها و مواد طبیعی می توانند پوست را سفت کرده و بنابراین به عنوان بوتاکس طبیعی پوست عمل کنند. با این حال، به یاد داشته باشید این روش های طبیعی به اندازه بوتاکس واقعی صورت یا حتی طب سوزنی اثربخشی ندارند و از چین و چروک های بیشتر پوست جلوگیری می کنند. برای اثربخشی ماسک های طبیعی، باید در استفاده از آن ها مداومت داشته باشید.

بوتاکس صورت در خانه با ماسک موز

موز نه تنها پوست شما را مرطوب می کند، بلکه می تواند با خواص آنتی اکسیدانی خود از آن در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت کند و در نتیجه چین و چروک ها و علائم پیری را کاهش می دهد. عسل و روغن زیتون هم مرطوب کننده هستند و آنتی اکسیدان هایی دارند که می توانند سلول های آسیب دیده پوست را ترمیم کنند.

مواد مورد نیاز:

  • نصف موز
  • یک قاشق چای خوری روغن زیتون
  • یک قاشق چای خوری عسل

طرز تهیه و مصرف ماسک موز:

  1. موز را پوست بگیرید و خوب له کنید تا گلوله ای باقی نماند. عسل و روغن زیتون را اضافه کنید و خوب هم بزنید.
  2. خمیر را روی تمام صورت و گردن خود بمالید.
  3. بگذارید ۱۵ دقیقه بماند و سپس با آب ولرم بشویید.
  4. سپس صورت خود را با آب خنک بشویید تا منافذ پوست بسته شود.

از این ماسک بوتاکس طبیعی پوست یک یا دو بار در هفته استفاده کنید.

بوتاکس طبیعی پوست با ماسک موز

بوتاکس طبیعی صورت با ماسک تخم مرغ

پپتیدهای موجود در تخم مرغ، پوست را تقویت کرده و آن را سفت می کند. ماست هم پوست را پاکسازی کرده و لکه ها را از بین می برد. شکر هم خاصیت اسکراب داشته و می تواند به از بین بردن سلول های مرده پوست کمک کند و پوست شما را روشن تر نشان دهد. اگر نمی دانید اسکراب صورت چیست، مقاله دیگر ما را از دست ندهید.

مواد مورد نیاز:

  • یک سفیده تخم مرغ
  • یک قاشق غذاخوری ماست
  • 8/1 قاشق چای خوری شکر

طرز تهیه و مصرف ماسک تخم مرغ:

  1. سفیده تخم مرغ را از زرده جدا کرده و ماست و شکر را با آن مخلوط کنید.
  2. مخلوط را روی صورت خود بمالید و بگذارید خشک شود.
  3. با آب ولرم خوب بشویید.

از این ماسک بوتاکس طبیعی پوست هر هفته یک بار استفاده کنید.

بوتاکس طبیعی پوست و خانگی قوی با مولتانی میتی

مولتانی میتی رنگ پوست را بهبود می بخشد و لک ها، جوش ها و جای زخم و اسکار را روشن می کند. چربی اضافی پوست را به خود جذب کرده و گردش خون را در صورت شما تحریک می کند. شیر خام حاوی اسید لاکتیک است که ضخامت و استحکام پوست را افزایش می دهد.

مواد مورد نیاز:

  • 2 تا 3 قاشق غذاخوری مولتانی میتی
  • شیر خام

طرز تهیه و مصرف ماسک بوتاکس طبیعی پوست با مولتانی میتی:

  1. مقداری شیر خام را به پودر مولتانی میتی اضافه کنید تا خمیر یک دستی به دست آید.
  2. این خمیر را به طور یکنواخت روی صورت و گردن خود بمالید.
  3. بگذارید 10-12 دقیقه روی صورت بماند و خشک شود.
  4. با آب بشویید.

هفته ای یک بار از این بوتاکس طبیعی پوست استفاده کنید. توجه داشته باشید این ماسک به کسانی که به لبنیات حساسیت دارند، توصیه نمی شود. اگر جزو این دسته افراد هستید، شیر را با گلاب جایگزین کنید.

مولتانی میتی

بوتاکس طبیعی پوست با بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر جاذب خوبی است. تمام آلودگی ها و کثیفی های موجود در منافذ پوست شما را به خود جذب می کند. همچنین پوست را تسکین می بخشد و با آنتی اکسیدان های خود از پوست در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند. تحقیقات نشان می دهد که ماسک های صورت گیاهی تهیه شده با استفاده از آرد نخودچی و چای سبز به راحتی می توانند پوست را تغذیه کنند.

مواد مورد نیاز:

  • یک قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر
  • یک قاشق غذاخوری آرد نخودچی
  • یک قاشق غذاخوری عسل
  • گلاب

طرز تهیه و مصرف ماسک بلغور جو دوسر:

  1. جو را آسیاب کنید تا پودر نرمی حاصل شود.
  2. آرد، عسل و مقداری گلاب را اضافه کنید تا خمیری به دست آید.
  3. این ماسک را روی صورت و گردن خود بمالید و بگذارید 10 دقیقه بماند.
  4. با آب بشویید.

هفته ای یک بار از این ماسک برای بوتاکس طبیعی پوست استفاده کنید.

طرز تهیه کرم بوتاکس روغن کرچک برای سفت شدن پوست

مطالعات نشان می دهد که روغن کرچک یک نرم کننده خوب برای پوست است و برای بوتاکس ابرو در خانه می توان از آن استفاده کرد. این روغن تولید کلاژن و الاستین را افزایش می‌ دهد و پوست را محکم ‌تر، نرم ‌تر و صاف ‌تر می ‌کند. اسید ریسینولئیک جزء اصلی روغن کرچک است که خواص ضد التهابی دارد. این خواص می تواند التهاب پوست را کاهش دهد.

مواد مورد نیاز:

  • 1 تا 2 قاشق غذاخوری روغن کرچک
  • یک قاشق چای خوری آب لیمو یا چند قطره روغن اسطوخدوس

طرز تهیه و مصرف بوتاکس طبیعی پوست با روغن کرچک:

  1. آب لیمو یا روغن اسطوخودوس را به روغن کرچک اضافه کنید و خوب هم بزنید.
  2. این مخلوط را با حرکات دایره ای رو به بالا روی صورت و گردن ماساژ دهید. ماساژ را برای چند دقیقه ادامه دهید.
  3. بگذارید یک شب روی پوست بماند.
  4. صبح روز بعد، صورت خود را ابتدا با آب ولرم و سپس آب خنک بشویید.

هفته ای یک یا دو بار از این ماسک بوتاکس طبیعی پوست استفاده کنید. البته این ماسک برای پوست های چرب و حساس توصیه نمی شود.

روغن کرچک برای سفت شدن پوست

ماسک خاک رس برای سفتی پوست و بوتاکس در خانه

ماسک های خاک رس می توانند به پاکسازی پوست و از بین بردن چربی و ناخالصی ها کمک کنند. مطالعه ای که در سال 2012 انجام شد، نشان داد که ماسک های خاک رس می توانند میزان کلاژن را در پوست افزایش دهند و در نتیجه پوست را سفت کنند.

مواد مورد نیاز:

  • 2 قاشق غذاخوری خاک رس بنتونیت یا کائولین
  • یک قاشق چای خوری شیر خشک
  • آب یا گلاب

طرز تهیه و مصرف ماسک بوتاکس طبیعی پوست با خاک رس:

  1. همه مواد را با هم مخلوط کنید تا خمیر غلیظی به دست آید.
  2. آن را به طور یکنواخت با انگشتان خود یا براش ماسک صورت، روی کل پوست صورت و گردن بمالید.
  3. اجازه دهید ماسک به مدت 10-15 دقیقه خشک شود. سپس صورت خود را بشویید.

هفته ای یک بار از ماسک خاک رس به عنوان بوتاکس طبیعی پوست استفاده کنید.

بوتاکس گیاهی صورت با روغن نارگیل

این کرم خانگی قوی، تاثیر زیادی در سفت شدن پوست دارد و به ادعای برخی مصرف کنندگان حتی بهتر از بوتاکس عمل می کند. روغن نارگیل یک آنتی اکسیدان قوی است که رادیکال های آزاد را که می توانند به پوست آسیب برسانند، از بین می برد. همچنین پوست را آبرسانی و مرطوب کرده و به این طریق از افتادگی پوست جلوگیری می کند.

مواد مورد نیاز:

  • نصف قاشق چای خوری روغن نارگیل
  • یک سفیده تخم مرغ
  • نصف قاشق چای خوری آبلیموی تازه

طرز تهیه و مصرف ماسک بوتاکس طبیعی:

  1. سفیده را از زرده تخم مرغ جدا کرده و با روغن نارگیل و آبلیمو خوب مخلوط کنید تا ترکیب یکدستی به دست آید.
  2. صورت خود را بشویید تا هیچ آلودگی و آرایشی نماند. سپس ماسک را به طور یکنواخت روی صورت بمالید. 5 دقیقه ماساژ دهید.
  3. بعد از 30 دقیقه صورت را بشویید.

حداقل چهار بار در هفته از این ماسک بوتاکس طبیعی پوست استفاده کنید.

سخن پایانی

بهترین راهکار برای بوتاکس طبیعی پوست، طب سوزنی است. علاوه بر طب سوزنی، پیشنهاد می کنیم ترکیبات و ماسک های خانگی را هم امتحان کنید. اگر سوالی در این باره دارید، خوشحال می شویم در بخش دیدگاه ها پاسخگوی شما همراهان عزیز و همیشگی مجله زیبایی میس و مستر باشیم.

منابع

dr-adams

shefinds

stylecraze

primeskincaresolutions

healthshots