بهترین مارک رنگ مو

رنگ‌ کردن موها در خانه می‌تواند ترسناک باشد. به خصوص اگر نگران آسیب رساندن به موهایتان باشید. بهترین رنگ موها آن‌هایی هستند که می‌توان بدون ترس آن‌ها را استفاده کرد و روش کارشان نیز برای همه آسان و قابل انجام باشد. از این جهت بهترین مارک رنگ موی موقت و بهترین مارک شامپو رنگ کمک زیادی به افراد مختلف به ویژه آقایان کرده است اما نمی‌تواند جایگزین رنگ دائم باشد. بهترین مارک رنگ مو می‌تواند سلامت و زیبایی موی شما را حفظ کند.

بهترین رنگ برای موهای سفید و خاکستری

همه آرایشگران می‌دانند که رنگ کردن موی مرده و سفید بسیار سخت است. بهترین مارک رنگ مو برای موی سفید برندهای زیر هستند:

بهترین مارک رنگ مو: کلایرول Clairol

رنگ مو کلایرول مدل natural instincts بدون استفاده از آمونیاک، فقط در 10 دقیقه موها را رنگ می‌کند. کلایرول دارای ترکیبی از روغن نارگیل، آلوئه ورا و ویتامین‌هاست. نتیجه استفاده از رنگ‌های کلایرول بسیار درخشان است. این رنگ بسیار مناسب برای موهای سفید و خاکستری و رنگ ریشه‌های مو بوده و در واقع این برند بهترین مارک رنگ مو بری موهای سفید محسوب می‌شود. استفاده از رنگ Clairol در مقایسه با زمان و هزینه‌ای که برای رنگ در سالن‌های مو هزینه می‌شود بسیار مقرون‌به‌صرفه و رضایت‌بخش است.

علاوه بر این کلایرول یک کیت رنگی جدید به نام Root touch-up برای خانم‌ها و آقایانی که می‌خواهند موهای خاکستری و سفیدشان را رنگ کنند ارائه کرده است. این کیت نیز در 10 دقیقه موها را رنگ می‌کند و ریشه موها را از سفیدی به رنگ قهوه‌ای روشن می‌رساند. رنگ جدید روت-آپ تا سه هفته کیفیت خوب خود را حفظ می‌کند.

رنگ مو جان فریدا

مارک بهترین رنگ مو برای موهای سفید می‌تواند این برند باشد. کیت رنگ جان فریدا مناسب برای رنگ‌آمیزی در خانه با یک فرمول منحصر به فرد است. این رنگ مناسب برای موهای سفید و خاکستری است و می‌تواند رنگ موهای سفید را تیره‌تر کرده ولی همچنان طبیعی به نظر برسد.

بهترین مارک رنگ مو برای موهای مشکی

بدون معطلی برای خرید بهترین مارک رنگ موی مشکی پرکلاغی به سراغ Clairol بروید. کلایرول nicen easy هر چند دارای آمونیاک است ولی بهترین مارک رنگ موی مشکی است. هنگامی که رنگ پر کلاغی به موهایتان می‌زنید اگر حتی کمی از موها به درستی رنگ نگیرند، نتیجه فاجعه است. خوشبختانه فرمول این رنگ عالی است. این رنگ با 100 درصد پوشش رنگ موهای قبلی باعث می‌شود طیف پررنگ و برجسته‌ای از رنگ مشکی روی موها شکل بگیرد.

این رنگ مناسب برای انواع موها به خصوص موهای خاکستری است. در ضمن به هیچ وجه نگران بوی مواد شیمیایی نباشید. بوی قدرتمند گل‌های تازه در این رنگ شما را از شر بوی رنگ خلاص می‌کند. به علاوه فرمول غیر قطره‌ای این رنگ مو باعث سیاه شدن سینک و کاشی‌های حمام و توالت نمی‌شود. البته پیشنهاد می‌کنیم قبل از پرکلاغی کردن موها، مقاله عوارض رنگ مو را بخوانید.

بهترین مارک رنگ موی زنانه

برندهای مختلفی در بازار برای رنگ کردن موی خانم‌ها وجود دارد. بهترین مارک رنگ مو که بتواند زیبایی هر خانمی را دوچندان کند، می‌تواند یکی از این برندها باشد:

رنگ موی REVLON

اگر به رنگ مو علاقه دارید، حتماً نام REVLON را شنیده‌اید. رنگ موی رولن، دائمی و بسیار زیبا بوده و در دنیای رنگ موها اعتبار خاصی دارد. رنگ موی قرمز Revlon 3D  را به همه خانم‌ها توصیه می‌کنیم. با این رنگ مو می توانید بهترین مارک رنگ مو شرابی را داشته باشید. این رنگ موی جالب به محض تماس با موها تمایل به محو شدن دارد. این خصوصیت باعث ایجاد رنگی برجسته و سه بعدی می‌شود که حتماً باید آن را امتحان کنید و ببینید. Revlon 3D دارای فن‌آوری جدید با دوام طولانی است.

رنگ موی REVLON

رنگ موی گارنیه

 Garnier Nutrisse کرم رنگ. این جعبه رنگ سحرآمیز همه کار انجام می‌دهد. با رنگ گارنیر می‌توانید خاکستری های مو را بپوشانید و ریشه‌های تیره مو را روشن کنید و یک رنگ جدید هم روی موهایتان داشته باشید. فرمولاسیون این رنگ به گونه‌ای طراحی شده که دوام زیادی دارد. رنگ گارنیر با مواد مغذی، موها را ویتامینه می‌کند و شامل روغن دانه انگور، کره شی و روغن آووکادو است. فرمول این رنگ و مواد مغذی آن، رنگ را از ریشه تا نوک مو به سرعت جذب مو می‌کند و رنگی غنی و پررنگ روی مویتان خواهید داشت. گارنیه بهترین مارک رنگ مو برای افراد سخت‌پسند است.

بهترین مارک رنگ موی مردانه

رژ مو، نوعی رنگ مو با دوام متوسط و کوتاه است که می‌تواند فوق‌العاده مفید باشد. با این رژ می‌توان تاش‌های رنگی بین موها ایجاد کرد و کیفیت رنگ بسیار طبیعی به موها بخشید. رژ گلدن رز از جدیدترین محصولات گلدن رز و ساخت آلمان است. رژ موی گلدن رز، معطر و خوش بوست و با ویتامین E غنی شده است. رژ مو، محصولی مناسب برای رنگ کردن ریشه موها و اضافه کردن تاش‌های رنگی فقط در چند دقیقه است. رژ مو را می‌توان با آب شست.

برای بهترین مارک شامپو رنگ مردانه می‌توان به فاربن با رنگ‌های مختلف و برای موهای گوناگون اشاره کرد.

بهترین مارک شامپو رنگ مو

شامپوها و رنگساژهای مختلفی در بازار هستند. استفاده از این رنگساژها روی موی دکلره یا طبیعی، بسیار آسان است. تنها کافی است که در حمام از این شامپوها استفاده کنید تا موهای شما، به رنگ شامپو در بیاید. موهای دکلره می‌تواند به طور دقیق همرنگ شامپو و رنگساژ شود.

برندها و مارک ‌های مختلفی مانند مارال، بس، فارا، تونیکا، تزول، توهیکا و استار لیدی در بازار هستند. در میان آن‌ها و برای رنگ مو بهترین مارک را نمی‌توان مشخص کرد. هر کدام را که بخرید، فرقی ندارد. چرا که این رنگ‌ها ماندگاری بالایی نداشته و پس از چند بار شستشو از روی موها پاک خواهند شد.

بهترین مارک شامپو رنگ مو

بهترین مارک رنگ موی گیاهی

کیت رنگ موی PHYTO COLOR با شماره 9 دارای پایه گیاهی است. این رنگ مناسب برای خانم‌های باردار یا کسانی است که فقط رنگ مو طبیعی یا گیاهی استفاده می‌کنند. فیتو کالر با ویتامین ث غنی شده است و علاوه بر تغذیه و ویتامینه کردن مو، درخشندگی اضافی به موها می‌دهد و نتیجه پس از رنگ، موهایی ابریشمی است. کیت دارای تثبیت‌کننده رنگ بوده که باعث ماندگاری بیشتر موها می‌شود. فیتو رنگی مناسب برای رنگ کردن ریشه موهای سفید و خاکستری است.

انواع مارک رنگ مو خارجی

انتخاب بهترین مارک رنگ مو خارجی از میان این همه برند معتبر در بازار کار بسیار دشواری است. بعضی از آرایشگران بسته به تجربه و سلیقه خود، یک رنگ را انتخاب می‌کنند. در ادامه بعضی از بهترین مارک های رنگ مو خارجی را معرفی می‌کنیم.

رنگ مو BEAUTY

BEAUTY رنگ مویی پر قدرت و باکیفیت است. رنگ بیوتی دارای مواد مغذی و ویتامین ث بوده و ساخت فرانسه است. پرکاربردترین رنگ موهای بیوتی رنگ شماره 10 بلوند روشن، رنگ 90.5 یاسی تیره، رنگ 91 بلوند نقره‌ای، رنگ 9.45 شنی ماسه‌ای است.

بهترین مارک رنگ مو REYTON

REYTON نام یک برند ایتالیایی رنگ مو است که می‌توانید همه شماره‌های آن را در بازار پیدا کنید. ریتون همه نوع رنگ دائمی تولید کرده و درخشندگی رنگ‌هایش درجه یک است. میزان آمونیاک رنگ ریتون کم و مؤثر بوده و پوشش دهی بالا و درخشان کنندگی خوبی دارد.

بهترین مارک رنگ مو REYTON

رنگ موی Loreal

Loreal کمپانی معروف و قدیمی فرانسوی است که انواع محصولات آرایشی بهداشتی را تولید می‌کند. رنگ موهای لورآل تقریباً در تمام فروشگاه‌های آرایشی بهداشتی دنیا فروخته می‌شوند. رنگ موی لورآل در دو گروه Excellence و Casting  عرضه می‌شوند. مقدار آمونیاک رنگ لورآل کم است و بعضی از رنگ‌هایش بدون آمونیاک هستند. در نتیجه بهترین مارک رنگ مو در بارداری است. لطافت و درخشش موها پس از استفاده از رنگ لورآل خوب بوده و ماندگاری رنگ لورآل نیز قابل قبول و طولانی است. تفاوت دو گروه در ماندگاری است و گروه Casting به دلیل داشتن آمونیاک در فرمولاسیون از دوام بیشتری برخوردار است.

کیت رنگ موی لورآل جزو رنگ‌های پرفروش بازار است. این کیت شامل سرم محافظت‌کننده پیش از رنگ و یک نرم‌کننده برای بعد از رنگ مو است. استفاده کردن از دو سرم کیت لورآل باعث تقویت مو شده و از خشک شدن و شکنندگی موها جلوگیری می‌کند. رنگ موی لورآل Excellence شماره 6.1 قهوه‌ای دودی یا تیره است و برای طیف گسترده‌ای از موها به خصوص برای موهای سفید و خاکستری مناسب است.

لورآل همچنین با LUO COLOR طیف رنگ‌های متفاوتی را در بازار دارد. در بین رنگ‌های LUO COLOR می‌توانید بلوندهای بسیار زیبا پیدا کنید که کیفیت فوق‌العاده و دوام بالایی دارند. البته بهترین مارک رنگ موی بادمجانی نیز در بین رنگ‌های این برند پیدا می‌شود. LUO COLOR نیز ساخت فرانسه است.

رنگ مو Garnier

شماره 6.2 کیت رنگی قرمز گارنیر مناسب برای موهای حساس است. برند معتبر گارنیر دارای طیف گسترده‌ای از رنگ‌های درجه یک در بازار است که 6.2 یکی از آن‌هاست. این رنگ دارای مقدار کمی آمونیاک است و با عصاره مروارید و زیتون غنی شده است. این رنگ با پوشش 100 درصد برای رنگساژ ریشه‌های موی سفید و خاکستری نیز مناسب است.

بهترین رنگ مو برای انواع پوست

اگر پوستی روشن دارید، بهترین رنگ موها رنگ‌های کاراملی، عسلی و طلایی هستند. بیشتر از آن که مارک رنگ اهمیت داشته باشند، رنگ مو و تنالیته است که باید با رنگ پوست روشن، هماهنگ باشد. بنابراین به دنبال بهترین مارک رنگ مو برای پوست سفید نباشید. به سراغ بهترین آرایشگر بروید. آرایشگران حرفه‌ای که شناخت کاملی از جنس و رنگ مو دارند پیشنهاد می‌کنند که رنگ موهای خارجی برای پایه‌های موهای روشن و رنگ موهای داخلی برای پایه‌های قرمز مناسب‌ترند. همین موضوع در مورد رنگ پوست روشن نیز صادق است. با این وجود، پیشنهاد می‌کنیم قبل از رفتن به آرایشگاه  اپلیکیشن‌های معرفی شده در این مقاله را برای انتخاب رنگ مو امتحان کنید.

PALETTE رنگ مویی متفاوت برای پوست‌های روشن است. اگر به دنبال رنگ موهای روشن، هایلایت، پلاتینه و درخشان و آفتابی هستید از محصولات پالت دیدن کنید. رنگ موهای پالت ساخت کشور اسلوونی و جزو رنگ‌های درجه یک بازار است.

بهترین مارک رنگ موی خارجی

بهترین مارک رنگ مو ترکیبی را می‌توان برندهایی مانند Matrix Socolor یا Logona دانست. همچنین رنگ مو لورال (Loreal) ساخت فرانسه را می‌توان جزو بهترین‌های بازار شمرد. علاوه بر این رنگ موی ولا (Wella) ساخت آلمان که خطوط تولیدش چینی هستند نیز همچنان پرفروش است. ولا در زمینه همه نوع محصولات آرایشی و بهداشتی فعال و محبوب است. تعداد محصولات ولا آن‌قدر زیادند که برای پیدا کردن شماره رنگ‌ها امکان دارد کمی وقتتان گرفته شود. کیفیت رنگ‌های ولا درجه یک بوده و با بهترین رنگ‌های مو برابری می‌کند. بهترین مارک رنگ موی گیاهی خارجی همین مارک است.

در میان سایر رنگ‌های مو می‌توان CHI محصول ترکیه را معرفی کرد. CHI در زمینه ادکلن و رنگ موهای باکیفیت توانسته به خوبی از رقبا پیشی بگیرد.

بهترین مارک رنگ موی خارجی

بهترین رنگ موی ایرانی

رنگ موهای ایرانی روز به روز در حال توسعه هستند و کیفیت بهتری پیدا می‌کنند. هر چند استفاده از آمونیاک هنوز در رنگ‌های داخلی زیاد است ولی رنگ‌های داخلی با جنس موهای ایرانی تطابق بهتری دارند. همچنین حجم داخل تیوپ رنگ‌های ایرانی زیاد بوده و برای موهای پرحجم مناسب ترند.

رنگ موی آتوسا از قدیمی‌ترین رنگ‌های بازار است و کیفیت و قیمت خوبی دارد. در رنگ موی آتوسا از روغن زیتون و ویتامین E استفاده شده است.

رنگ موی مارال طیف وسیعی از رنگ را دارد. مارال همچنین انواع محصولات مراقبت و زیبایی ارائه می‌دهد. رنگ‌های تیوپی مارال از کیفیت بهتری برخوردارند.

رنگ موی گلباران، نوپا و با کیفیت است. تنوع محصولات گلباران در تولید انواع رنگ مو و پودرهای دکلره باعث شناخته شدن بیشترش شده است.

رنگ موی دوبینا با آن که به تازگی وارد بازار رنگ شده از کیفیت خوبی برخوردار است و نیاز به پشتیبانی بیشتری دارد.

کرون کالر نیز جزو رنگ موهای جدید ایرانی است.

رنگ موی پروکسا با برندی ایتالیایی ولی تولید ایران است. پروکسا علاوه بر رنگ مو، اکسیدان نیز تولید می‌کند.

رنگ موی بیول در بازار حضور پررنگی دارد. محصولات بهداشتی بیول را می‌توان در گروه‌های مختلفی یافت.

رنگ موی والانسی هم جزو رنگ‌های با کیفیت است. والانسی همچنین اکسیدان و واریاسیون‌های باکیفیتی در بازار دارد.

برند آنیکا از پرطرفدارترین پک‌های رنگ مو را دارد. همچنین بهترین مارک رنگ موی شرابی را در میان ایرانی‌ها در این برند می‌توانید پیدا کنید.

شناخت بهترین رنگ مو

گاهی بهتر است به خود و توانایی‌هایتان اعتماد کنید و خودتان بهترین مارک رنگ مو را انتخاب کنید. تنها کافی است که اطلاعات لازم که یک رنگ موی عالی را تشکیل می‌دهد، بدانید. در هنگام انتخاب رنگ مو بهتر است توضیحات روی پاکت و تیوپ رنگ را با دقت بخوانید. به دنبال این اطلاعات روی تیوپ رنگ مو باشید و سعی کنید پاسخ سؤالات زیر را بیابید:

حاوی آمونیاک است یا خیر؟

آمونیاک، یکی از مواد تشکیل‌دهنده اکثر رنگ موها است. با این حال، بهترین مارک رنگ مو از این ماده مبرا بوده و به همین دلیل، آسیب کمتری به موها وارد می‌شود. البته این رنگ موها، ماندگاری بالایی نداشته و زودتر از دیگر رنگ‌ها، از روی موها با هر بار شستشو پاک می‌شوند. همین‌طور زمان گذاشتن بهترین مارک رنگ مو بدون آمونیاک روی موها بیشتر از دیگر رنگ‌های با آمونیاک است.

رنگ موهای بدون آمونیاک به خانم‌های شیرده و باردار توصیه می‌شوند. این رنگ‌ها به دلیل نداشتن چنین ماده‌ای، روی کودک و جنین اثر منفی نمی‌گذارد. با این حال، به دلیل وجود بوی رنگ و مواد شیمیایی رنگ‌ها، به خانم‌های باردار توصیه می‌شود از رنگ کردن موها جدا خودداری کنند. بهتر است این موضوع را به بعد از زایمان و شش ماهگی نوزاد خود، موکول کنند.

بهترین اکسیدان برای رنگ کردن مو را می شناسید؟

انواع مختلف اکسیدان در بازار یافت می‌شود. هر اکسیدانی، تأثیر متفاوتی بر رنگ موها دارد. اگر شما بهترین مارک رنگ مو را داشته باشید اما از اکسیدان خوبی، استفاده نکنید، نتیجه کار به خوبی درنخواهد آمد. درصد اثربخشی اکسیدان‌ها را با شماره مشخص می‌کنند. در مقاله دیگری مفصلا بهترین مارک اکسیدان خارجی و داخلی را معرفی کرده‌ایم.

بهترین اکسیدان برای رنگ کردن مو

اکسیدان VOL20 لورآل

اکسیدان VOL20 لورآل جزو بهترین اکسیدان‌هاست. لورآل با فعالیت بسیار زیاد و تجربه جهانی در تولید رنگ مو و اکسیدان در این حوزه بی‌رقیب است. اکسیدان OREOR لورآل را می‌توان بهترین اکسیدان موجود در بازار معرفی کرد. اکسیدان لورآل برای رنگ و پوشش دهی موهای خاکستری بسیار مناسب است و می‌تواند موها را بدون سوزاندن، دو تا سه درجه روشن کند. افرادی که موهای روشنی دارند و نمی‌خواهند رنگ نهایی موهایشان خیلی روشن باشد، بهتر است از اکسیدان لورآل استفاده کنند. فرمولاسیون پیشرفرته لورآل باعث یکرنگ شدن موها می‌شود. اگر به سلامت و کیفیت موهای سرتان اهمیت می‌دهید باید بدانید که نمی‌توانید اکسیدانی بهتر از لورآل پیدا کنید. اکسیدان ولوم 20 با قوطی سفید و برچسب آبی کاملاً متمایز از دیگر اکسیدان‌هاست.

اکسیدان 9% YUNSEY (یانسی)

اکسیدان 9% YUNSEY (یانسی) نامی آشنا و تولید اسپانیاست. اکسیدان یانسی با استفاده از مواد درجه یک ارگانیک تهیه می‌شود. جالب است که رقابت در بازار لوازم آرایشی بهداشتی تا اندازه‌ای نزدیک است که یانسی اکسیدان‌های ارگانیک خود را با قیمتی خیلی مناسب عرضه می‌کند. روشن‌کنندگی YUNSEY بسیار خوب بوده و برای انواع رنگ موها، گزینه مناسبی است. از اکسیدان یانسی به جای دکلره برای رنگ‌های متوسط تا روشن استفاده می‌کنند. اکسیدان و رنگ موی یانسی در کنار هم کیفیت بی‌نظیری دارند و نتیجه بسیار رضایت‌بخش خواهد بود. YUNSEY انتخاب حرفه‌ای‌ها در دنیای رنگ موست.

اکسیدان Eskalim کالر

Eskalim کالر برای آرایشگران حرفه‌ای و متخصصین مو کاملاً شناخته شده و معتبر است. محصولات این کمپانی بزرگ ایتالیایی همه دارای ترکیب گیاهی هستند. به همین دلیل بیشتر کسانی که بیشترین اهمیت را به سلامتی موی سر می‌دهند، از محصولات اسکالیم استفاده می‌کنند. آمونیاک به کار رفته در محصولات اسکالیم نیز بسیار کم است. قدرت روشن‌کنندگی اسکالیم بسیار زیاد است. این اکسیدان از پروتئین برنج در فرمولش استفاده کرده و باعث افزایش حجم مو و الاستیسیته مو سر می‌شود. پروتئین برنج موجود در اکسیدان، قدرت آبرسانی و نرم‌کنندگی اکسیدان را بالا برده و از خشک شدن و سوختن مو جلوگیری می‌کند.

اکسیدان CLAIRIL

CLAIRIL اکسیدان آمریکایی و با کیفیت بازار است. کلایرول مناسب برای انواع موها و به ویژه موهای مشکی است. اکسیدان پور وایت (PURE WHITE) مخصوص موهای مشکی تولید شده و در این زمینه بی‌رقیب است. موهای سر تنها با یک بار استفاده از این اکسیدان روشن خواهد شد، بدون آن که کوچک‌ترین آسیبی به موها برسد. غلظت بالای این اکسیدان مناسب برای انواع دکلره‌های پودری و مایع است.

اکسیدان سالرم

Salerm با عصاره آلوئه ورا و vol30 را می‌توانید در بازار پیدا کنید. سالرم محصول کشور اسپانیا و با کیفیت و درجه یک است. سالرم برای جلوگیری از خشک شدن مو از عصاره آلوئه ورا استفاده کرده و نتیجه خوبی هم گرفته است. این اکسیدان علاوه بر بازکردن پیگمنت‌های موی سر به تقویت ساختار مو کمک می‌کند و باعث درخشندگی و نرم شدن موها می‌شود.

اکسیدان مانیک پانیک

VOL40 Manic Panic اکسیدانی بدون گلوتن، پارابن و آمونیاک است. با استفاده از این اکسیدان می‌توان موهای قهوه‌ای، تیره و مشکی را تا سطح M7 یعنی روشن‌ترین بلوند رساند. این اکسیدان مناسب برای موهای بلند و پرحجم است.

اکسیدان ولا

اکسیدان ولا VOL20 را فراموش نکنید. این اکسیدان با غلظت زیاد به آسانی با انواع رنگ مو ترکیب می‌شود و قابلیت چسبندگی خوبی در فویل دارد. ولا به خصوص برای کسانی که تازه کارشان را آغاز کرده‌اند گزینه خوب و کم‌خطری است. اکسیدان ولا به دلیل کیفیت و سرعتی که دارد قابل کنترل بوده و امکان سوختن مو و خراب شدن رنگ مو را کاهش می‌دهد. همچنین اکسیدان ولا به حفظ رنگ مو کمک کرده و از به وجود آمدن سایه‌های مسی و نارنجی جلوگیری می‌کند.

با کاتالوگ رنگ‌های برند و مارک رنگ مو آشنایید؟

با آگاهی از قانون رنگ‌ها و ترکیب آن‌ها می‌توانید به رنگ مورد نظر خود برسید. در این صورت می‌توانید بهترین مارک رنگ مو ترکیبی را یافته و کمترین آسیب را به موها وارد کنید.

برای یادگیری جدول کد رنگ مو حتما مقاله دیگر ما را بخوانید.

کاتالوگ رنگ‌های برند

ترکیبات بهترین رنگ مو

هنگام انتخاب رنگ مو باید نگران مواد شیمیایی باشید. همچنین می‌توانید از محصولات گیاهی یا ارگانیک استفاده کنید که با پوست بدن سازگارتر هستند. رنگ ارگانیک به رنگ‌هایی گفته می‌شود که پایه آن‌ها با مواد گیاهی ساخته شده است. در فرمولاسیون اصلی رنگ‌های ارگانیک نمی‌توان مواد شیمیایی زیادی پیدا کرد.

هر چند شاید نتوان رنگ مویی کاملاً گیاهی پیدا کرد که کیفیت خوبی داشته باشد و محصولاتی که پایه ارگانیک دارند می‌توانند کیفیت خوبی داشته باشند. مواد شیمیایی موجود در رنگ مو مثل آمونیاک به بار شدن رنگ مو و فعال شدن pH مو کمک می‌کنند به همین دلیل مواد شیمیایی تأثیر بسیار زیادی روی کیفیت رنگ مو دارند.

هنگامی که کمپانی‌ها به جای آمونیاک به سراغ مواد دیگر شیمیایی می‌روند، همیشه نتیجه مطلوب نیست. رنگ‌هایی که آمونیاک ندارندT به جای آمونیاک از اتانول آمین، اتانولامین، کوکامید و آمینومتیل پروپانول استفاده می‌کنند. این مواد می‌توانند شبیه به آمونیاک رنگ مو را باز کنند وgd آسیب‌های وارده امکان دارد بیشتر از آمونیاک باشد.

نکات مهم برای مراقبت از موهای رنگ شده

بسیاری از خانم‌ها از موی رنگ شده خود ناراضی هستند. به همین دلیل دوباره تصمیم به رنگ کردن مو می‌گیرند اما بهتر است یک اشتباه را دو بار تکرار نکنید. نگهداری از مو رنگ شده بسیار مهمتر از رنگ کردن دوباره آن است. مراقبت از موی رنگ شده یعنی رساندن اکسیژن بیشتر به فولیکول‌های مو. هنگام تکرار رنگ مو، توانایی جذب اکسیژن مو کاهش می‌یابد و کم کم موهای سر شروع به مردن و ریزش می‌کنند. آسیب جدی ناشی از رنگ مو و ریزش موی سر به این صورت اتفاق می‌افتد. به این دلیل است که خانم‌ها پس از رنگ کردن با مشکل ریزش موی سر مواجه می‌شوند.

افرادی که موهای چرب دارند می‌توانند از ترکیب رنگ موهای گیاهی نیز استفاده کنند. موهای کوتاه نیاز به مقدار زیادی رنگ مو ندارند. به این دلیل می‌توان راحت‌تر برای موهای کوتاه از بهترین رنگ مو استفاده کرد. موهای بلند نیاز به مقدار بیشتری رنگ دارند ولی می‌توان دفعات رنگ کردن موهای بلند را کمتر کرد. این زمان می‌تواند بین دو ماه تا سه ماه متغیر باشد. اگر بتوان در این زمان از موهای رنگ شده به خوبی مراقبت کرد، می‌توان موها را سالم نگه داشت. دقت کنید که حتماً از شامپوی مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید.

به جز استفاده از شامپوی مخصوص موهای رنگ شده، استفاده کمتر از اتوی مو و سشوار نیز می‌تواند در نگهداری موهای رنگ شده مؤثر باشد.

روغن تراپی برای موهای رنگ شده

چرب کردن مرتب موها و روغن تراپی می‌تواند به موهای رنگ شده کمک کند. موهای رنگ شده به نرم‌کننده زیاد احتیاج دارند و استفاده از شامپوهای نرم‌کننده گاهی کافی نیست. روغن تراپی می‌تواند مشکل موهای رنگ شده را کاملاً حل کند. با استفاده از روغن نارگیل یا بادام موها را چند دقیقه قبل از خواب چرب و شانه کنید. این کار باید حداقل هفته‌ای دو بار انجام شود ولی همیشه مؤثر است. توصیه می‌شود قبل از رنگ کردن موها نیز روغن تراپی را جدی بگیرید. روغن زدن موها علاوه بر کمک به کیفیت مو در حفظ آرامش و کم شدن استرس می‌تواند معجزه کند. روغن زدن موها حتی می‌تواند از سفید شدن موها جلوگیری کند.

کسانی که موهای وز دارند باید بدانند که هر بار رنگ امکان دارد، موها را وزتر و خشک تر کند؛ حتی اگر از بهترین مارک رنگ مو برای موهای وز استفاده کرده باشید. استفاده از روغن به ویژه برای کسانی که موهای خشک دارند، می‌تواند نتیجه خوبی داشته باشد. همچنین کسانی که موهای خشک و وزی دارند بهتر است، موهایشان را هر 5 ماه رنگ کنند و مدت بین رنگ را تا می‌توانند زیادتر کنند.

رنگ مو و ارتباط آن با سفیدی موها

آمار نشان می‌دهد که رنگ مو باعث سفید شدن مو زودتر از معمول می‌شود. پیشنهاد می‌شود در استفاده از رنگ موهای شیمیایی تا می‌توانید صرفه‌جویی کرده و زمان و هزینه خود را صرف خرید و استفاده از رنگ موهای ارگانیک و با کیفیت کنید. همچنین استفاده از موهای طبیعی را واقعاً جدی بگیرید و در دام رنگ موهای مکرر نیفتید. برای ترمیم رنگ قبلی به جای استفاده از رنگ جدید، زمان‌تان را صرف رسیدگی به موها کنید تا موهای طبیعی با رنگ طبیعی دوباره رشد کنند. همچنین از شامپوهای ویتامینه و نرم‌کننده‌های معتبر استفاده کنید. در ویدیوی زیر می‌آموزید چطور رنگ موی گیاهی درست کنید.

نتیجه گیری

برای انتخاب و خرید بهترین مارک رنگ مو عجله نکنید. بهتر است به سراغ آرایشگاه‌های معتبر بروید و به آرایشگر ماهر خود، اعتماد کنید. آن‌ها به خوبی می‌دانند برای نوع موهای شما، از چه رنگ مویی استفاده کنند تا دقیقا رنگ دلخواه شما را در بیاورند. برای خرید رنگ موی ایرانی یا خارجی هم، بهتر است عجله نکرده و با دقت ترکیب رنگ خود را انتخاب کنید.