داستان عطرهای معروف

حتما برای شما هم پیش آمده است که با داستان های جذابی از زندگی واقعی برخی افراد یا برندها روبرو شده باشید. گاهی اوقات پشت نام یک برند یا محصول، اتفاقات جالبی وجود دارد که ممکن است نگاه شما را درباره آن تغییر دهد. این روزها صنعت عطر امپراتوری هایی بنا کرده است که در فرهنگ نسل ها تاثیر گذار است. برخی از عطرهای پرطرفدار و معروف امروزی توسط افرادی اعجاب انگیز ساخته شده اند که رایحه های آن ها ردی از مبارزات و موفقیت هایشان را دارد. در این مطلب به داستان های پشت سر برخی از عطرهای معروف می پردازیم که خواندن آن ها خالی از لطف نیست و می تواند درس های زیادی برای ما داشته باشد. این داستان ها قطعا در زمان خرید عطر و ادکلن شما تاثیر گذار خواهند بود.

داستان تولید عطرهای معروف دنیا

در ادامه علت تولید و نامگذاری برخی از عطرهای معروف دنیا را برای شما شرح خواهیم داد.

1.      دیور و میس دیور (Dior, Miss Dior)

میس دیور از برندهای معروف عطرسازی

یکی از عطرهای معروف مطرح در سراسر جهان متعلق به برند دیور است. افراد زیادی نیستند که بدانند میس دیور این عطری که مظهر عشق و شادی است با الهام از یک فرانسوی انقلابی ساخته شده است که در جنگ جهانی دوم زمانی را در اردوگاه های کار اجباری بوده است. این شخص در واقع خواهر کریستین دیور بود. بعد از اتمام جنگ، خواهر تصمیم می گیرد به دیدار برادر موفقش برود که در حال راه اندازی خط تولید عطر سازی در کنار لاین مد و فشن خود بود. زمانی که دستیار انگلیسی کریستین به او اعلام می کند که میس دیور اینجاست، نام این برند شکل می گیرد. از این رو است که دیور و میس دیور از برندهایی هستند که عطرهای آن ها همیشه در بین خوشبوترین عطر زنانه که هر ساله معرفی می شوند، جای دارند.

2.      شنل شماره 5 (Chanel, No.5)

شنل شماره 5 از عطرهای معروف و پرطرفدار

برند شنل نیز از دیگر برندهای معروف سازنده عطرهای پرفروش است. در دهه 1920، کوکو شنل یک خانم بازرگان و فرد سرشناس در جامعه بود. او پس از سفر به فرانسه به عنوان معشوقه یک بازرگان ثروتمند پارچه، شروع به افتتاح چندین بوتیک بزرگ و موفق می کند. وی پس از تجربه این موفقیت ها که البته شامل خرید یک ویلا و همچنین یک رولز رویس آبی برای خود هم بود، تصمیم می گیرد رایحه ای را بسازد که اعتماد به نفس و استایلی از زنان همانند او را نشان دهد.

او به دنبال رایحه ای خاص بود که تهیه آن با مواد موجود در آن زمان دشوار بود. در این زمان یک عطر ساز جوان مجموعه ای از عطرهای مختلف را به شنل معرفی می کند که ساخته خودش بود. کوکو شنل از آن میان آن ها پنجمی را انتخاب می کند و بدین صورت شنل شماره 5 (Chanel No.5) به وجود می آید که همچنان یکی از پرفروش ترین و معروف ترین عطرهای دنیاست.

شما نیز این بار که برای خرید ادکلن زنانه رفتید، داستان شنل شماره 5 را به یاد داشته باشید و برای نشان دادن اعتماد به نفس و قدرت خود آن را حتما خریداری کنید.

3.      گرلن مدل شالیمار (Guerlain, Shalimar)

گرلن مدل شالیمار از عطرهای معروف عشاق

عطر شالیمار گرلن یکی از اولین عطرهای معروف بود که از وانیل مصنوعی ساخته شد و در آن رایحه های شرقی به کار رفت. باغ های شالیمار در لاهور پاکستان هستند که نام این عطر از آن ها الهام گرفته شده است. این باغ ها توسط امپراتور عاشق پیشه مغول، شاه جهان برای همسر محبوبش ممتاز محل ساخته شدند. این باغ ها به قدری زیبا بودند که به آن ها بهشت می گفتند. زمانی که همسر شاه جهان در گذشت، وی به ساخت تاج محل به عنوان مقبره ای برای محبوبش پرداخت. عطر معروف شالیمار از برند گرلن این عشق والا و زیبا را تجسم می کند.

4.      دولچه اند گابانا مدل لایت بلو (Dolce and Gabbana, Light Blue)

عطرهای معروف لایت بلو از برند دولچه اند گابانا برای خانم ها و آقایان

زمانی که دولچه و گابانا (از دیگر سازندگان عطرهای معروف دنیا) تصمیم می گیرند که عطری با الهام از سیسیل روانه بازار کنند، عطرسازی معروف به نام اولیور کرسپ را استخدام می کنند تا آنچه آن ها می خواهند تولید نماید. فرآیند ساخت این عطر دو سال به طول می انجامد و در نهایت لایت بلو وارد بازار می شود اما به سرعت به موفقیت می رسد و چندین جایزه از صنعت عطر هم دریافت می کند. چند سال بعد، عطر مردانه این مدل نیز به بازار آمده و به همان اندازه مورد تحسین قرار می گیرد. از آن زمان به بعد، D&G تصمیم می گیرند که به تولید عطرهای بیشتری با الهام از سواحل اروپا بپردازند.

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به ست کردن علاقه زیادی دارید، در کنار خرید ادکلن مردانه بلو لایت، زنانه آن را هم خریداری کنید و از به مشام رسیدن رایحه ای نسبتا یکسان با همسر یا دوست خود لذت ببرید.

5.      کرید مدل فلورسیمو (Creed, Fleurissimo)

کرید مدل فلورسیمو

کرید یک شرکت عطرسازی قدیمی است که همچنان مشهور است و موفق شده تا برخی از عطرهای معروف جهان را تولید نماید. برخی آن را به عنوان برندی برای خانواده های سلطنتی می شناسند. این شرکت عطرهای معروف و خاصی برای خانواده های سرشناس و سلطنتی ساخته است. عطر فلورسیمو اولین بار به سفارش یک خانم بازیگر به نام گریس کلی ساخته شد تا در عروسی خود با شاهزاده موناکو استفاده کند. از آن زمان تا به حال این عطر تجسمی از زرق و برق هالیوودی آمیخته با زندگی سلطنتی اروپایی است.

6.      ایو سن لورن مدل اپیوم (YSL, Opium)

ایو سن لورن مدل اپیوم یکی از عطرهای خاص و معروف آقایان

در اواخر دهه 1970، ایو سن لورن یک برند فشن ساخته بود و همچنین یکی از عطرهای معروف خود را روانه بازار کرده بود که از طریق آن ها شناخته شده بود اما زمانی که عطر اپیوم که در واقع به معنای تریاک است را وارد بازار کرد، با انتقادهای زیادی روبرو شد. ایو سن لورن تبلیغات جالبی برای این عطر به راه انداخت و بوی خاص آن که ترکیبی از وانیل و ادویه های شرقی بود هم محبوبیت بالایی پیدا کرده بود. از طرفی نام این عطر در مطبوعات جنجالی به پا کرده بود. هرچه نام این عطر بیشتر در رسانه ها بزرگ می شد، محبوبیت آن هم افزایش پیدا می کرد.

در واقع YLS با انتخاب نامی جسورانه و رایحه ای جدید و خاص توانست محبوبیت بسیاری برای عطرهای معروف خود به دست آورد. وی همچنان و در تمامی این سال ها، به تبلیغات برای این عطر ادامه داده است و با وجود جنجال های همیشگی، هر روز فروش آن افزایش می یابد و بیشتر معروف می شود. اگر قصد خرید این عطر فوق العاده را دارید حتما راه های تشخیص ادکلن اصل از تقلبی را به خوبی بشناسید زیرا نسخه های تقلبی قطعا رایحه نسخه اصلی را به شما نخواهند داد.

7.      الیزابت تیلور مدل وایت دیاموندز (Elizabeth Taylor, White Diamonds)

الیزابت تیلور مدل وایت دیاموندز

در سال 1991 الیزابت تیلور بازیگر مشهور، عطر وایت دیاموندز را به بازار عرضه کرد. تا آن سال سلبریتی های مختلفی دست به تولید عطر زده بودند اما هیچکدام نتوانستند به موفقیت عطر الیزابت تیلور برسند. این عطر هنوز هم جزء عطرهای معروف است و طرفداران بسیاری دارد اما این عطر چه ویژگی دارد که توانست در آن زمان به محبوبیت زیادی برسد و تا به امروز هم محبوبیت خود را حفظ کند؟ شما با بوییدن این عطر حس ظرافت را به همراه زرق و برق دنیای بازیگران در کنار هم احساس می کنید و همین رایحه خاص آن است که باعث می شود این روزها نام این عطر مشهورتر از خود الیزابت تیلور باشد.

عطر وایت دیاموندز رایحه ای خنک دارد و می تواند گزینه مناسبی به عنوان ادکلن زنانه برای تابستان و هوای گرم این روزها باشد.

8.      ژیوانشی مدل له اینتردیت (Givenchy, L´Interdit)

جیوانچی مدل له اینتردیت

هربرت ژیوانشی سازنده این عطر، اولین بار به سفارش بازیگر مشهور آدری هپبورن این رایحه را ساخت. هپبورن که از رایحه عطر بسیار لذت می برد، همه جا از آن استفاده می کرد. افراد بسیاری به دنبال عطر آردی هپبورن بودند اما او به هیچ کس نام عطر خود را فاش نمی کرد. زمانی که ژیوانشی علاقه افراد به این عطر را دید، از هپبورن پرسید که آیا می تواند عطر خود را به عموم عرضه کند؟ و هپبورن گفت: “Je Vous l´interdis”  یعنی من این کار را ممنوع می کنم. بدین شکل نام عطر مورد علاقه هپبورن شکل گرفت و سرانجام هپبورن پذیرفت که له اینتردیت به بازار عرضه شود. البته که هپبورن و ژیوانشی تا آخر عمر دوست باقی ماندند و موفق شدند تا یکی از معروف ترین عطرهای دنیا را به عموم مردم معرفی نمایند.

در این مطلب داستان برخی از عطرهای معروف را خواندید. داستان ها به اشیا جان می دهند و قطعا اگر شما از یکی از این عطرهای معروف استفاده می کنید، بعد از خواندن این مطلب نگاه متفاوتی به عطر خود خواهید داشت. نظر خود را درباره عطر مورد استفاده تان با ما در میان بگذارید.

منابع

townandcountrymag