بی شک یکی از بزرگ تربن چالش های که بسیاری از خانم ها موقع آرایش کردن تجربه می کنند، کشیدن خط چشم قرینه است. برای همه ما بارها اتفاق افتاده که برای کشیدن خط چشم زمان زیادی را می گذاریم ولی در نهایت خط چشم قرینه و یکسانی نشده است. در چنین مواقعی به دنبال پرسش این سوال هستیم که چطوری خط چشم قرینه بکشیم؟ کشیدن خط چشم قرینه ترفندهای خاصی دارد و برای پیدا کردن مهارت نیاز به تمرین و تکرار فراوان دارید. در همین راستا ما این بخش از مجله آرایش و زیبایی میس و مستر را به اموزش کشیدن خط چشم قرینه اختصاص داده ایم. اگر می خواهید، بدانید، چطور خط چشم قرینه بکشیم، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

  • کشیدن خط چشم صاف و قرینه معمولا یکی از سخت ترین قسمت های آرایش چشم است.
  • کشیدن خط چشم قرینه نیاز به تمرین و تکرار زیادی دارد.
  • یکی از راه‌های کشیدن خط چشم قرینه عالی، کشیدن نقاط راهنما و وصل کردن آن نقاط به یک دیگر برای داشتن خط چشم زیبا و قرینه است.

 

آموزش کشیدن خط چشم قرینه با ابزارهای مختلف

همانطور که می دانید، سه نوع وسیله برای کشیدن خط چشم وجود دارد.

  • خط چشم‌ مایع که به کمک آن می توانید، خطوطی صاف و مشخص ایجاد کنید و ظاهری بسیار زیبا به چشمان خود بدهید.
  • خط چشم ژلی که معمولا برای کشیدن خط چشم گربه ای و دیگر خط چشم‌های پهن استفاده می شود.
  • خط چشم مدادی که آسان ترین نوع خط چشم است و می توانید از آن برای کشیدن خط چشم‌ طبیعی استفاده کنید.

حال که با ابزارهای کشیدن خط چشم آشنا شدید، در ادامه با ما همراه باشید تا به طور مفصل با روش کشیدن خط چشم توسط ابزار مداد، مایع و ژل آشنا شوید.

آموزش کشیدن خط چشم قرینه با ابزارهای مختلف

کشیدن خط چشم قرینه با مداد چشم

پیش از هر چیزی در نظر بگیرید، قصد کشیدن چه مدل خط چشم را دارید. اگر می خواهید، خط چشمتان نازک باشد، مداد را تیز کنید، ولی اگر قصد کشیدن خط چشم پهن دارید، سر مداد را گرد یا خیس کنید. هم چنین اگر قصد دارید، خط چشمتان رنگ تیره تری داشته باشد، سر مداد را به کمک سشوار نرم کنید. نکته مهمی که برای کشیدن خط چشم با مداد وجود دارد، این است که برای هر چشم مداد را دقیقا به یک اندازه تیز یا گرد کنید تا خط چشمتان قرینه از کار درآید.

طرز کشیدن خط چشم قرینه با خط چشم ماژیکی

برای کشیدن خط چشم با خط چشم های ماژیکی ابتدا باید نوک قلمو را داخل مخزن ببرید. فقط حواستان باشد، مقدار اضافه قلمو را به کمک کناره مخزن بگیرید. سپس قلمو را به دست بگیرید و از گوشه داخلی چشم شروع کنید  و پس از آن از گوشه بیرونی به وسط بکشید. در پایان نیز مرکز را پر کنید. اگر مبتدی هستید و قصد کشیدن خط چشم قرینه با خط چشم های ماژیکی را دارید، می توانید از گوشه داخلی چشم نقاطی بکشید و سپس آن نقاط را به هم وصل نمایید. در ادامه توضیحات بیشتری در رابطه با این ترفند کشیدن خط چشم قرینه خواهیم داد.

نحوه کشیدن خط چشم مایع

پیش از هر کاری خط چشم خود را تکان دهید. برای کشیدن خط چشم قرینه به کمک خط چشم مایع پیشنهاد ما به شما این است که ابتدا با یک مداد چشم مشکی خط چشم را برای دو چشم رسم کنید و پس از آن که از قرینه بودن آن اطمینان حاصل کردید، با خط چشم روی آن را پر کنید.

توجه داشته باشید که در کشیدن خط چشم احتمال این وجود دارد که دستتان حین کار بلرزد و خط چشمتان خراب شود یا با خط چشم دیگرتان قرینه نشود. در چنین مواقعی اصلا جای نگرانی وجود ندارد؛ چرا که به راحتی می توانید به اصلاح خط چشم خود بپردازید.

برای این کار ابتدا باید گوش پاک کن را به پاک کننده آرایش آغشته کنید و اضافات خط چشم و جاهایی که دست تان لرزیده است را پاک کنید. حالا باید به قسمت های پاک شده کانسیلر بزنید تا خط چشم مرتب و منظمی داشته باشید. در ادامه می توانید، مثالی از چند عکس خط چشم قرینه را مشاهده نمایید.

عکس خط چشم قرینه

کشیدن خط چشم قرینه

ترفندهای جالب برای کشیدن خط چشم قرینه

برای کشیدن خط چشم قرینه ترفندهای جالبی وجود دارد، که نگرانی شما را از بابت قرینه نشدن خط چشم هایتان برطرف می کند. وسایل ساده ای مانند نوار چسب می تواند شما را در کشیدن خط چشم فوق العاده یاری رساند. اگر میخواهید بدانید، چگونه خط چشم را قرینه بکشیم، تا انتها با ما همراه باشید.

در ادامه این مطلب به چند نمونه از این ترفندهای کاربردی اشاره خواهیم کرد. قطعا با یادگیری حتی یک مورد از ترفندهای کشیدن خط چشم قرینه می‌توانید خط چشم خود را سریع‌تر و ساده‌تر بکشید و آرایشی کامل و زیبا و بی نقص را تجربه کنید.

کشیدن خط چشم قرینه به کمک نوار چسب

چسب های نواری جزو ابزاری هستند که می توانند، به شما در کشیدن خط چشم قرینه یاری رسانند. بر همین اساس در ادامه  می خواهیم به آموزش کشیدن خط چشم قرینه با چسب نواری بپردازیم تا بتوانید، به راحتی خط چشم گربه ای بکشید.

برای این کار ابتدا باید یک تکه چسب نواری کوچک بردارید و آن را در گوشه چشم خود بچسبانید. در چسباندن چسب دقت کنید که چسب باید از گوشه چشم به سمت انتهای ابروی شما کشیده شود. برای این که کار را دقیق تر انجام دهید، نوار را از بینی به سمت گوشه چشم و در نهایت به سمت انتهای ابروی بچسبانید. اگر به خط چشم های ملایم تر علاقه مند هستید، می توانید زاویه چسب را کمی کم‌تر کنید. در کشیدن خط چشم با چسب های نواری حتما باید به این موضوع توجه کنید که چسب به طور کامل روی پوست شما چسبیده باشد تا رنگ به زیر آن نفوذ نکند.

در مرحله بعد برای کشیدن خط چشم باید یک مداد چشم روشن بردارید و به کمک آن یک خط نازک بالای خط مژه فوقانی خود بکشید. دقت کنید که این خط را باید تا حد ممکن نازک بکشید و آن خط به خط مژه فوقانی نزدیک باشد. خط را تا انتهای لبه چسب ادامه دهید. به این دلیل پیشنهاد ما استفاده از مداد است که کشیدن خط چشم با مداد به شما این امکان را می دهد که با کار مسلط باشید و در صورت اشتباه کردن بتوانید راحت آن را پاک کنید. به ویژه اگر در مراحل اولیه آموزش خط چشم هستید، مداد را پیشنهاد می کنیم.

پس از آن از انتهای خط چشم در گوشه چشم شروع کنید و خطی در امتداد چسب بکشید. این خط را باید را تا استخوان ابرو ادامه دهید. در هنگام کشیدن خط چشم ممکن است، خط چشم روی چسب هم زده شود. نگران این مسئله نباشید، چرا که اگر چسب را خوب چسبانده باشید، مشکلی ایجاد نخواهد شد.

حال باید یک خط دیگر به سمت داخل چشم بکشید. دقت کنید که قسمت خارجی خط چشم شما باید کلفت تر از قسمت داخلی آن باشد. پس ار تکمیل کردن حالت نهایی آرایش خود، چسب را بکنید. پس از آن نوار چسب را دقیقا با همین زاویه برای چشم دیگر هم بچسبانید و همین روند را برای کشیدن خط چشم‌ قرینه تکرار کنید.

کشیدن خط چشم قرینه به کمک نوار چسب

کشیدن خط چشم قرینه به کمک نشانه گذاری

یکی دیگر از ترفندهایی که برای قرینه کشیدن این قسمت از آرایش وجود دارد، نشانه گذاری است. به این صورت که مسیر خط چشم را با کمک نقطه‌ یا خط های ریزی مشخص کرده، سپس این نقطه‌ها را به هم وصل کنید. به این صورت می‌توانید خط چشمی بی‌نقص و زیبا داشته باشید.

 برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

خط چشم خود را به دست بگیرید. پیشنهاد ما به شما استفاده از مداد است؛ چرا که مداد نسبت به سایر خط چشم ها کم رنگ تر است و نقاط کمرنگ، به تمیزتر بودن نتیجه ما کمک بیشتری می‌کند و در صورت اشتباه، راحت‌تر هم پاک می‌شوند.

برای کشیدن خط چشم به کمک نشانه گذاری باید اولین نقطه را بالای گوشه داخلی پلک بالا بکشید. نقطه دوم را درست در جایی بکشید که عنبیه یا همان قسمت رنگی چشم شروع می‌شود. نقطه سوم را هم در بالای جایی که مردمک قرار دارد، بکشید. نقطه چهارم را هم آن جایی بکشید که عنبیه تمام می‌شود.  سپس کمی بالاتر بروید و نقطه پنجم را با فاصله از نقطه چهارم یعنی نزدیک جایی که خط پلک دیده می‌شود، بکشید. نقطه ششم را باید کمی بالاتر از نقطه قبل و در راستای یک خط فرضی که انتهای ابرو را به نقطه پنجم وصل می‌کند، بکشید. توجه داشته باشید که برای کشیدن خط چشم به کمک نشانه داری شما می‌توانید نقاط کم‌تر یا بیشتری برای راحتی خود، بکشید.

در مرحله بعد باید دقیقا همین نقاط را روی چشم دیگر هم علامت گذاری کنید. سپس با دقت به آینه نگاه کنید و از قرینه بودن نقاط دو چشمتان، اطمینان حاصل کنید.

پس از این که از جای درست نشانه ها مطمئن شدید، باید آن ها را به یکدیگر وصل کنید. برای این کار ابتدا باید نقاط یک تا چهار را به آرامی به یک دیگر وصل کنید. از آن جایی که این نقاط تقریبا در یک راستا هستند، وصل کردن آن‌ها کار سختی نیست. چیزی که سخت است، وصل کردن نقطه چهارم به پنجم است. حواستان باشد، برای وصل این دو نقطه به یکدیگر انحنای زیادی به آن ندهید. وقتی نقطه پنجم را هم به نقطه ششم وصل کردید، باید آن را به گوشه خارجی چشم، وصل کنید.

خطی که این دو نقطه را به یک دیگر وصل می‌کند، در راستای انتهای ابرو و خط مژه پلک پایین است. پس از وصل کردن همه نقاط به یکدیگر، قاب خط چشم شما آماده است. در آخرین مرحله از کشیدن خط چشم قرینه به کمک نشانه گذاری باید با استفاده از یک خط چشم پر رنگ و روان، به آرامی و با دقت شروع به پر کردن فضای خالی بین خطوط بکنید و هیچ نقطه خالی و سفیدی را باقی نگذارید.

کشیدن خط چشم قرینه به کمک نشانه گذاری

کشیدن خط چشم قرینه به کمک فر مژه

استفاده از فرمژه یکی دیگر از ترفندهای جالب و کاربردی است. همانطور که می دانید، فرمژه از وسایل ضروری کیف آرایش است و به کمک آن می توان علاوه بر بلندتر نشان دادن مژه‌ها به کشیدن خط چشم هم پرداخت. قطعا این ابهام در ذهنتان پیش می آید، که چطور ممکن است با فر مژه خط چشم کشید.

اگر به ساختار فر مژه دقت کنید، متوجه خواهید شد که دقیقا مطابق فرم چشم طراحی و تولید شده است. به همین خاطر می تواند، شما در کشیدن خط چشم قرینه کمک کند.

کشیدن خط چشم قرینه به کمک فر مژه

برای این که بتوانید با فر مژه به کشیدن خط چشم‌ قرینه بپردازید، تنها کافی است، لبه بالایی فرمژه که بر روی پلک شما قرار می گیرد را در پایین ترین قسمت با استفاده از مداد چشم یا هر خط چشم دیگری یک خط باریک بکشید. پس از این که خط باریکی کشیدید،  فرمژه را بر روی پلک خود قرار دهید. با این کار خط مداد به لبه پلک‌ها منتقل شده و خط چشم شما خود به خود کشیده می‌شود. برای چشم دیگرتان هم همین عملیات را تکرار کنید. به همین راحتی و با یک وسیله ساده دو خط چشم قرینه و یکسان خواهید داشت و به کمک آن می توانید در هر مجلسی که حضور پیدا می کنید، بدرخشید.

استفاده از گیره مو

یکی دیگر از وسایلی که به شما در کشیدن خط چشم قرینه کمک زیادی می کند، گیره موست‌. گیره های مشکی که همه ما بارها  بارها از آن برای موهای خود استفاده کرده ایم، این بار برای کشیدن خط چشم قرینه به کار می گیریم. اگر متوجه نشدید، از کدام گیره ای سر سخن می گوییم، به تصویر زیر توجه کنید، تا بتوانید، به خوبی درک کنید. با این گونه گیره ها می توان  قسمت مثلث بیرونی خط چشم را به سادگی بکشید.

برای کشیدن خط چشم به این روش ابتدا باید یک گیره مو بردارید و آن قسمتی که دو شاخه شده است را با خط چشم رنگ کنید تا آغشته به مایع خط چشم بشود. حال باید همین قسمت رنگ شده را روی گوشه خارجی پلک خود قرار دهید و پس از چند ثانیه بردارید. به این ترتیب رد خط چشم روی پلک شما باقی خواهد ماند.

توجه داشته باشید که گیره سر را بلافاصله پس از رنگ کردن آن روی پلک قرار دهید و حواستان باشد که خشک نشود. گیره را حتی می توانید کمی داخل پلک بیاورید تا دنباله خط چشم شما کوتاه شود. یا کمی گیره را باز کنید و با انگشت نگه دارید تا خط چشم شما پهن تر شود. هم اکنون چیزی که روی گوشه خارجی پلکتان مشاهده می کنید، یک مثلث است. برای چشم دیگرتان هم همین کار را تکرار کنید.

استفاده از گیره مو

استفاده از شابلون

امروزه شابلون های خط چشمی در بازار موجود است که کار خانم ها را در کشیدن خط چشم قرینه راحت کرده است. این محصول شامل دو عدد شابلون است و دقیقاً شکل و اندازه یکسانی در هر دو چشم دارند. پیشنهاد ما به شما برای کشیدن خط چشم زیبا، صاف و متقارن استفاده از شابلون های خط چشم است.

استفاده از شابلون

نکات مهم برای کشیدن خط چشم قرینه

در ادامه به مهم ترین نکاتی که شما را در کشیدن خط چشم قرینه کمک می کند، اشاره خواهیم کرد.

  • متفاوت بودن زاویه چشم‌ها در افراد، دلیل اصلی فرق بین خط چشم‌ در دو چشم است. علاوه براین، نوع خط چشم و حالت چشم‌های شما می‌تواند کشیدن خط چشم قرینه را دشوارتر کند.
  • برای داشتن خط چشم زیبا و قرینه لازم است تا هر مرحله را بر روی هر دو چشم خود اجرا کنید.
  • همواره به یاد داشته باشید که هرچه بیشتر تمرین کنید، در کشیدن خط چشم قرینه حرفه ای تر می‌شوید.
  • برای اینکه 2 خط چشم کاملا قرینه شوند، قبل از کشیدن خط چشم دو نقطه را در گوشه چشم با همان خط چشم مشخص کنید که نشان دهد هر خط چشم باید در آن نقطه تمام شود یا به آن نقطه برسد.

همچنین برای کشیدن خط چشم قرینه می توانید، خودتان شابلون خط چشم طراحی کنید. به این صورت که مقداری از چسب کاغذی را برداشته و بر روی آن خط چشم مورد نظر را بکشید و توسط قیچی طرح خود را برش دهید. حالا می توانید به سادگی شابلون بدست آمده را بر روی پلک خود قرار داده و خط چشم را ترسیم کنید.

طرز کشیدن انواع مدل خط چشم

همانطور که می دانید، خط چشم مدل‌های مختلفی دارد. این که شما کدام مدل را برای آرایش چشم هایتان انتخاب کنید، کاملا بستگی به حالت چشم و سلیقه شما دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا مدل های مختلف و جدید خط چشم را به شما معرفی کنیم و طرز کشیدن انواع مدل خط چشم را به شما بیاموزیم.

مدل گربه ای

خط چشم گربه ای از پرطرفدارترین مدل های خط چشم است که برای هر حالت چشمی زیبا و چشم نواز است. برای کشیدن خط چشم دنباله دار یا گربه ای ابتدا باید یک خط در امتداد پلک پایین‌تان رسم کنید و وسط این خط را به پشت پلک‌تان وصل نمایید. خط چشم های ماژیکی که سر مثلثی دارند، یا براش های سر کج می تواند شما را در کشیدن خط چشم گربه ای به صورت قرینه و یکسان یاری رساند.

خط چشم قرینه مدل گربه ای

مدل کوتاه و نیمه

نوع دیگر خط چشم که برای استفاده روزانه انتخاب بسیار ایده آلی است، خط چشم کوتاه و نیمه کوتاه است. کشیدن این مدل خط چشم نسبت به خط چشم گربه ای راحتتر است و به سادگی می توانید آن را برای هر دو چشمتان به صورت قرینه بکشید. برای کشیدن خط چشم کوتاه و نیمه کوتاه لازم نیست پشت پلک را از گوشه داخلی تا خارجی به‌طور کامل خط چشم بکشید؛ بلکه باید آن را از نیمه پلک بزنید و تا انتها ادامه دهید.

مدل نامرئی

خط چشم نامرئی یکی دیگر از انواع خط چشم است. این مدل خط چشم برای آن دسته از افرادی که هنوز مهارت کافی در کشیدن خط چشم ندارند، بسیار ایده آل است. خط چشم نامرئی آن‌قدر نازک است که گویی خط چشمی نکشیده آید ولی با این حال زیبایی مسحور کننده ای هم به چشم ها می بخشد. برای کشیدن این نوع خط چشم، خط را باید بسیار نزدیک به چشم و در نازک‌ترین حالت ممکن بکشید. در صورت تمایل می توانید، در حین کشیدن خط چشم آن را مشکی تر و برجسته تر هم کنید.

مدل نامرئی خط چشم قرینه

بهترین محصول برای کشیدن خط چشم قرینه

همانطور که در ابتدای مطلب به آن اشاره شد، خط چشم انواع گوناگونی دارد و کمپانی های متعددی دست به تولید انواع آن زده اند که شما باید با مقایسه خط چشم های مختلف ، خط چشم مناسب چشم‌شان را پیدا کنید. محصول معرفی‌شده در زیر از بهترین نوع خط چشم موجود در بازار است که به خوبی توانسته رضایت کاربران را جلب کند. لذا با استفاده از آن می توانید، به کشیدن خط چشم قرینه بپردازید.

خط چشم ماژیکی شون مدل Fabulous

خط چشم ماژیکی شون از بهترین خط چشم های موجود در بازار است که توسط یک کمپانی ایرانی که فعالیت خود را تحت لیسانس کریس اند کارل آلمان انجام می دهد، تولید شده است. از آن جایی که خط چشم ماژیکی شون مدل  Fabulous  دوام  ماندگاری بسیار بالایی دارد و به خوبی می تواند، در برابر رطوبت و تعریق مقاومت کند و اطراف پلک پخش نشود، به همین دلیل نزد خانم هایی که به صورت روزانه از خط چشم استفاده می کنند، بسیار پرطرفدار است. دیگر دلیلی که این محصول به یکی از بهترین خط چشم های بازار تبدیل شده این است که در ترکیبات خود روغن بادام دارد. از این رو منجر به آبرسانی و تقویت مژه ها و پلک های شما می شود.

خط چشم ماژیکی شون یک نوک نمدی دارد که باعث می شود تسلط بیشتری روی کشیدن خط چشم خود داشته باشید و خیلی راحت بتوانید به کشیدن خط چشم قرینه بپردازید. این محصول هم اکنون در فروشگاه اینترنتی میس و مستر موجود است و می توانید آن را تنها با چند کلیک ساده بخرید. با فروشگاه آرایشی بهداشتی میس و مستر خریدی اینترنتی و در عین حال مطمئن را همراه با تخفیف‌های همیشگی تجربه خواهید کرد.

بهترین محصول برای کشیدن خط چشم قرینه

کلام آخر

در این مقاله آموختید که چگونه خط چشم قرینه بکشیم. همواره به یاد داشته باشید کشیدن یک خط چشم خوب جز با تمرین زیاد به دست نمی‌آید. حال امیدواریم از نکات گفته شده در این مطلب استفاده کنید و با تمرین و تکرار بتوانید خط چشمی زیبا و یکسان برای هردو چشمتان بکشید و همه نگاه ها را به سمت خود بکشانید. در پایان نیز تقاضامندیم، چنانچه هر گونه سوال یا ابهامی در خصوص کشیدن خط چشم قرینه در ذهن دارید، از طریق بخش ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید، تا ما بتوانیم، پاسخگوی آن ها باشیم.

سوالات متداول در مورد کشیدن خط چشم قرینه

در پایان این مطلب به چند نمونه از رایج‌ترین سوالات در مورد کشیدن خط چشم قرینه پاسخ خواهیم داد.


چجوری خط چشم قرینه بکشیم؟

کشیدن خط چشم قرینه ترفندهای خاص خود را داشته و به دست آوردن مهارت در این زمینه به تمرین و تکرار بسیار نیاز دارد. شما می توانید، از آموزش‌های این مقاله کمک بگیرید و به کمک آن به کشیدن خط چشم قرینه و زیبا بپردازید.

برای اصلاح ایراد خط چشم چه کنیم؟

اگر در حین کشیدن خط چشم دستتان لرزید یا اشتباهی کردید، به راحتی می توانید با استفاده از گوش پاک کن آغشته به کانسیلر یا آرایش پاک کن یا استفاده از براش آغشته به سایه همرنگ پوست ایرادها و اشتباهات خود را پاک کنید و مجدد شروع به کشیدن خط چشم خود نمایید.

خط چشم کوتاه و نیمه برای چه کسانی مناسب است؟

این مدل برای افرادی با چشم‌های درشت هم افرادی با چشم ریز، مناسب است چون خط چشم در انتهای پلک کشیده می‌شود.