طراحی شیشه عطر

Table of Contents

دنیای عطرسازی فضایی بسیار گسترده و مکانی برای شکوفایی خلاقیت هاست. یکی چالش هایی که کمپانی های عطرسازی علاوه بر ساخت رایحه عطر با آن مواجه هستند، طراحی شیشه عطر است. جالب است بدانید که برای خیلی از علاقه مندان به عطر، علاوه بر رایحه خوب عطر، شیشه آن هم کاربردی تزیینی و کلکسیونی دارد. شیشه عطر باید به گونه ای طراحی شود که نظر مخاطب را به خود جلب کند و از سوی دیگر نشانی از اکسیری باشد که دورن خود دارد. برخی شرکت ها در این زمینه بسیار عجیب و غریب، اما خلاقانه عمل کرده اند. در این مقاله از مجله آرایش و زیبایی میس و مستر به معرفی جالبترین و خلاقانه ترین طراحی شیشه های عطر می پردازیم.

عطرهای کالکشن Carolina herrera good girl

یکی از خلاقانه ترین طراحی های شیشه عطر برای برند کراولینا هرراست. شیشه عطر این برند به شکل یک کفش پاشنه بلند زنانه طراحی شده است. این طرح تا پیش از این در بطری هیچ عطر دیگری استفاده نشده بود. برند کارولینا هررا تا کنون چهار عطر با نام های

  1.  Carolina herrera good girl
  2. Carolina herrera good girl velvet fatale
  3. Carolina herrera good girl legere
  4. Carolina herrera good girl callector

را با همین مدل طراحی به بازار عرضه کرد که با استقبال زیادی رو به رو شد. این عطر در کنار رایحه بسیار محبوبی که دارد، یکی از جذاب ترین طراحی های شیشه عطر است.

شیشه عطر کارولینا هررا

عطر Love Fury از Night West

یکی دیگر از شیشه عطرهای زیبایی که با الهام از کفش های پاشنه بلند طراحی شده است، عطر “love Fury” است. این عطر از ترکیب کردن عشق یک زن به کفش با رایحه ای شگفت انگیز، شاهکاری هنرمندانه ساخته است. طرح شیشه این عطر به گونه ای است که انگار پاشنه یک کفش زنانه بطریِ یک عطر صورتی دوست داشتنی را سوراخ کرده است. عطر «Love Fury» از کمپانی «Nine West.» دارای رایحه غنچه های رز، گل درخت ابریشم، نارنگی و پالپ توت قرمز همراه با رایحه های گل زنبق، مشک، چوب گرانبها و کهربا است.

عطر زنانه fury love

عطر Lancome Idol

طراحی این شیشه عطر شاید در نگاه اول ساده و معمولی به چشم بیاید، اما اگر از کنار به این شیشه عطر نگاه کنید، با یکی از نازک ترین شیشه عطر های جهان مواجه خواهید شد! شیشه عطر لانکوم Idol بسیار بلند و باریک است. طراحی این شیشه عطر توسط معمار و طراح صنعتی پرآوازه دنیا، شفیق گاسمی طراحی شده است. او در خصوص طراحی این عطر می گوید:” من هرگز قصد نداشتم بطری بسازم که به صورت عمودی ایستاده باشد، من یک بطری تخت و فوق العاده قابل حمل به سایز یک گوشی هوشمند را به تصویر کشیده ام که دست قبلاً به نگهداشتن آن عادت کرده است. من می خواستم یک بطری بسیار نازک بسازم و مجبور شدیم روش های مختلفی را برای ساخت آن امتحان کنیم. برای این کار چندین بطری طراحی کردیم، بسیاری از آن ها نمی توانستند فشار را تحمل کنند و می ترکیدند. یافتن راه حل، واقعا یک کار علمی بود. در نهایت، لبه ها را با حجم کافی طراحی کردیم تا شیشه بتواند هوا را در خود به گردش درآورد. من دوست داشتم شیشه عطری را طراحی کنم که بین استحکام و نرمی تنش داشته باشد .وقتی مردم به من می گویند:”اما عمودی نمی ایستد!” من به سادگی پاسخ می دهم که چه کسی اهمیت می دهد؟ این عطر در کیسه باشد یا در کیف شما یا در جعبه! ، مهم این است این بطری همه جا همراه شماست.”

این عطر با ضخامت ۱۵ میلی متر ساخته شده است و یکی از باریک ترین عطر های جهان به شمار می رود. کریستال شیشه این عطر شفاف است و مایع صورتی روشن عطر از درون آن به خوبی خودنمایی می کند. درپوش این عطر هم با رنگ رزگلد زیبایی که دارد، با شیشه باریک عطر و محتوای درون آن هماهنگی جالبی را به وجود آورده است.

LANCOME IDOL

طراحی شیشه عطرهایی به شکل نیکی میناژ !

برند نیکی میناژ توسط خود نیکی میناژ، خواننده مطرح و مشهور آمریکایی، راه اندازی شده است. این برند یک خط تولید عطر و ادکلن هم دارد که در آن تمام طراحی شیشه های عطرها را از تیپ و چهره نیکی میناژ الهام می گیرد. شکل بطری در واقع مانند نسخه تندیس نیم تنه نیکی میناژ است، به این صورت که درپوش این بطری موهای چتری و صاف این خواننده را تشکیل می دهد و بطری هم بدن او را به تصویر می‌کشد.

شیشه عطر طرح نیکی میناژ

نکته جالب در خصوص عطرهای نیکی میناژ، زنانه مردانه بودن آن است. برای مثال رایحه عطر( برای من ) در تصویر بالا ترکیبی از توت قرمز، مگنولیای لیمو و هلو، فرنگی، ارکیده، لوبیای تونکا، وانیل و مشک است.

عطر Eau de Stilton by Stilton

شاید یکی از عجیب ترین طراحی های شیشه عطر، بطری عطر Eau de Stilton برای برند استیلتون باشد. طراحی شیشه این عطر که از پنیر بلوچیز الهام گرفته شده است، در واقع به نوعی نشان دهنده رایحه آن است. بله، درست متوجه شدید! رایحه ای از بوی پنیر بلوچیز!

باکتری موجود در پنیر بلوچیز همان باکتری است که باعث بوی بد پا می شود. همین توصیف کافی است تا شما بتوانید بوی منزجر کننده این عطر را تصور کنید! این عطر علاوه بر طراحی شیشه عجیب خود، جزو لیست عجیب ترین رایحه های دنیا هم می باشد.

شیشه عطر شبیه پنیر

برای ما هم سوال است که چرا عطری با ظاهر و رایحه پنیر کپک زده ساخته شده است، اما به هر حال داستان عجیب ترین عطرهای دنیا به اینجا ختم نمی شود و طراحی شیشه عطر عجیب بعدی که قصد داریم به معرفی آن بپردازیم علاوه بر ایجاد حس تعجب در شما، حس چشایی و بویایی‌تان را هم بر می انگیزد!

 

طراحی شیشه عطر با طرح و بوی برگر کینگز

طراحی شیشه این عطر از لوگوی برگر کینگز و شکل برگر الهام گرفته شده است و این عطر همانطور که از اسمش پیداست، بویی مشابه یک چیز برگر خوشمزه و چرب از برند برگر کینگز را می دهد. اگر دوست دارید بوی غذای مورد علاقه تان همه جا همراه شما باشد، این عطر شگفت انگیز را از دست ندهید!

شیشه عطر برگر کینگز

خوشبختانه، دنیای عطرسازی به طراحی همین دو شیشه عطر و رایحه اکتفا نکرده و شروع به ساخت عطر و رایحه های عجیب دیگری هم کرده است.

طراحی شیشه عطر زنانه به شکل اسپری شیشه شور

شاید با نگاه اول به ادوتویلت زنانه و گل‌دار میوه‌ای فرش کوتور از برند پرآوازه ایتالیایی موسچینو متوجه نشوید که این محصول یک شیشه عطر است، نه یک اسپری شیشه شور خانگی. اما این عطر به محض پخش شدن رایحه سحرانگیز و بوی خنک و شیرینش در فضا به خوبی خود را به عنوان یک عطر زنانه فوق العاده خوشبو معرفی می کند. برند موسچینو به ساخت و طراحی شیشه عطرهای ساختار شکن و سنت شکن مشهور است و اکنون با طراحی این شیشه عطر، خود را به عنوان برندی که دیدی فراتر از چارچوب ها دارد، به خوبی ثابت کرده است.

شیشه این عطر کاملا شبیه یک اسپری شیشه شور خانگی طراحی شده است. هدف از طراحی شیشه عطر فرش کوتور به این شکل، نشان دادن میزان ارزشمندی، کیفیت و خاص بودن رایحه درون آن است و به گونه ای طراحان قصد داشتند با ریختن یکی از بهترین عطر های برند موسچینو در ظرفی کم ارزش، میزان اصالت و کیفیت عطر خود را به رخ همتایان‌شان بکشند. این امر نشان دهنده آن است که شما این عطر را حتی با این که ظاهری تزیینی، زیبا و فریبنده ندارد، فقط و فقط به خاطر بوی سرمست کننده آن می خرید. البته ناگفته نماند که طراحان برند موسچینو در بیان این موضوع هم بسیار موفق بوده اند!

درپوش شیشه این ادوپرفیوم ایتالیایی دقیقا شبیه به اسپری آب پاش شیشه شورها است. البته درپوش این عطر یک المان تزیینی است و برای استفاده از عطر، باید این درپوش را بردارید. جالب است بدانید که حتی رنگ مایع این عطر که به خوبی از داخل آن دیده می شود، دقیقا مشابه مایع درون شیشه پاک کن‌های خانگی تولید شده است.

همانطور که می بینید الهام گرفتن از اشیاء در طراحی شیشه عطر یکی از خلاقانه ترین کارهایی است که طراحان عطر انجام می دهند. در ادامه به معرفی نمونه های بیشتری از این مدل عطرها می پردازیم.

عطر فخر العرب در یک قوری مراکشی مجلل

عطر فخر العرب از «Al Haramain.» نمونه بارزی از یک عطر مردانه گرم و شرقی است که مخصوص آقایان ساخته شده است. در این عطر رایحه ای گرم و شرقی از چوب صندل، زعفران، چوب آگار، وانیل و کهربا به همراه رایحه گل، چوب و عطر تند به کار رفته است. طراحی شیشه عطر فخر العرب که از یک قوری طلایی مجلل مراکشی با نگین هایی از سنگ های گرانبها مثل یاقوت الهام گرفته شده است؛ گواه از خصوصیات اکسیر درون خود با رایحه ای اصیل، لوکس، فوق العاده گرم و شرقی دارد.

عطر فخرالعرب به شکل قوری

برند ژان پل گوتیه یکی از برندهایی است که وقت زیادی را صرف طراحی شیشه عطر می کند و همیشه از المان های جالب و عجیبی در طراحی شیشه عطرهای خود بهره می برد. در ادامه به معرفی چندتا از جالبترین و خلاقانه ترین شیشه عطر های این برند خوش نام خواهیم پرداخت:

عطر Fragile by Jean Paul Gaultier

از زیبایی شورانگیز گوی های برفی موزیکال نمی توان گذشت. همه ما از دوران کودکی با این گوی ها خاطره داریم و همیشه محو زیبایی درخشان آن ها می شویم. برند ژان پل گوتیه بار دیگر حماسه آفریده و از زیبایی و درخشش این گوی های برفی موزیکال در طراحی شیشه عطر ادکلن فراگیل الهام گرفته است. عطار این عطر زنانه فراسیس کرکجان است و رایحه ای گرم و شیرین دارد.

شیشه عطر fragile

عطر زنانه Classique jean paul gultier

عطر زنانه کلاسیک در سال ۱۹۹۳ تولید شد و عطار آن، ژان پل گوتیه ژاک کاوالیه می باشد. بوی این عطر فرانسوی آمیزه ای از رایحه های شرقی و گلی است. طراحان این برند به زیبایی از اندام نیم تنه یک خانم در طراحی شیشه عطر کلاسیک الهام گرفته اند. هدف از طراحی این شیشه عطر با لباس های زیبا، نشان از ظرافت زنانه ای که در لا به لای نت های گلی آن نهفته است، دارد. این شیشه عطر از جنس شیشه صورتی رنگ ساخته شده است که زیبایی آن را چند برابر کرده است.

عطر کلاسیک

عطر Ultra male به شکل نیمه تنه یک مرد

برند فرانسوی Jean Paul Gaultier در سال ۲۰۱۵ عطر مردانه Ultra Male خود را با شیشه ای که به شکل یک مانکن مردانه طراحی شده بود، به دنیای عطر مردانه معرفی کرد. این عطر شرقی فوژه، کاملا شبیه به مانکن بدن مردانه‌ای کامل و بی نقص با شیشه ای مات به رنگ آبی تیره طراحی شده که در جعبه‌ای به شکل قوطی کنسرو، به بازار عرضه شده است. شیشه این عطر با رایحه گرم و شیرین با هدف تاکید بر جذابیت‌های یک مرد طراحی شده است. در حقیقت رایحه این ادوتویلت مردانه، با الهام از سبک زندگی یک مرد ثروتمند و سرخوش که می تواند هر زنی را عاشق خود کند، الهام گرفته شده است. رایحه تند و تیز این عطر، نشان دهنده رویارویی قاطع بین قدرت و لذت می باشد.

در میان شیشه عطرهای خلاقانه این برند می توان به عطر ژان پل گوتیه اسکندل بای نایت هم اشاره کرد.

شیشه عطر مردانه

عطر jean paul gaultier scandal

اسکندل در سال ۲۰۱۸ به دنیای بی مرز عطر و ادکلن معرفی شد. این عطر با رایحه شرقی و گلی که آمیزه ای از مرکبات، عسل، گل مریم، سنبل هندی، دانه تونکا، چوب صندل سفید، نعنای هندی است، یکی از موفق ترین و پرفروش ترین عطرهای زنانه این برند می باشد. درب این عطر به فرم پاهای یک خانم طراحی شده که به شدت با شکل کلی بطری هارمونی زیبایی ایجاد کرده است.

عطر اسکندال

شیشه عطر زنانه دکادنس از برند آمریکایی مارک جاکوبز

برند آمریکایی مارک جاکوبز یکی از برندهای تولید کننده محصولاتی مثل کیف و کفش لوکس و چرم است که دستی هم در تولید عطر ادکلن های خوشبو با طراحی شیشه خاص دارد. عطر دکادنس یکی از جالب ترین شیشه عطرهای زنانه طراحی شده توسط این برند است. شیشه این عطر، بسیار شبیه به یک کیف زنانه لوکس چرمی، با زنجیری طلایی رنگ است. شیشه این عطر، دقیقا از روی شکل کیف‌های مجلسی زنانه‌ طراحی شده است که ساختاری محکم و قالبی دارند و بند آویز دوشی آن‌ها، زنجیری طلایی رنگ است. این طراحی به زیبایی از اولین محصولات این برند یعنی کیف و کفش های زیبای مارک جاکوبز حکایت دارد.

عطر زنانه مارک جیکوبز

صنعت عطرسازی سلیقه هر دو جنس را مدنظر دارد و برای آقایان هم از المان های جالبی استفاده کرده است.

طراحی شیشه عطر Champion از برند Davidoff

یکی از عطرهایی که علاوه بر رایحه خود به دلیل طراحی شیشه زیبایی که داشت، بسیار مورد استقبال بی نظیری قرار گرفت، عطر Champion است. رایحه این عطر برای آقایانی ساخته شده است که روحیه ورزشی و محرکی جهت تکاپو دارند. بطری این عطر به شکل یک دمبل بدنسازی است و رایحه آن استعاره ای از رقابت، قدرت، نیرو و مردانگی است. عطر مردانه چمپیون از برند davidoff دارای رایحه ای خنک و ترش اما متعادل است. هرم بویایی آن حس قدرت و انرژی مردانه را به مخاطب القا می کند و هارمونی زیبایی با شکل دمبل مانند بطری آن دارد.

شیشه عطر davidoff

اگر روحیه ای سرسخت دارید و جزو علاقه مندان به این طراحی شیشه عطر هستید، قطعا عطر بعدی که قصد داریم معرفی کنیم هم برای شما جذاب خواهد بود.

شیشه عطر مردانه اینوکتوس اینتنس از برند اسپانیایی پاکو رابان

این ادوتویلت مردانه با رایحه ای معتدل و ملایم در سال ۲۰۱۶ به بازار توسط برند پاکو رابان معرفی و عرضه شد، این عطر دارای رایحه‌ای غلیظ و ماندگار است. شیشه این عطر از یک جام قهرمانی الهام گرفته شده است و سمبلی از یک مرد پویا، جذاب و قهرمان است. شیشه این عطر، دقیقا مثل یک کاپ قهرمانی ورزشی طراحی شده است و بهترین عطر مردانه برای آقایانی پرانرژی، پرتکاپو و قهرمان در زندگی به حساب می‌آید. وقتی عطر مردانه اینوکتوس برند پاکو رابان را روی قفسه یا میزتان می گذارید، انگار که از یک رقابت قهرمانی سر بلند برگشته و جایزه آن را روی میزتان گذاشته‌اید.

عطر اینوکتوس

حال که صحبت از انرژی، هیجان و قدرت شد، چی بهتر از یک بمب دستی می تواند آن را نشان دهد؟

شیشه عطر مردانه اسپایس بمب اکستریم ویکتور اند رولف

عطر مردانه بمب اسپایس همانطور از اسمش پیداست، رایحه ای قوی و طبعی گرم و شیرین دارد. بطری عجیب این عطر همانند اسمی که دارد به شکل یک نارنجک دستی است. طراحی شیشه این عطر جذاب با رایحه قوی و آتشین آن بسیار هماهنگ است. از آنجایی که عطر مردانه SPICEBOMB EXTREME از برند ویکتور اند رولف دارای رایحه‌ای شرقی و تند است، به محض استفاده از آن، انگار یک نارنجک دستی را منفجر کرده‌اید. این نارنجک مشکی، یک نوار طلایی رنگ دارد که باعث خودنمایی بیشتر آن شده است.

شیشه عطر بمب اسپایس

برند ویکتور اند رولف برای بهترین عطر زنانه خود نیز از همین طرح الهام گرفته است.

شیشه عطر زنانه فلاور بمب از برند هلندی ویکتور اند رولف

عطر فلاور بمب ویکتور اند رولف یکی از ماندگارتیرین و بهترین عطرهای زنانه تولید شده در قرن اخیر است. این عطر جادویی رایحه ای سرشار از گل های رنگارنگ و مختلف دارد و همانطور که از اسمش پیداست، شما به محض اسپری کردن این عطر در فضا گویی که بمبی از گل ها را منفجر کرده اید. طراحی شیشه این عطر به شکل بمب دستی با شیشه ای شفاف، به خوبی نشان دهنده اکسیر صورتی رنگ درون خود است. همچنین این شیشه به زیبایی نام این عطر خوشبو را به تصویر کشیده است.

عطر فلاور بمب

عطر konvict از Akon

Akon دو عطر اول خود را با نام “Konvict” در سال 2010 روانه بازار کرد. این عطری به نام “Convict” با “k”توسط Akon ساخته شده و در یک بطری به شکل دستبند است. این بسته شامل دو بطری جداگانه 50 میلی لیتری است که با یک زنجیر و دستبند به هم متصل شده اند ، بنابراین مجموع آن شامل 100 میلی لیتر EDP است. این عطر دارای رایحه ای تازه از ترنج و لیمو است که مناسب موقعیت های کژوال و رایحه ای از چوب صندل و سرو است.

عطر دستبند konvict

اما طراحی شیشه عطر به شکل دستبند پلیس تنها مختص Akon نیست.

عطر مردانه The Sinner for Men از برند ایتالیایی Police

برند ایتالیایی پلیس هم در طراحی شیشه عطر مردانه The Sinner for Men، از یک دستبند پلیس الهام گرفته است. این ادوتویلت مردانه که در گروه بویایی شرقی و چوبی است، رایحه‌ای گرم و تند دارد و ترکیبی اغوا کننده و جذاب برای آقایانی است که قصد دارند مخاطبانشان را به زنجیر خود در بیاورند. رایحه این عطر به معنای واقعی شما را به دام می اندازد و به قدری سحر انگیز است که دستان‌ مخاطبانتان را برای هر اقدامی می‌بندد.

عطر دستبند پلیس

این برند طرح زنانه این مدل عطر را هم با بطری به شکل دستبند طلایی و شیشه ای صورتی رنگ طراحی کرده است.

police the sinner

برند ایتالیایی پلیس هم از آن دسته برندهایی است که وقت زیادی را صرف طراحی بطری عطرهای زیبا و پر مفهوم می کند.

شیشه عطر مردانه ایکون گلد از برند ایتالیایی پلیس

یکی دیگر از خلاقانه ترین شیشه عطرهایی که این برند پرآوازه ایتالیایی تولید کرده است، عطر آیکون گلد می باشد. این عطر مانند دیگر عطرهای سری Icon مثل مجسمه عقاب است، این تفاوت که رنگ طلایی جلال و ابهت بیشتری به آن داده است و طبعی گرم و آتشین دارد. این ادوپرفیوم مردانه، عطری است که بویی با شکوه دارد و حاکی از زیبایی بی نهایت و شکوه سلطان آسمان ها، یعنی عقاب است. این عطر مانند یک مجسمه‌ ناب و از جنس طلا روی میز شما خودنمایی می کند و جلوه‌ای نو از دنیای تجملات را به نمایش می‌گذارد. رایحه آیکون گلد سرشار از ظرافت و درخشندگی است.

عجیب ترین شیشه عطر های دنیا

شیشه عطر زنانه تو بی د کویین از برند ایتالیایی پلیس

برند ایتالیایی پلیس همچنین کلکسیون عطر “To Be…” را با طرح اسکلت تولید کرده است. اما در بین این کلکسیون، طراحی شیشه عطر “To Be The Queen” از جذابیت خاصی برخوردار است. این شیشه عطر نشان دهنده ملکه‌ای است که به یک اسکلت سفید رنگ تبدیل شده است و تاجی طلایی دارد، دهان ملکه نیز با تکه‌ای طلا مهر و موم شده تا نتواند راز طلسم خود را بازگو کند. این ادوتویلت زنانه معتدل و شیرین است. طراحی بطری این عطر کمی ترسناک و عجیب است. شیشه این عطر، علاوه بر این که حس تجمل‌گرایی را به بیننده آن القا می کند، در عین حال تلنگری به مفهوم فانی بودن تمام تجملات و کوتاهی عمر آدمی است. این برند رنگ مشکی این عطر را هم برای آقایان با نام “to be the king” ساخته است.

عطر شبیه اسکلت

عطری به شکل سینه آویز

طراحی شیشه عطر «Shades of Dusk Moro Blood Orange» برندJoya  ، به گونه ای است که یک تهویه ثابت باعث پخش کردن رایحه عطر می شود. این مکانیزم در اثر گرمای پوست انسان فعال می شود. رایحه مرکبات همراه با عطر گل ها، چوب، وانیل و مُشک در این محصول استفاده شده است. هنگام باز کردن درب این گل آویز زیبا که طرحی قدیمی دارد، آمیزه ای از رایحه های پرتقال قرمز، نارنگی و یوزو به مشام می رسد. در نت میانی این عطر هم رایحه یاس تاهیتی و وانیل به کار رفته است و در آخر نیز عطر مُشک و چوب روشن را احساس می کنیم.

عطری شبیه سینه آویز

اگر علاقه مند به به این گردنبد شدید، اما طراح های مدرن تری را می پسندید، عطر بعدی مختص سلیقه شماست.

شیشه عطری شبیه جواهرت زینتی  کاری از Alena Fajstova

دیگر می توانید به راحتی عطر خود را بپوشید و علاوه لذت بردن از زیبایی زینتی آن ، با رایحه ای که دارد همگان را مسحور خود کنید. طراحی این شیشه عطر که توسط طراح با استعداد “Alena Fajstova” صورت گرفته است، نسل جدیدی از عطرهای پوشیدنی است.

عجیب ترین عطر طرح گردنبند

کلام آخر

در این مقاله از مجله آرایش و زیبایی میس و مستر به معرفی عجیب ترین و خلاقانه ترین طراحی های شیشه عطر پرداختیم. همانطور که متوجه شدید پشت هر شیشه عطر رازی از حکایت آن شیشه عطر نهفته است و معمولا طراحان با ساخت شیشه های عطر سعی دارند حس و حالی که عطار در ساخت عطر خود روی آن تمرکز کرده است را توصیف کنند، بنابراین پیشنهاد می کنیم برای ارتباط بیشتر با عطر مورد علاقه تان، داستان های پشت پرده ساخت بطری آن را هم دنبال کنید.

سوالات متداول در خصوص طراحی شیشه عطر

در ادامه به متداول ترین سوالات در خصوص شیشه عطر پاسخ می دهیم.

طراح شیشه های عطر کیست؟

معمولا مسئولیت طراحی شیشه های عطر بر عهده طراحان صنعتی است. پس از این که عطار اکسیر عطر را می سازد. طراح یا تیمی متشکل از طراحان شروع به طراحی شیشه عطری خاص و مطابق با خصوصیات عطر مورد نظر می کنند.

از شیشه عطر خالی چه استفاده ای می توان کرد؟

پس از این که شیشه عطرتان می توانید از آن به عنوان یک شی تزیینی استفاده کنید. همچنین می توانید شیشه عطر های خود را تبدیل به گلدان، تراریوم های کوچک، خوشبو کننده خانگی و شمع تبدیل کنید.

برای نگهداری از شیشه عطر چه باید کرد؟

عطرها بسیار حساس هستند و نباید به آن ها ضربه وارد شود زیرا علاوه بر احتمال شکستگی شیشه عطر، ممکن است فرمولاسیون شیمیایی عطر نیز از هم بپاشد و بوی آن تغییر کند. برای جلوگیری از این اتفاق می توانید مقاله نگهداری عطر را مطالعه کنید.

منابع

https://www.missmalini.com/2014/04/29/12-intriguingly-weird-perfumes-that-exist/

https://www.scoopwhoop.com/Most-Unusual-Fragrances-Perfumes/

https://www.allure.com/gallery/perfume-bottle-designs

https://www.oddee.com/item_98834.aspx

https://www.swedbrand-group.com/blog/15-creative-perfume-bottle-designs