ریباندینگ مو چیست

با ریباندینگ مو،‌ همواره بدرخشید و زیبا باشید. اما ریباندینگ مو چیست ؟ از ابتدای خلقت،‌ انسان‌ها مخصوصاً بانوان دائماً در جست‌وجویی راهی برای  زیبایی بوده‌اند. آن‌ها با پوشیدن لباس‌های مختلف نقص اندام خود را می‌پوشاندند و خود را خوش‌اندام‌ تر نشان می‌دادند. موهای خود را کوتاه و صورتشان را اصلاح می‌کردند. بانوان در دوره‌های مختلف از مواد مختلفی برای آرایش کردن استفاده می‌کردند.

اما موها نقش بسیار مهم و ویژه‌ای در زیبایی یک فرد دارند. فردی که دارای موهای زیبا و سالمی باشد، اعتمادبه‌نفس بیشتری دارد و زیباتر به نظر می‌رسد. پوشاندن نقص‌های مو، مانند پوشاندن نقص‌های صورت و اندام ساده نیست. موها همواره در معرض دید خود شخص و یا اطرافیان قرار دارند و تنها با پوشاندن سر به‌وسیله نوعی پوشش مانند روسری می‌توان نقص‌های آن را از دید پنهان کرد. اما آیا می‌شود در خانه، مجالس و یا هنگام خواب نیز روسری پوشید؟

یکی از مشکلات شایع مو که بسیاری از اشخاص با آن دسته پنجه نرم می‌کنند، موهای وز و بدحالت است. چنین موهایی در روزمره به‌سختی صاف می‌شوند و پس از صاف شدن نیز حجم آن‌ها چندبرابر می‌شود. چنین موهایی از زیبایی شینیون شما در مراسم‌های مهم نیز می‌کاهند. اما جای نگرانی نیست. بشر همچون همیشه راهی برای مشکلات می‌یابد. برای صاف و لخت کردن چنین موهایی نیز روش‌های متفاوتی وجود دارد که بهترین آن‌ها ریباندینگ است. در ادامه با این روش معجزه‌آسا بیشتر آشنا می‌شویم.

منظور از ریباندینگ مو چیست؟

برای اینکه بهتر متوجه پروسه ریباندینگ شوید، بهتر است ابتدا به طور دقیق بدانیم که منظور از ریباندینگ کردن مو چیست. ریباندینگ کردن مو یکی از مؤثرترین روش‌های درمان موهای وز، فر یا مجعد است. ریباندینگ کردن مو، موها را صاف و لخت و زیبایی شخص را چندین برابر می‌کند.

در این فرایند که با استفاده از مواد شیمیایی صورت می‌گیرد، بافت طبیعی مو دچار تغییر می‌شود. پس از طی مراحل ریباندینگ، پیوندهای طبیعی که در فولیکول‌های مو وجود دارند از هم‌ گسسته شده و از بین می‌روند. سپس، پیوندها به شکل دیگری دوباره ساخته می‌شوند. بازسازی این پیوند‌ها به‌گونه‌ای است که تغییر حالت ظاهری مو را در پی دارد و به آن حالتی نرم و صاف می‌بخشد.

به یاد داشته باشید که شما قادر به انجام این کار بر روی موهای خود نیستید. ریباندینگ کردن مو در اغلب اوقات باید توسط یک آرایشگر حرفه‌ای در آرایشگاه انجام شود؛ مگر اینکه خودتان یک آرایشگر ماهر باشید و بتوانید از عهده انجام ریباندینگ به‌خوبی بر بیایید.

منظور از ریباندینگ مو چیست؟

تاریخچه ریباندینگ یا صاف کردن موی ژاپنی

صاف کردن ژاپنی یا ریباندینگ مو که به بازسازی حرارتی نیز معروف است، با شروع دهه 2000 میلادی در شهر نیویورک رواج پیدا کرد. این روش برای بانوانی که موهای مجعد داشتند و مدت‌ها در آرزوی موهای صاف و ابریشمی به سر می‌بردند، همانند یک معجره بود.

در این روش معجزه‌آسا زنان با موهای مجعد و وز دار وارد آرایشگاه می‌شدند، پس از چندین ساعت درمان شیمیایی و قرارگرفتن زیر دستگاه بخار، و با موهای صاف و فوق‌العاده از سالن خارج می‌شدند. این روش درمانی برای داشتن موهای صاف و ابریشمی به‌سرعت گسترش یافت. به‌طوری‌که ریباندینگ کردن مو ابتدا در کل ایالات متحده و سپس تمام کشور‌های دنیا مورداستفاده قرار گرفت.

تفاوت ریباندینگ با نانو ریباندینگ در چیست؟

 نانو ریباندینگ مو چیست؟ نانو ریباندینگ روشی است که در آن با به‌کاربردن مواد نانو شیمیایی که از اثربخشی بسیار بالایی برخوردار هستند، موها را صاف  می‌کنند. تنها تفاوتی که این روش با ریباندینگ معمولی دارد، موادی است که مورداستفاده قرار می‌گیرد. همان‌طور که پیش‌ازاین گفتیم، موادی که در این روش استفاده می‌شوند ساختار نانویی دارند. دلیل اینکه این روش به میزان زیادی مؤثر است نیز، ساختار نانویی آن‌هاست.

اگر قصد انجام این کار را دارید،‌ بهتر است چندین ساعت از وقت خود را خالی کنید چراکه این فرایند اغلب چندین ساعت زمان می‌برد. در این روش، پیوندهای هیدروژنی مولکول‌های کراتین موجود در مو شکسته می‌شود. سپس یک ماده شیمیایی ساختار جدید به موها می‌دهد. در نتیجه موها بسیار نرم و صاف‌تر از حالت طبیعی به نظر می‌رسد.

تفاوت ریباندینگ با نانو ریباندینگ

مراحل ریباندینگ چیست؟

پس از اینکه تمام جوانب ریباندینگ را از جمله مزایا و معایب،‌ قیمت و غیره را کاملاً بررسی کردید، یک آرایشگاه معتبر را پیدا کنید.

بخش اول، ازبین‌بردن پیوند‌های کنونی موها

آرایشگر حرفه‌ای که انجام این کار را بر عهده می‌گیرد در قدم اول موهای شما را می‌شوید و صبر می‌کند تا خود‌به‌خود خشک شود. این مرحله از مراحل ریباندینگ مو به‌منظور ازبین‌بردن هرگونه آلودگی و چربی از روی موها انجام می‌شود. در این حین، آرایشگر بافت طبیعی موهای شما را شناسایی می‌کند تا بتواند بهترین خدمات را به شما ارائه دهد.

در مرحله دوم، آرایشگر موهای شما را به قسمت‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌کند. این کار درست همانند تقسیم‌بندی مو برای رنگ کردن انجام می‌شود. این بدان معناست که آرایشگر ابتدا فرق شما را باز می‌کند. سپس، موهای جلویی را با ایجاد یک خط که از پشت یک گوش شروع می‌شود و به پشت گوش دیگر می‌رسد،‌ از موهای پشتی جدا می‌کند. او دو قسمت جلویی و قسمت پشتی را با گیره از هم جدا نگه می‌دارد.

پس از آن، آرایشگر یک قسمت را باز می‌کند و دسته‌های کوچک مو را جدا کرده و کرم ریلکس کننده «relaxant» را بر روی آن‌ها می‌مالد. این روند تکرار می‌شود تا تمام موها به این کرم آغشته شوند. سپس او سی دقیقه یا کمی بیشتر، کرم را بر روی مو نگه می‌دارد. حتماً توجه داشته باشید که کرم ریلکس کننده، باعث شکستن کوتیکول مو در سطح سلولی می‌شود. ازاین‌رو،‌ باید بسیار مراقب باشید تا پوست سر و یا خود موها آسیب نبینند.

در مرحله سوم از ریباندینگ مو آرایشگر موهای شما را برای مدتی در زیر بخار می‌گذارد. وسیله‌ای که بخار تولید می‌کند، مخصوص این فرآیند می‌باشد. سپس از گذشت از این مرحله خواهید دید که موهای شما کاملاً صاف شده‌اند. اما این پایان کار نیست.

نحوه انجام ریباندینگ مو چیست

بخش دوم، ایجاد پیوند‌های جدید

آرایشگر دوباره موهای شما را آبکشی کرده و با سشوار خشک می‌کند تا برای مراحل بعد آماده شوند. در قدم بعد، او موهای شما را به لوسیون کراتین آغشته می‌کند. این ماده سبب تشکیل پیوند‌ها جدیدی در موهای شما می‌شود. در مرحله پنجم، یک محلول خنثی‌کننده بر روی موها مالیده می‌شود تا پیوند‌‌های جدید را تثبیت کند. او اجازه می‌دهد تا کراتین و خنثی‌کننده سی دقیقه بر روی موها بمانند.

بخش سوم، فرم دهی پایانی

در مرحله آخر،‌ آرایشگر موهای شما را آبکشی می‌کند تا کراتین و ماده خنثی‌کننده از موهای شما پاک شود. آنگاه،‌ او موهای شما را خشک کرده و همان گونه که دوست دارید، فرم می‌دهد. تأثیر این فرایند بر روی موهای شما دائمی است. درصورتی‌که از شکل نهایی موهایتان راضی باشید، تا مدتی نیازی به تکرار آن نخواهید داشت.

پس از گذشت شش ماه،  زمانی که موهای شما حداقل سه و حداکثر پنج سانتی‌متر رشد کردند، ریشه‌های موی شما مثل قبل خواهد بود. در نتیجه، ممکن است بخواهید برای تمدید ریباندینگ مو دوباره به آرایشگاه مراجعه کنید.

در نانو ریباندینگ چه مواد شیمیایی مورداستفاده قرار می‌گیرد؟

محصولاتی که برای نانو ریباندینگ کردن مو به کار می‌روند دارای پسوند نانو در ابتدای نام خود هستند. در ریباندینگ، به‌منظور شکستن پیوند‌های طبیعی مو، اغلب از فرمالدهید و یا آلدهید استفاده می‌شود. بعضی از برند‌های عرضه‌کننده مواد شیمیایی ریباندینگ، محصولات خود را بدون فرمالدهید معرفی می‌کنند.

اما باید بدانید که در ساختار شیمایی کرم ریلکس کننده، فرمالدهید و یا موادی مشابه آن وجود دارد. متانول و متیل گلیکول ترکیبات شیمایی هستند که تأثیری همانند فرمالدهید بر روی مو دارند. اما در نانو ریباندینگ، از فرمالدهید و یا دیگر مواد سرطان‌زا استفاده نمی‌شود. علاوه بر این،‌ موادی که در این فرایند کاربرد دارند، هیچ دود و یا گاز آزاردهنده‌ای را از خود ساطع نمی‌کنند.

در نانو ریباندینگ چه مواد شیمیایی مورداستفاده قرار می‌گیرد؟

صاف کردن برزیلی در مقابل نانوریباندینگ مو یا صاف کردن ژاپنی

بلافاصله پس از اینکه روش صاف کردن برزیلی معرفی شد، آرایشگاه‌ها پر شد از زنانی با موی مجعد یا وز که قصد داشتند با روش برزیلی موهای خود را صاف کنند. در آن زمان، این روش به درمانی سریع برای موهای مجعد و فر تبدیل شد و محبوبیت بیشتری نسبت به روش ژاپنی پیدا کرد.

اما چندین سال بعد بر اساس گزارش‌هایی مشخص شد که در درمان‌های کراتینه مانند صاف کردن برزیلی، از یک مادة سرطان‌زای شناخته شده به نام فرمالدهید  استفاده می‌شود. در نتیجه چنین رسوایی،‌ محبوبیت این روش‌ها به‌شدت کاهش یافت. علاوه بر این نانو ریباندینگ باز هم یکه‌تاز میدان شد و به اوج برگشت. در مقاله دیگری به مقایسه کراتینه یا ریباندینگ پرداخته‌ایم.

فرمالدهید چه نوع ماده‌ای است؟

فرمالدهید که یک ماده شیمیایی بی‌رنگ است که بوی بسیار تندی دارد و به‌عنوان نگهدارنده و عامل اتصال استفاده می‌شود. می‌توان این ماده را در محصولاتی مانند تخته خرده چوب، چسب و لوازم آرایشی پیدا کرد. این ماده سرطان‌زاست و باید از تماس با آن اجتناب کرد.

هزینه ریباندینگ مو چیست؟

اگر قصد دارید موهای خود را ریباندینگ کنید، باید بدانید که قیمت ریباندینگ مو چیست. ریباندینگ به بودجه تقریباً 250 تا 1000 دلاری نیاز دارد. در کشور ما نیز برای موهای کوتاه اغلب هزینة یک‌ میلیون‌ تومانی پرداخت می‌شود. درصورتی‌که موهای شما بلندتر از این حد باشد، برای هر ده سانتی‌متر می‌بایست پانصد هزار تومان بیشتر بپردازید. البته این اعداد به طور میانگین بیان شده‌اند. هزینة ریباندینگ از هر سالن به سالن دیگر متفاوت است. علاوه بر این، نوع موادی که برای ریباندینگ انتخاب می‌کنید و حجم موی شما، بر قیمت آن تأثیر دارد.

هزینه ریباندینگ مو چیست؟

ریباندینگ بر روی موها چه تأثیری دارد؟

بعد از اتمام مراحل کار، خواهید دید که موهای وز و مجعد شما به موهای صاف، ابریشمی تبدیل شده‌اند که می‌درخشند. اگر پیش از انجام این کار از موخوره رنج می‌بردید، پس از آن خواهید دید که تقریباً از شر آن‌ها خلاص شده‌اید.

ریباندینگ مو برای موهایی که ضخامت کمی دارند،‌ رنگ یا دکلره شده‌اند و یا قبلاً در معرض حرارت آسیب‌دیده‌اند مناسب نیست. چراکه این کار نه‌تنها تأثیر قابل قبولی بر روی موهای این‌چنینی ندارند، ‌بلکه به آن‌ها آسیب می‌رساند.

پس افرادی که موهای نازک یا رنگ شده دارند، باید از نانو ریباندینگ استفاده کنند. نانو ریباندینگ به چنین موهایی آسیب نمی‌رساند و تأثیر فوق‌العاده‌ای دارد. البته شایان‌ذکر است که نانو ریباندینگ نباید بر روی موهای دکلره شده که مقاومت خود را ازدست‌داده‌اند انجام شود. به‌طورکلی، برای انجام این کار،‌ موهای شما باید از یک مقاومت نسبی برخوردار باشند.برای اطمینان، می‌توانید از آرایشگر خود تقاضا کنید تا این کار را بر روی یک‌رشته از موهای شما انجام دهد. سپس، اگر به نتیجه مطلوبی دست یافتید،‌ کل موهای خود را ریباندینگ کنید.

پس از انجام ریباندینگ مو، چگونه از موهای خود مراقبت کنیم؟

برای اینکه ریباندینگ بیشترین تأثیر را بر موهای شما بگذارد، بهتر است پس اتمام کار با رعایت چندین نکته ساده از موهای خود مواظبت کنید. در ابتدا باید بگوییم که نباید موهای خود را به مدت سه روز بشویید، خیس کنید و یا در معرض بخار آب قرار دهید. منع شست‌وشو به این دلیل است که پیوند‌های شیمیایی جدیدی  که در موها تشکیل شده‌اند نیاز به زمان دارند تا به‌خوبی تثبیت شوند. در روز چهارم موهایتان را با استفاده از موادی که قبلاً آرایشگر به شما پیشنهاد داده است، بشویید.

علاوه بر این، موهای خود را پشت‌گوش‌هایتان نیندازید و‌ برای چندین روز از به‌کاربردن گیره مو،‌ کش و یا گل سر خودداری کنید. چراکه استفاده از این وسایل پس از ریباندینگ مو سبب تغییر شکل پیوند‌های ایجاد شده می‌شود. ناگفته نماند که تا چند هفته نباید از روغن مو نیز استفاده نمایید. به‌علاوه، در طی سه روز اول حتماً باید با موهای صاف به رختخواب بروید. موهای خود را با برس‌های چوبی یا کائوچویی صاف کنید. همچنین، نباید در این مدت به فعالیت‌های همانند ورزش مشغول شوید که سبب تعریق می‌شوند.

پس از انجام ریباندینگ مو، چگونه از موهای خود مراقبت کنیم؟

افزون بر این، اگر در مراسمی موهای خود را شینیون کردید، حتماً پس از اتمام مراسم موهای خود را بشویید تا تافت یا چسب مو بر روی موها شما نماند. اگر در فصل‌های گرم سال ریباندینگ انجام بدهید،‌ می‌بایست سه روز اول را در جایی خنک به سر ببرید.

در ریباندینگ معمولی مو، شناکردن در استخر و دریا ممنوع است. چراکه كلر و سولفات و كلريد سديم سبب ازبین‌رفتن مواد و تغییرات مو می‌شوند. اما با نانو ریباندینگ می‌توانید به‌راحتی در آب استخر یا دریا شنا کنید و نگران موهایتان نباشید، چراکه تأثیری بر روی موهای شما نخواهد داشت. پس از اینکه موهایتان خشک شد، خواهید دید که همچون قبل صاف و ابریشمی خواهد بود.

موهای خود را ریباندینگ کنیم یا نانو ریباندینگ؟

اگر بین ریباندینگ و نانو ریباندینگ مردد هستید، در ادامه شما را راهنمایی خواهیم کرد. ریباندینگ کردن مو عوارضی را به دنبال دارد که لازم پیش از تصمیم‌گیری از آن آگاه باشید و بدانید که معایب ریباندینگ مو چیست. مواد شیمیایی که در این روش مورداستفاده قرار می‌گیرد بسیار قوی هستند. ازاین‌رو، ممکن است سبب شوند که موهای شما بشکنند و آسیب ببینند و دچار ریزش و خشکی شوند.

در پاسخ به سؤال عوارض ریباندینگ کردن مو چیست تحقیقی در سال 2019 انجام گرفت که به تعیین تأثیرات ریباندینگ کردن مو بر سلامتی انسان، پرداخته بود. نتایج این تحقیق حاکی از آن بود که استفاده از این مواد اختلالاتی را در ترشح هورمون‌ها به وجود می‌آورد. علاوه بر این، برخی مواد شیمایی مورداستفاده در این روش سرطان‌زا هستند.

اگر یکی از بستگاه درجه یک شما به این بیماری دچار شده است،‌ می‌بایست پیش از ریباندینگ کردن موهای خود، با پزشک مشورت کنید. تنها پزشک است که می‌تواند تشخیص دهد این کار برای شما مضر است یا خیر. اگر او شما را از انجام این کار منع کرد نگران نباشید چراکه راه‌های دیگر نیز برای صاف کردن مو هستند که عوارض این روش را ندارند.

همان‌طور که پیش‌ازاین گفتیم، در نانو ریباندینگ مو از موادی مانند فرمالدهید و سایر مواد شیمیایی سرطان‌زا استفاده نمی‌شود. این روش بر روی موهای کودکان بالای شش سال و حتی زنان باردار قابل‌اجراست. در نتیجه،‌ دیگر نیازی به نگرانی در خصوص سلامت خود نخواهید داشت. همچنین،‌ این روش برای اغلب موهایی که از یک مقاومت نسبی برخوردار هستند، مناسب است. باتوجه‌به اینکه ساختار موادیی که شیمایی ریباندینگ کردن مو استفاده می‌شود در سطح نانو شکل‌گرفته است، احتمال آسیب رساندن آن‌ها به مو بسیار کم است.

موهای خود را  ریباندینگ کنیم یا نانو ریباندینگ؟

ریباندینگ را با کراتینه اشتباه نگیرید

کراتینه کردن مو نیز یکی از روش‌های صاف کردن مو است که بسیاری آن را با ریباندینگ اشتباه می‌گیرند. اما ریباندینگ با سایر روش‌های مو از جمله کراتینه تفاوت‌هایی دارد. در روش‌های دیگر پیوند بین موها تغییری نمی‌کند. چنین‌ روش‌هایی بر روی کوتیکول مو تأثیر می‌گذارند و آن را نرم‌تر می‌کنند. در نتیجه،‌ موهای وز، صاف‌تر می‌شوند. در واقع کراتین برای احیای مو مورداستفاده قرار می‌گیرد. کراتینه موها را صاف می‌کند اما نه به‌اندازه ریباندینگ.

اما در ریباندینگ پیوندهای هیدروژنی موها کاملاً ازهم‌گسسته می‌شوند و مجدداً با تغییراتی دوباره تشکیل می‌شود. ناگفته نماند که ریباندینگ، از هر گزینه دیگری مؤثرتر است و کاملاً موها را صاف می‌کند. علاوه بر این،‌ به وقت کمتری نیاز دارد. ازاین‌رو،‌ بسیاری به این روش روی آورده‌اند.

روش‌های جایگزین یا ریباندینگ مو؟ کدام بهتر است؟

برای صاف کردن موهای خود روش‌های زیادی وجود دار که می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. در این روش‌ها از مواد شیمیایی استفاده نمی‌شود اما معایب دیگری دارند که باعث شده است افراد بسیاری به ریباندینگ روی بیاورند. در ادامه چندین روش را برای شما بازگو کرده‌ایم.

صاف کردن مو با استفاده از اتو مو

 برای صاف کردن موهای خود با این روش نیاز به یک اتو مو دارید. اتو مو نیز ارزان نیست و اگر کیفیت خوبی نداشته باشد،‌ مدت‌زمان زیادی را همراه شما نخواهد بود. مضاف بر این، اتوی مو پس از چند ساعت از بین می‌رود. ازاین‌رو، اگر بخواهید موهای خود را دائماً صاف نگه دارید، باید مدت‌زمان زیادی را صرف آن کنید و در طول روز چندین بار موهای خود را اتو کنید. از همه مهم‌تر اینکه این روش ممکن است تأثیر دلخواه شما را نداشته باشد، به‌ویژه اگر موهای شما خیلی وز باشد. اتوکشی به‌دفعات زیاد کراتین موهای شما را از بین می‌برد.

روش‌های جایگزین یا ریباندینگ مو؟ کدام بهتر است؟

سشوار کشیدن در آرایشگاه

شاید یکبار حالت دادن مو با سشوار هزینه کمتری نسبت به ریباندینگ داشته باشد، اما این کار تنها چند ساعت موهای شما را صاف نگه می‌دارد. در نتیجه، هزینه سشوار کشیدن موهای شما در یک سال بسیار بیشتر از یک یا دو بار ریباندینگ مو خواهد بود. همچنین مدت‌زمان زیادی از وقت خود را باید در آرایشگاه بگذرانید. علاوه بر این، اگر سشوار کشیدن توسط آرایشگر حرفه‌ای انجام نشود، ممکن است تأثیر مطلوبی بر روی موهای شما نگذارد. گذشته از این موارد،‌ خود سشوار کشیدن سبب کاهش کراتین طبیعی موجود در مو می‌شود.

روغن درمانی مو

روغن درمانی مو نیز مدت‌زمان زیادی از وقت شما را می‌گیرد چراکه این کار دفعات زیادی باید انجام شود تا تأثیر خود را بگذارد. روغن درمانی بر موهای بسیاری نیز،‌ هیچ تأثیری ندارد و یا اگر هم داشته باشد ممکن است مانند روش‌های قبل تنها چند ساعت یا چند روز دوام داشته باشد. در کل، روغن درمانی بر روی موهای بسیار کمی به طور دائمی تأثیر می‌گذارد.

معایب نانو ریباندینگ مو چیست؟

تابه‌حال هر چه آموختیم در رابطه‌ با مزایای این روش بوده است. اما این روش نیز مانند هر چیز دیگری در این دنیا معایبی نیز دارد. در ادامه به بررسی پاسخ سؤال عوارض ریباندینگ مو چیست می‌پرداریم، البته زمانی که بخواهیم از مواد نانو استفاده کنیم. هرچند که این معایب اندک و قابل‌چشم‌پوشی هستند و در مواردی می‌توان از آن‌ها جلوگیری کرد.

اولین عیبی که این روش به همراه دارد این است که سبب می‌شود موهای شما نازک‌تر از قبل دیده شوند. البته این موضوع برای کسانی که موهای بسیار ضخیمی دارند و همواره خواهان نازک شدن آن‌ها هستند، مزیت محسوب می‌شود. علاوه بر این، نانو ریباندینگ ممکن است نسبت به روش‌های دیگر گران‌تر باشد. اما اگر به این فکر کنید که این روش دائمی است و نسبت به روش‌های دیگر به تعداد دفعات تمدید بسیار کمتری نیاز دارد، متوجه می‌شوید که در اصل هزینه کمتری پرداخت خواهید کرد.

پیش از انجام این کار باید به‌خوبی فکر کنید. چراکه پس از اولین جلسه هرگز موهای شما به حالت قبل باز نخواهد گشت، مگر اینکه آن‌ها را کوتاه کنید. اگر از یک مدل مو به سرعت خسته می‌شوید و مدل موهای خود را زودبه‌زود عوض می‌کنید، بهتر است از روش‌هایی استفاده نمایید که ماندگاری کمی دارند. همچنین، اگر از مواد بی‌کیفیتی استفاده کنید و یا موهای خود را به یک آرایشگر تازه‌کار بسپرید، احتمال اینکه موهای شما آسیب ببیند زیاد است.

سخن پایانی

ریباندینگ مو چیست؟ این روش راهی برای صاف کردن دائمی موهاست که با استفاده از مواد شیمیایی انجام می‌شود. در این روش پیوند‌های هیدروژنی مو می‌شکنند و پیوند‌های جدید تشکیل می‌شود. برای انجام این کار به پنج یا شش ساعت زمان نیاز دارید. همان‌طور که گفتیم، قسمتی از موهای شما که به مواد آغشته می‌شوند، به‌صورت دائمی صاف خواهد شد. اما زمانی که موی شما رشد می‌کند،‌ همانند همیشه خواهد بود.

یعنی اگر موهای وزی دارید،‌ قسمتی که به موهای شما اضافه می‌‌شود،‌ وز خواهد بود. ازاین‌رو نیاز است حداقل هر شش ماه یکبار ریباندینگ را تکرار کنید. ریباندینگ در مقایسه با دیگر روش‌ها از جمله سشوار کشیدن،‌ کراتینه و غیره مزایای بسیاری دارد که هرکسی را به انجام آن وسوسه می‌کند. شما نیز اگر با موهای خود مشکل دارید،‌ تردید را کنار بگذارید و با ریباندینگ به‌سوی زیبایی قدم بردارید.