عطر امضا

Table of Contents

مورخان از منشا دقیق آروماتراپی یا رایحه درمانی مطمئن نیستند، اما اعتقاد بر این است که این کار، حداقل به 6000 سال قبل برمی‌گردد. زمانی که مصریان باستان برای ارتباط با خدایان و درمان بیماری‌ها، از روغن‌های معطر استفاده می‌کردند. با اینکه اکثر ما دیگر از گیاهان برای ساخت عطر مخصوص خودمان و یا در واقع عطر امضا استفاده نمی‌کنیم، می‌توان گفت استفاده از یک عطر همیشگی خاص می‌تواند نسخه امروزی‌تر رایحه درمانی باشد.

به دلیل ارتباط شدیدی که عطر با احساسات دارد، تغییر عطرتان راه آسانی برای تغییر روحیه شماست. برخی از رایحه‌ها همه پسند هستند؛ مانند رایحه وانیل آرامش بخش و یا عود جذاب. اما وقتی پای عطری به میان می‌آید که به شخص شما اعتماد به نفس می‌بخشد، این رایحه برای دیگران یادآور شما خواهد بود. در این مقاله با عطر امضا 29 زن موفق، از جمله کیکی لین، پاریس هیلتون و اشلی نیکول بلک آشنا می‌شوید.

معرفی عطر امضا سلبریتی های معروف

در ادامه با عطر امضای 29 سلبریتی آشنا می‌شوید.

1. عطر امضا دایان گررو: اسپری بچه Mustela Musti

دایان گررو، بازیگر سریال دووم پاترول: «من در واقع یک عطر بچه به نام Musti را می‌زنم که شیشه نازی دارد (طراحی شیشه عطرهای خلاقانه را از مقاله دیگر ما ببینید). بیشتر دوست دارم به دنبال رایحه‌هایی باشم که مرا به یاد لحظات خاصی می‌اندازد. این یکی یادآور دوران کودکی‌ام است، چون مادرم بعد از حمام آن را روی بدنم اسپری می‌کرد. این عطر بوی بسیار خوبی دارد و بسیار اطمینان بخش است. وقتی آن را می‌زنم، می‌دانم بوی چندان زیادی از من به مشام بقیه نخواهد رسید و بنابراین این عطر فقط برای خودم است. خلاصه اینکه لحظه زیبایی با مادرم را به یادم می‌آورد و اینکه من کیستم. چه کسی عاشق بوی یک نوزاد نیست؟!»

عطر امضا دایان گررو

2. عطر امضا کیکی لین: ادوپرفیوم زنانه Calvin Klein

کیکی لین، بازیگر فیلم نگهبانانی از دیرباز: «ولنتینو دونا عطر واقعا خوشبویی است که من زیاد از آن استفاده می‌کردم؛ اما وقتی برای اولین بار کالوین کلین را خریدم، بوی ولنتینو دیگر برایم جذابیتی نداشت. طولی نکشید که کالوین کلین عطر امضا من شد و کار به جایی رسید که می‌گفتم: اوه دختر… لطفا به بینی خودت استراحت بده! چون دقیقا هر روز این عطر را می‌زدم. اما نمی‌توانم دروغ بگویم، ارزشش را داشت.»

عطر امضا کیکی لین: ادوپرفیوم زنانه Calvin Klein

3. عطر امضا آیا نائومی کینگ: ادوتویلت Diptyque Eau Rose

آیا نائومی کینگ، بازیگر سریال چگونه از مجازات قتل فرار کنیم: «من عطرهای Diptyque را خیلی دوست دارم؛ به ویژه مدل Eau Rose آن‌ که بوی بسیار خوبی دارد. رایحه تازه و نشاط آور این ادوتویلت قوی است ولی بیش از حد هم نیست.»

البته توجه کنید که بیش از حد نبودن رایحه یک عطر، به نحوه استفاده از آن هم بستگی دارد. از این رو دعوت می‌کنیم مقاله استفاده صحیح از عطر را بخوانید.

عطر امضا آیا نائومی کینگ: ادوتویلت Diptyque Eau Rose

4. عطر امضا کایا گربر: Marc Jacobs Daisy

کایا گربر، مدل: «من از 15 سالگی با Daisy کار می‌کنم (توجه داشته باشید که او بازیگر آخرین تبلیغ این عطر است)، اما از 12 یا 13 سالگی این عطر را می‌زنم. این عطر فوق العاده زنانه و جوان پسند است و مرا به گذشته برمی‌گرداند. ضمن اینکه بوی بسیار آرامش بخشی دارد.»

عطر امضا کایا گربر: Marc Jacobs Daisy

5. عطر امضا رزی هانتینگتون وایتلی: Byredo Gypsy Water

رزی هانتینگتون وایتلی، مدل، بازیگر و موسس کمپانی Rose: «از آنجایی که دوست دارم برای خودم عطر بخرم، مجموعه کاملی از عطرها را دارم. من معمولا از رایحه‌های Byredo استفاده می‌کنم و عطر امضا و همیشگی من از این برند، Gypsy Water است. البته تازگی Velvet Haze را هم خریده‌ام که بسیار زیباست. هربار که این عطرها را می‌زنم، تعاریف زیادی از آن‌ها می‌شنوم.»

عطر امضا رزی هانتینگتون وایتلی: Byredo Gypsy Water

6. عطر امضا بلامی یانگ: Atelier Cologne Rose Anonyme

بلامی یانگ، بازیگر سریال نابغه: «انتخاب عطر برای من کار خاصی است و معمولا به دنبال عطری هستم که با آن احساس قدرت کنم اما رایحه مصنوعی نداشته باشد. رایحه‌ها می‌توانند چنین احساسات عمیقی را برانگیزانند. در حال حاضر با کمال میل از این عطر استفاده می‌کنم. رایحه آن ترکیبی از لطافت و قدرت را به ارمغان می‌آورد و باعث می‌شود که من بهترین نسخه از خودم در رختخواب، اتاق هیئت مدیره یا هر جای دیگری باشم. به نظر می‌رسد باعث می‌شود دیگران هم احساس بهتری نسبت به خودشان داشته باشند. بوی آن خیلی تند و تیز نیست ولی با این حال همیشه درباره این مورد از من سوال می‌شود.

من بعد از یک رابطه عاشقانه طولانی به این عطر رسیدم؛ در رویدادی در لوس آنجلس که توسط دوست من جن کلین برگزار شده بود و لحظه‌ای که این رایحه را شنیدم، حس کردم در خانه هستم. این قضیه تقریبا به 5 سال قبل برمی‌گردد. از آن موقع این عطر امضا من است و مرا به حقیقتی که هستم، بازمی‌گرداند. رایحه چیز قدرتمندی است.»

عطر امضا بلامی یانگ: Atelier Cologne Rose Anonyme

7. عطر Jo Malone London Tuberose Angelica

تیلور جنکینز رید، نویسنده: «برای نوشتن کتابم، تقریبا به مدت یک ماه در فرودگاه‌ها رفت و آمد داشتم و در نتیجه نمی‌توانستم بطری عطر خودم را به همراه داشته باشم؛ بنابراین در مغازه‌های Jo Malone  مراکز خرید، این عطر را روی مچ دستم می‌پاشیدم. مادربزرگم هر روز از زندگی‌اش را عطر وایت شولدرز می‌زد و این چیزی است که الان بیشتر از همه به آن فکر می‌کنم. کمی طول کشید که آن را به عنوان عطر امضا خودم انتخاب کنم؛ ولی الان از انتخابم راضی هستم.

مدل Tubersose Angelica رایحه گلی و جسورانه‌ای دارد و بسیار ماندگار است. هلنا فیتز جرالد، یکی از نویسندگان روزنامه عطر the Dry Down، آن را مانند یک رمان عاشقانه توصیف می‌کند. از برخی جهات، فکر می‌کنم این عطر کاملا شبیه شخصیت من است: من فرد واقع گرای منطقی هستم که در هر فرصتی شلوار ورزشی می‌پوشم و این عطر، پرزرق و برق و زنانه است. فکر می‌کنم این چیزی است که درباره آن دوست دارم: اینکه دوست داشتن آن برای شخص من چندان منطقی نیست!»

عطر Jo Malone London Tuberose Angelica

8. ادوتویلت Narciso Rodriguez for Her

الیزابت د لا پیدرا، عکاس: «بیش از یک دهه است که از این عطر استفاده می‌کنم. رایحه آن خیلی جذاب است؛ مثل اینکه یک بطری فرومون داشته باشید. هر وقت این عطر را می‌زنم، مردها و زن‌ها درباره آن نظر می‌دهند. این عطر را درست قبل از آشنایی با همسرم خریدم و از آن در اولین قرار ملاقات استفاده کردم. از آن به بعد، من این عطر را معجون شوهر یاب خودم می‌نامم. در طول این سال‌ها رایحه‌های مختلف این برند را امتحان کرده‌ام. رایحه‌های مورد علاقه من Byredo 1996 و Le Labo Baie 19 هستند، اما گاهی اوقات برای مهمانی‌های شبانه، Narciso می‌زنم.»

ادوتویلت Narciso Rodriguez for Her

9. عطر Frédéric Malle Carnal Flower

کلوئی فلاور، پیانیست و آهنگساز: «برای هر بار اجرایم، این عطر را می‌زنم. رایحه آن در محیط‌های مختلف به من احساس راحتی می‌دهد. در واقع از آنجایی که به عنوان یک پیانیست دائما باید در جاهای مختلف با آکوستیک‌های متفاوت بنوازم، برایم مهم است که در همه جا فقط عطر امضا خودم به مشامم برسد.

در توصیف این عطر می‌توان گفت که رایحه جذاب و شکوفایی دارد. خیلی شیرین و یا گلی نیست و تندی جسورانه‌ای دارد. اغلب مرا به عنوان یک زن آلفا با شخصیت قوی توصیف می‌کنند اما هر وقت که این عطر را می‌زنم، جنبه زیبا و زنانه من را نمایان می‌کند. در اجرای گرمی با Cardi B هم این عطر را زده بودم.»

Frédéric Malle Carnal Flower

10. عطر Maison Francis Kurkdjian Baccarat Rouge 540

شارلوت چو، بنیانگذار Soko Glam: «در 34 سال عمرم، هرگز به عطر خاصی وفادار نبودم یا علاقه‌ای نداشتم روی آن سرمایه گذاری کنم. اخیرا برای شام با میشل فان (بنیانگذار لوازم آرایشی Em و تولیدکننده محتوای یوتیوب) بیرون رفتم و سریعا جذب عطری شدم که زده بود. میشل واقعا تاثیرگذار است؛ چون باعث شد بلافاصله بعد از آن، عطرش را بخرم. این عطر ترکیب بسیار پیچیده‌ای از نت‌ها میوه‌ای و مُشک‌دار است و باعث می‌شود احساس اعتماد به نفس و جذابیت بیشتری داشته باشم. عطر گرانی است ولی ارزشش را دارد. می‌خواهم از این به بعد همه جا این عطر را بزنم.»

Maison Francis Kurkdjian Baccarat Rouge 540

11. عطر Lily Aldridge Parfums Haven

لیلی آلدریج، مدل و موسس عطرهای Lily Aldridge: «Haven اولین عطری است که تولید کردم و برای من عمیقا نوستالژیک است. این عطر ترکیبی از رایحه گل رز و گل صدتومانی است که باغ خانه‌مان در نشویل (تنسی) را به یادم می‌آورد. رایحه مُشک خوبی دارد که باعث ماندگاری بیشتر عطر روی پوست شما می‌شود . وقتی این عطر را می‌زنید، رایحه گلی آن اولین چیزی است که می‌شنوید و سپس در طول روز، نت‌های مشک‌دار با شما می‌مانند.

یکی از اولین خاطرات من از عطر و بوها، رفتن به حمام مادرم و پاشیدن عطرهایش به همه جاست. وقتی کوچک بودم، مادرم به من یک اسپری گلاب داده بود تا بتوانم عطر مخصوص خودم را داشته باشم (احتمالا به این دلیل که دست از سر عطرهای گران قیمتش بردارم!). تا به امروز هنوز هم بوی گلاب را دوست دارم.»

Lily Aldridge Parfums Haven

12. عطر امضا حنا گادوین: ادوتویلت Escentric Molecule Molecule 02

حنا گادوین، ستاره تلویزیون در سریال The Bachelor: «از وقتی که برای بازی در این سریال انتخاب شدم، این عطر را می‌زنم که بوی تمیز و درجه یکی به شما می‌دهد. قبل از آن این عطر متعلق به یکی از همکارانم بود که مدام از آن تعریف می‌کردم و وقتی شنید که من هم در این برنامه حضور دارم، عطر خودش را به من داد. در طول نمایش آن را معجون عشق می‌نامیدم و بسیاری از مردم به آن علاقه مند شدند.»

عطر امضا حنا گادوین: ادوتویلت Escentric Molecule Molecule 02

13. ادوپرفیوم Britney Spears Fantasy

چارلی هوارد، مدل، فعال بدنسازی و موسس Squish Beauty: «دو عطر دارم که مورد علاقه من هستند. الان از سومین بطری Glossier You استفاده می‌کنم و مدام تعاریف زیادی، به ویژه به دلایلی از مردان، می‌شنوم. همچنین از این اعتراف خجالت نمی‌کشم که بگویم از 14 سالگی عطر بریتنی اسپیرز را می‌زنم. این عطر بوی شگفت انگیزی دارد.»

ادوپرفیوم Britney Spears Fantasy

14. عطر Jo Malone London Wood Sage & Sea Salt

دیپیکا موتیالا، بنیانگذار و مدیرعامل Live Tinted: «این عطر ترکیب کاملی از رایحه‌های زنانه و مردانه است و به من جسارت می‌دهد (اگر عطرهای مردانه را می‌پسندید، مقاله بهترین عطر مردانه گرم را از دست ندهید). سه سال است که آن را می‌زنم و در هر جایی که برای جمع آوری کمک مالی با این عطر می‌رفتم، قراردادها را بسته‌ام. ناگفته نماند که هر بار این عطر امضا را می‌زنم، همیشه کسی نام عطرم را می‌پرسد.»

عطر Jo Malone London Wood Sage & Sea Salt

15. عطر Atelier Cologne Clémentine California

بیانسه واله، متخصص تغذیه و اینفلوئنسر: «دو سال است که از این عطر استفاده می‌کنم. رایحه بسیار تر و تازه‌‌ای با شکوفه نارنج دارد که دوستش دارم. وقتی این عطر را می‌زنم، حس سبکی و تمیزی به من دست می‌دهد.»

Atelier Cologne Clémentine California

16. ادوپرفیوم Ouai Melrose Place

جن اتکین، آرایشگر مشهور و موسس Ouai: «ممکن است کمی متعصبانه باشد، اما وقتی این عطر را می‌زنم اطرافیانم بسیار از آن تعریف می‌کنند. موقع ساخت این عطر، از جاهای مورد علاقه‌ام در جهان الهام گرفتیم و احساس می‌کنم این عطر کاملا فریبندگی کالیفرنیا را به تصویر می‌کشد. این عطر رایحه زنانه و تر و تازه‌ای دارد و عطر امضا من است که در بسیاری از رویدادهای مهمم تاکنون از آن استفاده کرده‌ام. با این حال بیشتر سعی می‌کنم آن را در جلسات تجاری بزرگ بزنم، زیرا به من یادآوری می‌کند که چرا برند خودم را راه اندازی کرده‌ام.»

Ouai Melrose Place

17. عطر امضا با روغن ضروری Faith

جویس لی، مدیر طراحی در Madewell: «من همیشه بینی فوق العاده حساسی داشته‌ام و عطر را دوست دارم. در طول این سال‌ها عطرهای مختلف زیادی داشته‌ام. اما از زمانی که مادر شدم، تمایل چندانی به عطر زدن ندارم و هر زمانی که لازم باشد، از روغن‌های ضروری استفاده می‌کنم. عاشق روغن ضروری Faith هستم که برای هر کس بوی متفاوتی دارد و زیاد از حد زنانه نیست. در عوض هم زنان و هم مردان می‌توانند از آن استفاده کنند.»

عطر امضا با روغن ضروری Faith

18. ادکلن Hermès Eau de Neroli Doré

اشلی نیکول بلک، نویسنده و بازیگر در نمایش A Black Lady Sketch: «رایحه مورد علاقه من در واقع یک عطر نیست و ادکلن است. یک روز دوستم زاک (که درباره همه چیز راست می‌گوید) گفت: فکر می‌کنم عطر امضا تو را پیدا کردم. و یک بطری از آن را به من داد. ادکلن را امتحان کردم و با کمال تعجب حق با او بود. این ادکلن بوی دفتر یک رییس را می‌دهد و وقتی آن را می‌زنم، احساس قدرت می‌کنم. همچنین برای من یک عطری بسیار نیویورکی به نظر می‌رسد، بنابراین همیشه از آن در لوس آنجلس استفاده می‌کنم!»

ادکلن Hermès Eau de Neroli Doré

19. ادوپرفیوم The Harmonist Royal Earth

جاستین مرجان، آرایشگر معروف: «من عاشق عطر سفارشی خودم از برند هارمونیستم. خرید این عطر، تجربه خاصی بود و برند هارمونیست به جزئیات بسیار توجه می‌کنند. معمولا از شما می‌خواهند اطلاعات مربوط به تولدتان را وارد کرده و براساس طالع بینی چینی و آنچه دلخواه شماست، عطری به شما می‌دهند. من عطر امضا خودم را دوست دارم؛ چرا که خلاقیتم را بیشتر می‌کند و بوی گرم، عاشقانه و مُشک‌دار می‌دهد (با انواع عطر زنانه گرم در مقاله دیگر ما آشنا شوید). اولین بار در روز عروسی‌ام از این عطر استفاده کردم و از آن زمان به بعد برایم همراه با احساس زیبایی، جذابیت و اعتماد به نفس است.»

ادوپرفیوم The Harmonist Royal Earth

20. عطر Karen Walker Monumental

کارن واکر، طراح مد: «من همیشه عطرهای مردانه را دوست داشتم. نُت‌های دودی و تند را به رایحه‌های شیرین و گلی ترجیح می‌دهم و بنابراین این عطر همان چیزی است که همیشه می‌خواستم. درباره آن چیز بسیار خوشمزه و تلخی وجود دارد و عطر کلاسیکی است. نت‌های اولیه این عطر شامل برگ فلفل چیلی، دانه فلفل صورتی و انار است که همراه با رایحه دودی به شدت مردانه از بوربن وتیور و کهربا و با نت‌های پیچیده گل صد تومانی، اسطوخدوس و اسانس شمعدانی ترکیب جالبی ایجاد می‌کند. این عطر امضا من است و از روزی که اولین بطری آزمایشی آن را از خانه عطر ما در فرانسه تهیه کردم، نامبر وان من بود.»

عطر Karen Walker Monumental

21. عطر امضا با روغن روزانه

مارا هافمن، طراح مد: «من به جای عطر، روغن می‌زنم. روغن روزانه مورد علاقه من ترکیبی از روغن‌‎های مغذی اسطوخدوس، پالو سانتو، شمعدانی و مریم گلی است. این روغن کاملا طبیعی است و می‌توان آن را روی هر نقطه از بدن استفاده کرد. من از آن برای موها و صورتم استفاده می‌کنم و دو سال است که هر روز آن را می‌زنم.»

عطر امضا با روغن روزانه

اگر شما هم دوست دارید عطر امضای مخصوص خودتان را داشته باشید، می‌توانید با مشاهده ویدیوی زیر طرز تهیه عطر با روغن را بیاموزید. علاوه بر این مطالعه ساخت عطر خانگی را پیشنهاد می‌کنیم.

22. عطر امضا پاریس هیلتون Paris Hilton Electrify

پاریس هیلتون، بازیگر و دیجی: «همه عطرهایم برای من خاص هستند، اما بیست و پنجمین عطر من نقطه عطفی در این صنعت بود. Electrify به معنای زندگی به سبک مهمانی و احساس اعتماد به نفس و جذابیت است و برای ساخت آن از کارم به عنوان دیجی الهام گرفتم. من می‌خواستم تمام احساساتم موقع اجرا را در یک رایحه ثبت کنم تا همه بتوانند با استفاده از آن در یک شب خاص لذت ببرند.»

عطر امضا پاریس هیلتون Paris Hilton Electrify

23. عطر Jo Malone London Oud & Bergamot

جانا چک، متخصص زیبایی مشهور: «من به عطر بسیار حساس هستم و بنابراین رایحه‌های مورد علاقه من تقریبا نامرئی هستند. بهترین آن این عطر است که با چند قطره روغن نعناع هندی مخلوط شده است. از آنجایی که به ندرت آرایش می‌کنم، زدن این عطر به نحوی لمس زنانگی‌ام است. البته هنگام کار عطر نمی‌زنم ولی 10 سال است که همیشه بلافاصله بعد از دوش گرفتن و قبل از اینکه لباس بپوشم، از آن استفاده می‌کنم. این رایحه در بسیاری از مناسبت‌های بزرگ، مثل اولین قرارم با همسر دومم و در مراسم عروسی ما، و همچنین افتتاحیه استودیوی شخصی‌ام همراه من بوده است.»

عطر Jo Malone London Oud & Bergamot

24. ادوپرفیوم Chloé

اشلی تیزدیل، بازیگر و خواننده آمریکایی: «عطر امضا و همیشگی من، کلوئی است. من عاشق رایحه آن هستم و قسم می‌خورم بوی آن برای هر کسی متفاوت است. نمی‌دانم چگونه ولی وقتی بوی تقریبا آشنایی از کسی می‌شنوم، می‌گویم: صبر کن، کلوئی زدی؟ عاشق این عطرم.»

ادوپرفیوم Chloé

25. عطر Le Labo Bergamote 22

سارا وینوارد، طراح گل: «من عاشق این عطر هستم. وقتی این عطر را می‌زنید، در ابتدا تند و تیز به نظر می‌رسد، اما رایحه غنی‌تری دارد که بعدا در طول روز خواهید شنید. از بهار امسال، زمانی که همکارم در یک روز خاص به من داد هر روز این عطر را می‌زنم. آن روز خبرهای بدی درباره یکی از دوستانم شنیده بودم که آن را به همکارم گفتم. وقتی از پارکینگ بیرون می‌آمدم، او به سمت ماشینم دوید و آن را از پنجره به من داد. او گفت: این بو مرا خوشحال می‌کند؛ شاید تو را هم خوشحال کرد. این حرکتش واقعا شیرین بود و حس خوب آن تا آخر روز با من ماند. رایحه ترنج از آن زمان مورد علاقه من است.»

عطر Le Labo Bergamote 22

26. عطر Frédéric Malle Carnal Flower

مورین چوی، مدیر زیبایی در Violet Grey: «به محض اینکه این عطر را می‌زنم، اعتماد به نفس زیادی می‌گیرم؛ مثل کسی که می‌تواند جلسه هیئت مدیره را له کند! در این عطر، رایحه گل‌های سفید و سرسبزی مانند گل رز و یاسمن با مُشک ملایمی وجود دارد که آن را بسیار منحصر به فرد می‌کند. تا حدی که از 10 بار، هر 10 بار را کسی از من می‌پرسد: اوه چه عطری زدی؟

چیزی که درباره این عطر دوست دارم این است که تمام عمق و پیچیدگی‌اش را با گذشت زمان روی پوست شما آشکار می‌کند. بنابراین بوی صبحگاهی شما به طور اغوا کننده‌ای متفاوت از بویی است که هنگام ناهار یا شب احساس می‌کنید.»

عطر Frédéric Malle Carnal Flower

27. عطر Anine Bing Savage Rose

تانیا تیلور، طراح مد: «من هرگز عطر نمی‌زدم ولی از وقتی مادر شدم این عطر را پیدا کردم و عاشق رایحه‌اش شدم. خیلی تازه و عاشقانه است و دو سال است هر روز از آن استفاده می‌کنم. این عطر امضا مرا به یاد مادر شدن و فصل جدیدی از زندگی‌ام می‌اندازد.»

عطر Anine Bing Savage Rose

28. عطر امضا شر: Cher Eau de Couture

شرلین سرکیسیان، خواننده و بازیگر آمریکایی: «می‌خواستم بویی بسازم که واقعا بخواهم هر روز آن را بزنم؛ چون خیلی سخت پسندم. این عطر مخصوص جنسیت خاصی نیست و در واقع می‌خواستم چیزی را برای کسانی که عاشق عطر هستند، می‌خواهند بوی خوبی بدهند و حس کنند این بو جزئی از شخصیت‌شان است، تهیه کنم. در چهار سال گذشته روی این عطر با عشق کار کردم و ساخت آن نقطه عطفی در حرفه من به عنوان یک هنرمند است. این رایحه کاملا مرا نشان می‌‎دهد و هر روز آن را می‌زنم. با این عطر می‌توانید هر چیزی بپوشید؛ شلوار چرم مشکی، یک لباس کوچک یا هیچ چیز.»

عطر امضا شر: Cher Eau de Couture

29. ادوپرفیوم Chanel Chance

رایان میشل بیث، بازیگر آمریکایی: «از سال 2005 که مادر شوهرم آن را در پاتختی به من هدیه داد، این عطر امضا من است.  من این عطر را دوست دارم زیرا مرا به یاد او می‌اندازد و یادآور زمان خاصی در زندگی‌ام است. حس غریب و مرموزی در من ایجاد می‌کند و در طول روز یادآوری می‌کند که امروز چند ثانیه بیشتر برای زنانگی‌ام وقت گذاشته‌ام.»

منبع

glamour