Table of Contents

روز بزرگ نزدیک است و شما در حال برنامه‌ریزی برای تدارکات عروسی هستید؛ از جمله محل برگزاری عروسی، تهیه لباس عروس و انتخاب عطر برای عروس . آیا به این فکر کرده‌اید که برای روز عروسی چه عطری بزنید؟ در روزی که همه چیز باید عالی، زیبا و به یاد ماندنی باشد، منطقی است که از عطر همیشگی خود استفاده نکنید و به دنبال یک چیز خاص به عنوان بهترین عطر برای عروس بروید. از آنجایی که بوی عطر و خاطرات به هم مرتبط هستند، بنابراین یک عطر خاص که همیشه از آن استفاده نمی‌کنید، می‌تواند زمانی که دوباره آن را استشمام می‌کنید، روز عروسی‌تان را به شما یادآوری کند. این عطر تا آخر عمر شما را به یاد آن روز می‌اندازد. پس بهترین روش برای انتخاب عطر عروس چیست؟

بین عطر گل، عطر یاس، عطر وانیل، و بسیاری دیگر، ممکن است به کمک نیاز داشته باشید تا تصمیم بگیرید که کدام رایحه عاشقانه را بدون دور شدن بیش از حد از سلیقه خود به عنوان عطر برای عروس انتخاب کنید. در این مقاله بهترین عطرهای عروسی را گردآوری کرده‌ایم که بوی خاصی در لحظه دارند و برای همیشه روز بزرگ زندگی‌تان را به شما یادآوری می‌کند.

روش انتخاب عطر برای عروس

متخصصین طراحی عطر معتقدند که در انتخاب عطر برای عروس بهترین راه این است که نشانه‌های بینی خود را شناسایی کنید، آنچه را که دوست دارید و شخصاً جذب آن می‌شوید را دنبال کنید. به عبارت دیگر، اگر دختری هستید که رایحه گل ها را زیاد نمی‌پسندید، اصلا به سراغ عطرهای گل رز نروید، زیرا به طور سنتی رایحه‌ای رمانتیک دارند. به ترجیحات شخصی خود بیشتر از توصیه‌های فروشندگان یا تبلیغات بازاریابی اهمیت دهید. البته نظر داماد را هم فراموش نکنید، که ممکن است ترجیح دهد عطر برای عروس ملایمتر باشد یا جذاب‌تر و قوی‌تر.

استفاده از این توصیه‌ها خوب است، اما قدم زدن در فروشگاه عطر و بمباران شدن توسط انبوهی از رایحه‌های مختلف ممکن است شما را بیشتر گیج کند. یک راه بهتر جهت پیدا کردن عطر برای عروس که ایده آل شما باشد این است که با یک طراح عطر مشاوره کنید. اغلب این افراد یک مشاوره رایگان برای انتخاب عطر برای عروس براساس سلیقه شما ارائه می‌دهند. همچنین می‌توانند طبق ذائقه شما عطری طراحی کنند. اما این روش ممکن است زمان‌بر و پرهزینه باشد. پس بهترین روش برای انتخاب ایده‌آل ترین عطر روز عروسی استفاده از لیستی از پرفروش ترین عطرهای عروسی است.

روش انتخاب عطر برای عروس

بهترین عطر برای عروس چیست؟

با توجه به این واقعیت که در روز عروسی همه چیز در بهترین حالت خود است – از موها و آرایشتان گرفته تا کفش‌ها و لباس‌هایتان – منطقی است که عطری که استفاده می‌کنید هم بصورت ویژه انتخاب کنید. حس بویایی ما فوق‌العاده قدرتمند است و اغلب عطرهای خاص به خاطرات خوش پیوند می‌خورند. از آنجایی که روز عروسی برای هر کسی منحصربفرد است، در انتخاب عطر برای عروس باید چیزی متفاوت و منحصربه‌فرد انتخاب کنید. برای کمک به شما ما لیستی از پرفروش ترین عطر زنانه که در دنیا برای عروسی انتخاب شده است را معرفی می‌کنیم. می‌توانید از بین آنها موردی که مناسب شماست انتخاب کنید.

ادو پرفیوم شانل کوکو مادمازل برای عروس

دلیلی وجود دارد که ادو پرفیوم کوکو مادمازل Chanel’s Coco Mademoiselle در لیست بهترین عطر برای عروس قرار دارد. این عطر به لطف رایحه گرم، کمی شیرین و گلی خود، زنانگی را فریاد می‌زند. ترکیب دانه تونکا و وانیل ماداگاسکار برای زنان در تمام سنین جذاب است و زمان ورود عروس به مراسم یک رایحه دل‌انگیز همراه با نشانه‌ای از  اعتماد به نفس در فضا می‌پیچد.

ادو پرفیوم شانل کوکو مادمازل برای عروس

دیور جوی (Dior Joy by Dior) برای عروس

Joy by Dior یک عطر مینیمال است. این عطر دارای رایحه‌ای تازه و گلی با نت‌های بالایی ترنج و پرتقال ماندارین و نت پایه مُشک سفید است. یکی از بهترین گزینه‌ها در انتخاب عطر برای عروس است زیرا در عین اینکه شیک است ولی رایحه آن زیاد از حد معمولی نیست و بویی عالی برای شادترین روزتان به یادگار می‌گذارد.

ادو تویلت Diptyque L’Eau Des Hespérides برای عروسی در تابستان

اگر عروسی شما در تابستان برگزار شود، L’Eau Des Hesperides از Diypque بهترین عطر برای عروس است. این یک عطر با حسی مرکباتی، سبک و مطبوع است و کاملاً با خورشید درخشان جفت می‌شود. نت‌های ابتدایی آن شامل پرتقال، پرتقال ماندارین، رزماری، لیمو، زیره و فلفل است. بدون پرکردن اتاق، حضور خود را نشان می‌دهد.

عطر Byredo Flower head برای عروسی در بهار

این عطر برای عروس بهاری است. رایحه آن از عروسی‌های سنتی هند الهام گرفته شده است که در آن عروس صورت خود را با حلقه‌های گل می‌پوشاند و حول نت‌های گل رز، یاس و گل سرخ می‌باشد. اگر عروسی شما در بهار است یا خودتان علاقه‌ای به رایحه‌های بهار دارید حتما آن را امتحان کنید.

عطر ادو پرفیوم Viktor & Rolf Flower bomb Nectar

چه عروسیِ رویایی شما در مقیاس بزرگ باشد و چه یک جشن صمیمی، عطر تمیز و خوشبوی Viktor & Rolf اینروز را بسیار ارزشمند خواهد کرد. رایحه‌ای از گل یاس، گل رز و کتلیا با نعناع هندی و وانیل مخلوط شده و بویی کلاسیک زنانه دارد. قدرت ماندگاری این عطر برای عروس بدون هیچ نگرانی در پیست رقص از بعدازظهر تا ساعات انتهایی شب خواهد بود.

عطر ادو پرفیوم Viktor & Rolf Flower bomb Nectar

عطر Le Labo Santal33

مطمئناً عطر سانتال 33 Le Labo یکی از محبوب‌ترین عطرهای موجود در لیست بهترین عطر برای عروس است. این عطر دارای نت هایی از بنفشه، هل و زنبق است که با چوب سدر، چرم و چوب صندل نمادین پایه‌گذاری شده است.

ادو پرفیوم YSL Black Opium برای عروس

بلک اپیوم یکی از عطرهای YSL است که جهان را به طوفان می‌کشاند. رایحه‌ای تند با نت‌های قهوه و وانیل دارد که حواس شما را با حس شادابی بیدار می‌کند. بطری این عطر با زرق و برق پوشیده شده است. رایحه‌ی خاص این عطر یادآور روز عروسی شما خواهد بود.

عطر باکلاس برای عروس: گوچی بلوم (Gucci Bloom Nettare di Fiori)

عطر Nettare di Fiori عطری است با حس گرم که شما را به باغی پر از گل‌های سفید تازه منتقل می‌کند. این رایحه‌ی زیبا، باکلاس، دلچسب در کنار لباس سفید عروس فوقالعاده است. گوچی بلوم شادابی، اصالت و زیبایی را در این عطر برای عروس جا داده است.

ادو پرفیوم تیفانی (Tiffany & Co Tiffany Eau de Parfum)

ادو پرفیوم تیفانی اند کو تیفانی این رایحه پودری و لطیف Tiffany & Co دارای نت‌هایی از گل رز، یاسمن و کهربا است که برای عروس‌های هر سنی مناسب است. دانیلا آندریر، استاد عطرساز مشهور جهان، این عطر را با الهام از خوش بینی، قدرت و شادی خلق کرد – دقیقاً احساساتی که می‌خواهید در روز عروسی داشته باشید.

ادو پرفیوم تیفانی (Tiffany & Co Tiffany Eau de Parfum)

ادو پرفیوم Tom Ford Tubereuse Nue

اگر قصد دارید یک عطری برای عروسی خود انتخاب کنید که همه را شگفت‌زده کند، عطر Tubereuse تام فورد را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این عطر در یک بطری براق عرضه می‌شود و رایحه‌ای تازه، روشن و سفید دارد. از آنجایی که این عطر تک جنسیتی است، عروس و داماد هر دو می‌توانند آن را امتحان کنند.

جو مالون گل صد تومانی (Jo Malone Peony & Blush Suede Cologne)

این عطر یک عطر نمادین برای عروسی است. این عطر توسط بسیاری از عروس‌ها انتخاب می‌شود، زیرا گل صد تومانی نشانه‌ی خوشبختی تاریخی است و رایحه‌ای ظالمانه از خود پخش نمی‌کند. انتخاب این عطر برای عروس آرامش‌بخش و عشوه‌گر است و در عین حال حسی از شکوه و شهوت را به آن اضافه می‌کند.

لاو استوری کلوئه (Chloé Love Story)

عطر لاو استوری کلوئه Chloé’s Love Story بخش قابل توجهی از داستان عشق شما خواهد بود. رایحه‌ای گلی به همراه رایحه‌هایی از یاس و نرولی بهترین عطر برای عروس است که سبک و جذاب است. اگر حسی عاشقانه و زنانه دارید و علاقمند به امتحان چیزی متفاوت از رایحه‌های کلاسیک گل‌های سفید هستید، این عطر عروسی مخصوص شماست.

ادوپرفیوم سوپریم کارولینا هرا گود گرل؛ برای عروسی در فصل سرد

این عطر با طراحی پاشنه بلند یک مورد منحصر به فرد است، به خصوص اگر قصد دارید بطری را برای قشنگی بر روی میز خود نگهدارید. این عطر دارای بوی عمیقی است که برای عروسی در ماه‌های پاییز یا زمستان عالی است. در حالی که دارای رایحه‌های گل سرخ، یاس و دانه تونکا است، با پایه پاتچولی به خوبی مخلوط شده است.

ادوپرفیوم سوپریم کارولینا هرا گود گرل؛ برای عروسی در فصل سرد

عطر فلوریس لندن برگاموتو دی پوزیتانو

برای کسانی که قصد یک عروسی غیرسنتی و مدرن را دارند – چه مراسم عروسی در کنار ساحل باشد یا یک چمنزار پشت یک ویلا – برگاموتوی پوزیتانو فلوریس لندن را به عنوان عطر عروس انتخاب کنید. این عطر لطیف زیبایی طبیعی محیط را با نت‌های ترنج، شکوفه پرتقال و وانیل به تصویر می‌کشد. یک واقعیت جالب این است که این عطر سفارشی برای روز عروسی شاهزاده هری و مگان مارکل است.

عطر پویزن دیور (Dior Hypnotic Poison)

این عطر دیور مورد علاقه عروس‌های امروزه است. حتی ادل آن را برای عروسی خود انتخاب کرد. از نام عطر نترسید، زیرا رایحه‌ی شیرین به همراه وانیل و عنبر دارد که هاله‌ای آرامش بخش را به نمایش می‌گذارد، به خصوص زمانی که با رایحه بادام تازه و ترد ترکیب شود می‌تواند یک مورد خاص برای عروس باشد.

ادو پرفیوم ژیوانژی (Givenchy L’Interdit)

عطر Givenchy’s L’Intedit برای یک عروسی رسمی است که می‌خواهد همه چیز در مورد عروسی‌اش کلاسیک باشد. در ابتدای استفاده از عطر، رایحه‌ی آلبالو را حس می‌کنید، اما پس از خشک شدن، رایحه‌ای گلی و چوبی با طعم قدیمی را استشمام می‌کنید. این عطر یک انتخاب فوق العاده همه کاره است.

ادو پرفیوم Houbigant Paris Quelques Fleurs L’Original

اگر انتخاب گل نقطه برجسته برنامه‌ریزی عروسی شماست، این عطر هم می‌تواند در کنار این تزئینات سالن بهترین عطر زنانه دنیا برای عروس باشد. همه متوجه می‌شوند که بوی آن شبیه یک دسته گل است. رایحه‌ای از شکوفه پرتقال، ترخون، ترنج و لیمو در بالای دسته‌ای از شکوفه‌ها از جمله یاس، گل سرخ، زنبق دره، بنفشه، رز و یلانگ یلانگ برای رایحه‌ای غنی که در تمام طول روز ماندگار است، دارد.

ادو پرفیوم Houbigant Paris Quelques Fleurs L'Original برای عروس

آیا هر عطری را می‌توان در عروسی زد؟

با اینکه شما عطری را خریداری می‌کنید که به عنوان عطر برای عروس بزنید اما درنظر داشته باشید برای اینکه نتیجه بهتر بگیرید پیشنهاد می‌شود که عروس چند روز یا حتی هفته‌ها قبل از روز عروسی از این عطر استفاده کند تا از سازگاری با شیمی بدن خود اطمینان حاصل کند. با اینکار می‌توانید از نظر اینکه بدنتان نسبت به آن حساسیت ندهد یا با شیمی بدنتان سازگار است اطمینان حاصل کنید.

در انتخاب عطر عروس چه مواردی مهم هستند؟

عطر نقشی تداعی کننده در خاطرات ما ایفا می‌کند و استفاده از آن برای مشخص کردن لحظات خاص زندگی ما می‌تواند آن را تاثیرگذارتر کند. حس بویایی ما عاشق نوستالژی است. شما برای انتخاب گل های دسته گل عروسی خود زمان زیادی می‌گذارید. پس باید در انتخاب عطر عروس نیز دقت کنید. تصور کنید که عروس در هر میزی با هر مهمان بنشیند رایحه‌ای خاص به جا بگذارد چقدر جذاب است. امروز روز شماست، بنابراین باید چیزی استفاده کنید که به شما احساس دیده‌تر شدن بدهد. دقت کنید تا تحت تأثیر رایحه یا عطر فصلی قرار نگیرید. این چیزی خواهد بود که برای همیشه به یاد خواهید آورد، بنابراین باید چیزی را انتخاب کنید که شخصیت شما را برجسته کند. پیشنهاد می‌شود که عطر عروس را روی پارچه لباس عروستان یا دنباله‌ی آن امتحان کنید.

در انتخاب عطر عروس چه مواردی مهم هستند؟

نکات مهم خرید عطر برای عروس

موارد زیر را هنگام خرید عطر عروسی در نظر داشته باشید:

  • هر آنچه که خودتان دوست دارید انتخاب کنید.
  • معنی و تداعی‌های عطر را در نظر بگیرید.
  • به فصل عروسی و محیط سالن دقت کنید.
  • عطری انتخاب کنید که با شیمی بدن و محیط اطراف شما مطابقت داشته باشد. به یاد داشته باشید که رایحه در بدن شما بوی متفاوتی خواهد داد. هیچ عطری را در مغازه انتخاب نکنید. ابتدا آن را روی پوست خود تست کنید. نه تنها ممکن است به برخی از عطرها آلرژی داشته باشید، بلکه عطری که برای یک نفر بوی خوبی دارد، ممکن است بوی مشابهی روی شما نداشته باشد.
  • قبل از خرید عطر عروس آن را روی پوست خود امتحان کنید که به آن حساسیت نداشته باشید.
  • نظر داماد را بپرسید.
  • عطری را انتخاب کنید که متناسب با سبک زندگی شما باشد.
  • با نت اولیه خرید نکنید. زیرا نت‌های دیگر بیشتر در مراسم عروسی به مشام می‌آیند تا نت اولیه. نت عطر چیزی است که باعث ایجاد تنوع در بین عطرها می‌شود. به آن آکورد نیز گفته می‌شود و بستگی به پایه‌ای دارد که عطر بر اساس آن فرموله می‌شود. چهار پایه رایج در فرمولاسیون عطر عروس استفاده می‌شود.

بوی مرکبات: از میوه های غنی از اسید سیتریک مانند پرتقال، ترنج و لیمو، همیشه سبک و خوشبو به وجود می آید.

بوی خاک: هوای اسرارآمیز را به کاربر می بخشد که از مواد معدنی یا گیاهان غیر گلدار مانند دارچین، وانیل، عسل و چوب صندل تهیه شده است.

بوی مشک: همیشه جذاب و جذاب در نظر گرفته می‌شود و اگرچه قبلاً از کیسه‌های حیواناتی مانند آهو و آهوی مشک آسیایی ساخته می‌شد، اما اکنون به صورت مصنوعی ساخته می‌شوند.

بوی گلی: رایج ترین تم در میان عطرها. همانطور که از نام آن پیداست، آنها از جوهر گل ساخته شده اند و اغلب قوی، چسبنده و شیرین هستند.

نت‌های یک عطر چیست؟

منظور از نت عطر تاثیراتی است که با زدن عطر حس می‌کنید. بویی ماندگار است که از عطر در هنگام تبخیر از پوست باقی می‌ماند. همه رایحه‌ها دارای سه نت هستند.

  • نت اولیه : تاثیر فوری ایجاد شده توسط عطر. قرار است مردم را به عطر جذب کند، اما به سرعت از بین می‌رود.
  • نت وسط : بدنه عطر، اسانس عطر نیز نامیده می‌شود. این عطر می‌گوید که عطر باید در مورد چه چیزی باشد.
  • نت انتهایی : رایحه‌ای که بعد از نت بالایی باقی می‌ماند و نت قلبی تبخیر می‌شود. این بو و پیام اصلی عطر است.

 

چه نت‌هایی در عطر برای عروس مهم هستند؟

نت‌های ابتدایی رایحه‌های اولیه را نشان می‌دهند. در واقع این نت اولیه است که شما را جذب یک عطر می‌کند و باعث می‌شود اولین برداشت خود را از عطر داشته باشید. نت‌های اولیه معمولی عطر شامل عناصر مرکبات (ترنج، لیمو، پوست پرتقال) ، میوه‌های سبک (انیسون، انواع توت ها، گریپ فروت) و گیاهان تازه (ریحان، مریم گلی، اسطوخودوس) است. پس قبل از خرید عطر برای عروس دقت داشته باشید علاوه بر نت اولیه عطر نتهای بعدی را هم استشمام کنید.

کدام نوع عطر ماندگاری بیشتری دارد؟

عطری که حاوی روغن بیشتری باشد ماندگاری بالاتری دارد. عطرها دارای پسوند eau de parfum  یا  eau de toilette هستند که هر کدام مناسب یک زمان و کاربرد است. هر دو مزایا و معایب منحصر به فردی دارند. اگر به دنبال گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه هستید، اودو توالت بهترین گزینه برای شماست. اما اگر چیزی می‌خواهید که ماندگاری بیشتری داشته باشد و به عنوان عطر برای عروس استفاده کنید یا پوست حساسی دارید، احتمالاً اودو پرفیوم مناسب شماست.

منابع

editorialist

glamourmagazine

thestatesman