خاص ترین عطر

طبیعی است که هر فردی فارغ از سن و جنس دوست دارد، بوی خوشی بدهد. به دنبال آن نیز تلاش می ‌کند تا با کمک انواع ادکلن و عطر لاکچری و خاص تاثیر مثبتی روی دیگران بگذارد. امروزه با گسترش کمپانی های متعدد تولید عطر، دنیای عطر و ادکلن دنیای وسیع و گسترده ای پیدا کرده است و همین امر نیز دست شما را برای پیدا کردن عطری خاص و مطابق سلیقه تان باز می گذارد. ما در این بخش از مجله آرایش و زیبایی میس و مستر قصد داریم، به معرفی 9 ادکلن زنانه و مردانه بپردازیم که هر کدام به نحوی خاص ترین عطر در دنیا به شمار می روند.

قبل از معرفی خاص ترین عطر و ادکلن های موجود در بازار لازم است بدانید، که انتخاب و خرید یک عطر خاص تنها به انتخاب آن از روی بسته بندی یا نام برند آن ختم نمی‌ شود، بلکه در گام اول باید سلیقه خود را در نظر بگیرید. امید است در ادامه و با آشنا شدن با خاص ترین عطر بازار بتوانید عطری مطابق با سلیقه خود پیدا کنید.

خاص ترین عطر: ادکلن زنانه کریستال نویر برند ورساچه

اولین عطری که قصد داریم در این مطلب آن را به عنوان خاص ترین عطر معرفی کنیم، عطر زنانه کریستال نویر برند ورساچه Versace Crystal Noir EDP است. مهم ترین دلیل در انتخاب این عطر ماندگاری بسیار بالایی است که این عطر نسبت به سایر عطرهای زنانه دارد. با خرید و استفاده از عطر کریستال نویر که از بهترین و خاص ترین عطر زنانه موجود در بازار است، دیگر مجبور نیستید، در مهمانی ها مدام سراغ کیفتان رفته و عطر اسپری کنید، چرا که این عطر با ماندگاری بالای خود شما را در طول یک مهمانی بی نیاز از استفاده مجدد آن می کند.

همین یک دلیل کافی است تا این عطر تولیدی برند ورساچه خاص ترین عطر زنانه نام بگیرد. این عطر گرم و شیرین توسط تولید کننده ایتالیایی عطر و ادکلن ساخته شده است، که عصاره ای نادر، حساس و ظریف دارد. نت های پایه کریستال نویر شامل انجیر و انگور سیاه است که با تکنولوژی سرپوش تولید شده اند.

عطر کریستال نویز ورساچه بهترین عطر زنانه با پخش بوی بالا در جهان است.

خاص ترین عطر: ادکلن زنانه کریستال نویر برند ورساچه

معرفی عطر خاص کارون پویور Caron Poivre

یکی دیگر از عطرهایی که می توان به آن لقب خاص ترین عطر جهان را داد، عطر کارون پویور است. این عطر توسط کمپانی کارون پارفومز که یکی از قدیمی ‌ترین خانه‌ های عطرسازی در فرانسه است، تولید شده است. یکی از دلایلی که این عطر را در میان نمونه های مشابهش خاص و متمایز کرده، رایحه تند و فلفلی آن است. دیگر دلایلی که عطر کارون پویر را به گران قیمت ترین و خاص ترین عطر جهان تبدیل کرده، طراحی خیره کننده و شگفت انگیز بطری آن است.

این عطر در یک بطری کریستالی باکارا با یقه طلای سفید تزئین شده با کریستال عرضه شده که در یک جعبه ابریشمی زیبا با دری که برای نمایان شدن عطر روی پایه نمایشگر کوچک باز می شود، وجود دارد. جالب است بدانید، عطر کارون پویور ۳۰ میلی لیتری به ارزش 1000 دلار در هر اونس یکی از گران قیمت ترین عطرهای دنیا است و آن قدر بی نقص و خاص است که فقط در فروشگاه‌های منتخبی از سراسر جهان به فروش می ‌رسد.

عطر خاص کارون پویور Caron Poivre

خاص ترین عطر مردانه: عطر تام فورد عود وود

عطر مردانه تام فورد عود وود Tom Ford Oud Wood را به جرات می توان بهترین، پرطرفدارترین و خاص ترین عطر مردانه در دنیا نامید. این عطر یک عطر فوق العاده لوکس بوده که جزو عطرهای تحت حفاظت و بایگانی شده برند سلطنتی و بسیار لوکس تام فورد است. عطر تام فورد عود همانطور که از نامش هم پیداست، حاوی عنصر عود است. عود گران قیمت ترین ماده ای است که می تواند در یک عطر به کار گرفته شود. بی جهت نیست که این عطر گران قیمت ترین و خاص ترین عطر مردانه جهان لقب گرفته است.

ادوپرفیوم تام فورد عود وود به واسطه وجود همین ماده اعجاز انگیز رایحه ای تند، تلخ و چوبی دارد که آن را به یک انتخاب فوق العاده برای شب های سرد و برفی زمستانی تبدیل نموده است. این عطر برای آن دسته از کسانی که متفاوت و منحصر به فرد بودن را دوست دارند، طراحی شده است، چرا که به کمک رایحه بسیار سنگین، ماندگار، خاص و بی نظیر آن می توانند ردی ماندگار و جادویی را از خود به یادگار بگذارد.

خاص ترین عطر مردانه: عطر تام فورد عود وود

عطر خاص بولگاری آکوا پور هوم Aqva Pour Homme

ادکلن آکوا بولگاری پور هوم نیز می تواند در میان لیست خاص ترین ترین عطر های جهان جای بگیرد. این عطر خنک مردانه که توسط برند فوق العاده محبوب بولگاری در سال 2005 رونمایی شده به جهت رایحه بی نظیرش توانسته خود را به عنوان خاص ترین عطر مطرح کند. اگر بخواهیم رایحه خارق العاده آکوا پور هوم را توصیف کنیم، باید لحظات آرامش بخشی را تصور کنید که کنار اقیانوس قدم می زنید و بوی خوش دریا مشامتان را پر می کند و نسیمی خنک پوستتان را نوازش می کند.

جالب است بدانید این عطر به قدری خاص و بوی لطیف و اعجاب انگیزی دارد که تبدیل به الگویی تازه در ساخت عطرهای هم سبک خود گردیده است. بولگاری آکوا ضمن جای داشتن در میان خاص ترین عطرهای جهان سال هاست که به عنوان یکی از پرفروش ترین و بهترین عطر های مردانه هم از آن یاد می شود.

اگر به دنبال خرید یک عطر خاص هستید، باید در گام اول سلیقه و رایحه‌ های مورد علاقه خود را در نظر بگیرید.

عطر بولگاری آکوا پور هوم Aqva Pour Homme

عطر شوموخ SHUMUKH؛ خاص ترین عطر دنیا

عطر دیگری که می توان آن را خاص ترین عطر جهان نامید، ادکلن شوموخ است. جالب است بدانید قیمت عطر شوموخ 1.29 میلیون دلار است و به عنوان گران قیمت ترین عطر در دنیا شناخته می شود. روی بطری عطر شوموخ به قدری الماس به کار رفته که نام آن در کتاب رکوردهای گینس هم به ثبت رسیده است. البته قدرت بالای پخش بو و همچنین ماندگاری بسیار بالا هم در ثبت چنین رکوردی بی تاثیر نبوده است. چنین عطر اعجاب انگیزی توسط اصغر آدم علی رئیس گروه عطر نبیل طراحی شده است.

چوب آگار هندی، چوب صندل، مشک، گل رز ترکی مواد تشکیل دهنده گران قیمت ترین و خاص ترین عطر دنیاست. البته عطر شوموخ از چندین ماده دیگر هم تشکیل شده است، اما راز آن توسط شرکت سازنده برای عموم فاش نشده است. اگر این عطر کمیاب و استثنایی را روی پوستتان اسپری کنید، رایحه آن بیش از 12 ساعت و اگر آن را روی لباستان بزنید، حدود 30 روز باقی می ماند. با این وجود آیا چیزی می تواند مانع خرید عطر شوموخ به عنوان خاص ترین عطر جهان شود؟

جالب تر آن که در حال حاضر فقط یک بطری از عطر شوموخ موجود است و همین مسئله آن را به خاص ترین عطر دنیا تبدیل نموده است.

عطر شوموخ SHUMUKH

خاص ترین عطر زنانه: کوکو مادمازل از برند شانل

آیا عطری که سه سال پیاپی توانسته لقب بهترین عطر و ادکلن زنانه در جهان را به خود اختصاص دهد، نمی تواند خاص ترین عطر زنانه جهان باشد؟ عطری که از آن صحبت می کنیم عطر کوکو مادمازل است. این عطر استثنائی و خوشبو که در سال ۲۰۰۱ به بازار آمد و خیلی زود توانست با رایحه شگفت انگیز و ماندگاری رویایی خانم های زیادی را به سمت خود بکشاند، اکنون جزو پرفروش ترین عطرهای زنانه در سراسر جهان نیز هست.

کوکو مادمازل را از این جهت هم می توان خاص ترین عطر زنانه موجود در بازار معرفی کرد، که با همان نخستین اسپری شما را مسحور خود می کند. رایحه شیرین نت های آغازین با آمیزه ای از عصاره پرتقال، پرتقال ماندارین، شکوفه درخت پرتقال و نارنج شما را شیفته این عطر بی نظیر می کند. حال نوبت به رایحه شادی بخشی است که حس اعتماد به نفس و انرژی مثبت را به شما القا کند. چنین حسی به کمک عصاره درخت گل ابریشم، گل یاسمن و گل رز امکان پذیر است.

نت های پایه کوکو مادمازل با مخلوطی از رایحه دانه های تونکا، گیاه پچولی، اپوپوناکس، وانیل، اوکسموس و مشک آخرین رایحه هایی است که از شاهکار برند شانل به مشامتان می رسد. عطر Coco Mademoiselle خاص ترین عطر زنانه موجود در بازار است که تنها با یک بار تجربه آن هرگز سحر و جادوی به یاد ماندنی آن را از یاد نخواهید برد.

عطر خاص کوکو مادمازل از برند شانل

 دیور جادور ادو پرفیوم (ژادور)

عطر دیور جادور (ژادور) دیگر عطری است که آن به عنوان خاص ترین عطر زنانه جهان معرفی می کنیم. این عطر که توسط برند سلطنتی کریستین دیور تولید شده از آن جایی که ترکیبات فوق العاده ای دارد و اسانس های استفاده شده در آن هم بالاترین کیفیت را دارد، از پخش بو و ماندگاری بسیار خوبی برخوردار است. جالب است بدانید که با این که 21 سال از ساخت این عطر می گذرد اما همچنان به عنوان عطری مدرن و سحر انگیز آن یاد می شود. همین یک دلیل کافی نیست تا عطر دیور جادرو خاص ترین عطر زنانه جهان نام بگیرد؟

چنین عطر سحر انگیز و جادویی باید بطری زیبا و درخشنده ای هم داشته باشد. درب بطری آن با گردنی طلایی با قوسی چشم نواز که بر روی آن کریستالی شفاف و زیبا خود نمایی می کند به خاص تر شدن این اثر با شکوه و ماندگار افزوده است. این عطر در سال 1999، جایگاه بهترین مارک و ماندگارترین عطر زنانه را از آن خود کرد. ماندگاری این عطر به قدری زیاد است که بعد از گذشت ساعت ها بعد از زدن یک اسپری از این عطر روی لباس هنوز نت پایه این عطر به مشام می رسد.

 دیور جادور ادو پرفیوم (ژادور)

ناسوماتو بلاماژ با رایحه ای سحرآمیز

 یکی دیگر از عطرهایی که نام خود را در میان لیست خاص ترین عطر جهان باز کرده، عطر ناسوماتو بلاماژ است. این عطر تند، لوکس، ماندگار و تلخ بلاماژ از برند هلندی ناسوماتو در سال ۲۰۱۴ و توسط عطرساز معروف، هنرمند و ساختارشکن دنیا، یعنی آلساندرو گوالتیری (Alessandro Gualtieri) طراحی شده است. یکی از دلایلی که این عطر توانسته به خاص ترین عطر جهان تبدیل شود رایحه سحرآمیز آن است.

ناسوماتو بلامانژ رایحه بی نظیر خود را مدیون وجود چرم و انواع چوب‌ هاست. درست است که رایحه این عطر بیشتر مردانه است، اما در واقع به عنوان عطری زنانه و مردانه تولید و عرضه شده است. نکته جالب دیگری که در مورد این عطر وجود دارد و آن را خاص کرده، ظاهر آن است که مانند رایحه‌اش، چوبی و بسیار شگفت انگیز است. این بطری چوبی عطر، یادآور رایحه چوبی روزهای خاطره انگیز و نوستالژیک شماست. رایحه تلخ این پرفیوم هلندی لوکس ماندگاری بالایی دارد و آن قدر دلچسب و اعتیاد آور است که به شما اجازه استفاده از هیچ عطر دیگری را نمی دهد.

عطر خاص ناسوماتو بلاماژ

مورئال پاریس له موند سور میژر

آخرین عطری که قصد داریم در این مطلب به عنوان خاص ترین عطر جهان معرفی کنیم، عطر مورئال پاریس له موند است که با قیمت ۱.۸ میلیون دلار گران قیمت ترین عطر زنانه جهان است. جالب است بدانید روی بطری این عطر جادویی دو کیلوگرم طلای خالص به کار رفته و ۱۰۰۰ قطعه الماس هم دور تا دور آن را در بر گرفته است. بی شک داشتن چنین بطری باارزشی می تواند عطر آن را به خاص ترین عطر جهان تبدیل نماید.

یکی دیگر از نکات جالبی که برای طراحی بطری این عطر منحصر به فرد لازم است بدانید این است که برای تولید هر بطری از این عطر باید ۳۵ نفر به مدت یک سال روی آن کار کنند. عطر مورئال پاریس له موند برای اولین بار در سال 2018 به بازار عرضه شد. ترنج، پرتقال، لیمو ترش، بهار نارنج، اسطوخودوس، نعناع، ریحان، گریپ فروت، رزماری، لیمو ترش سبز، لیمو ترش، رز، یاس، هل، دارچین، جوز، ادویه گل میخک، گل یلانگ، درخت نراد، فلفل جزو اسانس هایی است که در این عطر مسحور کننده به کار رفته و می تواند هر کسی را شیفته خود کند.

عطر مورئال پاریس له موند سور میژر

کلام آخر

در این مقاله از مجله آرایش و زیبایی میس و مستر به معرفی 9 مورد از خاص ترین عطر زنانه و مردانه پرداخته ایم. حال امیدواریم با شناخت خاص ترین عطرهای موجود در بازار بتوانید عطری مطابق با علاقه و سلیقه خود انتخاب کنید و رایحه ای خاص از خود به جای بگذارید. در پایان فراموش نکنید که حتی اگر خاص ترین عطر را هم داشته باشید، برای آن که ماندگاری و کیفیت آن را حفظ کنید، بایستی به درستی از آن نگهداری کنید. چنانچه از نحوه درست و اصولی نگهداری عطر آگاهی ندارید، می توانید مقاله نحوه درست نگهداری برای افزایش ماندگاری عطر را مطالعه کنید.