بهترین ضد آفتاب برای نوجوانان

Table of Contents

بهترین ضد آفتاب برای نوجوانان چیست و چطور باید آن ها را قانع کرد که هر روز از ضد آفتاب استفاده کنند؟ شاید فکر کنید که بحث در مورد سرطان پوست و بیماری هایی از این قبیل کارساز باشد. اما نه! خطر چین و چروک، لکه های ناشی از افزایش سن و پوستی کدر همان چیزی است که نوجوانان شما را به استفاده از ضد آفتاب ترغیب می کند. در واقع بر اساس مطالعه ‌ای که اخیرا در مجله آکادمی پوست آمریکا به ‌صورت آنلاین منتشر شد، اگر با نوجوان خود در مورد اینکه چگونه نور خورشید باعث پیری زودرس پوست او می ‌شود صحبت کنید، بیشترین تاثیر را خواهد داشت. اگر هم خودتان نوجوانی هستید که به دنبال بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک یا چرب خود می گردید، این مقاله برای شماست.

در این مقاله ابتدا مختصرا به مهم ترین نکات مراقبت از پوست نوجوانان می پردازیم و سپس توضیح می دهیم چرا این گروه سنی باید حتما از بهترین ضد آفتاب استفاده کنند. در بخش های بعد هم بهترین ضد آفتاب برای نوجوانان با پوست خشک و چرب را معرفی می کنیم. تا انتها همراه ما باشید.

مهم ترین نکات مراقبت از پوست نوجوانان

سال‌ های نوجوانی می ‌تواند دوره پراسترسی باشد؛ چرا که شما باید بین مدرسه و تکالیف، دوستان، ورزش و روابط خود تعادل برقرار کنید. بسیاری از اوقات نوجوانان از سلامت و بهداشت خود غافل می شوند؛ اما به یاد داشته باشید داشتن یک رژیم پوستی سالم، اولین قدم برای یک سبک زندگی سالم است.

مراحل زیر مهم ترین اقداماتی است که باید به آن ها، قبل از تهیه بهترین ضد آفتاب برای نوجوانان عادت کرده باشید؛ در غیر این صورت بعید به نظر می رسد که صرفا ضد آفتاب برای پوست شما معجزه کند. شما می توانید روتین انواع پوست های چرب، خشک، حساس، مختلط و … را در مقاله دیگر ما بخوانید و بیاموزید.

  1. دو بار در روز صورت را بشویید

آکنه و پوست چرب مشکل رایجی بین نوجوانان است. این کاملا طبیعی است و ما درک می کنیم که در مورد پوست خود احساس ناراحتی یا استرس داشته باشید؛ اما با چند مرحله ساده روتین خوب پوستی، می توانید پوست خود را آرام کرده و لکه های آن را کاهش دهید.

شروع یک روتین خوب این است که یک پاک کننده مطابق با نوع پوست خود پیدا کنید. به عنوان مثال، اگر آکنه دارید، یک پاک کننده حاوی اسید سالیسیلیک به کاهش میزان جوش های شما کمک می کند. به طور کلی، پاک کننده های ژله ای برای افرادی که پوست خشک دارند خوب هستند، در حالی که پاک کننده های کف دار برای پوست های چرب مفیدند.

مهم ترین نکات مراقبت از پوست نوجوانان

  1. دو بار در روز مرطوب کننده بزنید

حتی اگر پوست چربی دارید، باید از مرطوب کننده استفاده کنید تا سطح pH پوست شما متعادل بماند. مرطوب کننده های خوب نوجوانان معمولا بدون چربی هستند و رطوبت مورد نیاز را تامین می کنند. دو بار در روز به کل صورت بمالید.

  1. ضد آفتاب مناسب نوجوانان بزنید

اگرچه بسیاری از نوجوانان در آرزوی برنزه شدن هستند، اما قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید می تواند عواقب منفی بسیاری داشته باشد. برخی از آن ها شامل چین و چروک، لکه های قهوه ای پوست و حتی سرطان پوست است که تا بیست سال بعد خود را نشان نمی دهد.

همیشه به یاد داشته باشید که باید پوست را با کرم ضد آفتاب با حداقل SPF 15 محافظت کنید. در زمان هایی که فعالیت ورزشی دارید، SPF 50 یا بالاتر توصیه می شود. در انتهای این مقاله بهترین ضد آفتاب برای نوجوانان را معرفی خواهیم کرد.

  1. جوش ها را دستکاری نکنید

ممکن است ترکاندن جوش ها راه حل سریعی برای خلاص شدن از آن ها به نظر برسد، اما در واقع فشردن جوش کمکی نمی کند. اغلب با این کار، جوش‌ ها بزرگ‌ تر و قرمزتر از قبل ظاهر می‌ شوند و حتی در بیشتر مواقع منجر به زخم ‌هایی می‌ شود که طولانی مدت روی پوست شما باقی می مانند. بهترین راهکار استفاده از داروهای آکنه با غلظت های بالاتر اسید سالیسیلیک است.

دستکاری نکردن جوش ها

  1. رژیم غذایی درستی داشته باشید

میوه خوردن برای سلامت پوست نوجوانان حتی از خرید بهترین ضد آفتاب هم مهم تر است. میوه ها مقادیر زیادی ویتامین و مواد معدنی دارند که برای پوست مفید است و آن را سالم و زیبا نگه می دارد. اگر واقعا می خواهید پوستتان به صورت طبیعی خوب و سالم باشد، واقعا باید میوه بخورید.

علاوه بر این، سبزیجات سبز و برگ دار مانند اسفناج و کدو تلخ به میزان زیاد مصرف کنید؛ چرا که آن ها برای پوست و همچنین سلامتی شما بسیار مفید هستند. شما می توانید از این نوع سبزیجات در سالاد خود استفاده کنید.

چرا نوجوانان باید از ضد آفتاب استفاده کنند؟

اغلب اوقات، نوجوانان در خارج از منزل در معرض نور خورشید هستند. اشعه ماوراء بنفش خورشید می تواند تولید ملانین را تحریک کند؛ که به تبع آن از بین بردن جای زخم، اسکار آکنه و جای جوش دشوارتر می شود. همچنین به مرور زمان بدون استفاده از ضد آفتاب پوست نوجوانان خشک ‌تر و کدرتر به نظر می رسد.

از طرف دیگر امروزه بسیاری از نوجوانان برای برنزه کردن، کارهای خطرناکی انجام می دهند که واقعا به سلامت پوستشان آسیب می رساند؛ از عدم استفاده از کرم ضد آفتاب گرفته تا روی آوردن به تخت های برنزه مصنوعی.

به گفته دکتر الن روم، رئیس مرکز پزشکی نوجوانان در بیمارستان کودکان کلیولند، مهم است که جوانان و والدین درک کنند که ملانوما فقط بزرگسالان را تحت تاثیر قرار نمی دهد. در واقع، در طول 40 سال گذشته، میزان سرطان پوست در میان کودکان و نوجوانان بیش از 250 درصد افزایش یافته است.

برنزه کردن به صورت مصنوعی به ویژه برای کودکان و نوجوانان مضر است. این دکتر می گوید که پوست این دسته افراد به اشعه ماوراء بنفش (UV) تخت های برنزه بسیار حساس است. با این حال، سالانه حدود 1.6 میلیون خردسال آمریکایی به این کار روی می آورند.

زمانی که دختر یا پسر شما به 12 یا 13 سالگی می رسد و یا خودتان در همین سن و سال هستید، آنقدر بزرگ شده اید که اگر قرار است بیش از 5 یا 10 دقیقه بیرون از خانه باشید، استفاده از بهترین کرم ضد آفتاب برای نوجوانان را بخشی از برنامه روزانه خود قرار دهید (بدون اینکه کسی به شما یادآوری کند).

دکتر آنجلا لمب، مدیر بخش پوست در بیمارستان Mount Sinai در شهر نیویورک می گوید: «مطمئن شوید که از محصولات فرموله شده برای صورت استفاده می کنید، نه لوسیون های غلیظ تر که برای محافظت از پوست بدن طراحی شده اند. می توانید یک مرطوب کننده صورت بدون چربی دارای ضد آفتاب پیدا کنید.»

دکتر لمب توصیه می کند که برند Cetaphil یک مرطوب کننده صورت بدون چربی و دارای ضد آفتاب با SPF 30 می سازد که برای نوجوانان بهترین گزینه است و به خوبی از پوست آن ها محافظت می کند. علاوه بر این، در ادامه این مقاله شماری دیگر از بهترین ضد آفتاب ها را برای نوجوانان معرفی می کنیم.

البته به یاد داشته باشید حتی بهترین ضد آفتاب برای نوجوانان اگر به نحو درستی استفاده نشوند، تاثیری نخواهند داشت. در ویدیوی زیر روش صحیح ضد آفتاب زدن را می آموزید:

بهترین ضد آفتاب برای نوجوانان با پوست خشک

انتخاب بهترین ضد آفتاب برای نوجوانان به اندازه انتخاب سایر محصولات مراقبت از پوست مهم است که باید با توجه به نوع پوست افراد باشد. اگر نوجوان شما پوست خشکی دارد، باید در انتخاب خود دقت کنید که کدام محصولات ضد آفتاب برای نوجوانان با پوست خشک بهترین هستند.

زیرا ضد آفتاب های مخصوص پوست خشک مرطوب کننده دارد که می تواند پوست نوجوانان مرطوب نگه داشته و از خشک شدن پوست آن ها در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید جلوگیری کند. برای اینکه انتخاب اشتباهی نداشته باشید، در ادامه بهترین مارک کرم های ضد آفتاب پوست خشک برای نوجوانان را معرفی می کنیم.

بهترین ضد آفتاب دخترانه و پسرانه: ضد آفتاب بیوره آکواریچ با SPF 50

این محصول با نام اصلی Biore UV Aqua Rich Watery Essence SPF 50 یکی از محبوب ترین ضد آفتاب های ژاپنی است که بافت کاملا سبک و کمی روان دارد. بافت آن باعث می شود ضد آفتاب Biore هنگام استفاده روی صورت به راحتی جذب شود. برای حفظ رطوبت پوست نوجوانان این محصول حاوی هیالورونیک اسید، اسانس مرکبات و ژل رویال هم است.

همه این مواد باعث می شود که ضد آفتاب بیوره بهترین کرم ضد آفتاب برای نوجوانان باشد؛ به این صورت که هم می تواند از پوست نوجوانان در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت کند و همچنین پوست را هیدراته تر نگه دارد.

ضد آفتاب بیوره آکواریچ با SPF 50

کرم ضد آفتاب ستافیل برای نوجوانان

اگر پوست خشک و حساسی دارید، این مدل ضد آفتاب Cetaphil، یعنی Cetaphil UVA / UVB Defence SPF50 Facial Cream می تواند بهترین گزینه برای شما باشد. این ضد آفتاب مناسب نوجوانان حاوی دی اکسید تیتانیوم است که در برابر اشعه های UVA و UVB محافظت قوی و کاملی از پوست دارد.

گلیسیرین موجود در این ضد آفتاب به پوست صورت رطوبت بالایی می بخشد. اما در عین حال هیچ ردی از چسبناکی بر صورت به جای نمی گذارد، زیرا بافت کرم نرم بوده و اصلا چسبنده نیست. همچنین این محصول حاوی پروپیلن گلیکول است که به حفظ آب در اپیدرم پوست کمک می کند؛ به طوری که پوست نوجوانان حتی در معرض نور مستقیم خورشید همچنان مرطوب باقی می ماند.

کرم ضد آفتاب ستافیل برای نوجوانان

بهترین ضد آفتاب کوزارکس برای نوجوانان 

یکی از بهترین ضد آفتاب ها برای نوجوانان، کرم ضد آفتاب Cosrx Aloe Soothing Sun Cream است. همانطور که از نام این محصول پیداست، این کرم ضد آفتاب تسکین دهنده بوده و حاوی 5000 پی پی ام عصاره آلوئه وراست. این مقدار آلوئه ورا رطوبت به مراتب بیشتر به پوست می بخشد و همچنین وضعیت کلی پوست نوجوانان را بهتر می کند. به عقیده بسیاری از مصرف کنندگان، کوزارکس بهترین کرم ضد آفتاب کره ای است.

این مدل ضد آفتاب کوزارکس، SPF 50 دارد و با وجود فرمول نسبتا غلیظ خود، پس از استفاده روی پوست صورت نوجوانان، همچنان سبک و نرم خواهد بود. علاوه بر پوست های خشک، این محصول به دلیل ترکیبات ملایم آن، برای نوجوانان با پوست حساس هم مناسب است.

بهترین ضد آفتاب برای نوجوانان از برند کوزارکس

کرم ضد آفتاب دخترانه و ملایم اینسفری برای نوجوانان

اینسفری یک برند معروف مراقبت از پوست کره ای است که ضد آفتاب محبوبی به نام Innisfree Daily UV Protection Mild SPF 35 را تولید کرده است. فرمولاسیون این محصول مبتنی بر آب بوده و به راحتی جذب پوست صورت می شود. علاوه بر این، با روغن آفتابگردان و عصاره چای سبز خود از پوست نوجوانان در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت و سلامت و شادابی آن را در طول روز حفظ می کند.

همچنین این ضد آفتاب به دلیل داشتن عصاره خرفه و سنتلا آسیاتیکا، پوست را مرطوب نگه می دارد و از تحریک جلوگیری می کند. در نتیجه بهترین ضد آفتاب برای پوست معمولی و خشک نوجوانان محسوب می شود.

بهترین ضد آفتاب برای نوجوانان از برند کوزارکس

بهترین کرم ضد آفتاب و آبرسان: لانیژ برای نوجوانان

یکی دیگر از بهترین ضد آفتاب ها برای نوجوانان با پوست خشک، Laneige Watery Sun Cream است. این محصول با شیره درخت غان و فاکتور مرطوب کننده پوست غنی شده که به حفظ رطوبت پوست نوجوانان کمک می کند.

این ضد آفتاب از برند کره ای لانیژ، دارای فاکتور حفاظت کننده بالایی با SPF 50 است. همچنین ادعا می شود که این ضد آفتاب ضد آب است؛ بنابراین می تواند قطرات عرق و آب را در خود نگه دارد. علاوه بر پوست خشک، کرم ضد آفتاب واتری Laneige برای انواع پوست نوجوانان و بزرگسالان مناسب است.

بهترین ضد آفتاب لانیژ برای نوجوانان

بهترین ضد آفتاب ها برای نوجوانان با پوست چرب

به طور کلی اگر پوست چربی دارید، باید ضد آفتابی را انتخاب کنید که فاقد چربی، غیر کومدن زا، و روی پوست شما سبک و زود جذب باشد و همچنین ظاهری غیرچرب و مات بدهد. ضد آفتاب های حاوی آووبنزون و اکسی بنزون انتخاب خوبی برای این افراد هستند. برای انتخاب بهترین ضد آفتاب مناسب انواع پوست می توانید از مقاله دیگر ما کمک بگیرید. برخی از بهترین ضد آفتاب ها برای پوست چرب نوجوانان عبارتند از:

لوسیون آبرسان و ضد آفتاب نوتروژینا

این لوسیون محصول بسیار محبوب و باکیفیتی است که سه مزیت را به طور همزمان برای شما به ارمغان می آورد: آبرسانی پوست با هیالورونیک اسید، محافظت از پوست در برابر نور خوشید با SPF 30 و همچنین محافظت در برابر آلودگی های محیطی. همین مزیت سوم به طور شگفت انگیزی روی سلامت پوست تاثیر می گذارد و باعث کاهش جوش های زیرپوستی می شود.

همچنین از آن جایی که بسیاری از نوجوانان با پوست چرب از محصولات مراقبتی مانند رتینول ها و لایه بردارها استفاده می کنند، این ضد آفتاب نوجوان بهترین گزینه برای آن ها خواهد بود.

لوسیون آبرسان و ضد آفتاب نوتروژینا

کرم ضد آفتاب سوپر سیتی بلاک کلینیک برای نوجوانان

این کرم ضد آفتاب برای نوجوانان بسیار سبک بوده و بافت زود جذبی دارد. در نتیجه بهترین گزینه برای استفاده روزانه نوجوانان و بزرگسالان است. همچنین بی رنگ بوده و فاقد هرگونه رایحه و چربی است؛ که همین مورد آن را به محصول مناسبی هم برای پوست های چرب و هم حساس تبدیل کرده است.

همچنین این ضد آفتاب از ایجاد لک و عیوب پوستی جلوگیری کرده و جوانی و درخشش پوست را حفظ می کند. پس به ویژه اگر در اولین سال های نوجوانی و جوانی خود هستید، این معجون شگفت انگیز را به روتین مراقبت از پوست روزانه خود اضافه کنید تا در بلند مدت شاهد اثرات چشمگیر آن باشید.

کرم ضد آفتاب سوپر سیتی بلاک کلینیک برای نوجوانان

بهترین کرم برای نوجوانان: مرطوب کننده روزانه آوینو با خاصیت ضدآفتاب

به عقیده مصرف کنندگان، دیگر کرم ضد آفتاب مناسب برای نوجوانان مرطوب کننده روزانه آوینو است که SPF 30 داشته و فاقد چربی است. این محصول رنگ و بافت پوست را بهبود بخشیده و به رفع جای جوش هایی که اکثر نوجوانان با آن ها درگیرند، کمک می کند. به گفته سازندگان، این مرطوب کننده در عرض چهار هفته به طور محسوسی لکه های تیره پوست را کاهش می دهد.

عصاره سویا موجود در این مرطوب کننده با خاصیت ضد آفتاب پوست را در تمام طول روز عمیقا آبرسانی می کند و در عین حال به آن اجازه تنفس می دهد. بافت خاص آن، رطوبت طولانی مدت را برای پوست هایی که در زمستان خشک می شود فراهم می کند و در عین حال به اندازه ای سبک و بدون چربی است که برای استفاده در تابستان هم مناسب است.

مرطوب کننده روزانه آوینو با خاصیت ضد آفتاب

بهترین کرم ضد آفتاب برای نوجوانان: نئودرم با SPF 50

اگر پوست چربی دارید، بهتر است از ضد آفتاب های بی رنگ استفاده کنید. اما با این حال ما شما را درک می کنیم که بخواهید در برخی مواقع جوش های خود را بپوشانید. در این صورت، پیشنهاد ما ضد آفتاب رنگی و فاقد چربی نئودرم است که با ترکیبات سبوماین خود ترشح چربی پوست شما را تنظیم می کند.

سبوماین یک ترکیب آنتی میکروبیال است که ذخایر آنتی اکسیدانی پوست را تقویت و به این طریق از آن محافظت می کند. اگر علاوه بر چربی، از منافذ باز پوست هم رنج می برید، نئودرم بهترین ضد آفتاب برای این نوجوانان خواهد بود.

کرم ضد آفتاب فاقد چربی نئودرم با SPF 50

کرم ضد آفتاب مناسب نوجوانان: سینره با SPF 50

با وجود تمام کیفیتی که محصولات خارجی دارند، گاهی محصولات برندهای ایرانی برای پوست برخی از ما بهتر کار می کنند. علت هم مشخص است؛ این نوع محصولات کاملا سازگار با پوست ایرانی طراحی شده اند.

یکی از برندهای ایرانی موفق در زمینه آرایشی و بهداشتی سینره است که کرم ضد آفتاب فاقد چربی آن، بافت سبک و زود جذبی داشته و از پوست نوجوانان در برابر چین و چروک زودرس و ایجاد لکه های پوستی در اثر جوش های دوران بلوغ محافظت می کند. بنابراین توصیه می کنیم پیش از خرید محصولات گران قیمت خارجی، این تولید داخلی را امتحان کنید.

کرم ضد آفتاب سینره با SPF 50

سخن پایانی

در این مقاله توضیح دادیم که چرا ضروری است نوجوانان ضد آفتاب بزنند. سپس بهترین ضد آفتاب ها برای پوست نوجوانان را به تفکیک پوست خشک و چرب و براساس نظرات کاربران در وب سایت های نظرسنجی ایرانی و خارجی معرفی کردیم. اگر سوالی در این باره دارید، خوشحال می شویم پاسخگوی شما در بخش دیدگاه های این مقاله از مجله زیبایی میس و مستر باشیم.

سوالات متداول درباره بهترین ضد آفتاب برای نوجوانان


چرا نوجوانان باید ضد آفتاب بزنند؟

برای اینکه در سنین بالا هم پوست جوان و شاداب و بدون چین و چروکی داشته باشید، لازم است از سنین نوجوانی و حتی کودکی به ضد آفتاب زدن عادت کنید. دلایل مهم دیگر را می توانید در این مقاله بخوانید.

بهترین مارک کرم ضد آفتاب برای نوجوانان چیست؟

برندهای بسیاری ضدآفتاب هایی تولید کرده اند که به عقیده مصرف کنندگان برای نوجوانان مناسب است؛ برندهای خارجی مانند اینسفری، کلینیک و برندهای ایرانی مانند سینره. در این مقاله می توانید لیستی از بهترین ضد آفتاب ها برای نوجوانان را پیدا کنید.

 

منابع

drbaileyskincare

wikihow

yourteenmag

netral.news

quora