بهترین شامپو ضد ریزش

داشتن موهای پرپشت و بلند یکی از عواملی هستند که معمولا باعث افزایش اعتماد به نفس افراد می شوند. بر خلاف آن نیز ریزش شدید موها، کم پشت شدن آن ها و در نهایت خالی شدن سر از مو، از دلایل کم شدن اعتماد به نفس و افسردگی برخی از افراد است. به همین دلیل است که با بروز اولین نشانه های ریزش شدید مو، بسیاری به دنبال درمان آن از طریق انتخاب بهترین شامپو ضد ریزش مو یا افزایش رشد مو هستند.

بر خلاف باور عمومی فقط مردان دچار ریزش مو نمی شوند؛ بلکه بیش از 30 درصد خانم ها هم قبل از رسیدن به سن چهل سالگی دچار ریزش مو محسوس می شوند.

از این رو در این مطلب قصد داریم به معرفی چند مورد از بهترین شامپو ضد ریزش مو بپردازیم اما قبل از آن باید چند مطلب مهم را ذکر کنیم.

  1. دلایل ریزش مو خود را بشناسیم تا انتخابی صحیح داشته باشیم.
  2. با موادی که در جلوگیری از ریزش مو یا رشد مجدد مو موثر هستند، آشنا شویم.
  3. مواد خوراکی و طبیعی موثر در تقویت مو را بشناسیم.
  4. از ترکیبات ضروری مورد نیاز برای انتخاب بهترین شامپو برای جلوگیری از ریزش مو و رشد مجدد مو آگاه باشیم.

 

مهم ترین دلایل ریزش مو

شناخت دلایل ریزش مو قبل از اقدام به درمان بسیار مهم است زیرا هر درمانی مناسب دلیل خاصی است و در صورتی که درمان مناسب ریزش موی خود را انتخاب نکنید قطعا نتیجه مناسبی هم نخواهید گرفت. در ادامه به صورت خلاصه به دلایل اصلی ریزش مو می پردازیم.

مهم ترین دلایل ریزش مو

1. ریزش مو ارثی

یکی از دلایل شایع ریزش مو به خصوص در آقایان ژنتیک یا وراثت است. اگر در خانواده ای بزرگ شده اید که ریزش مو در آن ها شایع بوده و اکثر افراد خانواده شما از سن خاصی شروع به از دست دادن موهای خود می کنند، احتمال اینکه شما نیز دچار این عارضه شوید، بسیار است.

با وجود اینکه بسیاری بر این باورند که درمان ریزش مو ارثی امکان پذیر نیست اما کند کردن روند آن و به تعویق انداختن این مشکل قطعا امکان پذیر است. فقط کافی است برخی از مواد مورد نیاز برای تقویت مو را از نوجوانی در رژیم غذایی خود داشته باشید و استفاده از بهترین شامپو برای جلوگیری از ریزش مو را جزئی از روتین زندگی خود کنید.

2. ریزش مو در اثر استرس

یکی دیگر از دلایل شایع در ریزش مو استرس است. داشتن استرس زیاد اثرات مخربی بر بدن دارد که ریزش مو تنها یکی از این موارد است. اگر جزء افراد پر استرس هستید از همین الان سعی کنید با آن مقابله کنید. مطمئن باشید به محض اینکه استرس را از خود دور کنید، رشد موها مجدد آغاز شده و به مرور پرپشتی موهای خود را به دست می آورید.

3. کم خونی

یکی از دلایلی که می تواند در خانم ها باعث ریزش مو شود، کم خونی است. مصرف مکمل هایی همچون آهن می تواند این مشکل را رفع کرده و ریزش مو را نیز متوقف نماید.

4. هورمون ها

به هم ریختن تعادل هورمون ها و افزایش برخی از آن ها می تواند باعث ریزش مو هم در خانم ها و هم آقایان باشد. مشکلاتی همچون اختلالات تیروئیدی، دیابت، به هم ریختن تعادل هورمون های جنسی و همچنین استفاده از داروهای هورمونی می تواند از دلایل این اتفاق باشد که باید تحت نظر پزشک متخصص به درمان پرداخته شود.

ریزش مو در اثر تغییر هورمونی

5. رژیم غذایی

کمبود برخی مواد در بدن می تواند منجر به ریزش مو شود. بنابراین افرادی که دچار اضافه وزن هستند و یکباره تصمیم به گرفتن رژیم های غیر اصولی می گیرند، خود را در معرض ریزش مو شدید قرار می دهند.

برای جلوگیری یا درمان این مشکل، حتما به میزان لازم پروتئین مصرف کنید زیرا پروتئین باعث افزایش استحکام ریشه مو می شود. میوه و سبزیجات به میزان لازم در رژیم غذایی خود داشته باشید، از مواد غذایی حاوی امگا 3 همچون روغن زیتون، ماهی، مغز بادام و پسته به اندازه کافی استفاده کنید و مصرف لبنیات را فراموش نکنید. وجود این مواد در رژیم غذایی شما از ریزش مو و کم شدن حجم موها جلوگیری می کند.

البته در صورتی که می خواهید وزن خود را به میزان زیادی کاهش دهید تحت نظر پزشک و به همراه استفاده از مکمل های ضروری این کار را انجام دهید.

6. آرایش مو

استفاده بیش از حد از سشوار، اتو مو و دیگر وسایل گرمایشی مرتبط با مو به آن آسیب رسانده و باعث ریزش موها می شود. همچنین بستن بسیار سفت موها، استفاده زیاد از حالت دهنده ها و رنگ کردن زیاد موها به کمک مواد قوی، قطعا موهای شما را از بین می برد.

سعی کنید با موهای خود به ملایمت رفتار کنید و در صورتی که از مواد شیمیایی و حرارت برای آرایش موها استفاده می کنید، حتما به تقویت موها به کمک بهترین شامپو برای تقویت و ریزش مو و همچنین ماسک موهای مختلف اهمیت دهید.

7. عادت های رفتاری نادرست

برخی از عادات رفتاری نیز می تواند در ریزش مو تاثیر داشته باشد. این عادات شامل مصرف کم آب در طول روز، سیگار کشیدن، خواب نامنظم و کم و همچنین ورزش نکردن می شوند.

نور خورشید نیز یکی دیگر از عوامل ریزش مو است که دریافت کم یا بیش از حد زیاد آن می تواند به موها آسیب برساند.

حال که دلایل اصلی ریزش مو را شناختیم، در زمان انتخاب بهترین شامپو و محصولات برای جلوگیری و درمان ریزش مو، می توانیم انتخاب مناسب تری داشته باشیم.

مواد موثر ضد ریزش مو برای درمان و جلوگیری از آن

برخی مواد و ترکیبات برای جلوگیری و درمان ریزش مو موثر هستند. این ترکیبات به روش های مختلف بر مو تاثیر گذاشته و باعث افزایش رشد یا استحکام آن می شوند. در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

مواد موثر ضد ریزش مو

ویتامین های گروه ب

B6 ، B7 (بیوتین) و B2 (ریبوفلاوین) ویتامین هایی هستند که باعث توقف ریزش مو می شوند. کمبود این مواد در بدن می تواند باعث ریزش مو شود بنابراین در تولید بهترین محصولات برای جلوگیری و درمان ریزش مو همچون شامپو ها از این ویتامین های خانواده B حتما استفاده می شود.

ویتامین E

از دیگر ویتامین های موثر در جلوگیری از ریزش مو، ویتامین E است. این ماده یک آنتی اکسیدان است که می تواند بافت مو را ترمیم و بازسازی کرده و شرایطی مناسب برای رشد مجدد موها فراهم می کند.

کافئین

یکی دیگر از موادی که وجود آن در زمان انتخاب بهترین شامپو برای درمان و جلوگیری از ریزش مو ضروری است، کافئین است. این ماده با اثرات منفی هورمون تستوسترون بر مو مقابله کرده و ریزش مو را کاهش می دهد. از طرف دیگر با افزایش جریان خون در سر و تحریک تار مو، رشد و ضخامت موها را افزایش می دهد.

عصاره های گیاهی ضد ریزش

تا اینجا چند ترکیب اصلی برای جلوگیری از ریزش مو را بررسی کردیم اما برخی از عصاره های گیاهی نیز تاثیر بسیاری در درمان ریزش مو دارند به طوریکه در بسیاری از بهترین شامپو هایی که برای درمان و جلوگیری از ریزش مو وجود دارند، این عصاره ها دیده می شوند. برخی از عصاره های گیاهی موثر در درمان ریزش مو بدین شرح هستند:

عصاره گیاه رزماری

زمانی که علت ریزش مو هورمون تستوسترون باشد، عصاره گیاه رزماری در درمان آن موثر است. وجود ترکیبی به نام اسید کارنوسیک در این گیاه، باعث درمان آسیب های وارده به بافت و عصب مو شده و به رشد مجدد مو کمک می کند.

عصاره چای سبز

هورمون های تستوسترون و دی هیدرو تستوسترون می توانند باعث افزایش ریزش مو شوند اما در عصاره چای سبز آنتی اکسیدان هایی یافت می شود که می توانند تاثیر این هورمون ها روی مو را کم کرده و سرعت ریزش مو را کاهش دهند.

عصاره آلوئه ورا

آلوئه ورا یکی از گیاهانی است که خواص بسیاری دارد. عصاره این گیاه فوق العاده حاوی مواد معدنی مختلف، ویتامین های خانواده B، A، C و E و همچنین آنتی اکسیدان است که می تواند محرک رویش مجدد موی سر بوده و با رطوبت رسانی به پوست سر، شوره را نیز از بین ببرد.

همچنین آلوئین موجود در عصاره آلوئه ورا باعث تحریک آنزیم های موثر در رشد مو می شود و در نهایت علاوه بر اینکه رشد مو را افزایش می دهد، ضخامت آن ها را نیز بیشتر می کند.

در ویدیوی زیر می توانید روش ساخت یک ماسک خانگی ساده برای درمان ریزش مو را ببینید.

عصاره گیاه جینسینگ

عصاره این گیاه جریان خون را در سر افزایش داده و با رساندن مواد مغذی به پوست سر باعث افزایش رشد مو می شود. همچنین با افزایش سلامت فولیکول های مو، باعث کاهش ریزش مو می شود.

راهنمای خرید بهترین شامپو ضد ریزش مو

افرادی که دچار ریزش مو هستند، علاوه بر داشتن رژیم غذایی مناسب و استفاده از موادی که از ریزش مو جلوگیری می کنند، باید از محصولات ضد ریزش مو نیز استفاده کنند. یکی از متداول ترین محصولات درمانی شامپو ضد ریزش است اما هر شامپویی نمی تواند برای این کار مناسب باشد. برای انتخاب بهترین شامپو ضد ریزش مو مردانه و زنانه باید نکاتی را در نظر بگیرید.

ترکیبات مهم شامپو ضد ریزش مو

  • به دنبال ترکیباتی باشید که در قسمت قبل اشاره کردیم. ویتامین های گروه B و E و همچنین آمینو اسیدها برای تقویت مو و افزایش استحکام آن بسیار مهم هستند.
  • همچنین موادی که با حساسیت دی هیدروتستوسترون (DHT) مبارزه می کنند همانند ماده کتوکونازول در جلوگیری از ریزش مو اهمیت زیادی دارند.
  • استفاده از اسانس های روغنی، مواد معدنی و ویتامین ها ترکیبات طبیعی و مفیدی هستند که اثرات مثبتی در موهای شما خواهند داشت.
  • ریزش موها می تواند باعث حساس شدن پوست سر شود. بنابراین بهتر است از بهترین شامپو بدون سولفات استفاده کنید.

ترکیبات مهم شامپو ضد ریزش مو

 

1. شناسایی مشکل ریزش مو

در زمان خرید بهترین شامپو برای جلوگیری از ریزش مو، در نظر گرفتن دلیل ریزش مو بسیار مهم است. برای این کار بهتر است با پزشک نیز مشورت نمایید اما اگر از دلیل ریزش موی خود خبر دارید، حتما شامپوی مناسب آن را خریداری کنید تا بهترین نتیجه را به دست آورید.

به طور مثال اگر دلیل ریزش موهای شما کمبود مواد مغذی است، بهترین شامپو تقویت کننده و ضد ریزش مو را انتخاب نمایید تا با رساندن مواد مغذی لازم به موی شما، از ریزش آن نیز جلوگیری نماید. همچنین استفاده از شامپوهایی که گردش خون را در سر افزایش می دهند نیز بدین منظور مفید هستند زیرا جذب مواد مغذی را بالا می برند.

یا اگر به همراه ریزش مو، دچار شوره سر هم هستید، حتما بهترین شامپو ضد شوره و ریزش مو را انتخاب کنید تا هر دو مشکل خود را رفع نمایید.

همچنین در زمان خرید شامپوی مورد نظر خود، در صورتی که به ماده خاصی حساسیت دارید حتما عدم وجود آن در ترکیبات شامپو را بررسی کنید.

2. بررسی کامل شامپو ضد ریزش در زمان خرید

مراقب باشید که صرفا به تبلیغات برای انتخاب محصول مورد نظر خود بسنده نکنید بلکه تمام موارد بالا را در نظر بگیرید. همچنین می توانید از نظرات افراد دیگر که از آن استفاه کرده اند نیز استفاده کنید.

در نهایت هنگامی که بهترین شامپو برای ریزش مو مخصوص موهای خود را انتخاب کردید، به صورت مرتب و طبق دستورالعمل استفاده کنید تا نتیجه مناسب را به دست آورید. همچنین اگر از نتیجه آن راضی بودید تا حد امکان به فکر تعویض و امتحان محصولات دیگر نباشید و با همان محصول ادامه دهید.

معرفی بهترین شامپوها ضد ریزش مو

یکی از پرکاربردترین محصولات ضد ریزش مو، شامپوهای مخصوص آن هستند که بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. در این قسمت به معرفی و بررسی برخی از بهترین شامپوها برای ریزش مو می پردازیم تا شما با اطلاعات کامل بتوانید محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید زیرا استفاده از شامپوی نامناسب می تواند باعث آسیب بیشتر به موهای شما شود.

توجه داشته باشید که از دید برخی افراد فقط بهترین شامپو خارجی برای ریزش مو می تواند موفق عمل کند اما نمونه های موفق ایرانی این شامپوها نیز هستند که در ادامه به معرفی برخی از این موارد می پردازیم.

از آنجایی که ریزش مو تنها به مربوط به آقایان نیست، بنابراین در این مطلب تنها به معرفی بهترین شامپو ضد ریزش مو آقایان بسنده نکرده و به شامپوهای مناسب خانم ها نیز می پردازیم.

بهترین شامپو تقویت کننده و ضد ریزش مو فولیکا

یکی از بهترین و پرفروش ترین شامپوها برای ریزش مو، شامپو ضد ریزش مو فولیکا است. این شامپو مخصوص موهای آسیب دیده و نازک بوده و با داشتن ویتامین های B6 و B7 علاوه بر اینکه باعث تقویت ریشه مو می شود، از ریزش آن نیز جلوگیری می نماید. علاوه بر این، در شامپو فولیکا از عصاره گیاه آرنیکا نیز استفاده شده است که گیاهی بسیار مفید برای تقویت مو است.

عصاره گیاه آرنیکا علاوه بر تقویت پیاز مو، باعث رشد مجدد موها شده و با افزایش جریان خون در پوست سر، ضخامت و استحکام تارهای مو را هم بیشتر می کند. از این رو، بسیاری از افراد شامپو ضد ریزش و تقویت کننده فولیکا را بهترین شامپو ایرانی برای ریزش مو می دانند که برای خانم ها و آقایان قابل مصرف است و قیمت مناسبی نیز دارد.

بهترین شامپو تقویت کننده و ضد ریزش مو فولیکا

بهترین شامپو ضد ریزش و ضد شوره لورآل

شوره سر یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد در کنار ریزش مو با آن درگیر هستند. بنابراین برای این افراد قطعا بهترین شامپو برای ریزش مو، شامپویی خواهد بود که چند کاربرده بوده و شوره سر آن ها را نیز از بین ببرد.

شامپو ضد شوره و ضد ریزش لورآل که مخصوص پوست سر چرب و حساس تولید شده است را می توان بهترین شامپو ضد ریزش مو خارجی در نظر گرفت. این محصول فوق العاده و چند کاربرده جهت رفع ریزش مو، از بین بردن شوره سر و همچنین چربی مو و پوست سر بسیار مناسب است. علاوه بر این موارد، شامپوی لورآل درخشندگی زیبایی هم به موها می دهد. این ویژگی های منحصر به فرد همگی به دلیل وجود سه روغن طبیعی از درخت چای، سدر و نعناع در ترکیبات شامپوی ضد شوره و ضد ریزش لورآل است. بنابراین اگر به دنبال بهترین شامپو برای ریزش موهای چرب هستید، حتما شامپو ضد ریزش مو لورآل را امتحان کنید.

بهترین شامپو ضد ریزش و ضد شوره لورآل

شامپو تقویت کننده و ضد ریزش مو سینره مخصوص خانم ها

برند معتبر و نام آشنای سینره دو محصول متفاوت برای جلوگیری از ریزش و تقویت مو تولید کرده است که هر کدام خواص منحصر به فرد خود را دارند. این محصولات می توانند بهترین شامپو ضد ریزش ایرانی باشند که مخصوص خانم ها تولید شده اند و نتیجه مطلوبی نیز نشان داده اند.

یکی از این شامپوها حاوی عصاره نوعی نخل آمریکایی است که به عنوان مواد آنتی آندروژنیک شناخته می شود. این عصاره در در ترکیب با عنصر روی و ویتامین B6 از ریزش مو جلوگیری کرده، موها را تقویت نموده و باعث تحریک رشد موهای جدید می شود (درباره بهترین شامپو پرپشت کننده مو در مقاله دیگر ما بیشتر بخوانید). علاوه بر این موارد، این شامپو  از چربی موها نیز کاسته و به مرور موها را به حالت نرمال نزدیک می کند.

شامپوی دیگر سینره مخصوص موهای خانم هایی است که به دلیل شرایطی همچون بارداری یا عادت های ماهانه دچار کمبود مواد مغذی از جلمه آهن و دیگر ریز مغذی ها شده اند. این شامپوی تقویت کننده مواد مغذی را در اختیار فولیکول مو قرار داده و با افزایش گردش خون در پوست سر، منجر به کاهش ریزش مو و رشد مجدد آن می شود.

شامپو تقویت کننده و ضد ریزش مو سینره مخصوص خانم ها

شامپو تقویت کننده و ضد ریزش مو سریتا

سریتا یکی از برندهایی است که محصولات تقویتی و درمانی معتبر و موفقی دارد. این برند برای درمان ریزش مو نیز محصولات متنوع بسیاری تولید کرده است تا افراد مختلف را پوشش دهد. شامپوهای ضد ریزش مو سریتا برای موهای خشک، چرب و حساس به صورت جداگانه تولید شده اند. همچنین برخی از محصولات آن برای انواع موها مناسب است که همه می توانند مورد استفاده قرار دهند.

عصاره های مختلف موجود در شامپوهای سریتا می توانند خواص مختلفی را در اختیار شما قرار دهند تا مورد مناسب موی خود را انتخاب کرده و استفاده نمایید. سریتا به دلیل تنوع بالا در انتخاب می تواند بهترین برند شامپو برای ریزش مو باشد.

سریتا در کنار تولید شامپوهای ضد ریزش مو، چند مدل تونیک ضد ریزش مو نیز تولید کرده است که استفاده آن ها در کنار شامپوهای ضد ریزش قطعا سرعت درمان را بالاتر برده و نتیجه بهتری را در زمان کمتر به شما می دهد.

با وجود تنوع محصولی بالای سریتا شما به راحتی می توانید با توجه به نیاز خود، بهترین شامپو برای ریزش مو مردانه و همچنین زنانه را انتخاب کرده و مورد مصرف قرار دهید.

شامپو تقویت کننده و ضد ریزش مو سریتا

بهترین شامپو ضد ریزش مو آیس کریم مخصوص موهای رنگ شده

برند آیس کریم یکی از بهترین برندهای ایتالیایی تولید کننده شامپو برای ریزش مو است که با خیال راحت می توانید از محصولات آن استفاده کرده و نتیجه مناسب را به دست آورید.

زمانی که موهای خود را رنگ کرده یا بیش از حد به آن حرارت می دهید، باعث شکنندگی موها و کاهش استحکام آن ها می شوید که در صورت عدم رسیدگی و احیاء موها، در نهایت ریزش مو را شاهد خواهید بود. شامپو ضد ریزش مو آیس کریم به دلیل داشتن روغن آرگان، برای تقویت موها در این شرایط انتخاب مناسبی خواهد بود. این محصول می تواند بهترین شامپو ضد ریزش و حجم دهنده مو باشد که افراد با موهای آسیب دیده مورد استفاده قرار دهند. توصیه می‌کنیم حتما روش‌های ترمیم موهای آسیب دیده را در مقاله دیگر ما بخوانید.

بهترین شامپو ضد ریزش مو آیس کریم مخصوص موهای رنگ شده

محصولات دارویی ضد ریزش مو

در کنار استفاده از شامپوهای ضد ریزش مو، ترکیبات دارویی مختلفی همچون ماینوکسیدیل و فیناستراید می توانند سرعت درمان ریزش موی شما را افزایش دهند. البته بهتر است این داروها تحت نظر پزشک متخصص مورد استفاده قرار گیرد تا دوز و روش استفاده آن ها را به صورت صحیح به کار ببرید.

ماینوکسیدیل

ماینوکسیدیل برای کسانی که به ریزش مو مبتلا هستند نامی بسیار آشناست. ماینوکسیدیل با تاثیر بر چرخه رشد مو، فاز رشد مو (آناژن) را طولانی تر کرده و در نهایت به افزایش ضخامت و حجم موها منجر می شود اما برای دیدن نتیجه مثبت استفاده از این دارو باید صبور بوده و بعد از استفاده مداوم در مدت زمانی بین 4 تا 6 ماه اثرات آن را به مرور مشاهده می کنید. البته برای نتیجه باید در حدود یکسال به صورت مرتب مصرف نمایید.

البته اگر ترجیح می دهید محصول درمانی شما به صورت شامپو باشد، می توانید بهترین شامپوی حاوی ماینوکسیدیل موجود در بازار را خریداری کرده و استفاده نمایید اما فراموش نکنید که دوره 6 ماه تا یکسال گفته شده را صبر نمایید تا نتیجه لازم را ببینید.

فیناستراید

هورمون دی هیدروتستوسترون که بارها در این مطلب به آن اشاره شد، یکی از دلایل اصلی ریزش مو در آقایان است. قرص فیناستراید می تواند تولید این هورمون را متوقف نماید که باعث کاهش ریزش مو نیز می شود اما این دارو هم همانند ماینوکسیدیل مصرف مداومی در حدود یک سال می خواهد تا نتیجه مناسب خود را نشان دهد.

اما استفاده از این داروها عوارضی دارند که باید حتما مورد توجه قرار گیرند:

  1. این داروها در دوران بارداری و حتی قبل از آن می توانند مضر باشند. به خصوص فیناستراید که ممکن است باعث از بین رفتن جنین شود. بنابراین به هیچ وجه در این دوران نباید استفاده شود.
  2. چند هفته قبل و چند هفته بعد از کاشت مو نباید از این داروها استفاده نمایید.
  3. توقف مصرف این داروها می تواند ریزش مو را مجددا برگرداند.

 

سخن پایانی

اولین چیزی که در برای درمان ریزش مو یا جلوگیری از آن باید در نظر بگیرید، دلیل این مشکل است. با توجه به دلیل ریزش مو شما می توانید رژیم غذایی صحیح داشته باشید و از بهترین شامپو و داروی مناسب برای ریزش مو خود استفاده نمایید. بهتر است قبل از هر درمانی با پزشک متخصص مشورت نمایید اما آنچه که تجربه نشان داده است، شامپوهای ضد ریزش مو کم خطرترین و مناسب ترین روش برای درمان ریزش مو هستند.

در این مطلب چند مورد از بهترین برندها و شامپو برای ریزش مو را معرفی و بررسی کردیم تا کمکی در جهت انتخاب صحیح شامپوی مورد نظر شما داشته باشیم.

سوالات متداول درباره بهترین شامپو ضد ریزش مو


بهترین شامپو برای ریزش مو چیست؟

برندهای مختلفی در حال تولید شامپو مخصوص ریزش مو هستند اما بهترین شامپو برای هر فردی متفاوت است و باید با توجه به دلیل ریزش موی خود انتخاب صحیحی داشته باشد.

آیا شامپو ضد ریزش مو تاثیری دارد؟

دلایل مختلفی باعث ریزش مو می شوند که برخی از آن ها درمان راحت تری دارند. به طور مثال کمبود مواد مغذی می توانند باعث ریزش مو شوند که قطعا داشتن رژیم غذایی مناسب و استفاده از بهترین شامپو ضد ریزش مو مخصوص موهای خود می تواند در درمان ریزش مو تاثیر مثبتی داشته باشد. اما مهم است که در زمان انتخاب این شامپوها فاکتورهای صحیح را در نظر داشته باشید.

چه عواملی باعث ریزش مو می شود؟

عمده ترین عوامل ریزش مو وراثت، استرس، کمبود مواد مغذی، استفاده بیش از حد از حرارت برای موها و …. هستند.