برس حرارتی یا اتو مو ؛ کدام بهتر است؟ تمام مزایا و معایب را از اینجا بخوانید

برس حرارتی یا اتو مو از ابزارهای حرارتی پرطرفدار برای صاف کردن مو هستند. شاید بپرسید اتو مو بهتره یا برس حرارتی؟ در این مقاله به این سوال پاسخ می دهیم ولی قبل از آن، مزایا و معایب برس حرارتی و اتو مو را بررسی می کنیم؛ چون تشخیص اینکه برس حرارتی بهتر است یا اتو مو برای افرادی که از تفاوت و کارایی این وسایل اطلاعات کافی ندارند، قدری مشکل است.

برس حرارتی یا اتو مو

برس حرارتی چه مزایا و معایبی دارد؟

همانطور که در ابتدای مقاله هم گفتیم، برای تشخیص اینکه برس حرارتی بهتر است یا اتو مو باید ابتدا مزایا و معایب هر کدام را بدانیم تا بهتر بتوانیم تصمیم گیری کنیم. از این رو در این قسمت شما را با مزایا و معایب برس حرارتی آشنا می کنیم.

مزایای برس حرارتی

ابتدا مزایای برس حرارتی را می خوانید تا بتوانید بین برس حرارتی یا اتو مو تصمیم بگیرید.

1. کاربردهای متفاوت برس حرارتی

اولین و اصلی ترین مزیتی که برای برس حرارتی می توان در نظر گرفت، کاربردهای متفاوت آن است. این دستگاه سه کاربرد مختلف یعنی برس کردن، حالت دهی و صاف کردن مو را دارد. بنابراین شما با تهیه برس حرارتی در واقع چند دستگاه را با هم تهیه کرده اید و در هزینه های خود صرفه جویی کرده اید.

مزایای برس حرارتی

2. مناسب برای موهای ضعیف و مستعد آسیب

برس های حرارتی به دلیل اینکه حرارت کنترل شده ای دارند، آسیب کمتری به موها وارد می کنند. بنابراین اگر موهای شما ضعیف و مستعد آسیب است و تاکنون نمی دانستید برس حرارتی برای موهایتان بهتر است یا اتو مو قطعا اکنون متوجه شدید که برس حرارتی انتخاب مناسب تر و مطمئن تری است.

3. استفاده آسان برس حرارتی

برس حرارتی به نسبت اتو مو کاربری راحت تری دارد. چون برای استفاده از برس حرارتی نیاز به تقسیم بندی و نظم دهی موها نیست و همچنین این دستگاه موها را به طور همزمان شانه می زند و صاف می کند. بنابراین شما با استفاده از آن می توانید در وقت خود صرفه جویی کنید.

4. حجم دهی به موها

یکی از کاربردهای برس های حرارتی حالت دادن مو و حجم دهی به آن هاست. برس های حرارتی چه مسطح چه چرخشی، موها را کمی حجم می دهند. البته برس های چرخشی حجم دهندگی بیشتری دارند و بهترین برس حرارتی مو از این نظر محسوب می شوند. از این رو برای مرتب کردن موها به حالت طبیعی برس حرارتی بهتر از اتو مو است‌‌.

5. آسیب رسانی کمتر به موها

در استفاده از برس حرارتی برخلاف اتو مو مشکل سوختن موها بر اثر داغی غیر یکنواخت به وجود نمی آید.

آسیب رسانی کمتر برس حرارتی به موها

6. رفع الکتریسته ساکن و درخشان کردن موها

برس های حرارتی همچون اتوی مو اگر از فناوری تولید یون برخوردار باشند، موها را درخشان تر کرده و الکتریسته ساکن مو را رفع می کنند.

7. امکان استفاده روزانه برای حالت دادن مو با برس حرارتی

اگر هدف شما استفاده روزانه از وسایل صاف کننده مو است و نمی دانید برای این کار برس حرارتی بهتر است یا اتو مو باید بگوییم در این مورد برس حرارتی بهتر است؛ چون به دلیل حرارت کنترل شده ای که دارند، از آسیب دیدن موهای شما جلوگیری می کند.

8. سریع بودن کار با برس حرارتی

سرعت کار با برس حرارتی بیشتر از اتو مو است ولی برخی افراد خلاف این می اندیشند و می گویند سرعت کار اتو مو بیش تر است. ولی اگر از لحاظ سطح صفحه مقایسه کنیم، برس های حرارتی سطح بزرگتری دارند؛ در نتیجه در هر حرکت حجم بیشتری از موها را پوشش می دهند. همچنین برای استفاده از برس حرارتی نیاز به تقسیم بندی و شانه کردن موها نیست. البته با تقسیم بندی موها نتیجه بهتری به دست می آید. ولی برای صاف کردن موها با اتو مو قطعا باید آن ها را تقسیم بندی کرد.

برس جرارتی بهتره یا اتو مو

9. ایمن بودن برس حرارتی

برس های حرارتی ایمن تر هستند و آسیب رسانی کمتری دارند، چون نوک گرد دندانه ها از جنس نایلون یا سیلیکون هستند و از تماس مستقیم سطح داغ برس با پوست جلوگیری می کنند.

آیا برس حرارتی به مو آسیب میزند؟

در برس های حرارتی نمی توان معایب زیادی دید، اما در مقایسه با اتو مو، برس های حرارتی برای صاف کردن موهای فرفری و مجعد و ضخیم مناسب نیست. در واقع کسانی که موهای فر، مجعد و ضخیم دارند و تاکنون نمی دانستند که از برس حرارتی استفاده کنند یا اتو مو اکنون متوجه شدند که اتو مو برای موهایشان انتخاب بهتری است و باید از اتو مو برای صاف کردن موهایشان استفاده کنند. در کل مضرات برس حرارتی برای مو چندان قابل توجه نیست.

اتو مو چه مزایا و معایبی دارد؟

برای درک بهتر این مسئله که اتو مو بهتره یا برس حرارتی در این قسمت مزایای و معایب اتو مو را بررسی می کنیم.

مزایای اتو مو

اتو مو چه مزایایی نسبت به برس حرارتی دارد؟ پاسخ این سوال را در این قسمت بخوانید.

1. مناسب برای صاف کردن موهای ضخیم، فر و مجعد

استفاده از اتو مو برای افرادی که دارای موهای فر، ضخیم و مجعد هستند بهتر از برس حرارتی است. چون وقتی موها بین صفحات اتو پرس می شوند، حرارت به طور موثرتری به موها منتقل می شود.

مزایای اتومو

2. درخشش بیشتر موها و رفع الکتریسته ساکن

اتو مو با برخورداری از فناوری تولید یون علاوه براینکه سبب درخشش بیشتر موها می شود، الکتریسته ساکن مو را هم از بین می برد.

3. تاثیر پایدار اتو مو

اتومو تاثیر پایدارتری نسبت به برس حرارتی دارد. نمی توان به طور دقیق گفت که اثر استفاده از اتو مو چند روز باقی می ماند چون بسته به نوع مو متفاوت است. ولی احتمالا تا حمام بعدی موها به اتوکشی مجدد نیاز ندارد.

4. صاف و یکدست کردن موها

اتو مو، موها را کاملا روی سر می خواباند و آن ها را لخت می کند.

معایب اتو مو

با وجود تمام مزایایی که ذکر شد، اتو مو معایبی هم دارد که در ادامه می خوانید.

1. برای استفاده مکرر مناسب نیست

استفاده مکرر از اتو مو برای سلامتی موها مضر است و اصلا پیشنهاد نمی شود و بهتر است از آن هرازگاهی، مثلا یک بار در هفته یا حتی کمتر استفاده کنید. چون اتوی مو به نسبت برس حرارتی، حرارت داغ تر و مستقیم تری را به موها وارد می کند. بنابراین استفاده بیش از اندازه یا نادرست از این دستگاه تهدیدی برای سلامت موهای شما است و آسیب های جدی چون ریزش مو، شوره، خشک شدن، شکننده شدن، نازک شدن، از بین رفتن درخشندگی موها را به دنبال دارد. حتی پوست سر هم ممکن است آسیب ببیند و دچار خشکی و خارش شود. با این وجود انتخاب شما کدام است برس حرارتی یا اتو مو.

معایب اتومو

2. امکان سوختگی پوست دست یا سر

از اتومو با احتیاط کامل استفاده کنید وگرنه ممکن است پوست دست یا سرتان در اثر برخورد ناگهانی با صفحه اتو دچار سوختگی شود.

3. اتو مو در حجم دهی موها موثر نیست

اتوی مو بر خلاف برس حرارتی به موها حجم نمی دهد؛ بلکه موها را روی سر می خواباند. بنابراین کسانی که قصد حجم دهی به موهایشان را دارند، پاسخ سوال خود که برس حرارتی بهتره یا اتو مو را یافتند.

4. توزیع غیر یکنواخت گرما

اتوهای ارزان و بی کیفیت نمی توانند گرما را به طور یکنواخت توزیع کنند. یعنی ممکن است نقاطی از صفحات اتو مو داغ تر از قسمت های دیگر باشند که در این صورت، مو دچار آسیب می شود.

5. خط انداختن روی مو با اتو مو

اگر موها را با سرعت یکنواخت از زیر اتو رد نکنید، در قسمت هایی  که اتو را بیش تر نگه داشته اید، خط اتو روی موها باقی می ماند.

6. استفاده از اتو مو زمان بر است

برای صاف کردن موها با اتو مو باید ابتدا موها را شانه و تقسیم بندی کنید. در حالی که برس حرارتی هم زمان با صاف کردن موها آن ها را شانه می کند.

تنها با استفاده اصولی از اتو مو می توانیم شدت این معایب و میزان آسیب های وارده به موها را به حداقل برسانیم. برای اینکه استفاده درست و حرفه ای از اتو مو را بیاموزید، شما را به مشاهده ویدیوی زیر دعوت می کنیم:

نتیجه گیری: برس حرارتی بهتره یا اتو مو؟

قطعا تا به این جای مقاله و با خواندن مزایا و معایب این وسایل خودتان متوجه شدید که برس حرارتی برای موهایتان بهتر است یا اتو مو ولی در اینجا یک جمع بندی کلی می کنیم و یک بار دیگر به این سوال پاسخ می دهیم.

به طور کلی می توان گفت برای استفاده مکررتر و همچنین موهای ضعیف و آسیب دیده برس حرارتی بهتر است. ولی برای صاف کردن موهای ضخیم، مقاوم و فر بهتر است از اتو‌ مو استفاده کنید. فقط در نظر داشته باشید که اتو مو برای استفاده هر از گاهی است. همان طور که می دانید اتو مو مدل های متنوعی دارد که برای مصرف خانگی اتو سرامیکی بهتر است. چون صفحات سرامیکی گرما را به طور یکنواخت و مطمئنی توزیع می کنند. قیمت مناسب تری هم دارند‌‌. صفحات تیتانیومی یا تور مالینی برای استفاده در سالن های آرایشی مناسب ترند؛ چون با رسانش گرمایی فوق العاده بالایی که دارند، نتیجه حرفه ای تر و سریع تری با استفاده از آن به دست می آید.

یکی دیگر از نکات مهم در خرید این وسایل قیمت آن هاست. اتو‌ مو و برس حرارتی بازه قیمتی خیلی گسترده ای دارند و از زیر 100 تومان شروع می شوند‌. اما هرگز بخاطر قیمت پایین سراغ برندهای غیر اصل نروید، چون استفاده از برس حرارتی یا اتو مو رابطه مستقیمی با سلامت موهایتان دارد. پس با خرید یک محصول باکیفیت و مطمئن در کنار زیبایی مو به فکر سلامت آن هم باشید.

کلام آخر

با مطالعه این مطلب پاسخ سوال اتو مو بهتره یا برس حرارتی را دریافت کردید. صرف نظر از اینکه شما با توجه به نوع و نیاز موهایتان کدام را انتخاب می کنید، لازم است قبل از استفاده از آن از اسپری های محافظ حرارتی مو استفاده کنید تا آسیب وارده به موها به حداقل برسد. در مقاله دیگری مفصلا درمورد محافظت از مو در برابر حرارت و ساخت اسپری خانگی صحبت کرده ایم.

در پایان تقاضا مندیم که اگر شما تجربه استفاده از برس حرارتی یا اتو مو را دارید آن را با ما و همراهان همیشگی مجله زیبایی میس و مستر در میان بگذارید.