ترفندهای کشیدن خط چشم

کشیدن خط چشم باعث برجسته و درشت شدن چشمان شما می شود و حتی می تواند شکل چشم شما را تغییر دهد. حتی اگر تا به حال از خط چشم استفاده نکرده اید، با کمی تمرین می توانید به راحتی از آن استفاده کنید و آرایش خود را حرفه ای تر کنید. قبل از اینکه ترفندهای کشیدن خط چشم را بگوییم، باید با انواع لوازم مورد نیاز برای این کار آشنا باشیم.

انواع لوازم خط چشم کشیدن

در حالت کلی سه نوع وسیله برای خط چشم وجود دارد:

خط چشم مایع

خط چشم‌های مایع، خطوطی صاف و مشخص ایجاد می کنند و ظاهری بسیار زیبا به چشمان شما می دهند. برای استفاده از این ابزار خط چشم می توانید خطوط دور خط چشم مورد نظر را بکشید و سپس داخل آن را پر کنید. با این ابزار می توانید انواع خط ها از نازک، طبیعی و پهن را بکشید.

خط چشم‌های مایع که به شکل ماژیک هستند، استفاده آسانی دارند اما اگر می خواهید از نوع دیگر آن که به شکل مخزنی به همراه قلمو است استفاده کنید، باید کمی تمرین داشته باشید. در ادامه مطلب آموزش خط چشم مایع و همچنین مدادی را به تفصیل توضیح می دهیم.

خط چشم مایع

خط چشم ژلی

از ژل ها برای خط چشم‌های گیرا استفاده کنید. ژل های خط چشم گاهی به صورت یک مخزن و یک قلموی کوچک هستند. برای آموزش خط چشم گربه ای و دیگر خط چشم‌های پهن معمولا از مدل ضخیم خط چشم‌های ژلی استفاده می کنند.

شما می توانید از قلموهای دیگر هم استفاده کنید. مثلا یک قلمو با سری زاویه دار می تواند برای کشیدن برخی از خط چشم‌ها مفید باشد.

به یاد داشته باشید که یکی از مهم‌ترین ترفندهای کشیدن خط چشم این است که برای جلوگیری از عفونت چشم، حتما قلمو را به طور مرتب تمیز کنید.

خط چشم ژلی

خط چشم مدادی

از مداد می توانید برای کشیدن خط چشم‌های طبیعی استفاده کنید. استفاده از مداد آسان است زیرا که همه ما تجربه کار با مداد را در کودکی داشتیم. با مداد هم می توانید خط چشمی ملایم و طبیعی و هم خط چشمی دودی و چشمگیر بکشید. همچنین خط چشم‌هایی که با مداد کشیده می شوند همانند خط چشم‌های مایع پخش نمی شوند.

توجه داشته باشید که در هنگام استفاده از مداد با توجه به خط چشم مد نظر خود، نیاز به تیز یا پهن کردن سر مداد دارید.

خط چشم مدادی

حال که با ابزار خط چشم آشنا شدید، زمان استفاده از آن ها رسیده است. در ابتدا ترفندهای کشیدن خط چشم به شما می گوییم که برای انواع ابزار خط چشم کارایی دارد. سپس در ادامه روش استفاده از سه نوع ابزار را به صورت مفصل تر توضیح می دهیم.

ترفندهایی برای کشیدن خط چشم حرفه ای

در این بخش آموزش خط چشم تصویری را به صورت چند ترفند ساده و کاربردی آورده ایم. هر کدام از این ترفندهای کشیدن خط چشم سعی در برطرف کردن یکی از مشکلات شما در زمان آرایش دارد. این راه ها را امتحان کنید و ببینید کدام یک برای شما بهتر است و خط چشم شما را زیباتر و حرفه ای تر می کند.

1. لرزیدن دست در زمان کشیدن خط چشم

لرزیدن دست در هنگام آرایش چشم عادی است اما راه حل ساده سه مرحله ای برای آن وجود دارد. این مراحل را به ترتیب اجرا کنید تا لرزیدن دست تان قطع شود:

  • بنشینید.
  • سپس آرنج خود را روی یک سطح صاف قرار دهید.
  • حال انگشت کوچک خود را روی گونه قرار دهید و شروع به طراحی خط چشم کنید.

با این راه به راحتی لرزش دست شما از بین می رود و تسلط بیشتری در زمان خط چشم کشیدن پیدا می کنید.

لرزیدن دست در زمان کشیدن خط چشم

2. استفاده از روش نقطه گذاری

یکی از ترفندهای کشیدن خط چشم این است که اگر طراحی خط چشم برای شما مشکل است، آن را به صورت نقطه نقطه بکشید، سپس نقاط را به هم وصل کرده و خط چشم خود را پر کنید. به تصاویر زیر دقت کنید تا این روش را به خوبی یاد بگیرید.

3. روش خط چین گذاری

همچنین می توانید به جای نقطه گذاری، خط چشم خود را به صورت خط های کوتاه بکشید، سپس آن ها را به وصل کنید. تصاویر زیر را ببینید. این راه هم کشیدن خط چشم را برای شما آسان تر می کند و احتمال خطای شما پایین تر می آورد.

4. استفاده از کارت ویزیت برای خط چشم دنباله دار

کشیدن دنباله خط چشم یکی از بخش های سخت آرایش چشم است. دنباله داشتن خط چشم باعث می شود چشمان شما کشیده تر و زیباتر به نظر آید. بنابراین دانستن راهی برای دنباله دار کردن خط چشم حتما به کار شما می آید.

یکی دیگر از ترفندهای کشیدن خط چشم این است که برای کشیدن خط چشم دنباله دار می توانید از وسایلی همچون لبه یک کارت استفاده کنید و آن را در لبه بیرونی پلک خود در زاویه دلخواه قرار دهید و خط چشم را بکشید.

کارت ویزیت را همانطور که در تصویر می بینید کنار چشم خود قرار دهید. سپس خطی بالای کارت بکشید. این خط باعث می شود خط چشم شما دنباله دار شود. همانطور که می بینید در این روش خط چشمی نازک با دنباله ای کوتاه کشیده می شود که برای آرایش چشم ریز بسیار مناسب است.

استفاده از کارت ویزیت برای خط چشم دنباله دار

5. استفاده از نوار چسب برای کشیدن دنباله خط چشم

یکی دیگر از ترفندهای کشیدن دنباله خط چشم استفاده از نوار چسب در گوشه چشم است. این روش بسیار رایج و ساده است. همانطور که در تصویر می بینید ابتدا باید یک نوار چسب گوشه چشم بچسبانید سپس دنباله خط چشم خود را بکشید. برای ضخیم کردن آن نیز می توانید طبق تصویر زیر پیش بروید و خط چشمی زیبا بکشید. این مدل خط چشم ضخیم برای آرایش چشم درشت بسیار مناسب است و جلوه زیبایی به آن ها می بخشد.

رفع ایرادهای خط چشم

یکی از مهم‌ترین ترفندهای کشیدن خط چشم این است که بلد باشید ایرادات آن را اصلاح کنید. اما برای رفع ایرادات خط چشم چه باید کرد؟

1. استفاده از گوش پاک کن

یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد با آن روبرو هستند، رفع ایرادهای خط چشم است. حتما بارها برای شما هم پیش آمده که خط چشمی کشیدید و به دلیل لغزش دست یا دلایل دیگر بخشی از خط چشم خراب شده است. در این زمان چه می کنید؟ همه خط چشم را پاک می کنید و دوباره از اول می کشید؟ اگر جواب شما آری است، حتما این کار باعث به هم ریختن اعصابتان می شود و اگر این اشتباه بیش از دو بار تکرار شود بیخیال خط چشم کشیدن می شوید.

اما راه حل بسیار ساده است. از این به بعد اگر جایی از خط چشم اشتباه کردید نگران نباشید. یک گوش پاک کن را آغشته به پرایمر، کانسیلر یا آرایش پاک کن کنید (یا هر ماده ای که از آن برای پاک کردن آرایش خود استفاده می کنید) و سپس خطای پیش آمده در کشیدن خط چشم را پاک کنید. به همین راحتی بدون پاک کردن همه خط چشم خطای ایجاد شده را پاک کرده و آن را اصلاح کنید.

تصویر زیر را ببینید تا به صورت مرحله به مرحله با این کار آشنا شوید.

استفاده از گوش پاک کن

2. استفاده از سایه چشم همرنگ پوست

به جز روش استفاده از گوش پاک کن، می توانید برای رفع ایرادات خط چشم خود از سایه چشم همرنگ با پوست استفاده کنید. یک براش کوچک را به سایه چشم همرنگ با پوست یا آرایش تان آغشته کنید و خط چشم را مرتب نمایید.

نکات تکمیلی برای کشیدن خط چشمی زیبا

در زمان کشیدن خط چشم، سعی کنید پوست خود را نکشید. این کار باعث می شود خط چشم شما یکدست و زیبا نباشد. همچنین در صورت خطا می توانید از گوش پاک کن آغشته به مواد پاک کننده استفاده کنید (با بهترین پاک کننده صورت شخص خودتان در مقاله دیگر ما آشنا شوید!).

ترفندهای کشیدن خط چشم

اگر نقطه ای کشیدن خط چشم برای تان مشکل است، یک خط چشم نامرتب بکشید و سپس به همان روش گوش پاک کن آن را مرتب کنید.

روش کشیدن خط چشم با ابزارهای مختلف

حال که با ترفندهای کشیدن خط چشم آشنا شدیم بهتر است به طور مفصل با روش کشیدن خط چشم توسط ابزار مداد، مایع و ژل آشنا شویم.

استفاده از مداد چشم به صورت مرحله به مرحله

1. در صورت نیاز مداد چشم را تیز کنید. تیزی مداد شما بر خط چشم تاثیر می گذارد. با یک مداد تیز می توانید خطی دقیق و نازک بکشید. و اگر می خواهید خطی پهن بکشید، سر مداد را گرد یا خیس کنید. برای تیز کردن مداد، حتما از تراش مداد چشم استفاده کنید.

برای گرد کردن سر مداد، آن را به آرامی روی یک دستمال کاغذی بزنید تا به اندازه مورد نظرتان گرد شود.

2. می توانید برای نرم تر شدن سر مداد، آن را با سشوار گرم کنید. هرچه سر مداد نرم تر باشد، رنگ تیره تری به خط چشم می دهد. همچنین اگر سر مداد بیش از اندازه نرم است، می توانید چند دقیقه ای آن را در فریزر قرار دهید تا خنک و سفت شود.

3. گوشه بیرونی پلک خود را نگه دارید تا کشیده و محکم شود. این کار به صاف کشیدن خط چشم کمک می کند. از طرفی همانطور که در ترفندهای کشیدن خط چشم گفته شد، قرار دادن آرنج می تواند به تکان نخوردن دست شما کمک کند.

4. حال از گوشه بیرونی چشم شروع به کشیدن خط چشم کنید. این کار را به آرامی انجام دهید تا خطی صاف داشته باشید. همچنین می توانید خطی نازک در یک سوم انتهایی پایین چشم خود بکشید تا ظاهر خط چشم شما زیباتر شود.

5. برای داشتن ظاهری طبیعی، سعی کنید فضای بین خط چشم و خط مژه خود را پر کنید تا چشم شما بدون نیاز به خط چشمی پهن و شلوغ، برجسته به نظر آید.

6. طرز کشیدن خط چشم پایین به این صورت است که باید یکی از انگشتان خود را روی گونه قرار دهید سپس همانطور که خط بالای چشم را کشیدید، آرام آرام خط پایین چشم را هم بکشید. برای ظاهری ساده، فقط بخش بیرونی پایین چشم را بکشید اما اگر می خواهید خط چشمی برجسته داشته باشید، تمام خط پایین را بکشید. البته این کار باعث کوچکتر نشان دادن چشم شما می شود.

در زیر فیلم کشیدن خط چشم موارد گفته شده در بالا را به طور کامل نشان می دهد.

طرز کشیدن خط چشم ماژیکی

1. در ابتدا نوک و لبه قلمو را داخل مخزن ببرید و برای گرفتن مقدار اضافه، آن را به کناره مخزن بکشید. مراقب باشید که ژل به سرعت خشک می شود؛ بنابراین به محض استفاده از آن، درب را ببندید. اگر احساس کردید که ژل کمی خشک یا سفت شده است، مخزن را در با گرمای دستان خود گرم کنید تا استفاده از آن آسان تر شود.

2. با کشیدن گوشه داخلی و خارجی چشم خود شروع کنید. ابتدا از گوشه داخلی چشم و سپس از گوشه بیرونی به وسط بکشید.

3. حال مرکز را پر کنید. از نقطه گذاری و ایجاد فواصل کوتاه و سپس پر کردن آن ها برای کشیدن خطی صاف استفاده کنید. برای یکنواخت بودن خط شاید بهتر باشد چند بار روی آن را بکشید.

آموزش کشیدن خط چشم مایع برای تازه کارها

1. در ابتدا حتما خط چشم مایع خود را تکان دهید تا مطمئن باشید که جزء مایع و جامد آن به خوبی مخلوط شده اند. (البته در صورتی که از نوع مخزن دار خط چشم مایع استفاده می کنید.)

اگر پس از باز کردن، احساس کردید که مقدار زیادی از مایع خط چشم روی قلموی آن وجود دارد، قلمو را به لبه مخزن بکشید تا مقدار اضافی به داخل مخزن بریزد.

2. حال از وسط چشم شروع به کشیدن خط چشم کنید. قلمو را در بالای مژه خود قرار دهید و به سمت لبه خارجی چشم، خط را بکشید.

یکی از ترفندهای کشیدن خط چشم این است که اگر طراحی خط با خط چشم مایع برای شما مشکل است، می توانید ابتدا با یک مداد چشم خطی بکشید و سپس با خط چشم مایع روی آن را پر کنید.

3. حال از گوشه چشم به خط کشیده شده در مرحله قبل وصل کنید. اگر کشیدن خط برای شما مشکل است، همانطور که در ترفندهای کشیدن خط چشم گفته شد، ابتدا خط چشم را نقطه نقطه یا خط های با فاصله بکشید و سپس به هم وصل کنید تا خط چشمی کامل و صاف به دست آید.

اگر جایی از خط چشم اشتباه کردید نگران نباشید. از ترفند گوش پاک کن آغشته به مواد پاک کننده یا محو کننده که در بالا توضیح داده شد استفاده کنید.

4. دنباله خط چشم خود را بکشید. دنباله خط چشم اختیاری است اما به زیبایی خط چشم شما کمک می کند. برای این کار کافی است منحنی خط چشم بیرونی خود را به سمت بالا بکشید. اگر نمی خواهید خط چشم شلوغی داشته باشید، طراحی دنباله ای کوچک کافی است. برای داشتن دنباله ای زیبا می توانید به ترفندهای کشیدن خط چشم که در بالا گفته شد، نگاهی اندازید و از روش کارت یا نوار چسب استفاده کنید.

کشیدن خط چشم با آکوا

آکوا یکی از ابزار خط چشم است که کارایی شبیه به خط چشم مایع دارد و خط چشمی ملایم و زیبا برای شما ایجاد می کند. البته از این محصول برای کشیدن سایه چشم هم می توان استفاده کرد. ابزار خط چشم آکوا شبیه به آبرنگ است و به همان طریقی که در آموزش ترفندهای کشیدن خط چشم مایع گفته شد، به کمک یک قلموی مرطوب می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

آکوا

در انتها

اگر به آرایش چشم علاقه داشته باشید حتما بارها به دنبال آموزش آرایش چشم مرحله به مرحله رفته اید و می دانید که کشیدن خط چشمی زیبا و تمیز یکی از بخش های مهم و کلیدی در آرایش چشم است. به همین دلیل ما در این مطلب سعی کردیم که به صورت کامل و با جزئیات به آموزش و ترفندهای ساده و کاربردی کشیدن خط چشم بپردازیم. با وجودی که آموزش های ما بسیار پایه ای و شاید از نظر برخی افراد ساده بود اما یاد گرفتن صحیح و کامل پایه هر کاری باعث می شود که شما به مرور از پس هر آرایش حرفه ای بر بیایید.

برای داشتن یک آرایش چشم زیبا ابتدا به سراغ ریمل زدن بروید و آموزش ترفندهای ریمل زدن مژه را دنبال کنید تا در زمان کم هم بتوانید آرایش چشم زیبایی داشته باشید. سپس روش کشیدن خط چشم‌های مختلف را به خوبی تمرین کنید. خط چشم در زیبایی چشم‌های شما و تغییر حالت آن تاثیر بسیاری دارد. حال نوبت کار کردن روی سایه چشم است. شاید به نظر شما سایه چشم کار چندان ساده ای نباشد اما ترفندهای مختلفی برای سایه زدن از جمله کشیدن سایه چشم با قاشق وجود دارد که کار شما را آسان می کند. در نهایت با کمی زمان و تمرین شما نیازی به آرایشگر یا میکاپ آرتیست نداشته و به راحتی می توانید آرایش چشمی مطابق با سلیقه خود داشته باشید.

سوالات متداول درباره ترفندهای کشیدن خط چشم


چگونه از لرزش دست در زمان کشیدن خط چشم جلوگیری کنیم؟

برای این کار حتما خط چشم خود را در حالت نشسته بکشید. آرنج خود را روی یک سطح صاف قرار دهید. سپس با قرار دادن انگشت کوچک خود روی گونه، طراحی خط چشم را به بهترین شکل خواهید داشت.

برای اصلاح ایراد خط چشم چه کنیم؟

استفاده از گوش پاک کن آغشته به کانسیلر یا آرایش پاک کن یا استفاده از براش آغشته به سایه همرنگ پوست و آرایش دو راه ساده برای پاک کردن ایرادهای خط چشم هستند.

برای کشیدن خط چشم پهن از چه ابزاری استفاده کنیم؟

خط چشم ژلی یکی از بهترین گزینه ها برای کشیدن خط چشم پهن و خط چشم های گربه ای است.