Table of Contents

آیا می دانید نیاسینامید چیست؟ دلیل استفاده برخی از افراد از نیاسینامید چیست؟ در مورد اینکه فواید نیاسینامید چیست و چه تاثیری بر سلامت پوست دارد چقدر اطلاع دارید؟ آیا میدانید تفاوت اثرات ویتامین C و نیاسینامید چیست و چرا برخی بیشتر از این ویتامین برای حفظ زیبایی و سلامت پوست استفاده می‌کنند؟ درباره این که سرم نیاسینامید چیست چقدر اطلاعات دارید؟ آیا میدانید اثرات نیاسینامید پوست چیست؟

نیاسینامید نوعی از ویتامین B3 است که می‌گویند فواید بی‌شماری برای حفظ سلامت و زیبایی پوست دارد. در این بخش قصد داریم این عضو خانواده ویتامین ب را مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم چگونه می‌توانیم از فواید آن بهرمند شویم و از مضررات احتمالی آن در امان بمانیم.

نیاسینامید چیست؟

آیا میدانید نیاسینامید چیست و منظور از سرم نیاسینامید چیست؟ ممکن است زمانی که از پوست و حفظ سلامت و زیبایی پوست صحبت می‌شود، این نام را هم شنیده‌ باشید، بنابراین احتمالاً خواهید پرسید که نیاسینامید پوست چیست؟ در پاسخ به هر سه این سوالات باید بگوییم که:

نیاسینامید یکی از انواع ویتامین B3 است. در حقیقت نیاسینامید را نوعی ماده مغذی فوق‌العاده ضروری معرفی می‌کنند. از نیاسینامید با نام دیگری تحت عنوان نیکوتین آمید نیز یاد می‌کنند. اما چرا در کنار پوست و مسائل مرتبط با آن نام نیاسینامید را نیز مرتباً تکرار می‌کنند و تاثیر نیاسینامید چیست؟

نیاسینامید چیست؟

کمبود نیاسینامید سبب بروز اختلالات پوستی می‌شود. درضمن لازم است بدانید که کمبود نیاسینامید سبب بروز اختلالات کلیوی و مغزی نیز می‌شود. زمانی که بدن به اندازه کافی نیاسینامید دریافت می‌کند، کمتر در معرض خطر کمبود ویتامین B-3 قرار می‌گیرد.

در این ماده مغذی چیزهای بیشتری نهفته است، که در مجموع می‌تواند به حفظ سلامت عمومی پوست کمک کند. تحقیقاتی که تاکنون انجام گرفته‌اند، نشان می‌دهند نیاسینامید اگر به صورت موضعی مصرف شود، می‌تواند به درمان برخی از بیماری‌های پوستی از جمله اگزما و انواع جوش صورت کمک کند.

تفاوت بین نیاسین و نیاسینامید چیست؟

علیرغم شباهت در نام‌ها و تصور عموم بر یکی بودن این دو ماده مغذی باید بگوییم که نیاسین و نیاسینامید هیچ تشابهی با یکدیگر ندارند. نیاسینامید و نیاسین دو نوع مختلف ویتامین B3 هستند. بدن این توانایی را دارد که نیاسینامید را از مکمل‌های نیاسینی که مصرف کرده‌اید بسازد. اما دلیل تبدیل نیاسین به نیاسینامید چیست؟

زمانی که سطح نیاسین بدن بیش از حد باشد، بدن شروع به تبدیل نیاسین به نیاسینامید می‌کند. همچنین تریپتوفان در بدن می‌تواند به نیاسینامید تبدیل شود. بنابراین قبل از این که مصرف ویتامین B3 را شروع کنید، حتماً به پزشک مراجعه کرده و با او در این باره مشورت کنید.

مزایای نیاسینامید برای پوست چیست؟

حال که متوجه شدید نیاسینامید پوست چیست احتمالاً این سوال در ذهنتان مطرح شده، که مزایای نیاسینامید چیست؟ به طول کلی، نیاسینامید می‌تواند به ساخت پروتئین در پوست کمک کند و رطوبت را برای جلوگیری از آسیب‌های محیطی حفظ کند. در مورد اینکه مزایای خاص نیاسینامید پوست چیست می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

مزایای نیاسینامید برای پوست چیست؟

حفظ استحکام پوست با نیاسینامید

اگر یک متخصص بپرسید اولین و اصلی‌ترین تاثیر نیاسینامید پوست چیست و یا اینکه مهم‌ترین تاثیر مصرف سرم نیاسینامید چیست؟ پاسخ او به شما استحکام پوست خواهد بود. نیاسینامید به ساخت کراتین کمک می‌کند. کراتین نوعی پروتئین است که پوست را محکم و سالم نگه می‌دارد. بنابراین آنچه که بتواند پوست شما را مانند سال‌های جوانی سفت و خوش ترکیب حفظ کند، بسیار مهم‌ و حیاتی تلقی می‌شود.

حفظ سد لیپیدی پوست

آیا میدانید که لیپیدها چه تاثیر بر پوست شما دارند و چگونه به حفظ زیبایی و سلامت پوست کمک می‌کنند؟ اگر از شما درباره اینکه دومین مزیت خاص نیاسینامید چیست سوال بپرسند، قطعاً باید درباره تاثیر این ماده مغذی در حفظ رطوبت پوست صحبت کنید. نیاسینامید می‌تواند به پوست شما کمک کند تا یک سد سرامید لیپیدی ایجاد کند. این سد سرامیدی می‌تواند به حفظ رطوبت پوست کمک کند. این ماده برای انواع پوست مفید است، به خصوص اگر دچار اگزما باشد یا فرد در دوره بلوغ به سر ببرد.

به حداقل رسیدن قرمزی و لکه

به نظر شما مواد مغذی چگونه قرمزی‌ها و لکه‌های پوست را کاهش می‌دهند و در این میان نقش نیاسینامید چیست؟ نیاسینامید التهاب را کاهش می‌دهد، بنابراین این ماده مغذی با اثرات ضد التهابی می‌تواند منجر به کاهش قرمزی ناشی از بیماری‌های پوستی شود. این ماده مغذی می‌تواند قرمزی‌های بوجود آمده از بیماری‌هایی همچون آکنه و اگزما را کاهش دهد، همچنین التهاب پوست را درمان کند.

کوچک شدن منافذ پوست با نیاسینامید

کوچک شدن منافذ پوست با نیاسینامید

آیا میدانید در این مورد بخصوص تاثیر نیاسینامید چیست؟ اگر منافذ پوستتان باز است و مدتی از سرم نیاسینامید استفاده کنید، می‌بینید که اندازه منافذ پوست در طول زمان کاهش پیدا می‌کند. چراکه نیاسینامید سبب مرطوب شدن و نرم ماندن پوست می‌شود.

تنظیم چربی پوست با نیاسینامید

مزایای حفظ رطوبت فقط برای افرادی که پوست خشکی دارند نیست. نیاسینامید می‌تواند به تنظیم میزان چربی تولید شده توسط غدد چربی کمک کند و از فعالیت بیش از حد غدد جلوگیری نماید.

محافظت از پوست در برابر آسیب خورشید

آیا میدانید در دفع اشعه‌های مضر خورشید، تاثیر نیاسینامید چیست؟ نیاسینامید می‌تواند همزمان سلول‌های سالم پوست را بازسازی کند و در عین حال از آسیب‌های ناشی از اشعه ماوراء بنفش محافظت کند. در واقع نیاسینامید به ساخت سلول‌ها در پوست کمک می‌کند و در عین حال از آن‌ها در برابر استرس‌های محیطی مانند نور خورشید، آلودگی و سموم محافظت می‌کند.

کاهش خطوط ریز و چین و چروک

تحقیقات نشان داده است که غلظت 5 درصدی نیاسینامید سبب کاهش برخی از علائم ناشی از اشعه‌های خورشید می‌شود. این علائم با افزایش سن بیشتر می‌شوند و هرچه فرد مسن‌تر شود چین و چروک بیشتری را روی پوست مشاهده خواهد کرد.

کاهش خطوط ریز و چین و چروک

درمان هایپرپیگمانتاسیون با نیاسینامید

به نظر شما دلیل توصیه پزشکان به درمان هایپرپیگمانتاسیون با نیاسینامید چیست ؟ تحقیقات نشان داده‌اند که غلظت 5 درصدی نیاسینامید می‌تواند برای روشن کردن لکه‌های تیره و درمان لک صورت مفید باشد. مزایای مصرف و دریافت کافی پوست از ماده مغذی نیاسینامید پس از 4 هفته نمایان می‌شود. امام دلیل عملکرد قوی نیاسینامید پوست چیست؟ چون نیاسینامید سبب افزایش تولید کلاژن می‌شود، از طریق می‌تواند لکه‌های تیره پوست را برطرف کند یا کمرنگ‌تر کند.

درمان جوش و آکنه با نیاسینامید

آیا میدانید که یکی از بزرگترین تاثیرات نیاسینامید پوست چیست؟ این ماده مغذی می‌تواند یکی از بزرگترین و شایع‌ترین مشکلات پوستی یعنی آکنه را کاملاً درمان کند. نیاسینامید ممکن است برای آکنه‌های شدید، به ویژه اشکال التهابی مانند پاپول و پوسچول مفید باشد و آن‌ها را درمان کند. با گذشت زمان، ممکن است شاهد ضایعات کمتر و بهبود بافت پوست باشید.

بهترین منابع نیاسینامید چیست؟

ممکن است بپرسید دلیل استفاده از نیاسینامید چیست در حالی که بسیاری از غذاها منابع خوب ویتامین ب هستند؟ پیروی از یک برنامه غذایی متعادل بهترین راه برای دریافت ریز مغذی‌هایی مانند ویتامین B3 است. اما برای درمان کمبود آن فقط باید تحت نظارت پزشک باشیم و مکمل مصرف کنیم.

وقتی صحبت از سلامت عمومی پوست می‌شود، می‌توانید متوجه شوید که نقش نیاسینامید پوست چیست و چگونه پوستتان را زیبا و سلامت حفظ می‌کند. البته ضمن اینکه برخی باید تحت درمان با مکمل‌ها قرار بگیرند، می‌توانند برخی از مزایای  نیاسینامید را از غذاهایی که می‌خورند دریافت کنند. شما می‌توانید از طریق مصرف مواد غذایی زیر ویتامین B-3 دریافت کنید:

  • تخم مرغ
  • لوبیا
  • ماهی
  • شیر
  • سبزیجات سبز
  • غلات

بهترین منابع نیاسینامید چیست؟

با این حال، همانطور که گفتیم هیچ راهی وجود ندارد که بتوانیم تضمین کنیم با مصرف مواد غذایی، نیاسینامید دقیقاً روی پوست تاثیر می‌گذارد. بنابراین حق دارید بپرسید روش حصول اطمینان از تاثیرگذاری نیاسینامید پوست چیست؟ برای اینکه مطمئن شوید نیاسینامید دقیقاً پوست را مورد هدف قرار داده و آسیب‌های آن را برطرف می‌کند، باید از نیاسینامید به صورت موضعی استفاده کنید. سرم نیاسینامید یکی از محصولاتی است که جهت بهبود آسیب‌های پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سرم نیاسینامید چیست؟

به نظر شما سرم نیاسینامید چیست و مصرف آن چه تاثیری برای پوست دارد؟ سرم نیاسینامید یک محصول مراقبتی است که مقدار زیادی نیاسینامید دارد. نیاسینامید محلول در چربی نیست و به همین دلیل در قالب یک سرم محلول در آب تهیه شده و به مصرف می‌رسد. این محلول خیلی زود جذب است و پس از مصرف نیز سبب ایجاد چربی روی پوست نمی‌شود.

بهترین زمان برای مصرف سرم نیاسینامید

اگر سوال شما این است که بهترین روش دریافت مزایای سرم نیاسینامید چیست، باید بگوییم که بهتر است این محلول را بعد از اینکه پوست را خوب پاکسازی کردید استفاده کنید. ابتدا از تونر استفاده کنید و تمام آلودگی‌های روی پوست را پاک کنید. سپس محلول سرم نیاسینامید را روی پوست بزنید. پس از آن می‌توانید از کرم‌های آبرسان استفاده کنید.

فواید سرم نیاسینامید چیست؟

برخی از بانوان و آقایان می‌پرسند فواید سرم نیاسینامید چیست و چگونه باید بفهمیم که این سرم واقعاً موثر بوده است؟ به طور کلی شما با هر مشکل پوستی که دارید، اگر مدت زمان معینی از این محلول استفاده کنید می‌توانید اثرش را در کاهش مشکلات پوستی زیر ببینید:

  • رنگدانه‌های پوستی کاهش پیدا می‌کنند.
  • التهاب پوست کاهش پیدا می‌کند.
  • چین و چروک‌های پوست کم می‌شوند.
  • چربی پوست کمتر می‌شود، یا به عبارت دیگر ترشح چربی در پوست تنظیم می‌شود.
  • آکنه و جوش درمان می‌شود.
  • منافذ پوست کوچک‌تر می‌شوند و پوستتان صاف و منسجم‌تر به نظر می‌رسد.
  • اثرات مخرب اکسیداتیو در پوست کاهش پیدا می‌کنند.

سرم نیاسینامید چیست؟

کرم نیاسینامید پوست چیست؟

شاید تاکنون پزشک به شما توصیه کرده باشد که از سرم نیاسینامید برای درمان مشکلات پوستی استفاده کنید، اما در داروخانه به شما محصول کرمی حاوی این ماده مغذی را نیز پیشنهاد کنند. ولی تفاوت بین سرم و کرم نیاسینامید پوست چیست؟

کرم نیاسینامید در واقع محصول مراقبت از پوست است شبیه به دیگر کرم‌های محافظت از پوست. نیاسینامید با توجه به اینکه خاصیت ضد چروک، مرطوب کنندگی و ضد جوش و آکنه دارد، بنابراین ممکن است در بسیاری از کرم‌های بهداشتی و درمانی بکار گرفته شود. از این رو با توجه به مشکلات پوستی که دارید، کرم حاوی نیاسینامید می‌تواند به شما کمک کند تا جوانی و سلامت پوستتان را حفظ کنید.

آیا باید فقط از سرم نیاسینامید استفاده کنیم؟

برخی میپرسند که دلیل توصیه پزشکان بر استفاده از محلول یا سرم نیاسینامید چیست؟ آیا این ماده مغذی تنها در محلول وجود دارد؟ خیر همانطور که گفتیم این ماده مغذی علاوه‌بر محلول و سرم در کرم‌های مراقبتی و بهداشتی نیز وجود دارد. در مواردی که آسیب پوستی بخصوصی وجود داشته باشد، پزشک برای تمرکز بر درمان سرم را تجویز می‌کند.

اما شما می‌توانید از محصولات دیگری که حاوی نیاسینامید هستند نیز استفاده کنید. علاوه‌بر کرم در تولید برخی از ماسک‌ها و پاک کننده‌ها پوست نیز از نیاسینامید استفاده می‌کنند. اگر در هنگام خرید محصول به برچسب آن دقت کنید می‌توانید متوجه شوید که آیا محصول انتخابی شما حاوی این ماده مغذی هست یا خیر.

چرانیاسینامید بزنیم

بهترین فرمولاسیون نیاسینامید پوست چیست؟

در محصولات مراقبت از پوست مختلف فرمولاسیون نیاسینامید نیز متفاوت است. بنابراین شما باید با توجه به نیاز پوستتان به درصد نیاسینامید موجود در محصول نیز دقت کنید.

محصول پوستی که حاوی نیاسینامید با غلظت 5 درصد باشد برای درمان آسیب‌های ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید مناسب است.

اگر پوست شما حساس است بهتر است محصولاتی استفاده کنید که حاوی غلظت کمتری از نیاسینامید باشد. فرمول‌های حاوی 2 درصد نیاسینامید کمک می‌کنند که علائم اگزما و شرایط مشابه آن در پوست شما کاهش پیدا کنند.

نام‌های دیگر نیاسینامید چیست؟

بسیاری از افراد در هنگام خرید محصول مراقبت از پوست حاوی نیاسینامید دچار مشکل و سردرگمی می‌شوند، چراکه نمی‌دانند نام دیگر نیاسینامید چیست. در هنگام خرید محصول مراقبت از پوست روی برچسب محصول را به دقت مطالعه کنید. اگر نیاسین یا نیکوتینامید روی آن درج شده به این معناست که حاوی نیاسینامید است.

ترکیب نیاسینامید با محصولات مراقبتی دیگر

به نظر شما نتیجه ترکیب محصولات مراقبتی دیگر با محصول مراقبتی حاوی نیاسینامید پوست چیست؟ آیا می‌توانیم محصول دیگری را با این سرم یا کرم ترکیب کنیم؟ یا اینکه در یک محصول ممکن است از ماده دیگری در ترکیب با نیاسینامید استفاده کنند؟

گاهی ممکن است در کنار سایر مواد فعال از نیاسینامید هم استفاده کنند تا نتیجه درمان چند برابر شود. به عنوان مثال در برخی از محصولات مراقبت از پوست و درمان آکنه نیاسینامید را در ترکیب با مس، روی و اسید فولیک مورد استفاده قرار می‌دهند.

 درمان پوست با اسید هیالورونیک و سرم نیاسینامید

برخی از متخصصین برای درمان مشکلات پوستی از ترکیب اسید هیالورونیک و سرم نیاسینامید استفاده می‌کنند. اما تاثیر هیالورونیک اسید در ترکیب با سرم نیاسینامید چیست؟ گروهی از پزشکان و متخصصین پوست و زیبایی بر این باورند که می‌توانیم با کمک گرفتن از اسید هیالورونیک تاثیر نیاسینامید را چند برابر کنیم. در واقع این ماده جذب سرم نیاسینامید را چند برابر افزایش می‌دهد.

عوارض نیاسینامید چیست؟

نیاسینامید به طور کلی در ترکیب با محصولات بهداشتی و مراقبتی چندان تاثیر قوی ندارد و از این رو خطرناک نیست. همچنین مصرف موضعی آن نیز در حالت عادی سبب بروز علامت و عوارض بخصوصی نمی‌شود، اما ممکن است در برخی از افراد سبب بروز عوارض شود. در ادامه می‌گوییم که عوارض نیاسینامید چیست.

افرادی که از قبل مبتلا به آلرژی باشند ممکن است بیشتر دچار واکنش آلرژیک در نتیجه مصرف این ماده شوند. نیاسینامید ممکن است در بدن سبب ترشح هیستامین شود و فرد را درگیر آلرژی کند. شما می‌توانید با انجام تست متوجه شوید که آیا به محصول مراقبتی حاوی نیاسینامید حساسیت دارید یا نه.

در ادامه اشاره می‌کنیم که روش صحیح تست آلرژی نیاسینامید چیست:

  • مقداری از محصول را روی ساعد خود بمالید.
  • 24 ساعت زمان دهید.
  • اگر شروع با قرمزی، خارش و تورم کرد پوست را بشویید و مصرف محصول را متوقف کنید.
  • اگر هیچ عارضه جانبی روی پوست بوجود نیامد می‌توانید از آن روی پوست صورت نیز استفاده کنید.

نام‌های دیگر نیاسینامید

چه کسانی می توانند از سرم نیاسینامید استفاده کنند؟

برای مصرف سرم نیاسینامید معمولاً محدودیت وجود ندارد و همه با هر نوع پوستی می‌توانند از آن استفاده کنند و از فواید آن بهرمند شوند.

  • اگر پوستتان مستعد آکنه و جوش باشد مصرف این سرم کمک می‌کند، لکه‌های قرمز حاصل از آکنه و جوش برطرف شوند.
  • اگر پوستتان چرب باشد مصرف این سرم سبب کنترل چربی پوستتان می‌شود.
  • اگر پوستتان خشک است، با مصرف این سرم پوستتان هیدراته می‌شود و دیگر رطوبت خود را از دست نمی‌دهد.
  • اگر پوستتان حساس باشد، این سرم کمک می‌کند التهابش کاهش یافته و تحریک پذیری‌اش برطرف شود.

 

دلیل عدم تاثیرگذاری سرم نیاسینامید چیست؟

لازم است حداقل 8 هفته زمان دهید تا اثرات درمانی این ماده مغذی ظاهر شوند. اگر این مدت زمان از سرم نیاسینامید استفاده کردید اما تاثیری مطلوبی نگرفتید، احتمالاً لازم است از یک روتین مراقبت پوستی دیگر استفاده کنید. البته پزشک درمورد تغییر سبک زندگی و تغییر رژیم غذایی نیز به شما توصیه‌هایی خواهد کرد.