به دنبال راهی زیبا و زرق و برق‌دار برای افزودن جذابیت به ظاهر خود هستید؟ کاشت و طراحی ناخن می‌تواند مکمل ظاهر شما برای یک رویداد خاص باشد یا هر روز جلوه‌ای منحصر بفرد به شخصیت شما بدهد. در حالی‌که هنر ناخن بسیار دقیق است و توصیه می‌شود به متخصصان این کار سپرده شود، اما یک سری نکات و آموزش‌ها وجود دارد که با کمک آن‌ها می‌توانید خودتان دیزاین ناخن را در منزل انجام دهید. قبل از هر چیز باید به خاطر داشته باشید که برای هر گونه کاشت و طراحی ناخن، زیرسازی ناخن بسیار حائز اهمیت است. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با این مبحث آشنا کنیم.

مراحل زیرسازي ناخن در خانه

برای زیرسازی ناخن ابتدا باید لاک ناخن قدیمی خود را پاک کنید. مطمئن شوید که با پاک کردن لاک‌های قدیمی که هنوز روی ناخن‌هایتان باقی مانده‌اند، جلوه طراحی ناخن جدید خود را افزایش می‌دهید.

سپس ناخن‌های خود را کوتاه کرده و سوهان بزنید. ناخن‌هایتان را طوری فرم دهید که مرتب شوند. از آن‌جایی که در حال دیزاین ناخن هستید، سعی کنید آن‌ها را خیلی کوتاه نکنید. بهتر است فضای بیشتری برای کار داشته باشید.

در مرحله بعد، یک پوشش پایه بزنید. لاک‌های پایه معمولاً شفاف هستند و می‌توان آن را در هر جایی که لاک ناخن فروخته می‌شود، خریداری کرد. پوشش‌های پایه یا بیس کت از ناخن‌های شما در برابر لک شدن یا آسیب دیدن و سایر مواد شیمیایی ناخن محافظت می‌کنند. قبل از ادامه کار، یک لایه بیس کت بمالید و اجازه دهید کاملا خشک شود. برخی از لایه‌های پایه پس از خشک شدن چسبناک باقی می‌مانند. این بافت چسبناک برای کمک به لایه بعدی، یعنی مواد کاشت ناخن یا ژل پولیش است که آن‌ها را بهتر در جای خود نگه می‌دارد. به این ترتیب، ماندگاری کار طراحی ناخن نیز افزایش خواهد یافت.

زیرسازی ناخن

زیرسازی کاشت ناخن چیست؟

برای این‌که انواع کاشت ناخن شما اصولی انجام شود و به اصطلاح دچار هواگیری و سپس عفونت نشود، باید زیرسازی ناخن را به طور صحیح انجام دهید.

ابزار و وسایل زیرسازی ناخن برای کاشت

برای زیرسازی ناخن کاشت به ابزارها و وسایلی احتیاج خواهید داشت که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

لامپ UV/LED

لامپ کیورینگ UV/LED یکی از مهم‌ترین ابزارها برای ناخن‌های ژله‌ای سالم و همچنین یکی از بخش‌های منحصربه‌فرد این فرآیند است. ابتدا بیایید بررسی کنیم که چرا استفاده از آن ضروری است.

“کورینگ” اصطلاحی است که به فرآیند خشک کردن ژل ناخن‌ها اشاره دارد. واکنش شیمیایی که توسط منبع نور فعال می‌شود، ناخن‌های شما را به سرعت خشک می‌کند تا بلافاصله پس از استفاده، خراشیده یا لک نشوند. این ویژگی خشک شدن سریع یکی از مزایای بزرگ مانیکور یا پدیکور ژلی است.

روغن کوتیکول

استفاده از لاک ژل و به‌خصوص پاک کردن آن می‌تواند برای ناخن‌ها و کوتیکول‌های شما مضر باشد و منجر به خشکی آن‌ها شود، بنابراین سرمایه‌گذاری روی روغن کوتیکول به حفظ رطوبت در پوست و بستر ناخن شما کمک می‌کند.

یکی از وسایل مهم در زیرسازی ناخن، روغن کوتیکول است که مصرف آن باعث هیدراته شدن ناخن و پوست اطراف آن می‌شود.

عقب‌زن کوتیکول

یک عقب‌زن کوتیکول برای نمایان شدن هر چه بیشتر بستر ناخن شما استفاده می‌شود. به‌طوری‌که با انجام این کار، رشد ناخن‌ها کمی به تعویق می‌افتد و باعث می‌شود دیرتر نیاز به ترمیم پیدا کند.

عقب‌زن کوتیکول

بافر ناخن

بافر ناخن یکی دیگر از لوازم اصلی کیت ناخن است. این وسیله، سطح ناخن را به آرامی آماده می‌کند تا اطمینان حاصل شود که تا حد امکان صاف و صیقلی است.

سوهان ناخن

هنگام برداشتن ناخن‌های ژلیش شده، باید از سوهان ناخن استفاده کنید. اما در عین حال، باید حواس‌تان باشد تا از آسیب رساندن به ناخن طبیعی جلوگیری کنید. برای از بین بردن ژلیش ناخن می‌توانید از سوهان متوسط ​​استفاده کنید.

ناخن گیر

ناخن‌گیر قبل از مانیکور برای فرم دادن به ناخن استفاده می‌شود. پس از استفاده از ژل لاک، ناخن‌های خود را کوتاه نکنید. کوتاه کردن ناخن‌ها پس از ژلیش به احتمال زیاد می‌تواند آن‌ها را از بین ببرد، زیرا باعث شکستن مهر و موم در نوک آن و باعث کنده شدن لاک ژل می‌شود.

زیرسازی-ناخن-برای-کاشت-min

الکل و لاک پاک‌کن

الکل برای تمیز کردن کامل ناخن‌ها قبل از به کار بردن لاک ژل استفاده می‌شود؛ زیرا هر چیزی را که می‌تواند مانع اتصال لاک به ناخن طبیعی شما شود را از بین می‌برد. برای استفاده از آن، به توپ‌های پنبه‌ای یا دستمال‌های ناخن بدون پرز نیز نیاز دارید که هیچ گونه تیرگی روی ناخن‌های شما باقی نگذارند.

بیس کت

در زیرسازی کاشت ناخن از بیس کت استفاده می‌شود. به‌کارگیری بیس کت خوب با لاک ژل مهم‌تر از لاک معمولی است. پوشش پایه چیزی است که به چسبندگی ژل با ناخن طبیعی شما کمک می‌کند و این تضمین می‌کند که ناخن‌های ژلیش شما تا حد امکان ماندگاری داشته باشند.

تاپ کت

تاپ کت چیزی است که ژل لاک شما را مهر و موم می‌کند و به آن درخشندگی زیبایی می‌بخشد.

زیرسازی-کاشت-ناخن

زیرسازی ناخن برای ژلیش

استفاده از لاک ناخن ژل به همان اندازه که یک هنر است، یک آیین محسوب می‌شود. در ادامه شما را با نحوه استفاده از لاک ناخن ژل به صورت مرحله به مرحله آشنا می‌کنیم تا مطمئن شوید که زیرسازی ناخن در منزل برای انجام این کار کاملاً بی‌خطر است. در اینجا یک راهنمای کامل و گام به گام در مورد نحوه استفاده از لاک ژل آورده شده است:

اولین قدم برای داشتن ژلیش زیبا، فرم دادن به ناخن‌ها است. از ناخن‌گیر استفاده کنید تا آنها را به اندازه و شکلی که می‌خواهید کوتاه کنید. سپس با سوهان کشیدن ناخن لبه‌ها را کمی گرد کنید تا نرم و صاف شود. توجه داشته باشید که آبرسانی کلید سلامت ناخن است. شما باید روزانه به ویژه در ترکیب با لاک ژل از روغن کوتیکول استفاده کنید.

سپس از یک عقب‌زن کوتیکول استفاده تا کوتیکول‌های خود را به عقب برانید و قسمت بیشتری از بستر ناخن خود را نمایان کنید. از آن برای پاک کردن پوست مرده از صفحه ناخن و کمک به حفظ یکنواخت شدن کوتیکول استفاده کنید.

در مرحله بعد از زیرسازی ناخن، روغن کوتیکول را برای تغذیه پوست اطراف ناخن‌هایتان بمالید. یکی از مواردی که باید در زیرسازی ژلیش ناخن طبیعی مراقب آن باشید این است که روغن را خیلی دیر در فرآیند استفاده نکنید. اگر هنگام استفاده از لاک، باقی‌مانده روغن روی ناخن‌های شما باشد، پوشش پایه با مشکل چسبندگی مواجه می‌شود.

زیرسازی ناخن برای ژلیش

ناخن‌های خود را صاف کنید. صاف کردن ناخن‌ها کمک می‌کند تا مطمئن شوید که سطح آن برای استفاده و چسباندن با ژل آماده شده است. در مرحله بعد، ناخن‌های خود را به خوبی با الکل یا پاک کننده تمیز کنید تا لاک مستقیماً به ناخن طبیعی شما بچسبد. هر گونه ناخالصی، مانند باقیمانده روغن کوتیکول یا ذرات گرد و غبار، می‌تواند باعث بلند شدن زودرس لاک از روی ناخن‌ها شود.

در مرحله بعد از زیرسازی ناخن، پوشش پایه را بزنید. از یک پوشش پایه ژلی خوب استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که پولیش به درستی بچسبد و تا حد ممکن دوام بیاورد. یک لایه نازک روی کل ناخن بمالید، سپس هر ناخن را زیر یک لامپ UV یا نور LED قرار دهید تا خشک شود. قبل از این‌که به لاک زدن خود ادامه دهید، باید حداقل 30 ثانیه تا یک دقیقه پوشش پایه خود را خشک کنید.

همچنین، مطمئن شوید که لبه‌های باز ناخن را مهر و موم کنید. پوشاندن لبه آزاد به این معنی است که لبه ناخن خود را رنگ کنید تا این لایه محافظ از لب‌پر شدن لاک ناخن جلوگیری کند.

در حالت ایده‌آل، این فرآیند باید بر روی هر لایه انجام شود تا از دوام بالا اطمینان حاصل شود. حالا ناخن‌های شما آماده استفاده از لاک ژل است.

زیرسازی ناخن برای ژلیش

بسیاری از افراد تمایل دارند ژلیش ناخن را خودشان در منزل انجام دهند. این کار نیاز به زیرسازی ناخن و تهیه یک سری ابزار و وسایل دارد. بافر، سوهان ناخن، عقب‌زن کوتیکول، بیس کت، تاپ کت، روغن کوتیکول، دستگاه یووی و انواع لاک ژل از جمله اقلام مورد نیاز هستند.

زیرسازی لمینت ناخن

لمینت ناخن یک کار زیبایی محسوب می‌شود که شامل پوشاندن ناخن‌ها با یک لایه شفاف است که به محافظت از آنها در برابر عوامل نامطلوب و ظاهر زیبا کمک می‌کند. عملکرد اصلی لمینت ترمیم سطح ناخن است. این شامل: تسطیح، تغذیه با مواد معدنی و ویتامین‌ها است. این سیستم شامل خمیر و پودر مخصوصی است که بی‌نظمی‌ها و ناهمواری‌های روی ناخن را پر می‌کند و ظاهری زیبا به بستر آن می‌بخشد. مواد لمینت از ناخن‌ها خارج نمی‌شود و به ناخن‌ها اجازه می‌دهد به طور مداوم بهبود یابند. این روش اثر ابزارهای تهاجمی و سایر عوامل خارجی را روی ناخن‌ها از بین می برد.

اموزش زیرسازی ناخن برای لمینت

هدف از مرحله اول زیرسازی ناخن در لمینت، کار با کوتیکول و مونولاست. سرم‌هایی در جهت محافظت از ناخن‌ها و کوتیکول که قبلا تمیز شده‌اند‌ اعمال می‌شود. همزمان ماساژ انجام می‌شود که خون را به انگشتان می‌رساند و جذب سرم‌ها را بهبود می‌بخشد. برخی سرم‌ها دارای اثر ضد التهابی نیز هستند. آن‌ها ناخن و کوتیکول را با رطوبت، کمپلکس ویتامین اشباع می‌کنند و ذرات مرده پوست را از بین می‌برند. بلافاصله پس از استفاده از سرم، یک مانیکور خشک یا روسی انجام می‌شود.

در مرحله دوم زیرسازی ناخن برای لمینیت، ناخن با مایع روغنی بر پایه اسیدهای میوه و سپس با سرم-لاک پوشانده می‌شود. این محصول برای هر فرد به صورت جداگانه بر اساس مشکلات موجود در ناخن او انتخاب می‌شود. شما می‌توانید محصولی با کمپلکس ویتامین و پروتئین یا اجزای دیگر انتخاب کنید. پس از اتمام لمینت، می‌توان ناخن‌ها را با لاک یا ژلیش پوشاند و هر طرحی را به دلخواه انجام داد.

معمولا، بیوژل‌ها برای لمینیت استفاده می‌شوند که ممکن است تا حدودی خواص و فرآیند کاربرد آن‌ها متفاوت باشد. برای خشک شدن بیوژل‌ها باید از دستگاه UV استفاده کرد. مزیت بزرگ بیوژل‌ها این است که علاوه بر بازگرداندن شکل بستر ناخن و دادن ظاهری جذاب، به آن اجازه تنفس نیز می‌دهند. بیوژل ترک نمی‌خورد و حدود 2-3 هفته به شکل اولیه روی ناخن باقی می‌ماند.

این ابزار برای ناخن‌های شکننده و نازک مناسب است. همچنین، اجازه می‌دهد تا سطح ناخن را به خوبی بسترسازی کنید، سپس آن را با لاک یا ژلیش بپوشانید. قبل از استفاده از ابزار لمینت، صفحات ناخن باید چربی زدایی شوند. سپس یک لایه بسیار نازک از ژل را بمالید و به مدت 2 دقیقه در دستگاه UV  خشک کنید. این کار را دوباره تکرار کنید. سپس یک لایه تاپ کت را روی ناخن‌ها قرار دهید. دوباره در دستگاه یووی خشک کنید. سپس ناخن را می‌توان با لاک معمولی یا ژل لاک پوشاند.

زیرسازی ناخن؛ نکته‌ای مهم برای ماندگاری بیشتر

با استفاده از راهنمای گام به گام زیرسازی ناخن، شما آماده هستید تا خودتان به طور ماهرانه در منزل لاک ژل را به ناخن‌هایتان بزنید. زیرسازی ناخن برای افزایش دوام و زیبایی هر چه بیشتر ناخن‌های طبیعی شما حائز اهمیت است. همچنین، زیرسازی ناخن در کاشت باعث می‌شود تا از هواگیری و بروز عفونت و سایر بیماری‌های ناخن جلوگیری شود.

سوالات متداول درباره زیرسازی ناخن

در ادامه قصد داریم به رایج‌ترین سوالات درباره زیرسازی ناخن پاسخ دهیم.


پرایمر ناخن چیست؟

پرایمر ناخن یکی از وسایل مهم در کاشت و ژلیش ناخن طبیعی است که عمر آن‌ها را افزایش داده و از هواگرفتن ناخن‌ها جلوگیری می‌کند. همچنین برای بهتر چسباندن مواد کاشت، تیپ و سایر طرح‌ها و دیزاین‌ها نیز کاربرد دارد.

انواع مانیکور ناخن کدام هستند؟

به طور کلی، مانیکور به دو نوع خیس و خشک دسته‌بندی می‌شود که نوع خشک آن امروزه بیشتر توصیه می‌شود. مانیکور روسی یکی از انواع مانیکور خشک است که به دلیل ایمنی بالای کار، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مانیکور روسی چیست؟

مانیکور روسی یکی از روش‌های عالی برای زیرسازی ناخن است که در آن از سوهان برقی و سرسوهان شنی برای عقب زدن و از بین بردن کوتیکول ناخن استفاده می‌شود. با کمک این روش، هیچ گونه آسیبی به بافت پوست و کوتیکول ناخن‌ها وارد نمی‌شود.

منابع

wikihow

slbeautyco

dress-en.techinfus